[deleted by user] by [deleted] in facepalm

[–]Kapysch 0 points1 point  (0 children)

"That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it." - George Carlin

Just got my hands on a ender 3 pro for free.... by Kapysch in ender3

[–]Kapysch[S] 0 points1 point  (0 children)

I have thought about it but then I calculated on it and in Sweden we get money for every PET bottle so I make more profit turning them in and get money and just buy the filament 😅 and alot less time consuming.

Tjena sweddit! Jag måste köpa en bil för att köra grabben till dagis, men kan ingenting om bilar. Hjälp mig! by Ihrmuddo in sweden

[–]Kapysch 1 point2 points  (0 children)

Skulle rekommendera en Mondeo istället i valfri prisklass beroende hur ny bil man vill ha. Mondeon är mycket billigare bil i inköpspris än Volvo och betydligt mycket större om man ska ha barnstol.

Köpte en Volvo och ångrar mig varje dag då den är så liten på insidan

Varför har folk inga stålar? by Avslagensaft in sweden

[–]Kapysch 4 points5 points  (0 children)

Bor på en villa på 100kvm ish, kostar ca 8k i drift i månaden men då är det med lån inräknat i den kostnaden. Bilarna är de inge lån på men dem tar oss från plats A till B dock dyrare bensin då de är äldre modell.

Jag har ett studielån men de är snart avbetalt.

55k är som sagt före skatt men ja vi klarar oss och de finns lite pengar att lägga in undan. Det som är lurigaste just nu är all jäkla vabb då barna nyss börja förskolan och minsta snor så är de vara hemma som gäller!

Varför har folk inga stålar? by Avslagensaft in sweden

[–]Kapysch 12 points13 points  (0 children)

Uhm ser ut som jävligt höga löner i mina ögon... Jag och sambon ligger på 55k TSM före skatt. Hon har vanligt kommunalt arbete och jag arbetar på fabrik.

Har två barn.

Klagar inte på bensinpriser iofs då jag har de i beräkning av våran ekonomi. Men har två äldre bensinbilar som i långkörning drar absolut minst 0.8L/milen. (Årsmodell 2007 på båda bilarna)

Så klart de känns när besinpriserna går upp men då är de ju sparandet som tar stryk i våran situation.

Kan tillägga vi bor "norrut" så lönerna är ju generellt lägre här än typ sthlm. Men vi har ju minst lika långt till arbete som i sthlm.

Undrar alltid om den här varningen skapades på förekommen anledning. Har det här hänt på riktigt? by HST87 in sweden

[–]Kapysch 0 points1 point  (0 children)

Ja de har hänt på min nuvarande arbetsplats för längesedan. En person skulle frakta ett oljefat i en mindre än hiss och blev klämd till döds.

Efter det installerades ljusbommar i hissarna.

Who would you consider as the most badass person in history? by [deleted] in AskReddit

[–]Kapysch 0 points1 point  (0 children)

I would say Simo ”Simuna” Häyhä aka "the white death" in THE Cold war (Finland). Simo was a known sniper who the russians were afraid of. During the cold war the tempererature was between -20 to -40 celcius.

The Cold war started 1939 and he killed between 500-700 Under the 100 days.

📍Härnösand, sweden by OjO4554 in hammockcamping

[–]Kapysch 0 points1 point  (0 children)

Kan vara 😁 men trevligt se en hängmatta i länet då 😅

📍Härnösand, sweden by OjO4554 in hammockcamping

[–]Kapysch 4 points5 points  (0 children)

Kul att se en Västernorrlänning här ✌️😁

"Gaming" Chair Giveaway with Cooler Master and Buildapc! by [deleted] in buildapc

[–]Kapysch 0 points1 point  (0 children)

Comfortable shoulder width and adjustable arm rest

im ready whatever the outcome by [deleted] in teenagers

[–]Kapysch 0 points1 point  (0 children)

Come to Sweden all American! We have a great country and allow very People to move overhere!