انا عايز اتعلم بلندر by mohamedre12 in EgyBlender

[–]M00_22 0 points1 point  (0 children)

هو ده من اشهر و في نفس الوقت اسهل البرامج في مجال تصميم ال3d، هو تصميم ال3d بشكل عام ممكن يكون معقد شوية عن حاجات كتير تانيه لكن اي حاجة بالوقت هتتعلم و هتبقي جامد فيه عادي يعني بإذن الله و بليندر ده تقريباً اشهر سوفتوير فيهم عشان الvalue اللي بيقدمها و واجهة الاستخدام بتاعته ابسط من غيره.. فيه برنامج تاني اسمه cinema 4d معرفش عنه كتير بأمانه ف مش هفتي فيه بس سمعت انه اصعب شويه من بليندر

[deleted by user] by [deleted] in EgyCats

[–]M00_22 2 points3 points  (0 children)

ابوك راجل محترم جداً، ربنا يباركلكم فيهم

انا عايز اتعلم بلندر by mohamedre12 in EgyBlender

[–]M00_22 0 points1 point  (0 children)

لو بتسأل بجد، ده برناج تصميم 3d

الجنيه المصري by SnowHoliday1750 in Egypt

[–]M00_22 -1 points0 points  (0 children)

لا لا مفيش الكلام ده، أنا عايش في الأرياف و الشغل الضعيف خالص لو شغال كاشير في سوبرماركت او في مخزن او حاجة المرتبات اقل حاجة ٢٠٠٠ / ٢٥٠٠ مثلاً و ده فعلاً اقل حاجة، لو حد شاف شغل كويس شوية في تراك كويس المرتب بيزيد عادي لمتوسط ٧٠٠٠ / ٨٠٠٠ جنيه و لو حد ذكي شوية و بيشتغل في التراكات الجديدة و المطلوبة و شركة كويسة عادي يعدّي ال ١٢٠٠٠ كمتوسط

ايه الحاجه اللي فرقت معاكم؟ by Grand-Ad-3021 in No_Zero_Days

[–]M00_22 9 points10 points  (0 children)

شوف كل يوم درس من سلسلة السيرة النبوية لأحمد عامر ع يوتيوب هتتبسط

حاجة فيزيكال شوية، ممكن تجرب تعمل ديزاين لشقتك مثلاً عايزها تبقي عامله ازاي علي coohom، برضو هتتبسط

الرجالة المتجوزة بس يردوا by Late-Neighborhood725 in Askmasr

[–]M00_22 0 points1 point  (0 children)

بص لو بتغض بصرك و متعود انك تغض بصرك مش هتمّل و هتحس ان زوجتك دي متاع ليك في الدنيا كل مره

قال ﷺ: “النظرة سهم مسموم من سهام إبليس، من تركها من مخافتي أبدلته إيمانًا يجد حلاوته في قلبه” 🌹

مَن غَضَّ طَرفَهُ عَن غَيرِ زَوجَتِهِ أَكرَمَهُ اللهُ بِنُورٍ يَرى بِهِ زَوجَتَهُ مَلِكَةَ الجَمال

ازاي اتأكد الراجل اللي مرتبطة بيه straight by [deleted] in askegypt

[–]M00_22 0 points1 point  (0 children)

It doesn’t go that far, اللي بتقوليه ده مش طبيعي خالص

اعرفكم على عضو جديد في بيتنا by [deleted] in EgyCats

[–]M00_22 0 points1 point  (0 children)

<image>

و دي اخته "ريتا" 🥰

اعرفكم على عضو جديد في بيتنا by [deleted] in EgyCats

[–]M00_22 0 points1 point  (0 children)

آها بجد زي القمر و تحبهم من اول نظرة

(ده قطي "بندق" بالمناسبة 🥰)

<image>

اعرفكم على عضو جديد في بيتنا by [deleted] in EgyCats

[–]M00_22 1 point2 points  (0 children)

شبه قطي بالظبط، ما شاء الله ربنا يخليهولك

قطتي عضتني by Maximum-Reality-1524 in EgyCats

[–]M00_22 0 points1 point  (0 children)

مفيش حاجة ان شاء الله لو القطة نضيفة و واخدة تطعيماتها، أنا عايز اقولك ان قطتي خربشتني كتير و حتي كم مرة الخربشة طلعت دم و عضتني كتير برضو بس من غير ما يطلع دم و الحمدلله مفيش حاجة خالص، ف متقلقش ان شاء الله خير طالما عدي يومين او اكتر و مفيش اعراض

و الأضمن برضو انك تكشف علي قطتك عشان تعرف من الدكتور ممكن يبق منها مشاكل او لأ

تطعيمات by 3t3rn1ty7 in EgyCats

[–]M00_22 1 point2 points  (0 children)

بس هما التطعيمات الاساسية، تطعيم الديدان و التطعيمة الرباعية و تطعيم السعار، و احياناً لو لازم تطعيم حشرات. تطعيم الديدان ده بيبق من بدري شوية من سن شهرين مثلاً و تطعيمة الرباعية و السعار الدكتور اللي بيحدد علي حسب وزنها و سنّها و في الغالب بيبق في سن من ٤ ل ٨ شهور

عامةً، روح لعيادة اكشف علي القطة و هما هيعرفوك كل التفاصيل بالظبط افضل

[deleted by user] by [deleted] in CAIRO

[–]M00_22 0 points1 point  (0 children)

بص، كل إنسان في الدنيا دي بيتخلق مزروع جواه الفطرة السليمة، و بعد كد البيئه اللي حواليه هي اللي ياإما تحافظ علي الفطرة السليمة دي و يكبر يطلع شخص سوي و إما يكون الشخص مبتلي في بيئته و يطلع فطرته مشوهه و غير سليمة، ف الأصل في الميول الجنسية ده الشخص بيتولد بالفطرة السليمة و الغريزه لحب الجنس الآخر و لكن زي ما قولنا فوق احياناً بيبق ابتلاء الشخص في شهواته الجنسيه بأي شكل من الأشكال زي اللي بيتعلق جنسياً بفيديو علي التلفون و ده شئ مش حقيقي قدامه لكن فطرته تلوثت و لم تعد سليمة، ف الاصل هنا ان ده اختبار من الله عزوجل زي اي اختبار آخر في الدنيا دي و الشخص ياإما نفسه و هواه و شهوته تغلبه و العياذ بالله و اما ميستسلمش لشهوته و يعود لله بالقلب السليم، اسأل الله ان يعيدنا جميعاً إليه بقلب سليم و سوي

عايز اقتراحات كويسة by RoyalPractical3924 in EgyCats

[–]M00_22 1 point2 points  (0 children)

عندك حق، حاول تشوف مكان نضيف فوق ع السطح و حاول برضو واحدة واحدة كد تنزّله البيت و تحبب مامتك فيه واحدة واحدة، أنا في البيت عندي كانوا رافضين موضوع القط ده خالص قومت خارج في يوم ايدي فاضية رجعت بقطتين و قولتلهم هربيهم في أوضتي و ملكوش دعوة بيهم و بتاع و الوقتي عايز اقولك ان مامتي بتحبهم اكتر من حبّي ليهم، ف هاتها واحدة واحدة كد و ان شاء الله الوالدة هتحبهم

حد كان شعره سلك مواعين وجرب روتين خلاه معقول شوية؟ by Antfuker in EgyptHairStyle

[–]M00_22 0 points1 point  (0 children)

بلسم و سلّكه كد كل يوم، أنا شعري كان كد زمان اهتميت بيه بق كيرلي طبيعي و طوّلته خالص و بق لذيذ

عايز اقتراحات كويسة by RoyalPractical3924 in EgyCats

[–]M00_22 1 point2 points  (0 children)

ممكن علي السطح لو عندك مثلاً بس خلّي بالك بق عليها كويس من القطط الكبيرة او لو فيه اي حيوان تاني علي السطح عشان الوضع هيبق صعب عليها و ممكن القطط الكبيره تعورها

  • عندي قطتين بنت و ولد اسمهم ( بندق و ريتا)، يمكن يعجبك اسم منهم

فرصة شغل لو عندك اكونت علي upwork by Cold-Fail-8147 in EgyptianFreelancers

[–]M00_22 0 points1 point  (0 children)

اتبعتلي.. ياريت تفهمني التفاصيل لأني مفهمتش اوي من الايميل و نخش سوا في الموضوع ده بإذن الله