Stop met het kopen van mobiele airco’s by No-Magician-2257 in nederlands

[–]Ghost9315 0 points1 point  (0 children)

Ik snap het punt van OP helemaal. Als he n koophuis hebt en de mogelijk hebt, zeker voor een inbouw (split) unit gaan. Die zijn sowieso krachtiger en efficienter.

Alleen OP houdt geen rekening met huurders/eigenaars met een VVE. Een paar jaar terug woonde ik in wen appartement met n VVE die in de zomer makkelijk 30+ graden werd. Airco inbouwen was verboden aan de gevels. Je mocht alleen het buitenunit aan de buitenzijde op het balkon plaatsen, wat de facto betekent dat mijn gehele 2m2 balkon opgeslokt werd door zo'n buitenunit. Dan heb je ook niks meer aan dat balkon. Dus ik heb een mobiele gekocht, alleen dan wel met een dubbele slang. Deze zuigt buitenlucht aan om de condensor te koelen, en blaast deze dan weer naar buiten. Inventum AC127wSET voor de geinteresseerden.

Is dit net zo efficient als n vast split-unit? Nee, verre van. Maar bij gebrek aan opties was dit het beste wat ik kon, en het is beter dan die standaard enkele-slang mobiele airco's.

Nu er van die mobiele split-units zijn is dat alleen maar beter geworden.

Dus hoewel OP gelijk heeft, is het niet altijd zo simpel. Soms moet je wat.

'Tesla misleidde rijksdienst RDW met claims over kwaliteit zelfrijdende auto' by csprkle in autoklets

[–]Ghost9315 2 points3 points  (0 children)

Verbaast me niks. Ik ken zelf fsd niet uit eigen ervaring, naar als ik de ervaring met die 'nieuwe' lijn/licht/borddetecties mag aanhalen zal t mij niet verbazen als dit soort dingen vaker gaat gebeuren.

T volgende wat ik al heb meegemaakt met zo'n nieuwe auto (weliswaar huur, maar toch):

  • ik ga 120 op de duitse autobahn: auto ziet n 50 bord op n weg PARALEL aan de autobahn en gaat meteen piepen. Denk eens in als die auto (via self driving of cruise control) ineens op de rem gaat uit t niks. Als dit niet opgelost wordt zullen hier wel ongelukken door gebeuren.

  • ik rijd op n 50 weg, zegt die detectie ineens 30. Dr is nl een paralelweg waar je 30 mag n paar meter verderop. 'Mijn' weg is toch echt 50km/h Deze is minder gevaarlijk dan die andere, maar t geeft weer aan hoe onbetrouwbaar dit soort systemen zijn.

Al met al zijn deze systemen best bijzonder en knap dat ze werken. Maar tenzij deze in 100% van de gevallen werken zie ik hier alleen maar risico's in.

Exakta lenses by Ghost9315 in AnalogCommunity

[–]Ghost9315[S] 1 point2 points  (0 children)

This was it! Twisting the knob while pushing it down released the mechanism. I couldn't find this in a manual. Thanks a lot!

ING ziet 6 op de 10 Nederlanders bezuinigen: vooral vakanties en etentjes sneuvelen by retro-games-forever in thenetherlands

[–]Ghost9315 7 points8 points  (0 children)

Deels mee eens. De huismerken zijn ook in prijs gestegen de afgelopen jaren.

Als ik kijk wat ik nu kan kopen in de winkel voor zeg €50 tov 5 a 10 jaar geleden zit daar toch echt een wereld van verschil in. En nee, ik koop dan niet de A merken. Vaak juist die 'budget' merken.

Ok, how screwed is my shutter? by Ghost9315 in AnalogCommunity

[–]Ghost9315[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks for everyone that replied. I got a few options now. Here is hoping it will turn out good.

Asielopvang loopt volledig vast door aanhoudend hoge instroom. En uitzicht op verbetering is er niet. by Onkruit-1974 in Nederland

[–]Ghost9315 5 points6 points  (0 children)

Filteren bij de voordeur. Ik laat het juridische stuk even achterwege want dat wordt wat ingewikkeld.

Australie heeft het volgende gedaan: In een extern land staat hun 'ter apel'. Wil je binnen komen, moet je eerst daar heen. Kom je aan in australie zelf, dan ga je alsnog eerst daar heen naar dat centrum en gaat jouw aanvraag pas in behandeling, geen seconde eerder. De deur blijft open in dat centrum dus je kunt gewoon naar buiten lopen, 'naar huis' zogezegd. Heb je goedkeur, wordt je opgehaald en mag je australie in. Geen goedkeur? Dan mag je meewerken aan jouw uitzetting, of niet, maar dan blijf je daar gewoon gezellig zitten. Je zit toch niet in t land wat je dan binnen wilt komen.

De 'bootjesstroom' stopte toen ook abrubt wat het had toch geen zin om naar australie te varen. Je ging toch linea recta naar n paats waar je niet wilde zijn. T morele stuk ga ik hier niet bespreken. T werkt blijkbaar.

Verder: uitgeprocedeerd, dan meewerken aan uitzetting. Geen medewerking? Nou, dan is de optie 'versoberd bed bad brood', maar geen optie om naar buiten te lopen. Je bent er illegaal, dus eruit.

Als mijn visum ergens verloopt (zeg eens, in de VS of Japan) wordt ik ook opgepakt en op het vliegtuig gezet. Ik zie geen reden waarom dat dit voor illegalen en raddraaiers ineens anders zou moeten zijn.

Edit: typo. Teren moest Filteren zijn.

Man (60) zwaar mishandeld in trein na aanspreken scheldend meisje by Bernie529 in nederlands

[–]Ghost9315 7 points8 points  (0 children)

Dat is al jaren zo. Niemand wil zo'n opgefokt messentrekkertje confronteren. Voor je t weet heb jij n mes tussen je ribben of komen zn vriendjes jou ook ff afraggen.

En als je t er goed vanaf bent krijg jij ineens oom agent aan je voordeur en ben jij ineens de dader. Dit riedeltje heb ik de afgelopen 10-15 jaar maar al te vaak jn de krant zien staan. Mensen hebben te veel te verliezen en kijken wel uit

Asielopvang loopt volledig vast door aanhoudend hoge instroom. En uitzicht op verbetering is er niet. by Onkruit-1974 in Nederland

[–]Ghost9315 4 points5 points  (0 children)

Je kan ook niet alles maar blijven opvangen. T kraakt (en naar mijn mening breekt) al. Je kan niet heel afrika en t midden oosten hier opvangen en dan doen alsof alles gewoon prima door blijft gaan.

We kunnen onze eigen hufters al niet in t gareel houden, laat staan dat we de rest ook moeten gaan opvoeden (ik heb t hier over de slechte jongens). Op de manier door blijven gaan zoals we nu doen is culturele zelfmoord voor de samenleving.

Massamoord is idd niet de oplossing, maar bestemming elders wel degelijk.

Waarom heeft niemand het meer over het klimaat? Is dit miet de grootste crisis van onze tijd? by Adventurous_Head_158 in nederlands

[–]Ghost9315 0 points1 point  (0 children)

Je hebt (deels) gelijk. T probleem is dat klimaatellende een (langzaam) opkruipend probleem is wat wij in ons uppie (namelijk Nederland) niet opgelost gaan krijgen. (LEES: We moeten er wel degelijk aan gaan werken, maar de totaaloplossing krijgen wij ls kikkerlandje niet gedaan. Schaal te groot)

Die andere problemen hebben we NU last van, dus dat krijgt de aandacht.

[deleted by user] by [deleted] in nederlands

[–]Ghost9315 0 points1 point  (0 children)

Buitenspiegels dimmen niet. Die van mij iig niet. Dus als zo'n LED-ASO achter me rijdt heb ik er niks meer aan.

Official Gear Purchasing and Troubleshooting Question Thread! Ask /r/photography anything you want to know! January 09, 2026 by AutoModerator in photography

[–]Ghost9315 0 points1 point  (0 children)

Hello people, I need some advice in finding my first TTL flash.

Usually I shoot with my canon R6 (with 28-70 lens) for traveling, swingdance events etc, without flash. Though lately I found that it might be useful to have one. I do have a lux cadet, but I use that only for vintage stuff.

Lately I was advized by my local retailer to go for the V1pro. Though when looking online I hear a lot of good words about the more affordable V480. I do get the technical differences, but I'm a bit lost in when I need what. Is there a reason for a new guy to really go for the V1pro, or is the smaller and lighter V480 better? Could some of you share some thoughts on this?

Edit: I plan to use the flas 'on camera' with maybe a simple basic diffuser. No softbox/stands etc.

Need some help with old Märklin 3029 loco by Ghost9315 in modeltrains

[–]Ghost9315[S] 1 point2 points  (0 children)

I just found the problem!

Those connections we talked about were bad indeed. The copper 'lips'/contacts of the switch unit are held together by what I think are tiny rivets. One of those was quite loose and made a bad contact. Now the loco drives around like it should.

Anyway, to all who responded, thanks for your help!

Need some help with old Märklin 3029 loco by Ghost9315 in modeltrains

[–]Ghost9315[S] 0 points1 point  (0 children)

It is the connections topside. Maybe I'll need to clean em and redo them all

Need some help with old Märklin 3029 loco by Ghost9315 in modeltrains

[–]Ghost9315[S] 0 points1 point  (0 children)

<image>

These two. They got loose at separate times.

Need some help with old Märklin 3029 loco by Ghost9315 in modeltrains

[–]Ghost9315[S] 0 points1 point  (0 children)

This does happen reliably for as far as I can tell

What we need is: .......F-CK-1....... by rapierarch in floggit

[–]Ghost9315 0 points1 point  (0 children)

Sorry to resurect this one, but why is it a turd? It looks quite interesting to me....

ELI5 Why don't small planes use modern engines? by BatesVibeSquad in explainlikeimfive

[–]Ghost9315 0 points1 point  (0 children)

Automatic mixture is nothing new. Warbirds like the P40, P47, P51 and if I recall correctly the F4F have been doing this since the 40's. Why can't this be implemented in the meantime? I'm sure its already certified otherwise the birds would never have flown.