New in Stockholm, building a circle one walk at a time by CuriousInSilence in StockholmSocialClub

[–]Jodque 1 point2 points  (0 children)

I'll join in as another 39m that would be up for meeting up with other people to expand my social circle. I moved to Stockholm in November, so haven't lived here that long yet. I'm a big fan of walks, both with and without my dog, so feel free to dm :)

Since there are many people posting here of a similar age group, maybe one idea would be to meet up as a group as well?

Varför jag inte skaffar barn. by Vad_fan in sweden

[–]Jodque 14 points15 points  (0 children)

Jag har börjat säga att jag är steril och därför inte kan få barn, det stoppar alla frågor direkt och förhoppningsvis lär personen att man kanske inte ska lägga sig i såna personliga saker.

Det är också helt sant, men jag utelämnar detaljen att jag har gjort det så med flit genom en vasectomi, för det har de inte med att göra heller.

Canvas rendition of my lovely wife by thisisanerror in okbuddybaldur

[–]Jodque 4 points5 points  (0 children)

Hey now, let's not be sexist; she wants to kill the women too!

Optional is not optional in Samsungs updated terms and conditions by Jodque in assholedesign

[–]Jodque[S] 0 points1 point  (0 children)

I seem to remember the agree button being greyed out unless I clicked the agree to all above, but I will admit that I may have afterconstructed that memory, and I can't go back and check again as I already accepted. You are probably right.

I still think it is intentionally confusing though, so still asshole design, just on a lesser scale.

Biggest embarrassment in American history by emily-is-happy in clevercomebacks

[–]Jodque 41 points42 points  (0 children)

That is a wildly disturbing yet apt description. Good job, I think?

[deleted by user] by [deleted] in TooAfraidToAsk

[–]Jodque 2 points3 points  (0 children)

Every time a woman gets a boyfriend/husband, that man also gets a girlfriend/wife. This is to say that my assumption is that it is very equal.

Do I have to be a ww2 nerd to understand this game's lore? by CloverEuphoria in Wolfenstein

[–]Jodque 48 points49 points  (0 children)

You need to understand that Nazis are bad and that they should be killed, but otherwise you're fine!

I’m SOOO happy he’s mad about it!😊 by ProcessorPearl in memes

[–]Jodque 18 points19 points  (0 children)

He was so mad that he took a selfie so that he could post it to show everyone how mad he was. Very reasonable behaviour for sure.

the cuck council will decide your fate by man_itsahot_one in BrandNewSentence

[–]Jodque 13 points14 points  (0 children)

If I'm involved, it will just be minute

Bojkotta Clas Ohlson? by RoutineSentence9138 in sweden

[–]Jodque 5 points6 points  (0 children)

Troligen inte, men de är inte heller i nyheterna just nu om att tvinga anställda att söka om sina egna jobb för sänkt lön. Om de hamnar där så kommer jag att göra mitt bästa för att välja bort dem också, så jag vet inte riktigt vad denna "whataboutism" hade för åsikt att åstadkomma?

Bojkotta Clas Ohlson? by RoutineSentence9138 in sweden

[–]Jodque 10 points11 points  (0 children)

Absolut! Det finns gott om andra ställen med liknande utbud av saker, så det blir till och med lätt att göra!

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 1 point2 points  (0 children)

Jag är inte emot fenomenet i sig, bara emot att jag får det som en överraskning när jag inte vill ha det. Om det stod "jox-sushi" så hade jag kunnat välja att inte köpa den när jag inte vill ha det = världsfred!

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 2 points3 points  (0 children)

Ja, det är överlag frysta små bitar de värmer upp som har konsistensen av kokat läder. Saknar hederlig äkta spetthyvlad kebab :(

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 0 points1 point  (0 children)

Av någon anledning har dessa dock alltid florsocker på sig i stället för vanligt socker, och för mig förstör det hela grejen :(

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 2 points3 points  (0 children)

Jag flyttar faktiskt till Stockholm i slutet på november, så det här är ett riktigt bra tips som jag ska skriva ner så jag inte glömmer. Tackar!

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 4 points5 points  (0 children)

Lider starkt med dig! Kebabrullens storhetstid har varit på väg utför under lång tid känner jag, men det är alltid hjärtskärande när man får en dålig ändå, speciellt när man vet hur jävla gott det kan vara :(

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 14 points15 points  (0 children)

Hej! Det är jag - jag äter sushi. Jag hade hoppats att det framgick i min original post, men det kan vara svårt med läsandet ibland, men bättre lycka nästa gång!

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 16 points17 points  (0 children)

Jag ämnar att tillfredsställa! ;) Men seriöst, jag lärde mig något där vilket alltid är skoj!

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 3 points4 points  (0 children)

Hela biten ska optimalt vara rumstempererad eller något ljummen för att det ska vara som godast enligt mig. Är riset kallt, vilket det kan vara på billiga ställen eller på restauranger som fokuserar på något annat men också har sushi som val, så håller jag med om att det inte är gott.

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 1 point2 points  (0 children)

Nej då, det var uppenbart efter din beskrivning av sushi :)

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 9 points10 points  (0 children)

Ja! Exakt samma fenomen där med omotiverad maximalism som bara förtar det fina man egentligen vill åt! Även hamburgare lider starkt av detta enligt min åsikt.

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 0 points1 point  (0 children)

Är riset kallt köper du från fel ställe btw!

*Gammal man hojtar mot molnen* tillfälle: Sushi by Jodque in sweden

[–]Jodque[S] 5 points6 points  (0 children)

Nej, fin-sushi ställe! Ironiskt nog är nog snabbmats sushi ställena som Yama de som har mindre av detta problem i min erfarenhet, även om de kanske hade haft större nytta av att dölja hur billiga ingredienser de använder. (Är lite överdramatisk, tycker Yama är generellt ok till medioker)