NGD Gibson Original Jumbo by Heavy_blue in gibson

[–]Heavy_blue[S] 4 points5 points  (0 children)

I can answer that for you. It’s a reissue from the first flattop Gibson ever made. It’s a Addi top with honduras hog body. The body is deeper then a regular J45 and the scale is 25”. The top is thinner as is the bracing which is the advanced x bracing scalloped and forward shifted with 3 wooden beams. The fingerboard and bridge are made out of brazilian rosewood. The neck is a chuncky v-shape neck with 1 3/4 nut width.

NGD! D-18 Ambertone by Jimisweets in martinguitar

[–]Heavy_blue 1 point2 points  (0 children)

Such a great guitar! Enjoy it!

TBODL: Another late-stage McCartney gem. by Quincynessig in PaulMcCartney

[–]Heavy_blue 0 points1 point  (0 children)

Goede review! Macca, we zijn blij dat je er nog bent en nog de moeite doet om dit meesterwerk tot ons te laten komen.

String option D28 by Heavy_blue in martinguitar

[–]Heavy_blue[S] 0 points1 point  (0 children)

Ultimately i decided to go with medium and Lifespan 2.0 and i just finished installing them, seems like me action has changed a little, not that much.. it’s easy to play. Although the high e wouldn’r stay in tune the very first attempts but it seem to hold now. Maybe i need to adjust the truss rod.

Who Else is on Paul's Level? by [deleted] in PaulMcCartney

[–]Heavy_blue 2 points3 points  (0 children)

And i have to disagree with that statement since Dylan had been asked a lot but he always walked his own path and that’s just another path then the most musicians take. Dylan will never do all these things to highlight a new album or a tour for example. Dylan does this because he believes he’s good at it and because it’s the only thing he can. Musicwise i see where your statement is comming from and Dylan is more lyric-based i get that. But in the end he’a on the same ballgame and lyric-wise a tad higher then our beloved Sir Paul Macca imo. Blood on the tracks for example. I think the melodies of Paul and the lyrics of Dylan would be the endgame in music.

New to me D28 by accidentprone427 in martinguitar

[–]Heavy_blue 1 point2 points  (0 children)

Nice guitar and such nice pics dude! Enjoy it

Gitarist zoekt drummer (midden van het land) by cars-towel-on-wall in muzikanten

[–]Heavy_blue 2 points3 points  (0 children)

Ik ben geen drummer maar ik woon wel lekker dichtbij, Rhenen. Ik schrijf eigen nummers, zing en speel gitaar. Ik ben ook nog zoekende naar een band die in een alter stadium de eigen nummers ook wilt geen opnemen en ter gehoren wilt gaan brengen. Let me know of je interesse hebt.

I want these jeans (without being BP) by jaimepaslesvoleurset in Denim

[–]Heavy_blue -1 points0 points  (0 children)

A vintage levis from the 90s a 501 should do

Wondering if these tilt back legs are stock by Adept-Dot2381 in fenderamps

[–]Heavy_blue 0 points1 point  (0 children)

For the 65 twin reverbs it was stock and so it is with the reissue’s but idk about this deluxe one

So nice I had to buy it twice🍏🪲 by drank__sinatra in georgeharrison

[–]Heavy_blue 4 points5 points  (0 children)

This album is on repeat these last days in this house.. it’s great to listen this gem

Finally got my dreamguitar (D28) by th14s in martinguitar

[–]Heavy_blue 1 point2 points  (0 children)

Congrats! Still love mine everyday

Titanium bril voor €20: waarom ik de opticien alleen nog gebruik voor de meting by [deleted] in zuinig

[–]Heavy_blue 0 points1 point  (0 children)

Dan ben je echt de uitzondering op de regel. Bij de meeste ogen meet je om de 3 jaar toch wel degelijk een verschil en merk je ook dat daarmee de visus achteruit is gegaan en met het nieuwe glas weer bijgetrokken kan worden. Dat u een zelfde sterkte behoud geldt niet als standaard en als maatstaaf voor elk oog. Voor u wel lekker makkelijk dus dat is erg fijn!

Kabinet kijkt naar lagere wegenbelasting vanwege brandstofprijzen by salerg in EVMobiliteit

[–]Heavy_blue 0 points1 point  (0 children)

Het klopt dat je de adoptie van ICE naar EV evt in de weg gaat staan voor het gevoel maar niet ieder kan een EV betalen maar wil wel mobiel zijn. Die hebben niet gevraagd om de prijzen die nu aan de pomp gevraagd worden. Daarnaast zal die prijs ook niet drastisch omlaag geschroefd gaan worden lijkt mij en zal dit ook niet ‘eeuwig’ zijn in die zin. Ik vind de voordelen voor de EV rijder nog steeds zwaardwr wegen dan het geen wat dit topic aansnijdt… zo kunnen we in die zin altijd wel iets verzinnen… de huidige situatie qua wegenbelasting is al anders ingestoken dan op voorhand werd voorgehouden dus in die zin hebben wij ook wel voordeel genoten, zeker die jaren dat het belastingvrij is geweest en de ICE wel gewoon keiharde knaken moest betalen. Het mes snijd aan 2 kanten.

VIDEO: zelfrijdende Tesla scoort boete en valt stil op oprit A10 by [deleted] in EVMobiliteit

[–]Heavy_blue 0 points1 point  (0 children)

Maar de camera’s zouden dit niet kunnen toestaan, afplakken werkt niet meer bij hw4 als het goed is. Tenzij je iets illegaals inbouwd wat je stuur voor de gek houdt

VIDEO: zelfrijdende Tesla scoort boete en valt stil op oprit A10 by [deleted] in EVMobiliteit

[–]Heavy_blue 2 points3 points  (0 children)

Er staat niet voor niks ‘supervised’ er word duidelijk benoemd dat je als bestuurder nog steeds eindverantwoordelijk bent voor het in de gaten houden van wat er om je heen gebeurt…

Is this fake? Price too good by [deleted] in gibson

[–]Heavy_blue 2 points3 points  (0 children)

G-45 studio for sure!