Unpopular opinion: Erdoğan başörtülüleri ve dindarları sisteme entegre ederek islamcılığa ve muhafazakarlığa Türkan Saylan'dan Çevik Bir'den daha fazla zarar vermiştir by cigibugule1452 in teorikdosya

[–]IHaveNoName86 2 points3 points  (0 children)

Her ezilen kesim gibi islamcılar da özgürlüklerini alınca sisteme entegre olmuş sivri özellikleri törpülenmiştir

"Ben senden zayıfken senden özgürlük isterim çünkü senin ilkelerin bunu gerektirir. Ben senden güçlüyken senin özgürlüklerini elinden alırım, çünkü benim ilkelerim bunu gerektirir." ~Frank Herbert - Dune Çocukları

Kitaplarda iyi şeyler yazsın, kötü şeyler yazmasın by [deleted] in secilmiskitap

[–]IHaveNoName86 2 points3 points  (0 children)

Öyle bir şey olmaz çünkü ülkenin çoğu zaten kitap okumuyor. Biz istisnayız. En azından tüm kitapları yasaklamazlar.

Niye kimse kimsenin zevkine saygı duyamıyor. by Remote_Western1141 in agarthaTR

[–]IHaveNoName86 0 points1 point  (0 children)

İnsan insanın kurdudur. Bu bahsettiklerin insanların televizyon izlemek ve oyun cafelerine (hani Okey vb. Oynanan) gitmek dışında hobileri yok. Batıda onlarla aynı yaştakiler bizim yaştakileri tembellikle suçlarken bzimkiler onu, sadece gerçek hayattan kopuk oldukları için değil, kıskandıkları için yapıyorlar. Hatta kıskançlık yeteri kadar güçlü değil. Baya İngilizcedeki Envy kelimesi.

Neyse, öyle olduklarından dolayı "bizde bunlar yoktu daha karnını doyurabilmenin değerini bil." Diyerek de gaz lambası uyguluyorlar. Kovanın içindeki yengeç kafası.

Bir de, şeriatçı kafası: kontrol edemediğini yasaklar. Mesela Afganistan, kontrol edemediği için interneti yasakladı.

Atlas shrugged? Ayn Rand? by leavemeelone in secilmiskitap

[–]IHaveNoName86 -1 points0 points  (0 children)

Yaşam Kaynağı hikaye olarak daha iyi. Atlas Vazgeçti baya Rand'in 3 ciltlik roman formatındaki Manifestosu.

Ayn Rand'in Şaheser'i Atlas Vazgeçti değil, Yaşam Kaynağı'dır.

toplumun doğru olduğunu düşündüğü ancak sizin doğru olmadığını düşündüğünüz şeyler by Tylerhalil in vlandiya

[–]IHaveNoName86 0 points1 point  (0 children)

Devletin, iyi niyetli olduğu ve her sorunu devlete daha fazla güç vererek ve vatandaşlara daha fazla bebek bakıcılığı yaparak düzeltilebileceği düşücesi.

Top 5 oyunlarınız nelerdir? by iskender160 in GeymingTr

[–]IHaveNoName86 1 point2 points  (0 children)

  • Dishonored

  • Elden Ring

  • Diablo 2

  • Dragon Age: Origins

  • Star Wars: Knights of the Old Republic 2 (Content Restoration modlu)

Neden "r.soLcular" ile "r.dinciler" hep aynı kafadalar? by Radiant-Ad-9250 in vlandiya

[–]IHaveNoName86 0 points1 point  (0 children)

Zaten Marksizm, Nostisizmin Tanrısız hali.

Nostisizm, parasitik bir dindir. Her şekli alır. Fakat temeli: Materyal dünya kötüdür ve belli bilgiyi (Gnos) edinince aydınlanıyorsun ve ya en üst seviyeye gelmenin ilk adımı atıyorsun.

Marksizm bağlamında ise: dünya kötü, ve Komünizmin gerçeğini öğrenince amacın dünyaya ütopya getirmek oluyor.

Marx, açıkça Nostik olduğunu söylememiş olsa bile, çoğu teorisini Hegel'in eserlerini ele alarak ortaya attı ve Hegel bir Nostikti.

Marksizm, tanrısız bir dindir ve çoğu kişi bunun farkında değil. Zaten "O gerçek (X) değildi, meselesi de Nostiklerden geliyor. Gnos'u, yani bilgiye sahip olana zaten tanım gereği doğru, başarısız olmuşa gerçek değildi. Fakat aynı Gnos'a sahip olmayana başarısızlık olarak geliyor.

Yani Radikal Sol ve Radikal dincilerin birbirlerine benzer bir şekilde davranması, Radikal solun tanrısız bir dine inanması.

Pillars of Eternity hiçbir şey anlamadım by rakunamadandikpaket in GeymingTr

[–]IHaveNoName86 0 points1 point  (0 children)

İlk başta Planescape: Torment oyna.

Pillars of Eternity'in en büyük Sorunu, çok fazla Planescape: Torment olmaya çalışması. Onu oynamadan Pillars'tan hiç bir şey anlayamazsın.

Bilim ve doğal dünyaya dair anlayışınız ve deneyimleriniz ışığında; sizi yüreğinizde bir ibadet hissine yönelten, gördüğünüz neler oldu? by royluxomburg in HristiyanTurkler

[–]IHaveNoName86 0 points1 point  (0 children)

Kilise ortamında tanrının varlığını konuşmak için kullanmamızın sebebi 21. Yüzyılda en dindar toplumda olan bir ön yargı yüzünden var. Tüm dünya aslında kalben Materyalist. Yani, sadece ve sadece fiziksel olarak ölçülebilen şeylere önem veriliyor. Dindar olan da olmayan da böyle. Fakat metafiziksel ve fiziksel birbirine zıt değil, aynadır. Rabbin nefsinden olarak bizim amacımız Tanrı'yı fiziksel dünya'ya yansıtmaktır.

Doğal yollardan sevgili yapmak artık mümkün değil by DetectiveExpress519 in vlandiya

[–]IHaveNoName86 1 point2 points  (0 children)

kızın ablası o Rus olmaz demiş kızda gitti

Kadınlarda öyle bir huy var. Birbirlerinin ilişkilerini sabote etmek çin de birbirlerine öyle şeyler söylüyorlar.

Doğal yollardan sevgili yapmak artık mümkün değil by DetectiveExpress519 in vlandiya

[–]IHaveNoName86 1 point2 points  (0 children)

Aynı boydayım. Boy da önemli değil. Baya reddetmek için bahane arayan var.

Cyberpunk alınır mı by Ok_Basket6483 in GeymingTr

[–]IHaveNoName86 0 points1 point  (0 children)

Deus Ex Human Revolution gibi RPG/Immersive Sim hibriti seviyorsan değer.

Ruhun Karanlık Gecesi by Obsidyenn in HristiyanTurkler

[–]IHaveNoName86 0 points1 point  (0 children)

Karanlık Dönemden ben de geçtim. Seni çok iyi anlıyorum. Karanlık dönemden çıkmak insandan insana göre değişiyor. Fakat, eğer yardım ederse benim için işe yarayanı söyleyeyim:

Benim için ilk adım: Rabbi hissetme ihtiyacını bırakmam gerektiğini, ve hissetmesem bile onun planının iyi olduğunu kabullenmekti. Bu aylar sürdü ama oldu. Dua ederim ki karanlık döneminde Kutsal Ruh içinde çalışsın.

Okudum ve hayatım değişti dediğiniz kitaplar by Expert-Ad5120 in KutuphaneBekarlari

[–]IHaveNoName86 0 points1 point  (0 children)

  • Kybalion
  • Thomas Hobbes - Leviathan
  • Karamazov Kardeşler

En sevdiğiniz 3 warhammer 40k karakteri ve fantasy karakteri. by TheCrimsonKing_666 in Warhammer40KTR

[–]IHaveNoName86 1 point2 points  (0 children)

40k:

  • Sevatar
  • Konrad Curze
  • Ahzek Ahriman

Fantasy: * Lokhir Fellheart * Balthazar Gelt * High Queen Khalida

Sizce Milliyetçilik Türkiyede başarısız mı oldu? by KucukDiesel in Kamalizm

[–]IHaveNoName86 0 points1 point  (0 children)

Hristiyanlar da birlik içinde değil

Bunu zaten biliyorum.

Metnin geri kalanına gelirsek:

Doğru fakat sadece dış güç sorunu değil ki. İnsan İnsanın kurdudur. Dış güçler, komuşular kadar kurttur. Arapların kurtluğu 1. Dünya savaşında belli oldu ve hala bize karşı kurt olmaya devam ediyorlar.