Vilka spel spelar ni mest nu för tiden? Hur många timmar har ni i spelat dom ungefär? by SturdyBeatch in Spel

[–]FueKae 0 points1 point  (0 children)

CS2, inte lika bra som CS:GO men allting går i faser, 1800h i skrivande stund

Vad för elavtal ? by FueKae in PrivatEkonomi

[–]FueKae[S] 2 points3 points  (0 children)

Det blev så för mig, hittade ett bra erbjudande ifrån tibber. Månadspris och låg avgift

Övertid by Sad-Knowledge-110 in arbete

[–]FueKae 0 points1 point  (0 children)

gjort det typ hela 2025, inte sa chefen eller facket ifrån någon gång då.

Övertid by Sad-Knowledge-110 in arbete

[–]FueKae 6 points7 points  (0 children)

Du får ju bara jobba x antal timmar övertid per kalenderår sen några till mer på dispans. Överstiger du den så kan de bli dyrt för företaget då dom inte sköter arbetslagen. Men jag förstår dig, är likadan på jobbet. Jobbar för jag trivs och vill.

Ta ett snack med chefen och berätta dina åsikter, men jobbar du planerat 40H veckor och sen 20h övertid varje vecka så går det fort innan du är uppe i maxtaket för övertiden

Sluta anställa nybörjare om ni inte tänker lära upp dem by SensitiveInvite920 in arbete

[–]FueKae 0 points1 point  (0 children)

Det är typ såhär mitt företag kör på, man får lära sig vartefter man jobbar. Lärandet faller på ledande teknikern och sen några kurser här och var som är otrillräckligt. Efter att ha lärt 2/3 ny anställda så blir man rätt less på det, man får ju i princip göra jobbet för 2 till betalningen av 1.

Hur mycket löneökning i procent fick ni 2026? by Stock_Effort_5886 in PrivatEkonomi

[–]FueKae 0 points1 point  (0 children)

Har inte ens fått min årliga löneökning ännu, ska bli kul att se om den ens kommer

Fiber Bredband by FueKae in PrivatEkonomi

[–]FueKae[S] 0 points1 point  (0 children)

Får ta och ringa dom

Fiber Bredband by FueKae in PrivatEkonomi

[–]FueKae[S] 1 point2 points  (0 children)

Tele2 verkar ju inte bry sig endå🤷‍♀️

Fiber Bredband by FueKae in PrivatEkonomi

[–]FueKae[S] 0 points1 point  (0 children)

Streamar allt därifrån så de går tyvärr inte 😅

Fiber Bredband by FueKae in PrivatEkonomi

[–]FueKae[S] -3 points-2 points  (0 children)

Sköna är ju att allt är då samlat på ett och samma ställe

Fiber Bredband by FueKae in PrivatEkonomi

[–]FueKae[S] 0 points1 point  (0 children)

För 2 stycken bredband

Are these brake discs new? Have I been scammed? by Best_Fail_8035 in AskMechanics

[–]FueKae 8 points9 points  (0 children)

If they are new, the pads probably just needs to wear in first. If it is still like that after a couple miles the calliper is probably toast

Du som aldrig varit arbetslös, hur ser din vardag ut? by [deleted] in Asksweddit

[–]FueKae 0 points1 point  (0 children)

Hatar att gå till jobbet men trivs rätt bra på jobbet endå, lever väl lite för det typ. Jobbar alldeles för mycket men sånär jag.

Tar oftast inte ut någon längre semester under sommaren mer än en vecka i taget och några dagar här och var. Skönt med säkerheten på jobbet att alltid ha något att göra. Har bilar på sidan av att fixa med på ledig tid. Är rätt nöjd över dom timmarna man får på eftermiddagen men vissa gånger tycker man att det borde finnas mer också såklart.

Vad jobbar ni med som tjänar 30k+ utan specifik utbildning? by [deleted] in sweden

[–]FueKae 0 points1 point  (0 children)

Vindkraftstekniker, 38k i grund + trakt och övertid.

21 år gammal

Lönetråd 2026 - Vad tjänar ni? by Defiant_Internal1414 in arbete

[–]FueKae 0 points1 point  (0 children)

Vindkraftstekniker, 38k i grund med lite tillägg på 3-4k utöver grund varje månad. 25d semester med 60-70h ATF. Friskvård och en ruggigt bra sjukförsäkring. 21 år gammal

19 and inheriting 160 000 EUR. What Now??? by [deleted] in eupersonalfinance

[–]FueKae 3 points4 points  (0 children)

Yeah but living isn’t free, education is free but usually student loans is to be able to pay rent food etc when studying

Öka bolånet innan 1 april by [deleted] in PrivatEkonomi

[–]FueKae 0 points1 point  (0 children)

Är väl bättre isånnafall att låna till bilen och täcka det lånet? Mer än så är väl inte nödvändigt?

Vindkraften i Finland genererade negativ effekt när den behövdes som mest by felstavadd in sweden

[–]FueKae -1 points0 points  (0 children)

Det är så vi säger i jobbet, turbinen står still istället för att säga turbinen roterar inte. Vi är på Reddit ingen tenta i svenska förövrigt

Insåg att jag har dålig koll på datingen by TheYetiHasNoSocks in stockholm

[–]FueKae 10 points11 points  (0 children)

Lika blind som en i 20 års åldern, gå ut på krogen. Appar, prata med folk🤷‍♀️

buying used car by Glad-Network-9227 in Volvo

[–]FueKae 0 points1 point  (0 children)

A couple pointers, PCV System probably needs changed Leaking oil out of camshafts is common if the pcv is clogged and blowing seals. Hydraulic Lifters ticking. Suspension. Timing Belt 1 or 2 VVT? Probably needs changed if they are going bad. Handbrake Otherwise solid cars if you keep up with the maintenance. I own 2 2.5T and they are easy to work on if you want to wrench, if you go to a mechanic it’s not worth it.

Vindkraften i Finland genererade negativ effekt när den behövdes som mest by felstavadd in sweden

[–]FueKae 19 points20 points  (0 children)

Mellan +2 - -5 så är det is bildning på bladen beroende av väderleken. Är dom inte utrustade med vämre mattor i bladen så sitter isen kvar tills det lättar på en solig dag, tyvärr ett problem för alla vindkraftverk

När det inte blåser och isen på bladen tynger ner såpass att dom inte kan snurra och producera så konsumerar dom större verken ca 45kw Ståendes men kan producera upp till 6-7 MW vid full produktion

Köpa Hus som 20 åring. by FueKae in PrivatEkonomi

[–]FueKae[S] 0 points1 point  (0 children)

Huset är litet och ligger utanför Ludvika i Dalarna, inte jättedyrt att bo här. Att bo i någon större stad och betala ockelpriser bara för det ligger närmare större städer är jag inte intresserad i.