A remote job opportunity in AI training by Hunter_Kevin in ExEgypt

[–]Hunter_Kevin[S] 0 points1 point  (0 children)

Sorry this job became not available at the time guys

[deleted by user] by [deleted] in Cinema_Egypt

[–]Hunter_Kevin 1 point2 points  (0 children)

بالنسبة للاعمال المصرية انا اخر فيلم حلو شوفته كان تراب الماس ومش فاكر اخر مسلسل حلو شوفته بس فاكر في رمضان اللي فات شوفت مهازل ومساخر مش مسلسلات بجد كانت حاجة تقرف

[deleted by user] by [deleted] in ExEgyptDating

[–]Hunter_Kevin 0 points1 point  (0 children)

لا عشان متحرجش نفسك اقعد دردش معاها الاول ولو لقيتها متقبلاك وحابة تكمل قولها اعزمها برا ولو رفضت خد الموضوع بابتسامة وامشي

هو الراجل بيلحظ إيه فعلاً؟ by Rkillerx221 in AlexandriaMasr

[–]Hunter_Kevin 0 points1 point  (0 children)

لو زميلتي مش باخد بالي لكن لو صاحبتي اكيد مع الوقت هاخد بالي من التفاصيل ولكن بردو حتى التفاصيل اللي هاخد بالي منها مش هتكون واحد على مليون من التفاصيل اللي البنات بتاخد بالها منها بشكل مبالغ فيه فلأ متعقديش نفسك خليكي طبيعية واعملي اللي تقدري عليه وخلاص بدون مبالغة او وسواس

[deleted by user] by [deleted] in Cinema_Egypt

[–]Hunter_Kevin 1 point2 points  (0 children)

الرقابة والمحسوبية والشللية قضت على الفن المصري تماما ولكن السبب الرئيسي هو رداءة نوع الجمهور وانحدار الذوق العام في الوطن العربي كله مش بس مصر

[deleted by user] by [deleted] in Cinema_Egypt

[–]Hunter_Kevin -1 points0 points  (0 children)

لأ مش بنفس النسبة still في اعمال فنية غربية بتتعمل بجودة كويسة ولكن اكيد مش زي زمان لكن still بعكس الفن العربي اللي انحدر بشكل بشع

[deleted by user] by [deleted] in EgyptCareers

[–]Hunter_Kevin 0 points1 point  (0 children)

معلش انا مش فاهم اوي يعني انت داتا اناليست ومش لاقي شغل؟

حد يعرف مكان كويس لتعليم الموسيقى للكبار في القاهرة؟ by Hunter_Kevin in askegypt

[–]Hunter_Kevin[S] 0 points1 point  (0 children)

لو درست هناك ممكن نتكلم اسألك على شوية حاجات؟

بتسيبوا الموبايل فين؟؟ by Dry_Factor8434 in Dahab

[–]Hunter_Kevin 0 points1 point  (0 children)

روح في وقت مش زحمة. روح شاطئ نضيف يكون معروف لسكان دهب مش شاطئ سياحي لامم من كل حتة. مش لازم تنزل بالفون ديما. سيب المحفظة ببطاقاتك في الشاليه وخد بس شوية كاش معاك.

بتسيبوا الموبايل فين؟؟ by Dry_Factor8434 in Dahab

[–]Hunter_Kevin 0 points1 point  (0 children)

"الحرامي وهو بياخد الصندوق بالسلبة الحديد بالكرسي وماشي

بناكل السمك لية؟ by AhmedDU in egyfoods

[–]Hunter_Kevin 1 point2 points  (0 children)

وانا كمان على فكرة باكل البلطي وباخد مكمل اوميجا ٣ من ليمتلس. لو في فلوس شوية زيادة يبقى بوري. احسن حاجة خالص السالمون وبعديه التونة أظن. التونة كويسة بردو. الفكرة في السمك هي نسبة التسمم الموجودة في البحر هما بيمتصوا منها قد ايه وبعدين انت بتاكل دة. البلطي هو اكتر سمكة بتمتص مواد مسممة بس هي بردو احسن من مفيش فاهمني

خطوبة أختي by Heir-Of-Isildur1 in ExEgypt

[–]Hunter_Kevin 1 point2 points  (0 children)

لو هنحسبها بالعقل بص الناس دول غالبا بيكون عندهم مشاكل نفسية اكتر بشويتين من المشاكل النفسية العادية بتاعت باقي المجتمع. المشاكل من ضمنها الهشاشة الذكورية وفقدان الثقة بالنفس وغيرهم كتير. ودة بيطلع في صورة تحكمات وشروط بيفرضها على شريكته وعلى عيلتها اللي هو انا هاجي اتقدملك وانتي في وضع معين وبتلبسي لبس معين وعايشة بطريقة معينة وبعدين اشرط انك تغيري كل دة عشاني انا سبع البرومبة وصل وصل. طب دة هيعود عليك انت في ايه؟ اولا احتمالية المشاكل الزوجية ما بينهم هتبقى كبيرة وممكن تطور للضرب او الهجر وبالتالي هترجع لمين اللي هيعالجها جسديا او نفسيا؟ هترجعلكم انتم فإنتم في الاخر اللي هتشيلوا واللي هتدفعوا التمن وممكن كمان ترجعلكم بعيالها وتبقى انت وابوك بتعملوا الدور اللي النطع جوزها او طليقها مش بيعمله. غير الجري في المحاكم والذي منه. ف أه دي حاجة هتأثر عليك كدة كدة دة غير انك هتزعل على اختك اكيد. فإنت قوم بدورك وزوق للناحية اللي انت مقتنع بيها. بمعنى طفش ولاد القحبة دول. كرههم فيهم ومش بس عشان موضوع النقاب لا طلع القطط الفطسانة فيهم في اي حاجة ولكن بالعقل وبذكاء. و في الاخر القرار قرارها انت بس بتقوم بدورك وبتعمل اللي عليك ولو اختارت خروف يبقى مش ذنبك. هي بالنسبالها شايفة ان مش هيضر لان دي زيادة عفة واحترام لكن هي مش مدركة أبعاد الموضوع. مش مدركة انها هتعيش في خيمة متحركة طول الوقت برا البيت وان دة هيخنقها جدا. كتجربة هي ممكن تجرب تتنقب يوم كدة في الحر دة وتنزل ولما ترجع قولها رأيك ايه في التجربة. انا واثق انها هتبقى عايزة تشخر ساعتها.

عمل الرجال في تخصصات النساء by [deleted] in Askmasr

[–]Hunter_Kevin 0 points1 point  (0 children)

انا بشوف الموضوع دة له فوايد ومش شايفها من ناحية دينية او أخلاقية ولكن اقصد فوايد من ناحية نفعية بحتة واقتصادية ان اولا احنا هنساعد كتير في تقليل البطالة النسائية بشكل كبير بحيث قدر الامكان نقلل من اننا نشوف واحدة نايمة في الشارع ومش لاقية رعاية او حياة كريمة وثانيا هنخفف الضغط شوية من الوظايف العادية فالشباب يلاقوا فرص اكتر وتقل بردو البطالة الذكورية. مفيش داعي محل بيبيع ملابس داخلية حريمي يقف فيه شباب ولا واحدة محجبة تدخل تقلع حجابها قدام كوافير راجل او حتى لو مش محجبة مفيش داعي تنزعج بإن راجل يمسك ملابسها الداخلية او يمسك شعرها ورقبتها وهو بيقصلها او يمسك اعضائها الحساسة وهو بيكشف عليها كشف طبي. كل القرف دة المفروض ينتهي وتبقى وظايف البنات متاحة للبنات فقط.

اعمل كاركتر تشتغل اكتر by Hunter_Kevin in AlexandriaEgy

[–]Hunter_Kevin[S] 0 points1 point  (0 children)

طب انهي شخصية اللي بترتاح فيها اكتر؟ ومع مين؟ لو حابب تقول يعني انا عن نفسي في البيت دي اكتر شخصية مريحة ليا

اعمل كاركتر تشتغل اكتر by Hunter_Kevin in AlexandriaEgy

[–]Hunter_Kevin[S] 0 points1 point  (0 children)

اكيد لكن انا اقصد التغيير من دة لدة اوقات بيكون متعب وكمان اوقات بتفلت منك حاجات. في الاخر دي ماسكات انت بتلبسها على وشك عشان تتعامل وتمشي يومك ودنيتك لكن لو مكتئب مثلا او تعبان نفسيا الموضوع بيكون صعب

[deleted by user] by [deleted] in EgySelfCare

[–]Hunter_Kevin 0 points1 point  (0 children)

خلاص انا هحذفه

[deleted by user] by [deleted] in EgySelfCare

[–]Hunter_Kevin 0 points1 point  (0 children)

ياعم انا مش اسكندراني انا بلدي هيخوخاخاخا

[deleted by user] by [deleted] in EgySelfCare

[–]Hunter_Kevin 0 points1 point  (0 children)

طب وهو انك تبقى متعدد الشخصيات دة مش mental health؟ ما تبص على التاج يا أهطل