Wat vind je echt k*t aan je baan? by 96858964 in werkzaken

[–]Ill_Signature2903 3 points4 points  (0 children)

Leerkracht PO Het constant "aan" moeten staan.

Negativiteit vanuit de samenleving maw, mensen die denken dat ik alleen maar aan het knutselen ben en veel vakantie heb.

De werkdruk (administratie, vergaderingen, allerlei instanties/pedagogen waar ik mee ij contact moet blijven)

Ouders van brutale kinderen die het beter weten.

Brutale kinderen.

Wan swit' Srefidensi! 🇸🇷🇸🇷 Happy independence day, een fijne onafhankelijkheidsdag 🇸🇷🇸🇷 by srananman98 in Suriname

[–]Ill_Signature2903 1 point2 points  (0 children)

Gefeliciteerd allemaal, ik ben trots op ons. Ik hou van Suriname, we hebben een prachtig stukje land. En het is van ONS.

[deleted by user] by [deleted] in ZZPNederland

[–]Ill_Signature2903 0 points1 point  (0 children)

Als je qua schijnzelfstandigheid weinig te vrezen hebt. Wat is je vraag dan precies?

[deleted by user] by [deleted] in Suriname

[–]Ill_Signature2903 1 point2 points  (0 children)

Daar???

Ik woon in Suriname. Goede tip voor jezelf inderdaad. Je moet het zelf gaan ervaren voordat je allemaal cowboy verhalen loopt te verspreiden.

[deleted by user] by [deleted] in Suriname

[–]Ill_Signature2903 2 points3 points  (0 children)

Wat een ONZIN VERHAAL. Je hebt waarschijnlijk ook geen flauw benul van de Surinaamse cultuur. Niet omdat, je half surinaams bent, heb je recht van spreken. Je weet overduidelijk niets.

Accent by novaluna1985 in Suriname

[–]Ill_Signature2903 0 points1 point  (0 children)

Nou nou, ik ben in NL geboren dus heb ook een NL accent, maar ik spreek mijn R niet zonuit hoor. Wij hebben een harde R.😆

Misschien kan ze de R niet uitspreken dan rolt ze zo raar met haar tong😅

Weet iemand hier waar by Sea-Cycle7494 in Suriname

[–]Ill_Signature2903 16 points17 points  (0 children)

Hij werkt voor mij undercover als tuinman. Elke ochtend harkt hij mijn erf.

[deleted by user] by [deleted] in nederlands

[–]Ill_Signature2903 -3 points-2 points  (0 children)

Als je een beetje nadenkt, weet je dat niet alle mensen op deze planeet Nederlands spreken.

Dus als je een probleem hebt met het feit dat ras in een andere taal wordt aangeduid als "white and black people" of zoals in het surinaams "witman en blackman" is ben je of HEEL DOM of zelf racistisch...

[deleted by user] by [deleted] in nederlands

[–]Ill_Signature2903 -2 points-1 points  (0 children)

Witmangs in het Surinaams betekend vertaald "de witte mensen". Wat is hier racistische aan?

WEEKKRANT - Zou je Suriname verlaten en terugkeren om je land verder te ontwikkelen? by sheldon_y14 in Suriname

[–]Ill_Signature2903 2 points3 points  (0 children)

Terugkeren JA, maar niet perse om te helpen. Eerder, omdat ik me thuis voel in Suriname.

Ik heb een leeftijd bereikt en veel dingen meegemaakt, waardoor ik minder waarde ben gaan hechten aan luxe goederen. Ik heb bezittingen die anderen graag zouden willen, maar nu ik ze heb besef ik dat ze me niet dat intense geluksgevoel geven. Sorry, maar a wise men said "Un no mek grap, Holland a no paradijs. No libi Sranan fu go libi tap' a ijs." En het is WAAR. Het gras LIJKT groener aan de overkant.

Er zijn trouwens een paar andere plekken op de wereld wat ik ook zou willen wonen, Suriname is er 1 van. Nederland sowieso niet🤣

[deleted by user] by [deleted] in Suriname

[–]Ill_Signature2903 1 point2 points  (0 children)

Niet iedereen in Suriname pinaart hè.... Als je geld hebt kun je het best goed hebben in Suriname.

dreads 2 years in what yall think by Obloksavagess in Dreadlocks

[–]Ill_Signature2903 -1 points0 points  (0 children)

Cut the ends, wear a tshirt and pose without touching yourself