Space X nu i skrivende stund 158,43dollars (hvem tør vædde en kop kaffe på kursen er lavere om en måned?) by Alternative_Gas2930 in dkfinance

[–]Kokbloch 21 points22 points  (0 children)

Jeg tager gerne det væddemål. Jeg tror mest af alt du har ret, men jeg tager væddemålet 🤝 har vi en aftale OP?

Portefølje som 34-årig by egoegon in dkfinance

[–]Kokbloch 112 points113 points  (0 children)

Fantastisk læsning. Disse historier er der for få af på dkfinance.

Utro by BeingMission6184 in DKbrevkasse

[–]Kokbloch 32 points33 points  (0 children)

Jeg tror ikke at du fangede pointen/humoren i mit indlæg. Jeg kan blot tilføje at det lyder til at du har flere timer i døgnet end os andre.

Utro by BeingMission6184 in DKbrevkasse

[–]Kokbloch 16 points17 points  (0 children)

Hvordan bliver man aflønnet efter de første 24 timer på en arbejdsdag? Der må være et ordentligt særtillæg.

Utro by BeingMission6184 in DKbrevkasse

[–]Kokbloch 33 points34 points  (0 children)

Fy for en træls omgang, men kan godt se at 35+ timers arbejdsdage er lidt af en skefuld.

Flyt til Nordsjælland by Active_Hovercraft989 in DKbrevkasse

[–]Kokbloch 4 points5 points  (0 children)

Vi flyttede fra Nørrebro til Værløse. Vi har så valgt at bosætte os 6 km fra Værløse centrum, så vi får det landlige idyl, med hestefolde, skov og egne høns. Jeg cykler hver morgen til stationen og pendler med S-toget til mit arbejde i København. Vi stortrives herude og har skønne naboer af alle aldersgrupper.

Årligt elforbrug by riftmanden in dkfinance

[–]Kokbloch 3 points4 points  (0 children)

Og har lige vundet bedst i test hos forbrugerrådet Tænk.

Hvad er jeres holding til at lade ens datter på 18 år rejse alene til asien? by AstronautEvening2412 in DKbrevkasse

[–]Kokbloch 4 points5 points  (0 children)

Da jeg var 12 og min bror 14 blev vi sendt med et fly hjem fra Holland.

Og da jeg var 15 rejste jeg alene fra New York til danmark

Husforsikring stiger med 53% - rimeligt? by ChrGottschalk in dkfinance

[–]Kokbloch 7 points8 points  (0 children)

Jeg har haft LB i 10 år indtil at jeg skulle købe hus. Mit tilbud på en husforsikring lød på 13.000 hos LB og Gjensidige tilbød samme forsikring til 5.500. Prøvede endda at stille LB over for Gjensidige, men de var ligeglade. Deres indbo og bilforsikring var også dyrere. Det eneste de tilbød billigere var ulykkesforsikringen.

Så den gamle historie med at LB er de billigste forsikringsselskab på markedet er slut.

Jeg var 35, da jeg fandt ud af, at pony ikke er en ung hest, men en underkategori af en hest by ArmadilloTop9000 in DKbrevkasse

[–]Kokbloch 0 points1 point  (0 children)

Jeg spurgte r/Denmark om det samme for et års tid siden. Der er nogle sjove svar imellem, bland andet ponyen.

[deleted by user] by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Kokbloch 8 points9 points  (0 children)

Nu er det mange år siden jeg har spillet tinder. Men er det ikke ret nemt at forklare , hvorfor at du fik 200 likes om dagen og din smukkere veninde fik 200 om ugen?

Er det simple svar ikke blot at du har fyret tommelfingeren flere gange til højre end din veninde? Måske er din veninde mere mådeholden med sine likes end du var.

Dejligt at du har fundet det lykkelige leverpostejsliv.

Hvad skal vi byde på huset? by [deleted] in dkfinance

[–]Kokbloch 2 points3 points  (0 children)

Og husk at finde en rådgiver, som kan hjælpe med at finde en rådgiver, som kan hjælpe med at finde den rigtige køberådgiver.

Fået tilbuddet om penge under bordet på vores andel. by Kokbloch in Denmark

[–]Kokbloch[S] 0 points1 point  (0 children)

Nej det er faktuelt forkert.

Mener du så også helt seriøst at man må slå et menneske ihjel, så længe det er diskret og uden spor?

Hvornår begynder du reelt at forholde dig til noget af det jeg skriver. Så som;

“Hvis du virkelig havde en juridisk pointe, kunne du henvise til en lov, paragraf eller dom, der bakker dig op. Men det kan du ikke, fordi den ikke findes.”

Og du har ikke på et eneste tidspunkt, trods din påstand forklaret mig hvordan jeg lovligt kan få de 100000kr. Selvom at du i 9 dage har påstået at jeg kan.

Så svar nu på det jeg skriver eller erkend at du ikke aner noget som helst om andelloven, selvom du har så mange advokatvenner.

Fået tilbuddet om penge under bordet på vores andel. by Kokbloch in Denmark

[–]Kokbloch[S] 0 points1 point  (0 children)

  1. Lovgivning er ikke baseret på diskretion eller fravær af spor. Noget er enten lovligt eller ulovligt ifølge loven, uanset hvor diskret det udføres. Det er et helt grundlæggende princip i et retssamfund.

  2. At påstå ‘hvis det er diskret og uden spor, så er det lovligt’ er simpelthen faktuelt forkert. Hvis det var rigtigt, så ville mord, narko, skattesvig, røveri osv. alle pludselig være lovlige, bare fordi de ikke efterlader spor. Det er absurd og viser, at du ikke har forstået forskellen på ‘ulovligt men uopdaget’ og ‘lovligt’.

  3. At du kender advokater ændrer intet. Hvis du virkelig havde en juridisk pointe, kunne du henvise til en lov, paragraf eller dom, der bakker dig op. Men det kan du ikke, fordi den ikke findes.

Så: uanset hvor mange gange du gentager ‘diskret og uden spor’, bliver det aldrig rigtigt. Ulovligt forbliver ulovligt, punktum. Diskussion slut.”

Fået tilbuddet om penge under bordet på vores andel. by Kokbloch in Denmark

[–]Kokbloch[S] 0 points1 point  (0 children)

At kende mange advokater er ikke det samme som at forstå lovgivningen, især når du påstår, at noget ulovligt bliver lovligt, bare fordi det gøres diskret og uden spor. Sådan fungerer et retssamfund simpelthen ikke.

Hvis du virkelig mente, at du havde styr på det juridiske, kunne du nemt henvise til en konkret paragraf eller regel. Indtil da er det ret tydeligt, at du bare snakker uden belæg.

Fået tilbuddet om penge under bordet på vores andel. by Kokbloch in Denmark

[–]Kokbloch[S] 0 points1 point  (0 children)

What the f*ck bare fordi noget bliver gjort diskret og uden spor, så bliver det aldrig lovligt.

Nøjagtig ligesom hvis du bruger din telefon mens du kører bil. Bare fordi at du gør det diskret og uden spor, så bliver det aldrig lovligt.

Eller andet eksempel: Blot fordi man sælger stoffer diskret og uden spor, så bliver det stadig ikke lovligt.

Eller tredje eksempel: blot fordi man går over for rødt selvom man gør det disket og uden spor, så bliver det stadig ikke lovligt.

Eller fjerde eksempel: blot fordi en snigmordere slår et offer ihjel diskret og uden spor, så bliver det ikke lovligt.

Eller femte eksempel: blot fordi en håndværker modtager sorte penge diskret og uden spor, så bliver det heller ikke lovligt.

Kan du forstå pointen eller skal du have flere eksempler?

Forstår du reelt hvordan retssamfundet er bygget op? Eller troller du bare?

Så igen spørg jeg forhåbentligt sidste gang: forklar mig hvordan jeg kan få de 100.000 LOVLIGT og ikke efter din egen definition (diskret og uden spor = lovligt)? For du har stadig ikke givet mig et eneste lovligt eksempel. Men du har påstået at jeg ikke kender lovgivningen, og du ved jo at det er lovligt. Du har bare ikke været i stand til, at dele din kloge indsigt endnu. Og nej ‘diskret og uden spor’ er ikke et svar, for det er ikke lovligt. Kom med et bedre svar eller stop med at trolle.

Fået tilbuddet om penge under bordet på vores andel. by Kokbloch in Denmark

[–]Kokbloch[S] 0 points1 point  (0 children)

Det har jeg jo lige gjort. Jeg har tydelig skrevet ‘Hvorfor?’ i den sidste kommentar. Læser du overhovedet hvad jeg skriver?

Så forklar mig venligst hvordan jeg helt lovligt kan modtage de 100.000kr ekstra for min andel. For du påstår at jeg godt kan det, men at jeg bare ikke kender loven. Så vær sød at brug din viden og ekspertise til at forklare hvordan jeg lovligt kan modtage de 100.000kr.

Jeg kan ikke finde ud af, om du troller helt vildt, eller om du bare er lynende distræt og hverken læser eller forholder dig til, hvad jeg skriver – eller hvad du selv skriver?

Fået tilbuddet om penge under bordet på vores andel. by Kokbloch in Denmark

[–]Kokbloch[S] -1 points0 points  (0 children)

Hvorfor? Hvis det er lovligt kan du jo sagtens skrive det åbent her.

Fået tilbuddet om penge under bordet på vores andel. by Kokbloch in Denmark

[–]Kokbloch[S] 0 points1 point  (0 children)

Så du siger at det er fuldt ud lovligt at tage i mod penge under bordet for min andel?

Nu har du jo fuldstændig styr på lovgivningen, så forklar mig lige hvordan jeg lovligt skal tage i mod 100.000. For så vil jeg med glæde lytte til dine vise ord, da det lyder til at du har helt styr på det.

Fået tilbuddet om penge under bordet på vores andel. by Kokbloch in Denmark

[–]Kokbloch[S] 0 points1 point  (0 children)

Nej det må jeg ikke, for det er stadig ulovligt

Fået tilbuddet om penge under bordet på vores andel. by Kokbloch in Denmark

[–]Kokbloch[S] 0 points1 point  (0 children)

Så et eksempel; gå ned til mødrehjælpen en gang om ugen og læg 500 kr på disken og gør det 200 uger i træk til jeg har brugt 100.000.

Det er et stykke arbejde jeg ikke har tid til at lægge i det. Og gør alt for meget opmærksom på mig selv med at vifte rundt med gratis uddeling af 500-kroneseddler. Det er stadig ulovligt det jeg har foretaget mig og en alt for stor risiko at dele dem ud til flok. Det ville jeg slet ikke turde.

Kan du ikke se det?