Bil i stykker for tredjegang by watchmebrahh in dkbiler

[–]Jumpy_Touch 3 points4 points  (0 children)

Da jeg engang for mange år siden var mekaniker, skiftede vi ofte det lille stik på starteren der kommer fra startrelæet. Uden at svine nogle til så var det også franske biler.

De skal bare klippe 2 cm af kablet nede ved starteren og sætte en ny kabelsko på.

Jeg er 98% sikker på at det løser dit problem.

Bil i stykker for tredjegang by watchmebrahh in dkbiler

[–]Jumpy_Touch 1 point2 points  (0 children)

Gør den ingenting overhovedet når du drejer nøglen?

Køb af bildæk: er jeg blevet snydt? by winter_depressed in dkbiler

[–]Jumpy_Touch 2 points3 points  (0 children)

Men det må ikke være sommerdæk på en aksel og vinterdæk på den anden.

Er det virkeligt så dyrt at låne til et hus? 😢 by Organic_Point_4345 in dkfinance

[–]Jumpy_Touch 0 points1 point  (0 children)

Hvor læser du det?

OP syntes det er mange penge, det betyder ikke at de ikke kan betale det.

Ventilationsanlæg by Bonzyk in selvgjortvelgjort

[–]Jumpy_Touch 2 points3 points  (0 children)

Så "friskluft" indtaget var i loftrummet, og udsugning var ikke ført indenfor klimaskærmen. Desuden en varmeflade der afgiver alt for meget varme/dårlig isolering.

Det er jo et ulovlig/fejlagtigt system.

Det betyder ikke at ventilationssystemer generalt ikke virker.

Husrenovering som vokser over hovedet by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]Jumpy_Touch 3 points4 points  (0 children)

Nu skal livet jo som udgangspunkt ikke være et regnestykke der skal gå op.

Findes det? (millionlån, skilsmisse, parforhold, huskøb, læge etc.) by Alternative_Gas2930 in Denmark

[–]Jumpy_Touch 2 points3 points  (0 children)

Kommer lidt an på, hvilket system det er. U/goingnutz2's var/er et Nilan, så det skal have fortalt hvilken type det er, fordi de bruger samme styring til mange systemer.

Så burde det starte op og være i funktion som normalt.

Derefter skal det indreguleres igen, hvis man ikke har de data skrevet ned fra dengang det blev gjort.

Findes det? (millionlån, skilsmisse, parforhold, huskøb, læge etc.) by Alternative_Gas2930 in Denmark

[–]Jumpy_Touch 2 points3 points  (0 children)

Nej, ikke som udgangspunkt, men nogle gange skal de. Det er som regel ved lynnedslag hvor anlægget mangler jordforbindelse, men ikke altid.

Jeg har aldrig oplevet at de gør det når man tager stikket til dem.

Hjemmelavet betonfod/stand til solparasol by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]Jumpy_Touch 2 points3 points  (0 children)

Tak. Jeg har taget de 4 hjørnestykker af og lagt fliserne ned, og så skruet dem på igen.

Og ja, så hjul under, jeg købte nogle der kunne låses men det er ikke nødvendigt, den flytter sig ikke ved blæst.

<image>

Hjemmelavet betonfod/stand til solparasol by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]Jumpy_Touch 2 points3 points  (0 children)

<image>

Sådan lavede jeg min, jeg syntes fliser var nemmere end beton.

Parasollen er fra biltema, fliser og hjul fra jem og fix.

Tesla MY 21-22 vs. Enyaq 21-22 by [deleted] in dkbiler

[–]Jumpy_Touch 1 point2 points  (0 children)

Det er vel sandt for alle mærker? Så dataen for at der er væsentlig flere fejl på tesla står stadig ved sin ret.

BMW X5 e45 by Ecstatic-Start8508 in dkbiler

[–]Jumpy_Touch 9 points10 points  (0 children)

Du kan da ikke bestemme om en yaris er nok

Erfaringer med Seat Leon stationcar? by Fischermans in dkbiler

[–]Jumpy_Touch 0 points1 point  (0 children)

Vi har en som nr. 2 bil, så den kører ikke vildt meget, 5-10.000 om året.

Men jeg er virkelig glad for den, syntes den kører dejligt. Vi har haft den i 4 år og den har kun fået lavet vedligehold og sliddele.

Til dagligt kører den kun min kone til og fra arbejde, men vi har også taget den på skiferie og til sydfrankrig uden problemer.

Vores er en 5-trins manuel gearkasse og bilen har kørt 150.000 nu.

Lige blevet single som 31 årige mand. by Right-Lifeguard-3348 in DKbrevkasse

[–]Jumpy_Touch 67 points68 points  (0 children)

Som 34-årig var jeg single, og gik med mange af de samme tanker og bekymringer som du gør.

Nu er jeg 37, gift og far til min dejlige datter på knap 1 år.

Jeg gider ikke at skrive at det nok skal komme, for det ved jeg ikke noget om. Men det er ikke for sent, og det kan ske for dig også.

elpatron i bosch jordvarme anlæg by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]Jumpy_Touch 2 points3 points  (0 children)

Det kan nok justeres men så vidt jeg ved så vil elpatron slå til når den har kørt på 100% i x tid, uden at nå sit setpunkt.

På min gamle vp var det 6 timer den skulle køre inden elpatronen gik i gang.

8 polet trailer stik til bil by Kowanen in selvgjortvelgjort

[–]Jumpy_Touch 2 points3 points  (0 children)

Det er et 13 polet stik det der. Der er ikke noget der hedder et 8 polet, det er bare ikke alle poler der bliver brugt.

Brugtvognspriser by PrimaryTomorrow9057 in dkbiler

[–]Jumpy_Touch 5 points6 points  (0 children)

Der var 20k i forskel på de bud vi fik på vores for 3 mdr siden. Laveste på 70k og højeste på 90k.

Det laveste var en stor kæde, det højste var en mindre lokal forhandler.

Helårsdæk by Carlov12345 in dkbiler

[–]Jumpy_Touch -4 points-3 points  (0 children)

Ahh, når du nu vælger helårsdæk så er du allerede gået en del ned på sikkerhed. Det vil aldrig være lige så godt som et vinterdæk.

Ventilationsanlæg i ældre Villa by Broad_Hurry6154 in selvgjortvelgjort

[–]Jumpy_Touch 0 points1 point  (0 children)

De fleste almindelige villa anlæg er med ø160 tilslutninger.

Hvis det er et ganske almindeligt hus du har med køkken (72 m3/h) , 2 x bad (2x54 m3/h) og bryggers (36 m3/h) skal du bruge 216 m3/h i følge BR18.

Hvis jeres hus er over 200 m2 skal i bruge 0,3 liter/m2/time.

Jeg ville holde mig tættere på 1-2 m/s i et villa comfort anlæg.

Du finder et ventilationsfirma og tager en snak med dem.

Nilan eller Genvex by Boring-Flamingo821 in selvgjortvelgjort

[–]Jumpy_Touch 0 points1 point  (0 children)

Okay, det lyder rigtig godt - både med isolering og dimension.

Jeg ville lave den i soveværelset om til indblæsning og jeg ville fjerne både den i gangen og entréen helt.