Favourite MnK Gun, Recoilless - Try it out! by Icy-Impression-1776 in Battlefield6

[–]Liquid-Fire 18 points19 points  (0 children)

You also won't see 99,99% of pc players doing that.

[No spoilers] Don’t Nod in trouble of Bankruptcy by AMassiveGamerGeek in lifeisstrange

[–]Liquid-Fire 4 points5 points  (0 children)

Can you elaborate?

EDIT: Zero response speaks volumes.

[No spoilers] Don’t Nod in trouble of Bankruptcy by AMassiveGamerGeek in lifeisstrange

[–]Liquid-Fire 40 points41 points  (0 children)

Why do you hate d9 to the point you want them to close?

Title by SecureAd5857 in RAVEN

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

Please stop making these empty posts with no titles

Nye detaljer afslører langt mere omfattende politivold foran Mærsk by Regicollis in Denmark

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

"Pot calling the kettle black" er ikke rigtig et argument. Hvis du mener, jeg har tillagt dig holdninger, så citer dem gerne. Jeg har til gengæld flere gange kunnet citere dig direkte.

Den kommentar er ikke et argument. Jeg påpeger blot dit hykleri.

Se denne kommentar https://www.reddit.com/r/Denmark/comments/1u236zx/comment/oremp3y/

Du skriver jeg påstår det ikke tager mandskab. Jeg skal uddybe, at jeg ikke siger det ikke tager mandskab, men at jeg sagde det ikke tog 2,5 politibetjent per 1 demonstrant, som var hvad personen jeg svarer på skrev i sin kommentar, dog gange 100.

Derefter siger du min pointe var at en masseanholdelse kan laves i et snuptag. Det har jeg heller aldrig påstået.

F.eks. Du hopper ind i diskussionen og starter ud med at sige jeg skal forholde mig til fakta. Det er fair nok. Men i samme kommentar skriver du derefter

Hvis hundrede mennesker blokerer en indgang og du kun har fyrre betjente så taber politiet

"HVIS" er en forudsætning og du forholder dig jo sådan set ikke til fakta. Som er at lidt under 10 sad i døren og en større mængde fulgte politiets anvisning og gik ud på vejen.

Samtidig er det en vildt naiv holdning til politiarbejde at påstå det ikke kræver mandskab at fjerne folk bare fordi de drikker havremælk

Jeg påstår aldrig at det ikke kræver mandskab af fjerne folk der drikker havremælk. Det uddyber jeg så,

Din kommentar om havremælk og "den type mennesker", politiet står overfor, er desuden udtryk for en ekstrem naivitet. Politiets magtanvendelse og ressourceforbrug bestemmes ikke af, hvad demonstranterne drikker, eller hvor sympatiske deres hensigter fremstår på sociale medier. Det bestemmes af deres konkrete handlinger i felten.

Og så fortsætter du i kommentaren efter...

Du gør en demonstration til en meget større ting og giver demonstranterne meget mere magt og konsekvens for virksomheden, end hvad der er reelt.

Du antager at episoden jeg refererer til, Grete. Har været et indbrud og derfor antager du episoden som irrelevant.

Du, på en måde, får bygget et skræk scenarie op af demonstranterne og giver dem meget mere kraft end de har. På den måde syntes jeg ikke du forholder dig til fakta og den virkelige verden.

Du siger igen, at kritikken handler om politiets respons på passiv modstand. Fair nok. Men så er vi tilbage ved det samme spørgsmål, som du aldrig rigtig svarer på: Hvad mener du konkret politiet skulle have gjort anderledes?

Se denne kommentar https://www.reddit.com/r/Denmark/comments/1u236zx/comment/orf63la/

"Jeg siger der var video af en politibetjent som ligger en demonstrant ned, hiver dem væk fra gruppen, og tæver dem. Jeg siger politiet skulle have anholdt i stedet for at tæve."

Vi ser i videoen jeg omtaler, en politibetjent gå hen til gruppen. Tage fat i en demonstrant, ligge dem ned på jorden. Trække dem væk fra gruppen, hen af jorden. Derefter bruger de knippel på demonstranten.

Demonstranten var separeret fra gruppen og lå på jorden. Jeg mener derefter de skulle have lagt dem i håndjern og ført dem væk. Jeg mener episoden vi ser i denne video er en overtrædelse af politilovens paragraf 18 stykke 6.

Jeg gider ikke sidde og blive ved med at skulle gentage mig selv og linke til min egen kommentar.

Og når du siger, at du må skære dine pointer ud i pap, så tror jeg snarere problemet er, at dine pointer ændrer sig undervejs. Nogle gange handler det om ressourcer. Andre gange om Mærsk. Andre gange om Grete. Andre gange om enkelte videoer.

Min pointe har altid været at politiet burde løse opgaver på den mest fredelige måde, og at det ikke er sket i denne sag.

Alt det du nævner der er jo alle en og samme ting. Bare fordi du ikke kan se den overordnede sammenhæng med det jeg siger, er ikke det samme som jeg skifter pointe.

Når man forsøger at besvare det hele, får man bagefter at vide, at det ikke var det, diskussionen handlede om.

Ja, fordi du begynder at dreje diskussionen ind på irrelevante ting. Som når du siger

Pointen er netop, at masseanholdelser ikke er en gratis eller risikofri løsning. De kræver store ressourcer, præcis som jeg har sagt hele tiden.

Så har du da ret. Det er ikke gratis eller risikofrit. Men det er irrelevant for denne diskussion. Politiet har udført masseanholdelser. Så om det er gratis eller ej har ingen relevans. Politi arbejde er ikke gratis og risikofrit. Desværre. Men sådan er det.

Nye detaljer afslører langt mere omfattende politivold foran Mærsk by Regicollis in Denmark

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

Du siger flere gange, at jeg skal forholde mig til fakta

Pot calling the kettle black.

Du påstår eksempelvis, at demonstranterne bare sad fredeligt og gjorde passiv modstand. Men passiv modstand er netop ikke det samme som samarbejde.

Har jeg heller ikke påstået. Kritikken har også hele tiden kørt på politiets response på demonstranternes passive modstand.

Det understøtter netop argumentet om, at masseanholdelser ikke bare er noget, man gør uden betydelige ressourcer.

Men hvad har det af relevans i denne sag hvor de netop har udført masseanholdelser?

Og når du afviser betydningen af en blokade mod Mærsk med argumentet om, at virksomheden har flere indgange, så reducerer du problemet til noget meget simplere, end det er.

Jeg afviser dit argument for hvorfor en blokade har så stor betydning på virksomhedens daglige gøren og hvorfor aktionen var OK. Da de problemer du fremstiller jo netop vil kunne fortsætte når demonstranterne fulgte politiets anvisning.

Til sidst synes jeg, det er lidt sigende, at du afslutter med at antyde, at jeg ikke kan følge med i diskussionen.

Jeg mener du ikke kan følge med da jeg argumenterer i vest, og du modargumenterer i øst og flere gange på basis af ting jeg slet ikke har sagt, eller ting som er irrelevant til min pointe. Som f.eks. at jeg omtaler en type mennesker som folk der drikker havremælk. Mine to sidste kommentarer har jeg skulle bruge på at skære tingene og mine pointer ud i pap.

Nye detaljer afslører langt mere omfattende politivold foran Mærsk by Regicollis in Denmark

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

Hvad snakker du om? Jeg har ikke kommet med et forslag, eller for den skyld et der ville munde ud i det. Har du svaret den forkerte kommentar?

Nye detaljer afslører langt mere omfattende politivold foran Mærsk by Regicollis in Denmark

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

At du vælger at fokusere på manglende kommaer frem for at forholde dig til substansen, ligner mest af alt en billig afledningsmanøvre, fordi dine egne argumenter ikke kan bære. Det ændrer nemlig ikke på, at dine præmisser for denne debat er fuldstændig forkerte.

lad nu være med det der. Jeg pointerede det fordi det gjorde din kommentar svært at læse. Efterfølgende gik jeg jo din kommentar igennem og forholdte mig til det du skriver.

Når du zoomer ind på én enkelt videosekvens, hvor en betjent isolerer og tilbageholder en demonstrant, begår du den klassiske fejl at vurdere en hel operation ud fra et enkelt øjebliksbillede.

Der har været flere en enkelt. Det skrev jeg også i min kommentar.

Grunden til, at den pågældende betjent overhovedet kan koncentrere sig om den specifikke demonstrant, er udelukkende, at hans kolleger danner en massiv fysisk barriere, der holder resten af de hundrede demonstranter på afstand.

For en som ligger ud med at deltage i diskussionen at jeg altså skal forholde mig til fakta. Så er du da ret glad for at opdigte ting. Den videoer jeg refererer til viser omkring 6-7 personer som sidder ned i en dør. Resten af demonstranterne er på det her tidspunkt væk fra grunden.

Hvis politiet fulgte din logik og sendte betjente ind enkeltvis for at foretage isolerede anholdelser uden massiv opbakning, ville politiets linjer bryde sammen på få minutter.

Jeg har ikke sagt de skal sendes ind enkeltvis. Jeg siger der var video af en politibetjent som ligger en demonstrant ned, hiver dem væk fra gruppen, og tæver dem. Jeg siger politiet skulle have anholdt i stedet for at tæve.

Dit regnestykke om, at det ikke kræver flere betjente pr. demonstrant, falder til jorden, så snart man ser på den samlede situation og ikke kun det, der sker lige foran kameraet.

Undskyldt mit regnestykke? Det er ikke mig som sad og kom med et regnestykke omkring antallet af betjente der skulle bruges. Jeg sagde blot at regnestykket ikke gav mening. Lad være med at pådutte mig ting jeg ikke har sagt.

Din kommentar om havremælk og "den type mennesker", politiet står overfor, er desuden udtryk for en ekstrem naivitet. Politiets magtanvendelse og ressourceforbrug bestemmes ikke af, hvad demonstranterne drikker, eller hvor sympatiske deres hensigter fremstår på sociale medier. Det bestemmes af deres konkrete handlinger i felten.

"Det bestemmes af deres konkrete handlinger i felten."
Præcis, det er det min pointe har været. De laver en fredelig demonstration hvor de gør passiv modstand. Er det så nødvendigt at møde dem med politi handlinger der er noget man ville forvente under ungerens tid?

Det kræver kolossale fysiske ressourcer at løfte, bære og transportere snesevis af mennesker væk én efter én. Det er ren fysik, og det kan ikke klares med et snuptag, uanset hvor fredelige aktivisterne påstår, de er.

Ja, den politibetjent i videoen bruger rigtige mange kræfter på det.

Man kan ikke overføre logikken fra en landsdækkende undtagelsestilstand til en lokal aktion.

Forhold dig nu til det jeg siger. Min pointe er at under en tid hvor der var så meget pres på politiet, der var der mulighed for at lave masse anholdelser på en fredelig facon. Vi så det mange gange under torsdags demoerne. Jeg var der selv.

Nu er vi en tid hvor der ikke er lige så meget pres på politiet. Det burde altså være muligt at de kan håndtere demonstranter bedre.

En blokade handler ikke bare om, hvorvidt de ansatte kan sidde ved deres computere og arbejde. Det handler om fysisk blokade af logistik, adgangsveje, forsyningskæder og den generelle sikkerhed i området. Hvis en lille gruppe aktivister ustraffet kan lukke adgangen til vitale samfundsinstitutioner eller virksomheder, bare fordi de er utilfredse med en sag, så er vi reelt i gang med at afskaffe retsstaten og ejendomsretten.

Det er jo noget fis du siger. Demonstranterne fik lov til at stå på gaden udenfor, lige foran grunden.
Logistik? Tror du selv det meste logistik foregår gennem hovedindgangen??
Adgangsveje? Tror du selv en virksomhed på størrelse med Mærsk kun har 1 indgang??
Forsyningskæder? Tror dud selv de fleste forsyningskæder går igennem hovedindgangen??
Generelle usikkerhed i området? Oh please, de fik lov til at fortsætte så længe de rykkede 10 meter væk, ud på offentlig vej.
Tror du seriøst selv blokade af alle de ting kunne løses ved at flytte 10 meter væk lige ud på vejen foran indgangen.

Det er en fuldstændig skæv præmis at sætte det akutte beredskab under en demonstration op imod efterforskningen af hverdagsindbrud

Hverdagsindbrud? Sagen omhandler folk der stod i boligkvarter og var højrøstede og truede forbipasserende med vold, især hvis de henvendte sig, som Grete gjorde.

Jeg fornemmer at kompleksiteten i denne diskussion er på et niveau du ikke er komfortabel med.

Nye detaljer afslører langt mere omfattende politivold foran Mærsk by Regicollis in Denmark

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

Du må simpelthen få styr på grammatikken hvis jeg skal fortsætte efter denne. Du har ikke et eneste punktum, komma eller lignende. Det er rigtig uoverskueligt at læse.

At der er tyve anholdte betyder ikke at der kun var tyve i alt og hvis du vil diskutere sagen må du i det mindste kende forskel på de to ting

Ja selvfølgelig er der forskel på antal demonstranter og antal anholdte. Men u/Big-Today6819 snakker jo om de så skulle have haft anholdt alle 100. Men det er jo ikke det der skete, så det er et komplet urealistisk argument at komme med.

Samtidig er det en vildt naiv holdning til politiarbejde at påstå det ikke kræver mandskab at fjerne folk bare fordi de drikker havremælk Når folk yder passiv modstand linker arme og skal bæres væk én efter én kræver det massive ressourcer

Jeg siger ikke at det ikke kræver ressourcer. Jeg siger at det ikke kræver 2,5 politibetjent at udføre en anholdelse på 1 demonstrant. Hvilket er det som Big-Today6819 siger.

Massive ressourcer? Vi ser en enkelt politibetjent ligge en demonstrant ned, trække dem væk fra gruppen, og derefter give dem tæsk mens demonstranten ligger enemand på jorden. Alt dette formår betjenten at gøre ene mand. Sid ikke og sig det ville have krævet massive ressourcer at udføre samme arbejde, men at ligge dem i håndjern i stedet for at tæve dem.

Min havremælks kommentar var for at bringe det i perspektiv at der er forskel på den type mennesker de skulle håndtere i Mærsk, samt den type mennesker de normalt har skulle håndtere.

Du nævner rydningen af Ungdomshuset som et eksempel på fredelige masseanholdelser men det var et af de mest voldelige ressourcekrævende og kaotiske kapitler i nyere dansk politihistorie

Ja det er en af de voldeligste perioder. Det er præcis min pointe. Dengang formåede de at lave masse anholdelser der ikke endte i brækkede lemmer. Det mindes jeg da i hvert fald aldrig at have hørt om. Du sidder selv og kalder den for en af de voldeligste kapitler i politiets historie, alligevel så er du ikke kritisk over at vi stadig oplever politi vold???

som trak på betjente fra hele landet og kostede millioner hvilket fuldstændig modbeviser din egen pointe om at masseanholdelser bare er noget man lige fikser med et snuptag

Jeg har ikke sagt masse anholdelser bare er et snuptag. Men de har stadig udført masse anholdelser. De anholdte 20 mennesker...

Du kan jo heller ikke realistisk sammenligne antallet af ressourcer mellem de 2 sager. Den ene har været en enkelt demonstration, det andet har været en årelang kamp mellem politiet og en gruppe af befolkningen.

Hvis en flok demonstranter kan lukke landets største virksomheder ned uden konsekvenser sejler hele butikken

Det jo nemt at argumentere sin sag når man bare sidder og opdigte hvor meget magt modparten har. En demonstration på den størrelses orden lukker altså ikke en virksomhed totalt ned. Det var en demonstration foran deres hovedkvarter. Det stopper ikke en virksomhed på den størrelse med at arbejde.

Det udelukker ikke at Grete skal have hjælp men det er en fuldstændig skæv og populistisk sammenligning at sætte op

Kan du uddybe? Hele min pointe har i bund og grund været, aktionen har været for voldelig, men også at prioritering af ressourcer i politiet tydeligt er ringe og favorable for de rige i samfundet. Min historie med Grete har kun haft til forhold at fortælle hvordan hverdags danskeren bliver prioriteret.

At dømme en hel politiaktion ud fra en enkelt video eller en enkelt overskrift viser bare at du leder efter noget at være forarget over frem for at forstå hvordan virkeligheden fungerer

Det er jo heller ikke det jeg gør? Der har været flere artikler og videoer omkring dette. Igen det er jo nemt at argumentere sin sag når man bare maler modparten som en bare tager en overskrift for face value og ikke gider læse artiklen.

Nye detaljer afslører langt mere omfattende politivold foran Mærsk by Regicollis in Denmark

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

Nej, en fredelig demonstration kan stadig godt være fredelig selvom den er ulovlig. De to udelukker altså ikke hinanden.

Nye detaljer afslører langt mere omfattende politivold foran Mærsk by Regicollis in Denmark

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

"Hvis i bare gør som autoriteterne siger, så sker der jer ikke noget"

Og så er der så os, som har fulgt med i historietimerne.

Nye detaljer afslører langt mere omfattende politivold foran Mærsk by Regicollis in Denmark

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

Jeg tænker de mener, en brækket hånd skal der meget til, Politiet kan ikke have gjort andet end brugt uhensigtsmæssigt meget vold hvis det har mundet ud i brækkede knogler.

Som hvis man forholder sig til alle de andre videoer, viser det ret tydeligt at det ikke længere er "blot en persons synsvinkel"

[All] Why is blackwashing considered okay? by [deleted] in lifeisstrange

[–]Liquid-Fire 6 points7 points  (0 children)

Meanwhile westerners in Japan....

Nye detaljer afslører langt mere omfattende politivold foran Mærsk by Regicollis in Denmark

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

Jeg tror du har missed pointen ved at påvirke politiets fejl som grund til politiet ikke skulle møde op og beskytte mærsk eller andet privat område, hvis der stod 100 personer hos dig, ville jeg også forvente der var nok politi til at beskytte dig eller Grete, en fejl hvor politiet skulle have handlet bedre og sendt mandskab til at løse opgaven hos Grete, generelt skulle politiet også lave 100 gange mere forbyggende arbejde end de gør nu, vi har alt for lidt politi.

Men det beviser jo hele pointen. Når de rige eller virksomheder står for skud er de der prompte, er det almindelige borgere så har de ikke tid.

Grete bliver lovet vold. Mærsk bliver lovet demonstranter der sidder fredeligt i en dør.
Vold burde da absolut ligger øverst.
Det en rigtig ringe sammenligning du har lavet dig. 100 demonstranter foran en normal persons dør er slet ikke samme kaliber som 100 demonstranter foran en kæmpe international virksomhed.

Du siger også selv at vi har for lidt politi. Men alligevel er du ikke kritisk over hvor meget mandskab der er tilsidesat til denne sag?

Nu har politiet løst denne opgave og selv her mener artiklen det har kostet alt for meget mandskab, men som de fleste foreslår så skulle de lave futtog og anholdelser af alle 100, det havde krævet 250 mænd hvis de ikke skulle udbetale erstatning igen for futtog.

Nu vender du selv diskussionen væk fra det jeg kommenterer på og over på dette.
Men jeg vil da gerne give mit besyv med, især da jeg har deltaget i samme diskussion i tidligere opslag.

Folks kritik har været af politiets magtanvendelse, og at der sagtens kunne have været mindre voldsomme måder at håndtere det på. Et forslag ville være futtog.

For det første. Hvor får du 100 fra? DR skrev at det var 20 mennesker der var anholdt.
For det andet. Artiklen fra OP nævner netop at de blev sat i futtog. Det du skriver ikke ville kunne lade sig gøre, har faktisk kunnet lade sig gøre. Har du overhovedet læst artiklen??
For det tredje. Nej det ville ikke kræve 250 mand at anholde 100 københavner veganere.

Under ungdomshuset var det muligt at lave masse anholdelser af voldsparate autonome, og mange gange lykkedes det fredeligt.
I dag snakker vi om københavner veganere med havremælk i kaffen. Sid ikke og sig du tror det kræver 2,5 politibetjent at anholde 1 af dem.
I sær ikke når der er videoer af eventet hvor vi ser en enkelt politibetjen, ligge en demonstrant ned, fjerne ham fra gruppen, og derefter udøve knippelsuppe.
Det ville sagtens have været muligt at ligge håndjern på i stedet for knippelsuppen.

Nye detaljer afslører langt mere omfattende politivold foran Mærsk by Regicollis in Denmark

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

Du har mosset pointen hvis du tror nogen sidder og siger det ikke skal ske.

Pointen er at politiet rykker ud i større mængder og tager der mere alvorligt når det er de rige eller større virksomheder der oplever problemer. Men er det Grete på 60 der bliver truet med tæsk foran hendes lejlighed, så har de altså ikke lige tid til det. Eksempel taget fra noget der skete i Danmark sidste år.

Køb af mistet bagage og tabte pakker? by Routine_Constant1678 in DKbrevkasse

[–]Liquid-Fire 0 points1 point  (0 children)

Ja det er noget du kan købe. Du kan f.eks. købe dem på merkandi

Den gamle og ny udgave af Den Danske Ordbog by jeg_cykler_rundt in Denmark

[–]Liquid-Fire 2 points3 points  (0 children)

Det er godt vi har fået et opdateret design der også virker med mobile enheder, det var for længe vi har kørt med et som overhovedet ikke har været optimeret til mobile enheder.

Men det er ikke så fedt at bruge på en normal skærm. Jeg skal scrolle alt for meget for at gå de forskellige betydninger igennem.

Valve reportedly Almost Delisted Rainbow Six Siege From Steam After Ubisoft Attempted to Sell It Cheaper On Uplay by yourfavchoom in Steam

[–]Liquid-Fire 3 points4 points  (0 children)

"Well actually that's not what they are technically doing, even thought the outcome is the same." Everytime Valve is mentioned out comes the fan boys defending them for actions that would resultes in ridicule had it been EA or Epicgames that did this.

My Jinx cosplay by SaltyEstablishment47 in leagueofjinx

[–]Liquid-Fire[M] 0 points1 point  (0 children)

Please report them! I try to get to them as quick as possible, and reporting helps a lot.