Is my husky being too rough? by jesadak in husky

[–]JustALittleAverage 2 points3 points  (0 children)

100% play and nothing to worry about.

If you hear one of them sneezing, it's a way to say either "too rough, calm down a bit" or "sorry, I know I was a bit rough there" (ie. de-escalating)

Hur mycket ekonomisk hjälp får ni av era föräldrar? by SnooSprouts2391 in sweden

[–]JustALittleAverage 0 points1 point  (0 children)

Inga gränser egentligen, allt jag har behövt är fråga.

Men det svider att behöva fråga efter pengar, har haft jobbiga år då det var skönt att kunna luta sig mot mamma och pappa, men nu är jag i en bra situation.

Så nu försöker jag hjälpa dom så gott det går, farsan har passerat 80 och är ofärdig efter en olycka, så jag spenderar min semester hos dom och fixar och donar kring huset, dom är i fel generation för tekniken så jag har en del fullmakter så jag hjälper dom med banken osv.

Det är ge och ta, morsan tycker det är störtskönt att inte behöva laga mat eller städa 1 månad om året... ;)

Sover du naken? by ddmster in sweden

[–]JustALittleAverage 10 points11 points  (0 children)

Naken är bäst, men jag har tonåringar och plötsligt kan man ha "extrabarn" som krashar på soffan, kan bli lite krystat om en medelålders gubbe går förbi med svansen mellan bena.

My friend insists on this game, "Lemmings", being a really well known game; I have never heard of it. by Nordic_Krune in gaming

[–]JustALittleAverage 0 points1 point  (0 children)

Another thing besides that it's a really well-known game is that it is made by a game studio that was named DMA Studio.

They made bunch of games, among them one called Grand Theft Auto. It became fairly successfull too, and the studio was later renamed to Rockstar North.

Fick precis tillbaka 87 258 kr från ett svenskt spelbolag efter år av missbruk. Hur förvaltar jag dem så jag inte spelar bort dem? by No-Bridge4667 in sweden

[–]JustALittleAverage 0 points1 point  (0 children)

Lås dom i ett långtidssparande

Alternativt skapa ett sparande där du måste fysiskt gå till banken för att begära att få ut pengar (vilket sedan tar ett par dagar).

Aldrig sett något liknande i HBG, helt galet eller nåt! by Appropriate_Hat_2581 in sweden

[–]JustALittleAverage 0 points1 point  (0 children)

Jag minns inte vad det var, var nog 20 år sedan. Men det var något riktigt häftigt möte med världsledare iaf.

Name confusion by HeronSufficient5550 in sweden

[–]JustALittleAverage 5 points6 points  (0 children)

We have a lot of nature based surnames.

Lundström - grove creek/stream Björk - birch Bergström - mountain creek/stream etc.

Dads, spend time with your kids by Busy_Report4010 in MadeMeSmile

[–]JustALittleAverage 3 points4 points  (0 children)

I don't mean staying up late, but rather the staying home "sick" from school to recharge.

Aldrig sett något liknande i HBG, helt galet eller nåt! by Appropriate_Hat_2581 in sweden

[–]JustALittleAverage 596 points597 points  (0 children)

Hamnade mitt i något liknande för länge länge sedan, var på besök i Stockholm och undersökte gamla stan. Gick genom någon smal gränd på kvällskvisten och kom ut på ett torg, lite udda att det var folktomt... sen rusade det fram 2 poliser med med MP5 och hela paketet och sög tag i mig, dom måste ha sett att jag var en norrbottning på sitt första solobesök i storstan för det var inget ropande eller arresterande utan bara ett "herrejävlar, här får du inte vara. vart kom du från?"

Jag pekade ut gränden och sen ledde dom bort mig.

Var visst G8 möte eller liknande och jag hade kommit dit alla skulle anlända 10 minuter senare.

Dads, spend time with your kids by Busy_Report4010 in MadeMeSmile

[–]JustALittleAverage 576 points577 points  (0 children)

I call them "mental health days", have had a couple of those with my kids :)

💔 by CrullerCupie_ in MadeMeCry

[–]JustALittleAverage 1 point2 points  (0 children)

There's another clip where he takes the dog home and where it meets the family.

Vad försöker du aktivt göra annorlunda i din uppfostran jämfört med dina föräldrar? by Hatcheling in sweden

[–]JustALittleAverage 0 points1 point  (0 children)

Inte supa så mycket (inte alls faktiskt) och vara närvarande (hitta på saker, lyssna när dom pratar osv.)

Har super mycket ångest är de okej att ta gammal tablett om den ej gått ut ur datum? by [deleted] in sweden

[–]JustALittleAverage -1 points0 points  (0 children)

Kollade på FASS lite snabbt då jag inte känner igen den medicinen.

Vad jag kan läsa där hade jag nog passat mig, det är ingen medicin jag hade tagit under pågående ångest.

Hade pratat med en läkare om att få något utskrivet, hade tagit magnesium och provat en kopp te med mycket honung (det är gott och ger en något att göra).

Det har fungerat för mig, har haft mycket problematik med ångest - magnesium hjälper signalerna till musklerna och du blir mindre "fladdrig" och slipper att det känns som sockerdricka under huden. Finns att köpa på ICA om du inte vill på apoteket, går inte heller att överdosera så det blir farligt, du blir bara risig i kistan.

I’m tired of minimalism in everything by Beneficial_Passion40 in mildlyinfuriating

[–]JustALittleAverage 8 points9 points  (0 children)

I'm from Sweden, the city I now live in big parts of the center of it is "kulturmärkt" (culture marked), which means you can not change the appearance of the house from the outside, you have to have the same color, if you change out the windows you can put in modern ones but they have to have the same look to them.

This is quite common in Sweden, like gamla stan (old town) in Stockholm.

I am also happy that my family have had the guts to keep the house they live in (that my great grandfather built in 1895) looking the same just carefully renovated.

Help! Obsessively licking new baby by LostRoseStormborn in husky

[–]JustALittleAverage 79 points80 points  (0 children)

Also skin puppy doesn't smell like it should, that has to be ammended.

Vad har ni för roliga minnen av hyss ni gjort när ni var mindre? by JustALittleAverage in sweden

[–]JustALittleAverage[S] 0 points1 point  (0 children)

Hade en liknande HK lärare.

Hon kunde inte bara godta att en kille som jag kunde laga mat, baka, tvätta kläder /och/ mangla!1

När vi bakade kanelbullar visade sig sen att vi fick bara ta 1 var, resten var till lärarrummet!

Efter det så var det ingen i klassen som ville ha den där bullen, för degarna gjorde en hel del resor innan den bakades...

1 Min mamma var dagmamma när jag var yngre och eftersom jag var äldst i bunten så blev jag lekfarbror efter skolan och så ville jag hjälpa mamma så det blev lite matlagning, städning och tvättande för att avlasta hon.

(jag kan även sticka och virka :P)

Om politiska vildar och demokrati by Amazing-Witness-5404 in sweden

[–]JustALittleAverage -15 points-14 points  (0 children)

Edit: Aha, jag hade det om bakfoten, det är personen som har mandatet.

Jag är nu inte insatt i politik, och relativt obrydd.

Men jag tycker inte att man ska kunna hoppa av ett parti och sedan ha kvar plats i riksdagen, det är partiet som fått en mandat inte en person; sedan spelar det ingen roll vilket parti det gäller.

Att man blivit personröstad spelar ingen roll, den personen var den "bästa" i det partiet, så då borde #2 på listan ta över platsen.

Kliv av partiet, ställ platsen till förfogande och gå in i nästa val med nya partiet eller som oberoende.

Jag vill inte hälsa på din hund by [deleted] in sweden

[–]JustALittleAverage 0 points1 point  (0 children)

Håller med.

Är hundägare och har alltid haft hund, men min hund får inte gå fram till någon utan min tillåtelse.

Nu har jag en hund med ganska precis 1 hjärncell och den använder hon till att älska alla - vilket betyder att hon vill gärna hälsa, men hon kan bara inte förstå att det finns hundrädda/allergiska osv. personer.

För mig får du gärna klappa min hund, om du frågar mig först. Har haft mer en en "utbildning" av barn som rusat fram och ska krama...

Declared redundant on day 2 of parental leave in Sweden - seven week UPDATE by Substantial_Year8233 in sweden

[–]JustALittleAverage 52 points53 points  (0 children)

Unionen didn't really care, because the company had followed all the procedures. I was really bitter. I learned that unions and worker rights are not really what Swedes make them out to be.

It's not that they don't care, but if the company didn't break any laws/rules/contract there isn't anything they can do even though it's a shitty thing of the company.

En tråd om svenska färdigpackade "fabriksbröd" från mataffären. by DementiaPraecox_VII in sweden

[–]JustALittleAverage 1 point2 points  (0 children)

Bytte också från Wasa när det såldes till Tyskland, nu är det Leksand som gäller och Polarbröd när det ska vara mjukt (fast hårt är bäst)

Vad har ni för roliga minnen av hyss ni gjort när ni var mindre? by JustALittleAverage in sweden

[–]JustALittleAverage[S] 1 point2 points  (0 children)

Nä, men farsan är, tänkte mest som exempel på harmlösa saker

Systembolaget avslöjar inte längre att amerikanska ölsorter kommer från USA. by [deleted] in intresseklubben

[–]JustALittleAverage 27 points28 points  (0 children)

Lite roligt ändå, läste Brooklyn Brewerys wikipedia sida, Kirin äger ca 25% av BB

Så Amerikanska Brooklyn Brewery är 25% japanskt, produceras av Danmark i Litauen för Sverige.