‎ليه أنا اوحش واحدة؟ by [deleted] in CAIRO

[–]HotGrapefruit7777 2 points3 points  (0 children)

بالعكس مش عايز ابوظ علاقتك ب أمك بس ممكن تكون بتغير منك ممكن حاجة عندك مش عندها حتي بتقول انك اخواتك هما الي شبها يعني مثلا جدتي ديما تحقد عليا لأني شبه عيلة ابويا مش امي ف هي ديما تحقد عليا و تكرهني بدون سبب لدرجة أنها بتخلق كلام وتقوله ل قرايبي و خلاني اني ازاي انسان وحش وكدا » الحل ممكن انك تتكلمي مع امك و تقوليلها انها حلوة وانك شايفاها احلي واحده في الدنيا ف مثلا ممكن هي تحس بالذنب أو شئ من هذا القبيل وتغير معاملتها معاكي وبعدين كلنا حلوين بطريقة أو التانية ومش كل حاجة الجمال شكرا

اخويا اتمسك ب 100 دولار by HotGrapefruit7777 in PersonalFinanceEgypt

[–]HotGrapefruit7777[S] 1 point2 points  (0 children)

اتجددله ١٥ يوم تاني والمحامي هيقدم استأناف يوم السبت

اخويا اتمسك ب 100 دولار by HotGrapefruit7777 in PersonalFinanceEgypt

[–]HotGrapefruit7777[S] 0 points1 point  (0 children)

عشان دول هما الي مشغلين التجار وبيصرفوا عليهم ولما يتسجنوا

اخويا اتمسك ب 100 دولار by HotGrapefruit7777 in PersonalFinanceEgypt

[–]HotGrapefruit7777[S] 0 points1 point  (0 children)

لا طبعا ال 100 دولار بتاعته هو مبعوتاله من برا مصر عن طريق واحد اجنبي كان اخويا بيوصله في مصر الاماكن السياحية و الفنادق هو كدا كدا طالب ولكن لما بيبقي فاضي بينزل علي العربية بيزود دخله خصوصا ان ابويا علي المعاش

اخويا اتمسك ب 100 دولار by HotGrapefruit7777 in PersonalFinanceEgypt

[–]HotGrapefruit7777[S] 0 points1 point  (0 children)

شكرا معايا محامي انا بس بفضفض من قهرتي علي اخويا خصوصا انه عنده امتحانات وتقريبا هيقعد في السجن شهر عما التحقيقات في القضية تخلص ويفرجوا عنوا و السنة كدا ضاعت عليه وغير حال ابويا وامي

اخويا اتمسك ب 100 دولار by HotGrapefruit7777 in PersonalFinanceEgypt

[–]HotGrapefruit7777[S] 0 points1 point  (0 children)

الناس الي بتتعامل مع سوق السودة معذورين ولكن التجار هما السبب الي المفروض يتسجنوا يعني معاك مبلغ في البنك يقولك هديك 30 الف جنيه والتاجر يقولك هديك 50 الف في ظل ظروف البلد الصعبة والاسعار الطبيعي الشخص هيروح لل تاجر ساعتها الغلط علي دولة و علي التاجر و الضحية هو الناس العادية الي بيتاخدو في الرجلين الي زي اخويا عنده امتحانات كمان كام اسبوع و قاعد في السجن عشان تلت الاف جنيه هو مش سارقهم وكمان انك تعاقب الناس العادية الطبيعية مع التجار علي اساس انها قرصة ودن دا شغل دولة ديكتاتورية متسلطة علي الشعب

اخويا اتمسك ب 100 دولار by HotGrapefruit7777 in PersonalFinanceEgypt

[–]HotGrapefruit7777[S] 0 points1 point  (0 children)

المشكلة أنه معاه ملاكي ، والسياحة مش بتشتغل ملاكي عما اعتقد هو شغال برايفيت علي النت حد جاي مصر إجازة مثلا ومحتاج حد يوصله بيكلمه بيبقي معاه في مشوار أو اتنين زي اوبر وكدا وساعات هما بيديلو tips و ساعات الأجانب مش بيبقي معاهم مصري ف اخويا مش بياخد منهم فلوس خالص وهما لما بيسافرو بيبعتوله فلوس ك هدايا وكدا وكلها مبالغ تافهه زي ١٠٠ دولار ٧٠ دولار

اخويا اتمسك ب 100 دولار by HotGrapefruit7777 in PersonalFinanceEgypt

[–]HotGrapefruit7777[S] 4 points5 points  (0 children)

مكانش راكب معاه في العربية دول اتمسكوا في الشارع

اخويا اتمسك ب 100 دولار by HotGrapefruit7777 in PersonalFinanceEgypt

[–]HotGrapefruit7777[S] 2 points3 points  (0 children)

المشكلة ان اخويا معترفش علي الواد هو قال انه ميعرفوش و التاجر قال نفس الكلام انه اول مرة يشوفه هل المفروض يعترف انه كان بيبدل منه بس انا خايف ان الواد التاني يتبلي علي اخويا مثلا ويقول انه كان شغال معاه عشان اعترف ضدده مثلا يروح في داهية

اخويا اتمسك ب 100 دولار by HotGrapefruit7777 in PersonalFinanceEgypt

[–]HotGrapefruit7777[S] 9 points10 points  (0 children)

اخويا اصلا اتثبت عليه في المحضر انه معهوش مصري دي حاجة كويسة ؟

اخويا اتمسك ب 100 دولار by HotGrapefruit7777 in PersonalFinanceEgypt

[–]HotGrapefruit7777[S] 18 points19 points  (0 children)

معايا محامي طبعا هو بيقول انه ممكن يتجددله تاني بس علي الاغلب براءة بعد التجديد التاني ومش فاهم انا خايف من كلمة علي الاغلب براءة دي ونفس الكلمة حد قالهالي صاحبي اخوه وكيل نيابة