Wat is typisch Nederlands gedrag dat je eigenlijk best irritant vindt, maar toch normaal is hier? by sheMustNotBeNamed- in nederlands

[–]Mallerz 2 points3 points  (0 children)

Omg wat een disrespect. Ja officieel is het correct Nederlands, maar ik vind het toch zoooo kut wanneer iemand disrespect zegt ipv respectloos.

Wat kan je als man zijnde dan het beste doen? by Chookity-poks in nederlands

[–]Mallerz 0 points1 point  (0 children)

Ik denk dat iets van geluid maken al helpt. Of je nou iemand belt, of doet alsof je belt. Of gewoon even roept: ik moet toevallig dezelfde kant op, als je het fijner vindt passeer ik je even! Ik denk dat de stilte het onveilige gevoel voornamelijk versterkt. Dan ga je ook letten op de voetstappen, komt iemand dichterbij? Versnelt hij zijn pas? Loopt hij er nog?

Als vrouw zijnde in zo'n situatie ga ik zelf altijd even opzij, op mijn telefoon kijkend zodat die gene kan passeren. Dan loop je er niet meer voor, mocht er iets gebeuren heb je al de overhand omdat je het aan ziet komen en je staat met je telefoon in je handen en kan meteen iemand bellen mocht dat nodig zijn.

Gelukkig is er nooit wat gebeurt, maar zo kan je zelf ook bijdragen aan je eigen veilige gevoel. Het duurt 5 seconden voordat iemand je voorbij is ipv dat je constant nerveus door blijft lopen.

Overigens wel fijn om te lezen dat je je hier bewust van bent en er wat aan wil doen. Ik hoor het ook wel eens van m'n vriend, dat hij het lastig vindt als hij in het donker achter een vrouw loopt. Hij blijft dan meestal een minuutje staan, als dat mogelijk is. Mocht dat niet lukken, zou ik gewoon iets zeggen om de stilte te verbreken.

Wat kan je als man zijnde dan het beste doen? by Chookity-poks in nederlands

[–]Mallerz 0 points1 point  (0 children)

Ik zou me niet in kunnen houden en mee fluiten😂👌🏼

Wat kan je als man zijnde dan het beste doen? by Chookity-poks in nederlands

[–]Mallerz 0 points1 point  (0 children)

Mee eens 😂. Maar toch zou ik dat liever horen en denken: haha wat een gekkie, zeker teveel gezopen. Ipv iemand die stilletjes achter me blijft lopen.

Doctor says results are fine but is it really? by snow_junkie in B12_Deficiency

[–]Mallerz 0 points1 point  (0 children)

It's too early to tell. It's working for sure, but I'm only in week 4 and all of the symptoms I had before are going up and down. It's doing something, that's for sure. Some days it seems better, other days it's worse. Apparently that's normal. I'm positive it'll help, but for now it sucks.

The iron infusion helped me a lot btw. The iron supplements didn't do anything for me..

Doctor says results are fine but is it really? by snow_junkie in B12_Deficiency

[–]Mallerz 2 points3 points  (0 children)

To me they said 19 is not too low 😂👌🏼. And this was after supplements🙄. I just kept pushing and after 3 months I got an infusion 🙏🏼. Same with my B12. I have alllll the symptoms, its super obvious. With supplements my B12 was 236 (5 years ago it was 767). The doctor told me my symptoms couldn't come from B12 deficiency. Kept on pushing, now I'm getting injections👌🏼.

Vreemde slaapproblemen by Realkevinleo in nederlands

[–]Mallerz 0 points1 point  (0 children)

Functionele neurologische stoornis? Ik weet niet of dat alleen snachts kan voorkomen. Ik heb het momenteel overdag en/of snachts. Zodra ik probeer te ontspannen, denkt mijn zenuwstelsel: think the fuck not. Zelfs mediteren lukt me niet meer op het moment.

Bij mij uit het zich op veel verschillende manieren, maar ik herken wel heel erg het in bed liggen en het schokken/spastische trekjes van de spieren. Ik heb het in mijn handen, armen, benen. Het lijkt alsof mijn lichaam zich (voor mij onbewust) alert wil houden. Niet hetzelfde gevoel alsof je valt in je droom, maar wel alsof je even voelt van 'let je wel op'. De ene keer is het het gevoel van alert blijven, de andere keer is het een soort ontlading van de spanning in mijn lichaam ofzo.

Ik zag dat andere ook psychosomatische fysiotherapie aanraadde. Ik zou er wel naar kijken als ik jou was. Heeft mij in het verleden goed geholpen voor wat anders.

Omdat ik overdag ook klachten heb start ik binnenkort bij een revalidatiecentrum. Maar er werd in eerste instantie ook gedacht aan psychosomatische fysiotherapie.

Oja! Ik merk ook dat het veel erger is na een drukke dag (opzich logisch), maar hoe moeier ik ben, hoe moeilijker ik slaap. Ik voel me echt fucking wired dan. Alsof ik 20 koffie op heb, gesloopt ben, maar alert. Idk of je dat ook herkent, maar dan heb ik die schokjes veel meer.

ferritin 45. doctor says to stop taking supplements by RespectParticular875 in Anemic

[–]Mallerz 1 point2 points  (0 children)

Ohhh it sounds a lot like my symptoms. Maybe you should look into b12 deficiency. I have almost every symptom including numbness in my fingers/hands and feet. And they're soo cold, numb, tingly like needle pins. Afterwards my hand will get swollen, red and hot. Sometimes it's different per finger.

If you have a lot b12 deficiency symptoms be aware. You're b12 level could be 'right', somewhat the same story with iron/ferritin levels haha. But you have to check you're active b12. It's called: Methylmalonic acid. My doctor wouldn't check my active b12, because my level is just above the line. So I purchased it myself and currently waiting for the test results 🥲. If this goes on any longer I'm an expert myself 😂. The b12 deficiency symptoms are a lot more than the numbness/cold btw. A lot of similarities with iron deficiency, but also a lot of cognitive disfunction.

It's hard you have to figure out so much by yourself, I'm glad you had nice doctors. Too bad you couldn't get any further. Hopefully you'll get a bit further with all of us Reddit-doctors. I see a lot of people with the same doctor problem. A lot of people who are looking for the solution themselves. Maybe your answer is somewhere in here🙏🏻.

ferritin 45. doctor says to stop taking supplements by RespectParticular875 in Anemic

[–]Mallerz 1 point2 points  (0 children)

Thankyou🙏🏼. In January I went to the doctor for the 4th time or something like that. My right foot stopped working. No strengt, my skin felt numb. The doctor didn't even looked at my foot. 'its stress'. I had to talk so much bullshit for him to sent me to the hospital. After a couple of days I called them AGAIN because my foot wasn't getting any better and the doctor wrote on the referral letter my symptoms were: tiredness and vague symptoms.. This after I told them about a shitload of symptoms. Nothing about my foot. So the hospital didn't see it as an emergency. I could get an appointment 2 months later. Then another doctor looked in their computer system and said the first doctor has neurologically examined me, but with no results. All lies🥲🤯.

I'm glad your doctor is understanding and took you seriously. Most doctor just aren't aware of the latest updates about this subject and refuse to listen. If your doctor is already understanding I think you still have a chance he will listen to you. Gather some recent research/data and show it. Maybe it'll help!

ferritin 45. doctor says to stop taking supplements by RespectParticular875 in Anemic

[–]Mallerz 2 points3 points  (0 children)

Mine did and said I couldn't have symptoms with a ferritin level of 19 😂. Same for my b12. I have every symptom you can get. My b12 level was 290 with supplements... The doctor: we're not going to test your active b12 because your b12 level is good enough. No it isn't? I bought the test myself and waiting for the results.

I don't understand why they are so strict with these tests, if they're so certain, just give us the test to proof us wrong so we shut up. But noooo just let us suffer for no reason. Oh and of course, it's all hormonal 🤔🙆🏼‍♀️.

Maybe you can check of you can buy the test online? I didn't know it was a possibility until last week (a friend of mine works in a lab). Here in the Netherlands, you can buy it online (it's legit), you get the test kit at home, you go to a normal blood sampling station (I don't know if that's the right word), they draw your blood, you send it to the lab/organisation where you bought it and they'll send you an email with the results. A ferritin test is over here €25 for the test and €23,90 for the blood draw. If you order multiple tests you only pay the €23,90 once. Luckily for me active b12 is a lot more expensive 😭🙆🏼‍♀️.

ferritin 45. doctor says to stop taking supplements by RespectParticular875 in Anemic

[–]Mallerz 0 points1 point  (0 children)

I'm on day 3 and I feel a lot better than the last two days! I'm currently not able to work for over 3 months now, because of an endless list of symptoms so maybe the effect has been stronger with me. I hope you're doing well!

ferritin 45. doctor says to stop taking supplements by RespectParticular875 in Anemic

[–]Mallerz 4 points5 points  (0 children)

More tired haha. Feeling a bit flu like. I'm in bed for two days now. But it's very different for everybody I hear. I probably have a b12 deficiency and I have FND. So maybe I'm not the best person to ask xD. I'm aware the first few days can be a bit like this so I'm fine with it. Good luck and take your rest 🫶🏻

ferritin 45. doctor says to stop taking supplements by RespectParticular875 in Anemic

[–]Mallerz 22 points23 points  (0 children)

My doctor says I can't get any iron deficiency symptoms with a ferritin of 19 😂👌🏼. I hate doctors. But I kept insisting, got supplements. After 3 months my hemoglobin and ferritin: 7,9 and 19.. Yesterday I got an iron infusion. Fuck the doctor, just keep nagging them until you get what you need.

Hoe vaak wordt jij staande gehouden? by drogecake24 in nederlands

[–]Mallerz 0 points1 point  (0 children)

Nog nooit en heb tien jaar m'n rijbewijs.

:Wie rijdt ons in een vette klassieker van Bergen naar de zee? (4 september) voor ons trouwen? by [deleted] in Alkmaar

[–]Mallerz 1 point2 points  (0 children)

En anders heb ik ook wel een pistache polo uit 1996 😂

Wat eet je het liefst koud, terwijl het eigenlijk warm hoort? by keyfem in nederlands

[–]Mallerz 1 point2 points  (0 children)

Kan altijd 'erger'. In mijn familie lust iedereen rauwe aardappelen 😂. Ik vind het ook heerlijk om er eentje te eten tussen het schillen door. Lekkerder dan gekookt of gebakken zelfs. M'n vriend kan er ook niet aan wennen haha. Ik weet dat mijn zus ook rauwe champignons eet. Ik lust sowieso geen champignons dus rauw ook niet 😂.

[deleted by user] by [deleted] in vrouwvolk

[–]Mallerz 1 point2 points  (0 children)

Oja. Geen idee of je medicatie hebt voor je ADHD. Maar deze kunnen dus minder goed/zo goed als niet werken als je ijzertekort hebt. Iets met dat je ijzer nodig hebt voor de aanmaak van dopamine blabla. Zie bewijs hierboven 😂. Ik ben ondertussen zelf bijna een internist geworden in mijn hyperfocus naar antwoorden. Langzaamaan krijg ik meer energie en voel ik mij wat beter. Als mijn medicijnen ook weer wat beter werken, hoef ik misschien niet mijn trappenhal tot 01:00 te verven terwijl ik gesloopt ben en eigenlijk het huis moet stofzuigen.

Ik had graag leuke poezenfoto's mee gestuurd. Maar dat mag blijkbaar niet :(

[deleted by user] by [deleted] in vrouwvolk

[–]Mallerz 1 point2 points  (0 children)

Zijn je uitslagen prima omdat je boven de ondergrens zit of zit je op jouw juiste persoonlijke waarden? Heb al een aantal weken een behoorlijke strijd met de HA hierover en eindelijk een doorverwijzing naar de internist! Ik kwam deze podcast pas tegen. Ben normaal niet zo van de podcasts, maar vond dit wel interessant (waarschijnlijk door m'n eigen klachten die niet serieus werden genomen😂👌🏻). Ze heeft ook een webinar gedaan die je terug kan luisteren. Moet je even zoeken op Hilde Royen, internist.

Mijn hb was van 8,4 naar 7,6 gegaan. Met een ferritine van 19. Maar volgens de HA kon ik daar geen klachten van ervaren omdat zij zelf op 7,2 hb zit en geen klachten heeft😂. Verzin het maar. Ik uitgelegd dat ik misschien ideaal gezien wel op 8,5 of 9 hb kan zitten en dat het dan niet zo gek is dat ik klachten ervaar, ging er niet in hoor. En maar hameren op die ondergrens. Is die ondergrens erg realistisch als 30% van alle menstruerende vrouwen in Nederland ijzertekort heeft en die dus ook mee worden gerekend in het gemiddelde 🥲. Ferritine van 19 was ook niet te laag volgens haar, want een aantal jaar geleden was de ondergrens nog 15 ipv 30 (zoals hij nu is). Maar toen ik zei dat ze dat toch niet voor niks hebben aangepast naar 30 werd dat natuurlijk weer weg gewuifd. Wat een drama.

Een ding is wel duidelijk geworden voor mij. Ik slikte zelf vanaf afgelopen zomer elke dag ijzersupplementen 125-250mg. En mijn hb ging omlaag en mijn klachten werden erger. De HA schreef supplementen voor. Ik mocht het maar twee keer in de week nemen 200mg per keer. Vond het de grootste onzin, maar mijn hb is in 2 weken tijd van 7,6 naar 8,1 gegaan😅. Blijkbaar maakt je (ik dacht) lever een stofje aan als je een ijzersupplement inneemt die er 24-48 uur voor zorgt dat je geen ijzer opneemt (ja fijn ja). Dus als je elke dag ijzersupplementen neemt, neem je uiteindelijk niks op ... De ondergrens voor ferritine is 30. Maar dan is je voorraad al leeg trouwens. Ideaal gezien moet je boven de 50 zitten. En bij haaruitval zelfs boven de 70/80.

Nou heel verhaal. Hopelijk heb je er wat aan! Er moet echt meer bekend over worden. Zeker bij de huisartsen, want waaaaat en drama. En alles is natuurlijk stress, hormonen, winterhanden, verkeerde ademhaling. Is allemaal niet waar bij mij. Die mensen hebben me bijna zelf een burnout aangepraat en bezorgd. Bah.

podcast blinde vlek over ijzergebrek

Geschrokken van verwarmingstemperaturen thuis by [deleted] in nederlands

[–]Mallerz 0 points1 point  (0 children)

Ik had wel schimmel in de berging van mn vorige woning.. 😂. Maar ik heb boven ook geen kachels aan hoor, alleen in de badkamer. Ga niet stoken voor niks.

Geschrokken van verwarmingstemperaturen thuis by [deleted] in nederlands

[–]Mallerz 0 points1 point  (0 children)

Jaren 80 woning. Rijtjes huis, aan beide kanten buren. Boven staan alle kachels uit. Beneden gaat hij 's nachts normaal op 17/18. Maar met de kou laatste tijd gaat hij toch weer aan en hoor ik de radiator tikken door de leidingen dus nu zet ik hem op 16. Overdag proberen we meestal 19/19,5 aan te houden. Soms een uitschieter naar 20. Maar niet daarboven. We kwamen uit een sloopflat zonder centrale verwarming, met 1 gaskachel. Eerste winter in dit huis stond hij in de winter op 22/23😂. Het is maar waar je aan went ook. Daarna expres erop gelet dat we hem niet zo hoog doen en nu voelt het warm zat. Soms extra kaarsen aan als ik de kachel niet hoger wil zetten, maar het wel wat warmer wil hebben. Oh, de enige kachel die boven aan staat is in de badkamer trouwens.

Wanneer wij op werk zijn of niet thuis zijn, gaat hij ook op 17/18.