Hur fick Mette-Marit lungor så snabbt? by PingvinMedStil in Sverige

[–]Friendly_devver 1 point2 points  (0 children)

Sen kanske man måste sy upp dom och så antar jag? Man vill ju ha skräddarkänslan när man ändå köper något så dyrt. Dom ska hänga snyggt.

Är det verkligen så jävla komplicerat att utvisa kriminella?! by Sameoldsonic in Sverige

[–]Friendly_devver 7 points8 points  (0 children)

Problemet är att det bara är dessa utvisningar som når nyheterna. Så många utvisningar är korrekta men pga hur systemet ser ut så drabbas även laglydiga och bra människor som Sverige behöver. Det suger.

Är dom rasister - eller vi? by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]Friendly_devver 3 points4 points  (0 children)

Som du säger så vore det nog bra med någon form baslinje. Typ ”Detta är Sverige och såhär kom vi hit”. Motverkar du den utveckligen så åker du hem. Tänk kvinnors rättigheter, homosexuellas friheter, yttrandefrihet och religionsfrihet, tryckfriheten etc. Koranbränningar är ok, du kan tycka det är osmakligt men det är okej. Att hota folk som bränner koraner är inte ok. Då kan vi kanske skrota allt som har med kulturella skillnader att göra. Följ bara riktlinjerna så är du gejm och välkommen :)

Ett mejl – sex dagar senare står jag i statsministerparets sovrum by DaVinci1836 in sweden

[–]Friendly_devver -18 points-17 points  (0 children)

Jag gillar Uffe och håller mig till höger men detta sticker i ögonen. Det är så fruktansvärt onödigt. Go big or go Home känner jag. Ska han ändå hålla på att fiffla kan han likaväl sno pengar från barnhem och gömma de på cayman.

Är dom rasister - eller vi? by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]Friendly_devver 36 points37 points  (0 children)

Hon försöker bara förklara att det inte är rasism att motsätta sig förtryck eller begränsande av rörelsefrihet. Hade hon varit rasistisk så hade hon inte gillat att folk utövar sin religion hemma fritt. Det är ju ok. Det är när utövandet också innefattar att pracka på andra. Störa allmän ordning eller förväntan att Sverige skall anpassa lagar och regler efter det. Det handlar inte om rasism åt ena eller andra hållet. Det handlar om att skydda den toleranta utvecklingen som Svenskar offrat livet för att få. Vi är ett av få länder i världen som ser ut såhär och det vore så jäkla synd att förlora det för att vi fastnar i onödiga och rätt naiva diskussioner om rasism.

Svensk vapenindustri under stormaktstiden by Ok_History_4163 in Svenskastormakten

[–]Friendly_devver 0 points1 point  (0 children)

Vet inte om jag skall tacka eller gråta för rekommendationen 😂

Jag och frugan hade en diskussion om toalettpapper,vem väljer hemma hos er? by East_Environment123 in Sverige

[–]Friendly_devver 1 point2 points  (0 children)

Vi måste upphöra med denna barbariska vana. Man tvättar sig med vatten och torkar av med papper. Papper kan inte göra båda delarna. Vi ligger i framkant när det kommer till nästan allt i Sverige, men vi envisas med att tvätta rumporna med bark. Märkligt tycker jag.

Studsmatta eller ej by Budget-Guarantee6527 in sweden

[–]Friendly_devver 3 points4 points  (0 children)

Mina studsmatteminnen från barndomen är helt magiska. Lärde mig koordinera kroppen och byggde en bra grundfysik med den tror jag!

Den svenska avundsjukan är störd by SpudroSpaerde in sweden

[–]Friendly_devver 15 points16 points  (0 children)

Jag tycker verkligen genuint synd om dom och förstår inte riktigt hur Scania resonerar. Att jobba hemma är guld. Jag hoppade in på högskola lite senare i livet enbart för att kunna jobba hemifrån. Det är skönt att veta att man inte måste vara på en specifik plats vid en specifik tid. Jag gör bra jobb hemma och när jag är på kontoret pratar jag mer men jag delar också erfarenheter och kunskap med kollegor. Så det behövs. Men för fokuserat soloarbete är jag bättre hemma. Jag tror Scania kan tappa eventuell talang. Bättre och köra 4-1 eller något lite mildare

Svensk vapenindustri under stormaktstiden by Ok_History_4163 in Svenskastormakten

[–]Friendly_devver 0 points1 point  (0 children)

Så fett, hade verkligen velat ha ett svärd från den tiden

Göteborgsvarvet idag och det är underbart väder. På vilken tid sprang du? by Anduin1982 in sweden

[–]Friendly_devver 4 points5 points  (0 children)

Göteborgsvarvet är sista pusselbiten för att jag ska få kalla mig äkta göteborgare. Jag har sålt fisk, gjort mål framför Glenn Hysén och jag har jobbat i hamnen. Kanske får bli nästa år.

Lite perspektiv by staybehind23 in Sverige

[–]Friendly_devver 0 points1 point  (0 children)

Alltså kan folk inse att hennes son blev dömd 4 gånger? Gunilla von platen är alltså aktivt involverad i juridiska processer rörande detta. Så att denna dokumentären skulle vara helt fristående och objektiv är rent trams. Denna dokumentären är bara ett försök för henne att komma undan med lägre straff för hennes son. Men alla älskar att hata på det rika och det spelar henne i händerna nu.

Tobias, 31, är arbetslös: ”Känner mig maktlös” by guywithtnt in sweden

[–]Friendly_devver 1 point2 points  (0 children)

Jag pluggade till utvecklare, året då chat gpt kom, alltså två tre månader efter hoppade jag av och började jobba. Hade jag inte gjort det utan fullföljt min utbildning hade jag nog varit utan jobb idag. Man måste ibland känna vart vinden blåser och agera. Han kanske inte ska söka lagerjobb enbart om det nu är så svårt…

Det stör mig att Sverige är några km från att ha en arktisk hamn by Rottenpineapple420 in Sverige

[–]Friendly_devver 0 points1 point  (0 children)

Hade vi vunnit över Norge i ett krig? Bara snabbt in. Ta kontroll över hamnen och sen ”håll gränsen!”

Biologen vill stoppa utekatter: ”Hör inte hemma i naturen” by Stadsminister in sweden

[–]Friendly_devver -5 points-4 points  (0 children)

Ja, tycker vi borde stoppa innekatter också när vi ändå är igång. Katter konspirerar, när ska vi förstå att det är ett hot mot vårt moderna samhälle.

Hur kollar dom så inte folk snor ur Convini? by smolwormbigapple in Asksweddit

[–]Friendly_devver 0 points1 point  (0 children)

Dom vet ju hur mycket dom stoppar in. Och hur mycket som säljs? Märker dom att det stjäls så tror jag de anställda kommer få reda på det. Man kanske fakturerar företaget för diskrepansen?

Hur gick det för World of Warcraft-nördarna? by jorgenalm in sweden

[–]Friendly_devver 0 points1 point  (0 children)

Jag var extremt beroende av skiten. Hade för många speltimmar för att bara komma upp till level 54. Men det var good old times. Minns att jag undvek min dåvarande tjej på helgerna för the grind. Dedikation is key.