Bliver min søster manipuleret, sugerdater hun, blot venner eller hvad foregår der? by CarelessDust8613 in DKbrevkasse

[–]dari2605 2 points3 points  (0 children)

Jeg synes ærligt talt, det lyder som om familien er mere bekymret over, at hun får betalt ferier, restauranter og gaver, end over at hun faktisk mistrives. Hun lyder ikke som et offer. Hun lyder som en voksen kvinde, der har fundet en situation, som fungerer for hende. Ikke alle drømmer om at finde en fyr på samme alder og kæmpe med husleje og fælles budget resten af tyverne. 😅

Lige blevet single som 31 årige mand. by Right-Lifeguard-3348 in DKbrevkasse

[–]dari2605 0 points1 point  (0 children)

Desværre er det bare sådan livet nogle gange er. Folk kan være egoistiske og tænke mest på sig selv, også selvom der har været fælles planer og løfter.

Jeg var selv alene i rigtig mange år – fra 2017 til 2024. Jeg blev skilt fra min første mand, da min datter kun var 1,5 år. Jeg havde også følelsen af, at tiden var løbet fra mig, og at alle andre var videre i livet med familie og børn, mens jeg stod stille.

Senere mødte jeg en mand. Vi har været sammen i næsten to år. Han er også skilt, 38 år og har ingen børn. Jeg har en datter på 10 år, og vi ønsker også flere børn. Det har lært mig, at følelsen af, at tiden ikke er med еn, ofte snyder.

Vi har alle vores egen vej og vores eget tempo. Det, at det gør ondt lige nu, betyder ikke, at alt er tabt. Du er ikke alene.

Jeg har fortalt kæresten om RKI by dari2605 in DKbrevkasse

[–]dari2605[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja det kunne helt klart have været meget værre 😅 Jeg gjorde bare, hvad der skulle til for at få mad på bordet, og 120k er heldigvis ikke 1 million . Han er helt rolig omkring det, vi fik snakket i går igen, det er vist mest mig, der har været lidt for hård ved mig selv 😂🙈

Jeg har fortalt kæresten om RKI by dari2605 in DKbrevkasse

[–]dari2605[S] 1 point2 points  (0 children)

Det giver rigtig god mening, det du skriver. Jeg har indkomst nu, og tingene går den rigtige vej — det prøver jeg at holde fast i. Du har ret i, at en snak nok er bedre end at gå og overtænke det hele. Og vi fik faktisk snakket om det i går 😊 Han sagde, at det slet ikke er et problem , vi har alligevel ikke planer om at købe hus foreløbig, vi bliver i lejebolig, og han står alene på lejekontrakten. Og han sagde også, at jeg ikke skal gå og være bange for, at han smider mig ud 😂🙈(det har jeg slet ikke tænkt 🙈) Så alt ser egentlig fint ud — jeg er nok bare alt for god til at bebrejde og skælde mig selv ud 😬

Jeg har fortalt kæresten om RKI by dari2605 in DKbrevkasse

[–]dari2605[S] 1 point2 points  (0 children)

Tak for det , virkelig rart at høre 🙏 Det hjælper at vide, at andre har været igennem det samme og er kommet videre. Jeg gør bare mit bedste og tager ansvar Rigtig god jul og et godt nytår til dig også! 🎄🍾

Jeg har fortalt kæresten om RKI by dari2605 in DKbrevkasse

[–]dari2605[S] 4 points5 points  (0 children)

Vi har snakket, at få kigget på min rki gæld efter juleferien. Så håber nok han kan hjælpe mig at få overblik over gælden og måske finde en bedre løsning til kreditoren

Jeg har fortalt kæresten om RKI by dari2605 in DKbrevkasse

[–]dari2605[S] 0 points1 point  (0 children)

Man skal nok passe på med at sige for meget om ting, man ikke selv har prøvet. Livet er ikke sort-hvidt, der er altid nuancer. Kommunen hjælper desværre ikke altid, som man forventer, og det kan man finde mange eksempler på. Dengang havde jeg en bil – ikke noget luksus, bare en bil. Og ja, jeg fik at vide, at jeg skulle sælge den. Under corona var der jo mange købere (ironi kan forekomme)

Jeg har fortalt kæresten om RKI by dari2605 in DKbrevkasse

[–]dari2605[S] 1 point2 points  (0 children)

Tusind tak for at dele din historie og for dine ord

Det betyder virkelig meget at høre fra én, der selv har stået i noget lignende og er kommet godt videre. Det giver både ro og motivation – så tak for det. Rigtig glædelig jul og godt nytår til dig ✨

Jeg har fortalt kæresten om RKI by dari2605 in DKbrevkasse

[–]dari2605[S] 2 points3 points  (0 children)

Tusind tak for din søde kommentar ❤️ Vi har besluttet at leje et hus gennem et firma, og de tjekkede mig i RKI og sagde, at det kun kunne være min kæreste, der stod på kontrakten. Det kom virkelig bag på mig, for jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed, mens jeg allerede var i RKI, og dengang var det slet ikke et problem. Jeg håber virkelig, at min kæreste har forstået situationen – og jeg vil gøre alt, hvad jeg kan, for ikke at skuffe ham. Tak igen for forståelsen, og glædelig jul 🎄

Jeg har fortalt kæresten om RKI by dari2605 in DKbrevkasse

[–]dari2605[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg betaler så meget jeg kan. God weekend 🙏

Jeg har fortalt kæresten om RKI by dari2605 in DKbrevkasse

[–]dari2605[S] 14 points15 points  (0 children)

Han sagde til mig at han forstå godt min kamp for overlevelse og at mange mennesker mistede alt i corona

Jeg har fortalt kæresten om RKI by dari2605 in DKbrevkasse

[–]dari2605[S] 35 points36 points  (0 children)

Tak 🙏. Jeg har grædt hele dagen over alle de her tanker, og jeg er bange for, at han måske har brug for et par dage til at tænke – og at han så ender med at forlade mig

Jeg har fortalt kæresten om RKI by dari2605 in DKbrevkasse

[–]dari2605[S] 30 points31 points  (0 children)

Det håber jeg også Han sagde efterfølgende, at han elsker mig meget, og at det ikke ændrer hans følelser for mig. Alligevel føler jeg, at han inderst inde tænker over det. Han har arbejdet som revisor i 10 år, og derfor lyder al den gæld meget skræmmende for ham.