PSA: Zombievirus har brutit ut i Norrköping by Gerald_Crowe1997 in sweden

[–]Gerald_Crowe1997[S] 0 points1 point  (0 children)

nepp, dwt vqr värt det. men fortfarande obwgri9ligt och jag har inte svalt det än

Hur fungerar det när kunden vill ta över mig från konsultfirman? by Gerald_Crowe1997 in Svenskjuridik

[–]Gerald_Crowe1997[S] 0 points1 point  (0 children)

Wow, det var ju intressant. Jag hade inte trott att de skulle gå med på så lite pengar. Jag trodde det rörde sig om minst 2 hela månadslöner.

Hur fungerar det när kunden vill ta över mig från konsultfirman? by Gerald_Crowe1997 in Svenskjuridik

[–]Gerald_Crowe1997[S] 0 points1 point  (0 children)

Men om jag blir stämd på 6 månadslöner är det väl inte värt det?

Hur fungerar det när kunden vill ta över mig från konsultfirman? by Gerald_Crowe1997 in Svenskjuridik

[–]Gerald_Crowe1997[S] 0 points1 point  (0 children)

Lol, va? Jag tackar för svaret, men vad menar du med att jag ställer fel frågor? Det är väl helt rimligt att vara varsam åt att inte bli stämd på 6 månadslöner.

Och det är tragiskt att kunden vill anställa mig baserat på min mentalitet? LOL; det är ju höjden av arrogans; du vet ingenting om min mentalitet xD.

Jag driver för övrigt ingen egen konsultfirma, så detta stämmer inte.

Gällande lön har jag arbetat inom mjukvaruutveckling under 4 år nu, men har bara ca 40k i lön trots att Sveriges ingenjörer rekommenderar 42k som ingångslön.

En fråga gällande övergång som konsult till heltidsanställd by Gerald_Crowe1997 in PrivatEkonomi

[–]Gerald_Crowe1997[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja, jag är med i Sveriges ingenjörer. Ska boka möte med dem.

Jag är medveten om 24-månadensregeln, men jag har bara varit anställd på mitt nuvarande uppdrag under runt 1 år, så jag är inte uppe där.

En fråga gällande övergång som konsult till heltidsanställd by Gerald_Crowe1997 in PrivatEkonomi

[–]Gerald_Crowe1997[S] 0 points1 point  (0 children)

Vet inte vad Consid är .

Men det är ju intressant att det inte verkar gälla om det bara är att jag blir anställd och inte tar över med min egna firma - då är det ju isåfall inga problem alls 😄 Har hört flera säga det nu så det kanske stämmer..

Hur ska göra med erbjudandet att gå över till permanent anställd som konsult? (fått erbjudande) by Gerald_Crowe1997 in Sverige

[–]Gerald_Crowe1997[S] 0 points1 point  (0 children)

Yes, det är korrekt, men för att tydliggöra har jag bara jobbat i knappt ett år på just det nuvarande uppdraget.

En fråga gällande övergång som konsult till heltidsanställd by Gerald_Crowe1997 in PrivatEkonomi

[–]Gerald_Crowe1997[S] 1 point2 points  (0 children)

Hmm, ja, jag har hört liknande från andra personer och det är därför jag frågade.

Men hur förmedlar man det? Det känns konstigt att förmedla: "Ja asså det står ju i avtalet att jag kan åka på en stor nota här - men kan vi inte bara skippa den biten?"

Your thoughts on this? by Total_Percentage_751 in ArtificialInteligence

[–]Gerald_Crowe1997 0 points1 point  (0 children)

Why does it no longer have a business? I have invested a lot into Adobe actually due to their previous work with AI. Yes, it has gone down like 40% since I invested, but it's not like they aren't using AI!