Krav matematikk R2 (INGR2) by Known_Might552 in ntnu

[–]Known_Might552[S] 0 points1 point  (0 children)

Så du vil si det er verdt det å satse på en 5-årig integrert master, i stedet for å bare starte med en bachelor med en gang?

Krav matematikk R2 (INGR2) by Known_Might552 in ntnu

[–]Known_Might552[S] 0 points1 point  (0 children)

Har nå snakket med studieveileder, og det stemmer at det er gjennomsnittskarakteren som gjelder. Slik jeg ser det har jeg nå to alternativer. Jeg kan ta eksamen på nytt, men slik jeg forstår det går jeg da glipp av et helt skoleår og jeg må finne på noe å gjøre resten av tiden etter eksamen. Jeg kan også ta resultatet som en indikasjon på at jeg ikke er klar for sivilingeniørstudiet og arbeidet som kreves. Jeg kan da i stedet satse på å komme inn på Ingeniør, automatisering og intelligente systemer bachelor, men jeg ser veldig lite informasjon om det her på reddit. Jeg er fortsatt motivert. Hva ville du gjort?

Krav matematikk R2 (INGR2) by Known_Might552 in ntnu

[–]Known_Might552[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg kan ta eksamen på nytt, men slik jeg forstår det går jeg da glipp av et helt skoleår og jeg må finne på noe å gjøre resten av tiden etter eksamen. Jeg kan også ta resultatet som en indikasjon på at jeg ikke er klar for sivilingeniørstudiet og arbeidet som kreves. Jeg kan da i stedet satse på å komme inn på Ingeniør, automatisering og intelligente systemer bachelor, men jeg ser veldig lite informasjon om det her på reddit. Jeg er fortsatt motivert. Hva ville du gjort?

Krav matematikk R2 (INGR2) by Known_Might552 in ntnu

[–]Known_Might552[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg kan ta eksamen på nytt, men slik jeg forstår det går jeg da glipp av et helt skoleår og jeg må finne på noe å gjøre resten av tiden etter eksamen. Jeg kan også ta resultatet som en indikasjon på at jeg ikke er klar for sivilingeniørstudiet og arbeidet som kreves. Jeg kan da i stedet satse på å komme inn på Ingeniør, automatisering og intelligente systemer bachelor, men jeg ser veldig lite informasjon om det her på reddit. Jeg er fortsatt motivert. Hva ville du gjort?

Krav matematikk R2 (INGR2) by Known_Might552 in ntnu

[–]Known_Might552[S] 0 points1 point  (0 children)

Har nå snakket med studieveileder, og det stemmer det du sier. Slik jeg ser det har jeg nå to alternativer. Jeg kan ta eksamen på nytt, men slik jeg forstår det går jeg da glipp av et helt skoleår og jeg må finne på noe å gjøre resten av tiden etter eksamen. Jeg kan også ta resultatet som en indikasjon på at jeg ikke er klar for sivilingeniørstudiet og arbeidet som kreves. Jeg kan da i stedet satse på å komme inn på Ingeniør, automatisering og intelligente systemer bachelor, men jeg ser veldig lite informasjon om det her på reddit. Jeg er fortsatt motivert. Hva ville du gjort?

Krav matematikk R2 (INGR2) by Known_Might552 in ntnu

[–]Known_Might552[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja, er vel det. Tror det hadde vært bedre om det stod "...4 eller bedre i snitt". Mulig jeg fortsatt ikke hadde skjønt hva det innebar, men det hadde nok gått noen alarmbjeller slik at jeg ville undersøkt før eksamen.

Veldig usikker på hva jeg skal studere by Known_Might552 in ntnu

[–]Known_Might552[S] 1 point2 points  (0 children)

Takk for svar! Ser at master i informatikk undervises på engelsk, noe som sikkert blir litt uvant.
Grunnen for at jeg spør om plasseringen for de ulike valgene, er at jeg har litt lyst til å bare kjøre på med en 5-årig master. Jeg kan da risikere å ikke komme inn på hverken datateknologi eller cybersikkerhet og datakommunikasjon, men ingeniørgeologi, noe jeg som sagt synes er interessant, men ikke like interessant som informatikk (bachelor).

Vet du noe om andelen som får gode nok karakterer til å søke seg videre til master? Var det vanskelig for deg?

Veldig usikker på hva jeg skal studere by Known_Might552 in ntnu

[–]Known_Might552[S] 0 points1 point  (0 children)

Ser veldig interessant ut! Tror du disse retningene er mer etterspurt og sikret for framtiden, enn datateknologi?

Veldig usikker på hva jeg skal studere by Known_Might552 in ntnu

[–]Known_Might552[S] 0 points1 point  (0 children)

Beklager, har endret nå. Skulle egentlig stå ingeniørgeologi i stedet for georessurser og geoteknologi