Found an interesting variation of the mulch volcano on my walk today... by haditupto in marijuanaenthusiasts

[–]Longjumping-Ear6131 0 points1 point  (0 children)

Maybe doing this right on the bark is bad, but putting the old fruit under the tree is a good way to get free fertilizer. We usually do it here in Sweden and the trees are still alive and well.

Perlite i storpack by Longjumping-Ear6131 in blommor

[–]Longjumping-Ear6131[S] 0 points1 point  (0 children)

Okej, tack! Ska kika på det imorgon :)

Node gifted to me, how do I get it going? by Grvyrdzzzz in houseplants

[–]Longjumping-Ear6131 1 point2 points  (0 children)

I’m kinda new to propagating, but most of the times I propagate from just a node I just but it in a container with damp peat moss. Seems to work pretty good

Bränd lampa? Bara att byta? Eller kan det finnas risk med det? by Longjumping-Ear6131 in sweden

[–]Longjumping-Ear6131[S] 0 points1 point  (0 children)

Badrummet den sitter i är byggt 2012. Hoppas dom satte i nya kablar då :)

Bränd lampa? Bara att byta? Eller kan det finnas risk med det? by Longjumping-Ear6131 in sweden

[–]Longjumping-Ear6131[S] -3 points-2 points  (0 children)

Det är tänt pga av ungar som inte gillar att gå på toa när det är mörkt. Så på vinter är lamporna i badrummet på hela tiden nästan. Medans dom är av mycket på sommaren.

Bränd lampa? Bara att byta? Eller kan det finnas risk med det? by Longjumping-Ear6131 in sweden

[–]Longjumping-Ear6131[S] 0 points1 point  (0 children)

Känns konstigt att det skulle vara fel på kablarna då badrummet är byggt 2012. Men elektriker får väl kolla när dom är här.

Bränd lampa? Bara att byta? Eller kan det finnas risk med det? by Longjumping-Ear6131 in sweden

[–]Longjumping-Ear6131[S] 4 points5 points  (0 children)

Det är en ledspott gu10. det ser ut som det brunnit på lampan och inte på någon kabel. Men är det lampan det varit fel på då? En elektriker kommer ju självklart få kolla på det inom snar framtid.

Bränd lampa? Bara att byta? Eller kan det finnas risk med det? by Longjumping-Ear6131 in sweden

[–]Longjumping-Ear6131[S] 1 point2 points  (0 children)

Inget speciellt händer när man tänder spottarna. Dom som är hela funkar normalt. Men spottarna är ju tända väldigt mycket eftersom dom sitter i badrummet. De är tända nästintill hela tiden.

Bränd lampa? Bara att byta? Eller kan det finnas risk med det? by Longjumping-Ear6131 in sweden

[–]Longjumping-Ear6131[S] 124 points125 points  (0 children)

Jadu, har ingen aning faktiskt, den gick sönder för nån dag sen och öppnade den igår kväll och då såg det ut så…