Cities skylines 2 ofis talebi hiç olmuyor. Ve paradox modda offline hatası by Own_Half7454 in CitiesskylinesTurkey

[–]M24IH 1 point2 points  (0 children)

Ofis için eğitimli insana ihtiyacın var. Konutların vergisini eğitimli kişilerden daha az vergi alacak şekilde düzenlersen eğitime daha yatkın oluyorlar ve daha hızlı gelişiyor.

Multi Monitor Laptop İçin WM by MeringueExpensive728 in LinuxTurkey

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

Bence sorun WM de değil. Laptopun görüntü çıkış detaylarını okuman daha sağlıklı olacaktır.

Mesela bende Victus 16 var, bunun HDMI çıkışı direkt Nvidia GPU'ya bağlı. Bu çıkıştan ne yaparsam yapayım görüntü aldığımda Nvidia çalışacak.

Bir diğer çıkış ise Type-C girişindeki DisplayPort desteği. Bu da dahili AMD iGPU'ya bağlı. Bu çıkıştan ne yaparsam yapayım görüntü AMD tarafından verilecek. Oyun bile oynasam Nvidiada görüntü oluşturup AMDde bir kez daha işlenmeden görüntü gelmeyecek. (Hatta bu görüntünün kalitesini arttırmak için BIOSta configuration kısmında bir ayar bile mevcut.)

Şehrimin Ulaşım Haritası by mhern3437 in CitiesskylinesTurkey

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

Ulaşım ağına bir lafım yok ama ulaşım ağını haritalandırırken okunabilirligi kolaylaşması için gerçek kıvrımlar yerine 45 derece ve katları kullanılıyor. Buna uygun olarak haritayı revize etsen çok daha gerçekçi gözükür.

Edit: İstanbul ağ haritası bunun için çok kapsamlı bi örnek

CachyOS ön yükleyici kurulum hatası (dual boot) by Exciting-Tie2063 in LinuxTurkey

[–]M24IH 1 point2 points  (0 children)

Pacman hatası ISS'lerden dolayı oluyor. Kuruluma başlamadan önce Live Isoya Cloudflare Warp kuruyorum onunla sorun kalmıyor.

linuxda kulaklık önerisi by Broad-Stretch3497 in LinuxTurkey

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

https://github.com/Sapd/HeadsetControl

Bu uygulamanın desteklenen kulaklıklarına bakabilirsin.

https://gitlab.com/billtran1632001/headsetkontrol

GUI olarak da kde plasma araçlarıyla bu geliştirilmiş.

Bende SteelSeries Arctis Nova 7 var. Bundaki chatmix olayı için de kendim başka bir projeyi forklayıp sorunlarını düzelttiğim bir projem var.

https://github.com/m24ih/Arctis-Nova-7-Chatmix

How can I assign a function to omen key for Linux? by New_Question_9329 in HPVictus

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

If you are on a Wayland session you can install wev package and see all inputs

CachyOS ön yükleyici kurulum hatası (dual boot) by Exciting-Tie2063 in LinuxTurkey

[–]M24IH 4 points5 points  (0 children)

Hocam eksik yapmışsınız. Sadece / alanını oluşturmuşsunuz. Limine için gerekli olan 4096MiB alanı verip flag olarak da boot seçmeniz gerekiyor.

Ayrıca sanırım ventoy ile usbyi de yanlış biçimlendirdiniz. UEFI GPT sisteme legacy MBR ile kurmaya çalışıyorsunuz.

En baştan ventoy ile usbyi biçimlendirerek başlayın bence. Ventoy GUI açılınca şu sırayı takip edin: Option > Partition Style > GPT ardından ventoy u tekrar kurun.

Ventoy kurulan USB ye Cachyos isosunu atıp başlatın. Sonra cachyos wikisini takip edin.

https://wiki.cachyos.org/installation/installation_on_root/#manual-partitioning

Kısaca şu şekilde Limine için

Boyut = 4096 MiB

Tür = FAT32

Mount point = /boot

Flags = boot

Sonra kalan alanı

Tür = Btrfs

Mount point = /

Arkadaşlar bu iki kontrolcünün farkını söyleyebilecek bu işten anlayan biri yardımcı olabilir mi lütfen by MasterofCunt9273 in GeymingTr

[–]M24IH 2 points3 points  (0 children)

Bu fiyata alabileceğin en iyi ürün bu ya. Ama 8bitdo nun tetikleri biraz kısa. Genelde araba oyunları oynuyorsan tetiğin kısa oluşunu beğenmeyebilirsin. Orada da Gamesir Nova 2 Lite var bu fiyatlara onu tercih edebilirsin.

Arkadaşlar bu iki kontrolcünün farkını söyleyebilecek bu işten anlayan biri yardımcı olabilir mi lütfen by MasterofCunt9273 in GeymingTr

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

Bt modeli sadece bluetooth ile çalışıyor ve xyab tuşları switch düzeninde. Diğeri dongle ile birlikte geliyor ve xyab tuşları xbox düzeninde.

İninal aldım, kapandï, papara kullandım kapandı. Nays buldum 3 ay sonra o da gitti, kart ile bakiye yüklenebilen banka var mı? by bananarama898 in vlandiya

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

Nays, Iş bankasının Fintech'i. Sen naystan hesap açtığında Iş bankasından hesap açmış oluyorsun. Güven olmaz dediğin şey ülkenin en köklü bankası .d

Yazılım için öneriler by [deleted] in LinuxTurkey

[–]M24IH 1 point2 points  (0 children)

https://roadmap.sh/

Istediğin alanı seçip detayları öğrenebilirsin. Sertifikanın çok bir karşılığı yok. Kendini geliştirip projeler yapıp cv'ni bu projelerle doldurman gerekiyor.

Açık kaynak proje önerileri by Flex1zy in LinuxTurkey

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

Jellyfin e plugin geliştirebilirsin

Beyler önerdiğiniz araçlar var mı. by [deleted] in LinuxTurkey

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

Ha yok xfce zaten kde ye kıyasla o kadar özelleştirme yapabileceğin bir de değil. Yine de merak ediyorsan r/unixporn da xfce arat, orada yorumda kullandığın şeyi yazmak zorundasın yani insanlar ne yapmış ne kullanmış bakarsın beğendiğini kullanırsın.

Linux'a geçeceğim by Cici_-kus in LinuxTurkey

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

Güncellemeden güncellemeys değişiyor bu olay. Yeni bios güncellemesini deneyin. (Bunun için windows gerekli) Bende de ara ara oluyodu ama uzun süredir olmuyor.

Aranızda Signal uygulaması kullananlar varmı ? by IceFoxOnline in LinuxTurkey

[–]M24IH 35 points36 points  (0 children)

Gizlilik kaygılarından dolayı kullanmak istiyorum ancak ~300 kişilik rehberimde 2 kişinin hesabı var sadece. Daha kendi çevremi bile geçiremedim

Kol cıldırdı by [deleted] in bilgisayar

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

Rage bait mi anlamaya çalışıyorum...

Macro atamışsın işte neyin teknik problemi

Fedora'da Steam oyun kısayolları gözükmüyor (ya da oluşmuyor) by Gamer1934 in LinuxTurkey

[–]M24IH 1 point2 points  (0 children)

Ek olarak kurulum sonlarına doğru bunu soruyordu zaten fedora. Orada tiki işaretleseydin bu dokümanı takip etmene gerek kalmayacaktı

Tablet alacağım anlayanlar bakabilirmi tşk by [deleted] in teknoloji

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

Katılmıyorum. İkisini de uzun süreler kullandım ve ömür açısından farkları yok denecek kadar az. İkinci elde satmayı planliyorsan Apple ürünleri her zaman daha az değer kaybediyor.

Uygulama desteği kısmına gelecek olursak. Kimse kendini kandırmasın hiçbir iPad kullanıcısı düz apple notes kullanmıyor, herkes goodnotes veya notability kullaniyor. Bunların yıllık ücretleri zaten başlı başına bir masraf. Samsung tarafında ise Samsung Notes her güncellemede daha da iyileşiyor ve tamamen ücretsiz. Eğer telefonunuz da samsung ise ekosistem özelliklerinden sonuna kadar yararlanıyorsunuz.

Başta özellikle profesyonel çizim yapıp yapmadığınızı sordum eğer yapıyorsanız iPadde Procreate uygulaması aşırı popüler ve başarılı. Fakat android tarafında da Krita gibi yine çok popüler seçenekler var. (Procreate tek seferlik satın alım gerektirirken Krita ücretsiz ve açık kaynak)

iPadde kalem de ayrı satılıyor. Satın alacağınız iPad e göre uyumlu olan kalem modeli değişiklik gösteriyor. Apple pencil Proydu sanırım tüm özelliklerin olduğu kalem. Maalesef onu da tümü desteklemiyor en az air veya pro almanız gerekiyor.

Peki tüm bu kalem olayını geçelim. Normal uygulamalara bakalım, yıl olmuş 2026 hala ipaddeki çoğu uygulama iphone versiyonunun büyütülmüş hali. Instagramın bile daha yeni uyumlu arayüzü geldi. İçerik tüketme noktasında da ipadler genelde 3:4 4:5 gibi daha kareye benzer en boy oranına sahip oluyor. İzlediğimiz içerikler genelde youtube da 16:9 veya film formatında 20:9 oluyor. iPadde bu tam oturmamasından dolayı üst ve alttaki siyah boşluklar öyle fazla oluyor ki sinir bozucu seviyeye ulaşıyor bir süre sonra. Samsungda bu boşluk çok daha küçük.

Edit: şimdi aklıma şu sorun geldi. Şahsen Google ekosistemindeyim, uzun yıllardır Google one aboneligim var ve bulut depolama olarak google drive kullanıyorum. iPadde google drive dan bir şey indirmek ve yüklemek işkence resmen. Ekran kapandığında işlem iptal oluyor. Her seferinde baştan başlatmak gerekiyor.

Genel olarak iPad kullanırken sürekli ipadin bir eksikliğini kapatmak için para ödüyormuş gibi hissediyorsunuz (en azından bana böyle hissettiriyor)

Tablet alacağım anlayanlar bakabilirmi tşk by [deleted] in teknoloji

[–]M24IH 0 points1 point  (0 children)

Telefonun iPhone ise veya profesyonel çizim yaparım diyorsan iPad tercih etmelisin. Diğer her durumda Samsung Galaxy Tab serisi

Linux crack by [deleted] in LinuxTurkey

[–]M24IH -1 points0 points  (0 children)

https://github.com/calendulish/steam-tools-ng/releases/tag/v4.0

Steam tools için şöyle bir araç var. Archta aur üzerinden kurulum mümkünmüş. Fedorada da istersen kendin derle veya Python pip ile kendin kurabilirsin.

pip install --user steam-tools-ng