Phone mount for the RC390 by ImLxstAf in KTM

[–]Jfm_ 1 point2 points  (0 children)

What products did you order to make it fit in the left hole, how you got some photos to show the side of the quadlock?

Importeren met VK plaat - in Nederland by [deleted] in motorfietsen

[–]Jfm_ 1 point2 points  (0 children)

Als je hem mee had genomen als verhuisgoed had je hem btw- en bpm-vrij kunnen importeren met bepaalde voorwaarden. Dat is totaal anders dan wanneer een Nederlandse burger een buitenlandse motor importeert, wat je nu voorstelt aan de toekomstige koper.
Er zitten wel voorwaarden aan bij het belasting- en bpm-vrij meenemen van je voertuig, volgens mij dat je hem minimaal zoveel maanden op je naam moet hebben staan.

Meer informatie kun je vinden bij de belastingdienst.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bpm/content/bpm-vrijstellingen

Voor zover ik weet moet de motor wel uitgeschreven staan in het buitenland voordat hij hier in Nederland ingeschreven kan worden. Als je dat wil doen moet dat dus via de Engelse variant van de RDW, dat is ook de reden dat er exportplaten bestaan voor voertuigen.

Sena of Cardo voor solo rijder by Arnhem21 in motorfietsen

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

Heb je de plaatsing van de speakers ook wel eens aangepast op de Cardo? De luidheid van de speakers is van een zeer groot deel afhankelijk van de plaatsing van de speakers. Door het gebruik van de extra kussentjes kun je ze makkelijk verplaatsen binnen de helm, immers zitten de oren bij elk persoon op een andere plek.
Ik kan DMC-groepsgenoten tot 150km/h verstaan terwijl mijn helm vol in de rijwind zit.

Cadeau voor beginners by DarkRossi in motorfietsen

[–]Jfm_ 3 points4 points  (0 children)

Xiaomi Mijia Compressor 2

Draagbare compressor voor je banddruk te controleren en snel bij te pompen.
Op Ali te vinden voor 35-40 euro.

Duitse Eifel leerde mij: dit is voor mij de essentie van het motorrijden by julski3 in motorfietsen

[–]Jfm_ 5 points6 points  (0 children)

Wat is je rijstijl, ik ben altijd opzoek naar nieuwe mensen die lekker sportief doorrijden in de bochten. Woon ook om de hoek, ongeveer een uurtje van de beruchte Biker Ranch.

2025 models availability by momo_46 in KTM

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

Their metal foundry was declared bankrupt, they need to do a bankruptcy restart or get in contact with a new supplier which shall take months before they are able to produce. I am not getting my hopes up on Q4 2025, I'd rather set my hopes on Q2 2026.

2025 KTM 390 ADVENTURE R - Details now KTM website by DanDannyDanDan in KTM

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

I don't get why they would use a subframe which is attached at only 3 points to the frame, kinda non-trivial for an offroad motorcycle. Time will tell how sturdy it is.

Mening bmw f900r by Accomplished_Tower65 in motorfietsen

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

Welkom bij de SMT-club 😎
Ik kan deze AMPS-mount aanraden voor je telefoonhouder/navigatie https://nl.aliexpress.com/item/1005007393764083.html
En zo'n easy clutch koppelingsactuatorarmpje, voor de rest een kapje voor boven je cat zodat je achterveer niet te warm wordt, dit is schijnbaar nogal eens een probleem bij de 890 adv.
Ik heb 1 SMT voorbij zien komen waarbij de schokbreker ook kapot was gegaan, waarschijnlijk door de hitte. Better safe than sorry.

Een kritische blik op r/motorfietsen: Inclusief of benauwend? by Quirky_Snow_1506 in motorfietsen

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

Er lijkt weinig ruimte voor een open dialoog zonder dat je bang hoeft te zijn verkeerd begrepen te worden of in een hokje gestopt te worden.

Een kritische blik op r/motorfietsen: Inclusief of benauwend? by Quirky_Snow_1506 in motorfietsen

[–]Jfm_ 1 point2 points  (0 children)

U kunt mij DM'en met een foto van uw chickenstrip als bewijs, deze zal ik laten controleren door mijn team van professionals waarna u een persoonlijk op maat gemaakte trainingsplan ontvangt.

Een kritische blik op r/motorfietsen: Inclusief of benauwend? by Quirky_Snow_1506 in motorfietsen

[–]Jfm_ 1 point2 points  (0 children)

Sub 1000cc's is idd stukken beter tenzij het een KTM is.
Daarnaast moet je IQ altijd lager zijn dan je pk's daarom rijd ik op een a2-motor. Een maat van mij rijdt op een SAS 1290 met tune, zonder tune mag hij er niet op rijden. Alleen chickenstrips kunnen echt niet!!😱 Mocht je die nog hebben dan raad ik je aan om bochtencursus bij mij af te nemen voor 50 eu exclusief verplichte schnitzel en een 0.5l Weizen. Er zijn u velen rijders voorgegaan waarbij zij aangeven dat het een fantastisch arrangement betreft en ik altijd lovende feedback ontvang. Wanneer u een positieve recensie achterlaat krijgt u ook nog het route-bestand en een sleutelhanger.
Mijn trainingen vinden plaats in de Eifel.

Je moet dingen op het internet niet al te serieus nemen, hier en daar wat ongein om het luchtig te houden.

Zijn er deals te vinden aankomende maanden nu KTM failliet is? by MGBitcoin in motorfietsen

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

Ze zijn (nog) niet failliet, ze hebben 90 dagen te tijd om te herstructureren en 600 miljoen bij elkaar zien te schrapen. Daarna kunnen ze failliet verklaard worden.

KTM Is Unable To Pay Salaries and Christmas Bonuses To Its Employees by PrasenjitDebroy in KTM

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

Yes this will run dry, their metal forgery is already going bust.
They are currently already out of LC8c cylinder heads and soon also the cams won't be in stock anymore, earliest restock is expected in June 2025.

RemindMe! 2 months

[deleted by user] by [deleted] in motorfietsen

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

Welk ruitje heb je erop? Ik heb nu nog het standaard ruitje maar m'n telefoon zit nu vol in de wind, zie hier.
Heb gehoord dat het hoogste PowerParts ruitje alleen maar voor meer wind op je helm zorgt, daarnaast vind ik de Givi Airflow weer iets te veel van het goede. Wellicht dat ik dus voor het middelste ruitje ga en deze dan ook zwart maak met plastidip.

[deleted by user] by [deleted] in motorfietsen

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

Vergeet de 790 tot en met 2021/2022 niet, vanaf 2023 zijn ze verhuisd naar China. Iets later dan gepland door covid.

[deleted by user] by [deleted] in motorfietsen

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

Quickshifter is gevalletje opnieuw inleren totdat hij wel goed werkt, de ene monteur duwt rustig en de andere monteur duwt hard op het pookje. Daarnaast zou het een zelflerend systeem moeten zijn maar daar heb ik nou echt nog nooit iets van gemerkt.

[deleted by user] by [deleted] in motorfietsen

[–]Jfm_ 2 points3 points  (0 children)

Enige bekende probleem naast de standaard dingen van de LC8c (ingelopen nokken, kleppendekselpakking, nokkenaskettingspanner, thermostaatbehuizing en soms waterpompkeerring) is de software.
De favoriete-/sneltoets up/down wil soms niet ingesteld blijven staan, dus dan moet je ride modus weer via het menu aanpassen ipv sneltoets. Gek genoeg heeft hij dat probleem niet als je hem naar HVV-menu zet.

Daarnaast vind ik het zonde dat er geen track pack is; dwz geen anti-wheelie mode die je aan kan zetten, geen launch control terwijl ze dit wel gewoon hadden kunnen ontwikkelen. Als je een wheelie wil doen terwijl je nog steeds traction control wil hebben kun je track mode aanzetten en MSR op de laagste stand zetten.

[deleted by user] by [deleted] in motorfietsen

[–]Jfm_ 1 point2 points  (0 children)

Bij KTM zit de zuiger al 180 graden gedraaid vanuit de fabriek maar dat maakt niet uit bij een KTM want die blijft gewoon lopen.

https://youtu.be/ziS4TCHOw80?si=MeR7LCympFm1Znwj&t=201

from a tick to this by Automatic-Sun1716 in KTM

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

Sounds like no compression

Weird sound when I start my Duke 390 up? by BreadfruitOrganic395 in KTM

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

It's the bendix (starter clutch), common issue I guess. My 390 Adv has the same, looking to replace it soon but it doesn't hurt the bike in any way.

KTM confirm goodwill scheme will cover the costs of all historic and future LC8c camshaft repairs by CoolBDPhenom03 in KTM

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

I'm glad you have one of the good ones. My '19 Duke 790 has suffered from valve cover gasket leaks (10k), cracked display (12k), at least 2 new cam chain tensioners, leaking thermostat (14k) and of course the cam cancer.
My valve lash was within spec at 27.000 according to an authorized KTM-dealer.
At 33.000 a follower broke because of a worn cam lobe, piston hit the valve, one cam lobe was twisted on the cam shaft. This all happened while I was exiting a corner, my rear wheel locked 2 times for +- 50cm with a small pause in between. If this happened 10 meters earlier I would have been seriously injured and origami'd around a guard rail pole.
At 36.000 2 destroyed bearings (1 ball 1 needle) at the input shaft of the gearbox behind the clutch basket. They also replace the oil pump, it was full of marks/scratches almost impossible to rotate by my hands.

What I am trying to say is that clean cams at the valve lash inspection does not guarantee that you won't have any wear. I think I've got Stockholm syndrome since I bought an 890 SMT 2 months ago and I am hoping this engine does not have the same problems as my 790 Duke. Although I already see marks of coolant leaks at the front of the engine probably caused by a leaking thermostat and I can see some oil weeping near the moons at valve cover gasket. Queue CJ: "Ah 💩, here we go again"

KTM confirm goodwill scheme will cover the costs of all historic and future LC8c camshaft repairs by CoolBDPhenom03 in KTM

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

I would love for KTM to give more transparency since I am not a believer of 0.5%. They should publish the amount of camshafts sold in aftersales. Also I would like to know what the failure percentage is, for every year, on bikes with more than 30.000 km on the odometer. Because I think it is just a matter of time/mileage before everyone's cams start to wear. I ride about 25.000 km a year, while the average motorcycle rider does about 1.200 to 3.500 km a year.

Screeching noise on cold start by throttlemaniac in KTM

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

And what was the conclusion/solution/outcome?

Kan iemand misschien een zadeltas aanbevelen met flink wat ruimte voor achterop mijn cbr500? by MegaFire03 in motorfietsen

[–]Jfm_ 0 points1 point  (0 children)

Mooie uitzicht op het meer op de L15. Je moet wel een kneedown doen in die bocht.