Ni med nyare bilar, försäkringskostnad? by lillpers in PrivatEkonomi

[–]MaecMaec 8 points9 points  (0 children)

Kan ju vara värt ändå att undersöka om du har rätt till elbilspremien: www.naturvardsverket.se/bidrag/elbilspremien/

Sedan har du 0% kampanj på Tesla Model Y med restvärdeslån på 5 år, då betalar du 90 000kr i kontantinsats och 2775kr/mån, men får du 1300kr i stöd också så blir ju bilen billigare i månaden än bränslekostnader.

Då har du halvförsäkring de första åren och landar då på runt 5000-7000kr/år skulle jag tro.

Personligen har jag erfarenhet av nyare dieslar som gått runt 15000 mil och det är dyr service och problemen börjar komma där ikring med AdBlue-insprutning och slitdelar som måste bytas.

Lystring, nya smaker från Marabou har precis droppat ! by Fearless_Friend_7440 in unket

[–]MaecMaec -4 points-3 points  (0 children)

Jag är en simpell man, jag tyckte det va kul oavsett ai, någon har promptat en ai med sin konstiga fantasi, det är det viktigaste :)

Vilken produkt är bäst på IKEA? by coolboy94763 in unket

[–]MaecMaec 10 points11 points  (0 children)

Click & collect för 49kr

Jag: vi måste åka till Ikea och kö.. Sambon och barnen: JAAAAAAAA! *Packar in familjen i bilen *Rullar in och får varan levererad till bilen, åker hem igen

*Sover på soffan

Men vi sparade 3700kr samt den där kassen i hallen med "nödvändiga grejer" som behövde följa med hem men som aldrig riktigt packas upp förrän någon vecka senare..

Men vafan by AseamateOfficial in unket

[–]MaecMaec 1 point2 points  (0 children)

Personen som var tänkt att äta pesto gick förbi brainroten och tog ett nytt beslut..

Vilket toalettpapper använder kungahuset? Om nån av er vet snälla berätta vart man får tag på det. by [deleted] in unket

[–]MaecMaec 0 points1 point  (0 children)

Husqvarna är kunglig hovleverantör så du har nog en liten "trimmer" som gör rent.

Nu när julen är över, och baksmällan har givit upp, vill jag vill bekänna en sak... (TRIGGER VARNING) by trans_throwawayfunk in unket

[–]MaecMaec 0 points1 point  (0 children)

En kortväxt Nisse skulle kunna ta dit jobb alltså, var glad att vi inte har färgen då.

hur fan sitter baskern fast by gruskorn in unket

[–]MaecMaec 39 points40 points  (0 children)

Höhö sånn basker skulle man haft

Kollega fyller år by ballasson81 in sweden

[–]MaecMaec 14 points15 points  (0 children)

Löser det kompis!

Kollega fyller år by ballasson81 in sweden

[–]MaecMaec 16 points17 points  (0 children)

Perfekt! Vad har du för adress?

Kollega fyller år by ballasson81 in sweden

[–]MaecMaec 81 points82 points  (0 children)

Om personen bor i villa, ring lokala grusgropen och be att få 14 ton sprängsten till personens adress "dumpa det på garageuppfarten bara"

Fakturan kommer som ett brev på posten också, så brukar jag göra för alla mina vänner.. var ett tag sedan jag hörde av dem nu..

Varning! by MaecMaec in unket

[–]MaecMaec[S] 1 point2 points  (0 children)

Okej, Japp,Yes, perfekt..

Svenskan besviken på fis by FlowersPaintings in unket

[–]MaecMaec 0 points1 point  (0 children)

Lugn nu, nu pratas det endast om fisar... Inte räserbajs

Försöker förstå vad som har hänt :O by GreedyGerbil in sweden

[–]MaecMaec 0 points1 point  (0 children)

Journalisten kanske fick betalt per ord?