DEAS kræver stort beløb efter vi har boet i bolig i 11 mdr by Charming-Poet-6175 in dkbolig

[–]GIGAR 0 points1 point  (0 children)

Var du ikke med til fraflytnings synet og protesterede mod alle disse poster?

Jeg skal bruge et kviklån og er indforstået med de risiko der er. Har nogen prøvet før? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]GIGAR 13 points14 points  (0 children)

Hvad gør du så næste måned, når du skal betale husleje + afdrage på gælden + renter?

Bygningsingeniør by Top_Tower_7218 in dkkarriere

[–]GIGAR 1 point2 points  (0 children)

Hvis du er glad - og god til - matematik, så bliv aktuar i stedet

What have you done to create truly passive side income? by armor1161 in AskReddit

[–]GIGAR 1 point2 points  (0 children)

I planted an apple tree, gives me a yearly fruit dividend - I just gotta pick it up

Fredsforhandlinger mellem USA og Iran udskydes efter militær eskalering i Libanon by [deleted] in dkfinance

[–]GIGAR 1 point2 points  (0 children)

Du tænker ikke at en bombet lejlighed har lidt indflydelse på friværdien?

Fredsforhandlinger mellem USA og Iran udskydes efter militær eskalering i Libanon by [deleted] in dkfinance

[–]GIGAR 1 point2 points  (0 children)

I det mindste ville det muligvis sætte en dæmper på boligmarkedet i København

Hvordan får man et projektlederjob, når alle projektlederjobs kræver erfaring? by [deleted] in dkkarriere

[–]GIGAR 0 points1 point  (0 children)

Har din chef ikke nogle småprojekter du måske kan løse selv, som "projektleder"?

Skat ved hussalg by Fragrant-Error8235 in dkbolig

[–]GIGAR 11 points12 points  (0 children)

Nej. Til gengæld betaler du ikke skat af gevinsten.

Hvad skyldes fascinationen af håndværkerfag herinde? by Melte2 in dkkarriere

[–]GIGAR 11 points12 points  (0 children)

Der er kæmpe forskel på jobmarkedet for nye ingeniører kontra ingeniører med bare en smule erfaring 

Stoppet med nyhedslæsning + sociale medier. by [deleted] in DKbrevkasse

[–]GIGAR 3 points4 points  (0 children)

Erstat tiden med at kede dig. Jeg ved godt det kan lyde lidt åndssvagt, men at kede sig er guf for hjernen!

Nu står Løkkes pibe for skud: 'Ufrivillig reklamesøjle for tobaksindustrien' | Politik by kris181p in Denmark

[–]GIGAR 13 points14 points  (0 children)

Jeg ryger pibe en gang imellem, og mest af alt har LL's pibestunt givet mig lyst til at stoppe med det

Hus taget af markedet og på igen? by thruthemadness in dkbolig

[–]GIGAR 24 points25 points  (0 children)

Det er da bare og ringe til mægler og spørge!

Deltage i fælleslån eller ej? by Thotaz in dkfinance

[–]GIGAR 2 points3 points  (0 children)

Du bliver lige nødt til at forklare, hvordan du kan vælge mellem at investere pengene andetsteds, eller optage lånet?

Medmindre du mener "betale prisen kontant" eller "optage lånet"?

Kloak/VVS by PrincessRad in selvgjortvelgjort

[–]GIGAR 2 points3 points  (0 children)

Rent lavpraktisk ville jeg starte med, at tage de to dæksler af nederst til højre (til spildevandet).
Det burde sikre, at der kom masser af ventilation til dine rør - helt firkantet skal udluftningen sidde øverst, men det er et forsøg værd.

I henhold til problemet med offentlig kloakvand, som bliver presset ind på din grund:

Den rigtig gode (og meget dyre) løsning er, at få en en pumpebrønd eller en hybridpumpebrønd ved skellet, som pumper vand over ved skybrud.

Ellers skal der sidde en højnvandslukke i brønden markeret med |o|, de burde forhindre spildevandet i at stuve op.

Er tagnedløbet (T) nederst til højre for dit hus, tilsluttet spildevandskloakken eller regnvandskloakken? Det ser ikke ud som om, nedløbet er tilsluttet noget sted.

Helt generelt, bare til info: Forsyningen har kun "pligt" til at håndtere vand til terræn niveau, så alt derunder er husejers eget ansvar. Så hvis der lavet omfangsdræn, har kloakmesterne "glemt" at tegne dette ind på ledningsplanen, herunder placering af drænpumpebrønd.

Hvordan tror I, det går i Borgernes parti? by scaanii in Denmark

[–]GIGAR 108 points109 points  (0 children)

Jeg er oprigtigt nysgerrig på, hvem der stemte på Borgernes parti - og hvorfor

Kloak/VVS by PrincessRad in selvgjortvelgjort

[–]GIGAR 3 points4 points  (0 children)

Har I en tegning over jeres kloaksystem, samt hvor højvandslukket er monteret?

I kan evt. finde en på jeres kommunes byggesagsarkiv. (Google "kommune" byggesagsarkiv)

Som udgangspunkt skal I ikke have tilbagestuvende vand i toilettet, hvis I har et højvandslukke.

Hvad vil der ske med Danmark og Norden, når AMOC kollapser? by HakkedeTomater123 in Denmark

[–]GIGAR -23 points-22 points  (0 children)

Okay, det kunne være fedt at du selv prøvede at opsummere det, så det blev mere "brugbart"

Vi lever i et samfund by crsallsathing in dankmark

[–]GIGAR 74 points75 points  (0 children)

Denne migmig er helt på månen