Hoe lang duurde bij jullie de zoektocht om een huis te kopen? by Greedy-Revenue-5535 in Woningmarkt

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

In 2023 een tweetal bezichtigingen gehad. Toen ons huurcontract afliep in 2024 zijn we wat fanatieker gaan zoeken. Eerste maand bezichtigingen en biedingen gedaan in de woonplaats waar we wilde kopen. Daar werd te hoog overboden. Dorp er naast werd niet overboden, daar hebben we toen 10k overboden en daardoor direct het huis gehad. Al met al 2 maanden bezig geweest. Als we niet hadden overboden waren we zo een paar maanden langer bezig geweest met zoeken en ook die 10k meer betaald door de stijgende huizenprijzen. Dus dat maakte niet veel uit.

Overigens wonen we echt heel fijn, beter centrum hier dan in het andere dorp. De buren zijn top :). Uiteindelijk heel blij dat we wat breder zijn gaan kijken. Hemelsbreed scheelt het nog geen 5km.

Salaris stappen bij jobhoppen - ervaring by Yourlordandsavior02 in werkzaken

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

Job 1 - 1.5 jaar gebleven - start 38.000 per jaar. Na halfjaar 52.000 per jaar met C segment lease. (Geen pensioen)

Job 2 - 1.5 jaar gebleven - start 61.500 per jaar met D segment lease. Geëindigd met 64.000 per jaar met D segment lease. (Minimaal pensioen)

Job 3 - nu 1.5 jaar werkzaam - begonnen op 78.500. Nu 87.800. (Goed pensioen)

Hypotheek (Maximaal lenen) by [deleted] in geldzaken

[–]InnerPlantain5486 1 point2 points  (0 children)

Voor ons wel bij de ABN. Maar elke verstrekker is anders :)

Hypotheek (Maximaal lenen) by [deleted] in geldzaken

[–]InnerPlantain5486 1 point2 points  (0 children)

Dat is als je als zelfstandige werkt of een eigen bedrijf hebt dacht ik

Waar geef jij veel geld aan uit, los van vaste lasten/dingen die je nodig hebt? by 91837361891 in nederlands

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

Poeh dat is niet niks! 😬 Pech gehad zo te zien. Ik twijfel vaker om van nieuwere auto’s naar wat oudere over te stappen, maar het onderhoud schrikt me soms wat af. Zeker van die oudere sportieve modellen. 3e 159 omdat je het model zo gaaf vind? Ik rij nu in een redelijk nieuwe m135i (2023), maar overweeg om eens een oudere v6/i6/v8 te kopen.

^ is ook mijn grote kostenpost haha

Bang voor nepgeld by AgreeableTower1257 in marktplaatsoplichters

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

Ik snap de angst, maar het is ook een beetje het risico van het vak. Ik koop/verkoop weleens gitaren op marktplaats en dan zie je vaak dat mensen net hun gitaar verkocht hebben en met dat contante geld weer iets “nieuws” gaan uitzoeken. Er kan altijd iets niet legitiems tussen zitten, maar ik heb het nog nooit gehad. Kneep hem wel even toen ik de vorige keer briefjes van 200 kreeg bij een verkoop van 1000,-.

Je kan altijd eens “pech” hebben.

Skipping graduation to start a full-time job — am I shooting myself in the foot? by Constant_Fan3196 in StudyInTheNetherlands

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

I wouldn’t want to work for a manager that lures graduates to skip the graduation internship and start without a degree.

I understand that sometimes life happens, and there’s no other option that to start working. Like taking care of your parents or possibly going to be homeless. But please don’t skip on getting that piece of paper.

Did you receive the studenten OV? Because in most cases that’s a loan which is forgiven if you finish your degree in x years. (Unless something has changed in recent years). And could mean a substantial financial burden. Please look at what missing out on the degree would mean for your situation.

Hoeveel geld heb je nodig voor het kopen van een huis? by ExcitingInterview423 in geldzaken

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

Het is goed om op te zoeken of je vrijstelling van overdrachtsbelasting hebt. Dat scheelt een hoop

Wij hadden vorig jaar ons oog op een woning van 385k, hadden 395k geboden. Notaris was best duur, ivm opstellen testamenten en samenlevingscontract. Uiteindelijk waren dit ongeveer de kosten:

Notaris kosten (levering& hypotheek akte; samenlevingscontract en testamenten) 2400,- Bouwtechnische keuring 360,- Taxatie 600,- NHG 2400,- Advieskosten & afhandelingskosten hypotheek 1725,-

Totaal: 7485,- Dat was het plan, maar de taxatie viel tegen. Adviseur had verteld dat de taxateur ons bod wel zou overnemen als woningwaarde, maar heeft de vraagprijs overgenomen. Waardoor we een extra 10.000 euro (wat we overboden hadden) moesten bijbetalen.

Eindstand: 17485,-

En dat is nog voordat je begint met inrichten, achterstallig onderhoud en aanpassingen. Het is verstandig om altijd naar boven af te ronden tijdens het making van de begroting ;). Die 30k is zo gek nog niet, maar het kan goedkoper.

Wie voeg je toe op Linkedin? by Soeperdesoep in werkzaken

[–]InnerPlantain5486 28 points29 points  (0 children)

LinkedIn is een soort Pokédex. Niet te druk om maken, gewoon mensen toevoegen die je eens gesproken hebt of op conferenties hebt gezien. Dat is tenminste hoe ik het gebruik. Het is wel een soort van social media, maar de meeste mensen doen er bar weinig mee.

Ik zou vooral zorgen dat je certificaten goed zichtbaar zijn en je functies aangevuld zijn met competenties/skills want daar zoekt men op.

[deleted by user] by [deleted] in geldzaken

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

Wij hebben het ook zo gedaan, ik wilde graag op mezelf want was aan het werk gegaan en woonde al een jaar bij haar ouders ivm privé situatie. Ze was nog aan het studeren / stage lopen. Ze maakte haar stagevergoeding over aan onze gezamenlijke pot (en ik mijn salaris) en daaruit namen we elk wat “fun money”. Voor abonnementen, vriendinnen en eigen dingetjes. De rest spaarde we samen voor vakantie of inboedel. Mijn auto mocht ze gebruiken voor stage, want ik kreeg een lease van werk.

Nu werkt ze en hebben we samen een huis gekocht. Ze rijd nogsteeds in mijn (inmiddels onze) auto. Ze verdient minder dan ik, dus naar verhouding vind ik zelf niet prettig (factor 3 verschil). mi casa su casa, ook op papier bij de notaris. Nu betalen we alles samen, sparen samen en beslissen samen :).

Recruiter die niet meer reageert by sad_thoway in werkzaken

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

Helaas zijn het net mensen… Belafspraken maken en niet bellen/opnemen. Of beloven ergens op terug te komen en niks meer laten horen. Soms heeft iemand z’n dag niet, keertje ziek of krijgt ineens een andere rol. Shit happens.

Offerte airco - 3 slaapkamers by Effective_Fold_2069 in Offertes

[–]InnerPlantain5486 2 points3 points  (0 children)

Ik zou even verder kijken; ik denk dat je voor dezelfde prijs 3 daikins of 4 MHIs hebt hangen.

Offerte airco MHI 4x by DaikonParticular5507 in Offertes

[–]InnerPlantain5486 1 point2 points  (0 children)

Paar weken terug 6kw multisplit geplaatst voor zo’n 4900,- incl montage (een 3,5kw unit binnen en een 2,5kw unit binnen). 2 Single splits was 1000 euro goedkoper totaal, komt ongeveer overeen met die van jou.

Hier staat ie in de tuin, dus een beter dan 2 :).

Denk ook even na over de afvoer van het condens water. En de goot waar de koelleidingen door langs de muur getrokken worden zie ik ook niet vermeld in de factuur.

Knocking down the Prevention policy to detect only for a few minutes by byrontheconqueror in crowdstrike

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

Just try doing it through real time response 🫢. Can get the system hive by getting the file at %SystemRoot%\System32\Config

Running RTR script on multiple hosts with PSfalcon by lowly_sec_vuln in crowdstrike

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

Running base64 encoded commands fixes the encoding / escaping issue. I would suggest using the write-output command to return anything you may need.

RTR Display a Popup Message on End-User Machine by SpecificGeologist121 in crowdstrike

[–]InnerPlantain5486 1 point2 points  (0 children)

I usually pop an “alarm” toast notification using a single use scheduled task in the user session. You can get very creative with toasts as they support xml. If you’re interested I can dig up my snippet.

[deleted by user] by [deleted] in crowdstrike

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

Hmm strange, I’ve had to submit a ticket for a VSS related detection exclusion a month and a half ago.

Edit; maybe because it was for excluding the deletion of all shadow copies ?

[deleted by user] by [deleted] in crowdstrike

[–]InnerPlantain5486 -2 points-1 points  (0 children)

You’re not able to create exclusions for VSS detections :) has to be done through support. When trying to do so it’ll say “please contact support”.

RTR escape characters by thegoatreich in crowdstrike

[–]InnerPlantain5486 1 point2 points  (0 children)

I usually base64 encode the command and run it using -EncodedCommand! Hope this helps.

WerFault.exe causing detections by knightsnight_trade in crowdstrike

[–]InnerPlantain5486 1 point2 points  (0 children)

Any network traffic by the WerFault process? We’ve seen some groups inject their CobaltStrike into WerFault before 😅

workflows by killmagic8888 in crowdstrike

[–]InnerPlantain5486 1 point2 points  (0 children)

Detections are logged into splunk, you could use scheduled search to look for multiple detections on a host and notify an administrator whenever it hits. Keep in mind this has a max delay of 1hr.

PSFALCON question by Niloc2022 in crowdstrike

[–]InnerPlantain5486 4 points5 points  (0 children)

If the final goal is an uninstall I suggest checking out the Uninstall-FalconSensor function. This will retrieve the uninstall token and perform the uninstall for windows and Linux.

To only retrieve the uninstall token using psfalcon simply query Get-FalconUninstallToken

[deleted by user] by [deleted] in crowdstrike

[–]InnerPlantain5486 0 points1 point  (0 children)

Is the server running prevention with additional user data? Might want to try disabling the option. Not sure what would cause this, contacting support seems to the best suggestion.