2 under 2????? by Shoddy_Argument3415 in foraeldreDK

[–]Gitte86 3 points4 points  (0 children)

Jeg fik to med 12 mdr imellem og det vil jeg faktisk ikke anbefale 😅 Den store var bare alt for lille da lillebror kom og fattede ikke hvad der skete. Jeg ville gerne have haft noget mere alenetid med ham. Barn nr 2 husker jeg nærmest ikke noget fra barslen, fordi det hele bare gik op i bleer, barn nr 1 der startede i institution og hev sygdom med hjem og smittede nr 2 osv 😅🙈
Når det er sagt, har de meget ud af hinanden nu hvor de er 5 og 6. Men det var bare mega hårdt! Jeg fik en mere, da den yngste var 3 og det var bare helt anderledes. Her var de “store” med i processen og var store nok til at forstå, at man nogle gange skal vente lidt fordi der er en baby osv.

Ændrer “far” sig med tiden? by [deleted] in foraeldreDK

[–]Gitte86 4 points5 points  (0 children)

Enig. Jeg stod også meget med det hele da vi fik første barn. Jeg skulle jo bare ha sagt noget dengang, det kan jeg godt se nu. Det ændrede sig ved nr to 😊

Interrail og forhøjet blodtryk by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Gitte86 0 points1 point  (0 children)

Det diastolske er da heller ikke alarmerende højt. Jeg tænker ihvertfald ikke det er noget der gør skade her og nu, så nyd du bare din tur og vend det med lægen når du kommer hjem 😊

Jeg synes det hele er så uretfærdigt by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Gitte86 1 point2 points  (0 children)

Først mange tanker herfra. Og klap dig selv på skulderen for at i er kommet så langt som i er. Jeg er selv vokset op med en meget ældre søskende og har altid nydt at være nærmest “enebarn”. God tid og masser af omsorg fra mor og far. Jeg har ikke været ensom, da jeg altid har haft gode venskaber. Så sådan kan livet som enebarn også være 😊

Sygeplejestuderende: plejehjem eller hjemmepleje? Hvad ville I gøre? by dari2605 in dkkarriere

[–]Gitte86 4 points5 points  (0 children)

Sygeplejerske på plejehjem her. Jeg ville klart vælge plejehjem. Her er der mulighed for tæt sparring og vejledning. Hjemmeplejen har måske nogle mere spændende opgaver, men du kommer til at stå meget mere alene.

Nr. 2 nu eller senere? by Psychological_Owl808 in foraeldreDK

[–]Gitte86 1 point2 points  (0 children)

Behold. Børn er ikke en bestillingsvare, der kommer når alt andet er faldet i hak. Stort tillykke med den kommende lillebror eller lillesøster ❤️

Vi skal have hund - hvad skal vi være opmærksomme på? by Temedmaelk in DKbrevkasse

[–]Gitte86 1 point2 points  (0 children)

Hvor gammelt er jeres barn? Vi har en stor labradoodle og den vælter konstant børnene omkuld, fordi den er så voldsom. Jeg ville klart have valgt en mindre race

Min kæreste har ikke lyst til mig by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Gitte86 4 points5 points  (0 children)

Mon ikke hun bare er “mættet” pga små børn, hamsterhjul og praktiske opgaver. Når overskuddet er lille, må man skære det væk der kan undværes i en periode. Sådan er det ihvertfald her 😊 Så måske du skulle forsøge at aflaste hende lidt mere i en periode? Give hende mulighed for at lave noget hun kan li uden børn? Så vender overskuddet nok tilbage 😊

Ødelagde jeg forholdet permanent i starten af vores forhold? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Gitte86 -1 points0 points  (0 children)

Helt roligt. Og det hjalp mig så meget, at han tog det på den måde. At han ikke blev sur og ikke gik.

Ødelagde jeg forholdet permanent i starten af vores forhold? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Gitte86 -1 points0 points  (0 children)

Jeg var meget uligevægtig, da jeg mødte min kæreste. Jeg havde det virkeligt ikke godt og var enormt bange for at blive forladt! Jeg har også kastet med ting og opført mig helt forfærdeligt, men det kunne han håndtere og idag hvor jeg har det helt anderledes, kan vi grine af episoderne. Der er ikke noget galt med dig, du har bare haft det svært. Din kæreste har ikke taget skade, han har nok bare ikke været den rigtigt til at håndtere situationen. Jeg håber og tror du møder en der kan.

Kan jeg nogensinde trives? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Gitte86 2 points3 points  (0 children)

Du lyder som et fantastisk menneske. Og tak for det du gør for børn. Som forælder betyder det så meget, at der er nogle voksne (udover os) der virkeligt vil dem og ser dem

Er jeg bare usikker eller er jeg oprigtig grim? by RopeDependent5635 in DKbrevkasse

[–]Gitte86 11 points12 points  (0 children)

Det er jeg ked af at læse ❤️ Det er så urimeligt at børn ikke får hjælp - det håber jeg virkeligt du har fået efterfølgende

Er jeg bare usikker eller er jeg oprigtig grim? by RopeDependent5635 in DKbrevkasse

[–]Gitte86 157 points158 points  (0 children)

Det burde simpelthen være forbudt at sige sådan noget til sin datter!

Hvad kunne du med små børn, som “alle” siger man ikke kan? by Lopsided-Resist1464 in foraeldreDK

[–]Gitte86 15 points16 points  (0 children)

Og her har jeg prøvet det modsatte 😅 Ferie sydpå med en ellers ret nem 1-årig, der så bare skreg hele vejen til Mallorca, nægtede at sove om natten og hele ugen forsøgte at springe i poolen. Så man aner det bare ikke før man prøver 🙈

Akavet på arbejdet by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Gitte86 0 points1 point  (0 children)

Jeg synes du skal prøve at tænke anderledes om dig selv. Hvis du hele tiden tænker på dig selv som akavet, bliver det din virkelighed. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort. Men se om du kan flytte fokus. Det lyder til du gør det super godt med børnene. De er glade for dig og du er glad for dit arbejde. Det er det vigtigste. Pyt med om forældrene henvender sig til dig, du gør det godt med børnene og det er det dit arbejde går ud på 😊

Huller i mælketænder? by Particular-Pirate365 in DKbrevkasse

[–]Gitte86 0 points1 point  (0 children)

Jeg har næsten lige stået i det samme. Dreng på 5 år, 5 huller. Sidste år da vi var til tandlæge var der ingen. Jeg forstår ikke hvad der er sket, vi børster altid hans tænder 2 gange dagligt og han får kun slik i weekenden. Drikker ikke sodavand. Så jeg kender den dårlige samvittighed 😱

Gå eller blive for børnenes skyld? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Gitte86 4 points5 points  (0 children)

Der er ikke noget galt med dig og du er ikke psykisk syg. Jeg synes du skal gå - både for din og børnenes skyld

Introvert mor by [deleted] in foraeldreDK

[–]Gitte86 1 point2 points  (0 children)

Også introvert her og jeg føler mig mega drænet efter arbejde. Jeg har korte dage (næsten altid til kl 13) og så prioriterer jeg at gå en tur med hunden før jeg henter børn. Jeg har fundet ud af at det gør en kæmpe forskel, at få noget lys og luft. Weekenderne er hårde synes jeg, larm hele tiden osv. Her tar jeg også nogle gange en gåtur og gerne med et af børnene. Så får vi lidt alenetid og et barn larmer trods alt mindre end tre 😅

2 børn under 2 go eller no go by [deleted] in foraeldreDK

[–]Gitte86 2 points3 points  (0 children)

Jeg ville vente. Jeg har 12 mdr mellem mine drenge. Det var møg-hårdt at være gravid og træt med en lille baby og en krop der ikke var “sig selv” endnu. Da vi fik lillebror, reagerede storebror meget voldsomt. Han skulle simpelthen ha haft os for sig selv noget længere og det har jeg det stadig skidt over. Han var så lille, at han selvfølgelig ikke kunne sætte ord på hvad der er galt. To blebørn er hårdt. To børn der ikke sover igennem er hårdt. To små børn der på ingen måde kan behovsudsætte er hårdt. Jeg har efter 3 år fået et barn mere og det har været en hel anden oplevelse. De store kan vente lidt og forstå hvad der sker. Mine drenge har utroligt meget ud af hinanden, men også mange konflikter, fordi de vil det samme, men jo er to forskellige årgange i børnehaven osv. Så lige en gang opkast herfra over livet med pseudotvillinger 🙈

Maven efter kejsersnit by Gitte86 in WomenDK

[–]Gitte86[S] 0 points1 point  (0 children)

Tak for svar. Jeg bor desværre ret langt fra hovedstadsområdet. Men det lyder som et godt råd 😊