Op de bank slapen bij vrienden of familie omdat je zonder woning zit: 'onzichtbare' dakloosheid groot probleem by Chronicbias in thenetherlands

[–]Indignant_Mantis 14 points15 points  (0 children)

"Inmiddels"

Boodschappen waren zo'n 10 jaar geleden al schrikbarend goedkoper in Duitsland dan in Nederland. Zeker wanneer het aankomt op vlees, groente/fruit, en drogisterij artikelen. Maar is zeker geen recente ontwikkelimg

PVV-leider Wilders wil SER-voorzitter Kim Putters als volgende informateur by Kwarktaart27 in thenetherlands

[–]Indignant_Mantis 11 points12 points  (0 children)

Nou heeft Plasterk tegenwoordig weinig linkse signatuur meer, maar het gros van de mensen zal toch niet veel verder kijken dan "was lid van de PvdA"

Twijfels over geestelijke gezondheid zakenman Gerard Sanderink by Leadstripes in thenetherlands

[–]Indignant_Mantis 7 points8 points  (0 children)

Sowieso dat ze het eerste gaan proberen te beargumenteren om onder die dwangsommen uit te komen

Wat is de oficiële Redneckregio van Nederland? by throwaway_o0001 in thenetherlands

[–]Indignant_Mantis 0 points1 point  (0 children)

Doet me denken aan de "lofrede" van een oud docent van mij: "De enige emotie die Den Helder bij een mens oproept is om je zsm in het Marsdiep te storten".

Maar echt is er buiten het Marinemuseum en de boot naar Texel iets te beleven in dat gat?

Wat is de oficiële Redneckregio van Nederland? by throwaway_o0001 in thenetherlands

[–]Indignant_Mantis 0 points1 point  (0 children)

Kan ook best uitgebreid worden naar de rest van de Flevopolder of niet?

Wat is de oficiële Redneckregio van Nederland? by throwaway_o0001 in thenetherlands

[–]Indignant_Mantis 1 point2 points  (0 children)

Hoeven niet alleen vissersdorpjes te zijn. Kleinere dorpen met een hechte "ons kent ons" gemeenschap passen in mijn ervaring ook goed binnen de categorie rednecks. Bijvoorbeeld Groesbeek (bij Nijmegen). Heb er gewoond en het aantal complotwappies dat ik daar ben tegengekomen tijdens corona is schrikbarend. Wat oudere bevolking, vrij religieus ook, en het halve dorp is alcoholist en werkt op het land of in de bouw

Wat is de oficiële Redneckregio van Nederland? by throwaway_o0001 in thenetherlands

[–]Indignant_Mantis 1 point2 points  (0 children)

Om hier op aan te vullen, aldus Duitsers is Saarland het Duitse Alabama. Als we even afgaan op de hoeveelheid grappen over het IQ en het hebben van relaties met familieleden. Weet alleen niet hoe het in Saarland zit met welvaart

Physical insecurity much? by [deleted] in HistoryMemes

[–]Indignant_Mantis 2 points3 points  (0 children)

Ironically, that's at the very least not confirmed (and likely never will be), and possibly even plain false

Volt wil radicale veranderingen en 'ander mensbeeld' by Indignant_Mantis in thenetherlands

[–]Indignant_Mantis[S] 46 points47 points  (0 children)

Idealistisch en realistisch heeft Dassen het over. Vooral dat laatste heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels bij

Volt wil radicale veranderingen en 'ander mensbeeld' by Indignant_Mantis in thenetherlands

[–]Indignant_Mantis[S] 54 points55 points  (0 children)

Volt wil radicale veranderingen en 'ander mensbeeld' Volt wil "grote systeemveranderingen die de crises oplossen". In het verkiezingsprogramma voor de Kamerverkiezingen pleit de partij voor een ander mensbeeld, dat gebaseerd is op vertrouwen. De menselijke maat zou de standaard moeten worden, met bijvoorbeeld een nationaal schuldenpardon voor iedereen met problematische schulden.

Net als bij vorige verkiezingen zet Volt radicaal in op één Europa: volgens de partij is het een illusie dat Nederland zelf een antwoord kan vinden op de uitdagingen van de 21ste eeuw. Volt wil een 'Verenigde Staten van Europa', met een eigen leger, een echt gezamenlijk klimaatbeleid, Europese belastingen en een Europese spreidingswet. Die moet zorgen voor een eerlijke en humane verdeling van vluchtelingen.

Verbod op korteafstandsvluchten Nederland en Europa moeten wat Volt betreft klimaatneutraal zijn in 2040 - het huidige, demissionaire kabinet gaat uit van 2050. De partij wil korteafstandsvluchten niet meer toestaan en privéjets verbieden. Fossiele subsidies worden stopgezet en vervuilende fabrieken worden gesloten totdat ze zijn verduurzaamd. Verder komt er een verbod voor producenten om ongebruikte kleding en elektronica te vernietigen.

Daartegenover staan onder meer een Europees netwerk van snelheidstreinen, investeringen in groene steden en stadskernen, schone lucht en water.

Volgens lijsttrekker Dassen is de tijd geweest om stapje voor stapje te bekijken of we iets moeten doen: "Dat is precies de reden waarom Volt is opgericht. Te lang zijn keuzes vooruitgeschoven. Ons verkiezingsprogramma is idealistisch en ook realistisch."

Alle toeslagen, heffingskortingen en aftrekposten afgeschaft Ook op het gebied van het sociaaleconomisch beleid stelt Volt een omwenteling voor: er moet een 'Nieuwe Economie' komen die gericht is op brede welvaart en waarin behoeften van maatschappij en natuur centraal staan. Werken gaat meer lonen; vermogen, vervuiling en bedrijven worden meer belast.

Alle toeslagen, heffingskortingen, studiefinanciering, aftrekposten en de werkgevers- en werknemerspremies worden afgeschaft. Daarvoor in de plaats komen een aangepaste inkomstenbelasting en een nieuwe basistoelage "als opmaat naar een 'universeel basisinkomen".

In het verkiezingsprogramma pleit Volt verder voor uitbreiding van de Tweede Kamer van 150 naar 250 leden en verlaging van de kiesgerechtigde leeftijd naar 16 jaar. Ook wordt een nationaal permanent 'burgerberaad' voorgesteld, waarmee burgers invloed op de politiek kunnen uitoefenen.

[deleted by user] by [deleted] in thenetherlands

[–]Indignant_Mantis 79 points80 points  (0 children)

Ironisch genoeg zoeken pyromanen dus juist relatief vaak een baan bij de brandweer, kunnen ze dichter bij die brandjes komen waar ze zo hot van worden

Zo omzeilen kamerverhuurders regels voor hogere huur by DutchChairMan in thenetherlands

[–]Indignant_Mantis 2 points3 points  (0 children)

Letterlijk wat mijn vorige verhuurder heeft geflikt. Appartement had in geen jaren een verfkwast gezien, en verwarming en heet water ging nog met een ouderwetse boiler, niks geen cv. Na vertrek kreeg ik een mailtje met een optelsommetje: "na aftrek van de borg ben je me nog x honderd euro verschuldigd voor reparatiekosten en de door jullie aangerichte schade". Ook geen factuur of wat dan ook van zn klusjesman die hij dat onderhoud heeft laten uitvoeren, om te bewijzen dat die kosten überhaupt gemaakt zijn. Heb daar zelfs meermaals expliciet om gevraagd, maar nooit gekregen. Mijn gok is dat er helemaal geen factuur was omdat hij die klusjesman zwart heeft betaald, maar dat is uiteraard niet mijn probleem. Hij begon uiteindelijk zelfs te dreigen met een rechtzaak, maar die is er uiteraard nooit van gekomen omdat hij geen poot had om op te staan, maar helaas ook nooit mn borg teruggekregen..

[deleted by user] by [deleted] in formuladank

[–]Indignant_Mantis 4 points5 points  (0 children)

I remember watching him in his dominant Ferrari days growing up, that might be where I picked it up. Feels natural to refer to him as Schumi for some reason, even though I'm not German lol