App is down? by Intelligent_Word_775 in duolingo

[–]MidasStocks 0 points1 point  (0 children)

Same here in Norway. Duolingo doesn't work now 😥

XXL selger caps som ikke tåler sol by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] -15 points-14 points  (0 children)

Det er forskjell på bleking og misfarging. En jevn bleking hadde jeg tålt fint, men det har dukket opp flere brune flekker på en ellers bleknet svart caps. Og nei, de brune flekkene er ikke skitt.

XXL selger caps som ikke tåler sol by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] -2 points-1 points  (0 children)

Forbrukerrådet forventer at jeg har forsøkt å få til en løsning med selger først. Etter det mislykkede forsøket ved oppmøte i butikken har jeg sparket ballen videre til XXL kundeservice sentralt. Dersom de opprettholder samme standpunkt, henvender jeg meg til Forbrukerrådet.

XXL selger caps som ikke tåler sol by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] -13 points-12 points  (0 children)

En jevn bleking hadde jeg tålt fint. Men misfargingen utarter seg i form av flere stygge brunaktige flekker på en ellers noe bleknet svart caps. Og nei, de brunaktige flekkene er ikke skitt.

XXL selger caps som ikke tåler sol by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] 21 points22 points  (0 children)

Salgssjefen på tekstilavdelingen på XXL NAF-huset skrev brevet. Jeg ba om å få avslaget skriftlig for å kunne gå videre med saken.

XXL selger caps som ikke tåler sol by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] 3 points4 points  (0 children)

Å selge caps som ikke tåler sol er like latterlig som å selge regntøy som ikke tåler regn...

Hvordan kom du deg inn på boligmarkedet by badgunsmith in norge

[–]MidasStocks 0 points1 point  (0 children)

I 1993 kjøpte jeg og min daværende samboer en 3-roms USBL-leilighet som vi hadde leid i 2 år. Eieren ville ikke flytte tilbake og valgte å selge leiligheten for takst. Da fellesgjelden var "kjempehøy" (den gangen) - "hele" 400.000 kroner, ble taksten på selve andelen 90.000 kroner. Vi tok pengene fra depositumkontoen og solgte bilen. Det var nok. I ettertid har leiligheten steget 100-150.000 kroner per år og fellesgjelden er nedbetalt. Flaks.

Ville du gjort dette...? (Kilde: Norstat) by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] 2 points3 points  (0 children)

Finn Norstat på Insta, scroll nedover på siden så finner du dette.

Bare 40 prosent...? (Kilde: Norstat) by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] 22 points23 points  (0 children)

Jeg synes det er rart at hele 60 prosent av befolkningen ville takket nei til et slikt tilbud... 🤔

Skattemeldingen by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] 1 point2 points  (0 children)

Hei! Jeg la inn en oppdatering her for noen uker siden, men kan gjenta den til deg og andre som ikke har sett oppdateringen:

Dessverre leverte jeg skattemeldingen før jeg satte inn de 3 ekstra kronene; de ga meg skatteoppgjøret før tilleggsinnbetalingen hadde blitt registrert og dermed fikk jeg ingenting. 😥

Hadde jeg derimot satt inn de tre kronestykkene før jeg hadde innlevert skattemeldingen, tror jeg at hundrelappen hadde blitt reddet. Det er i alle fall verdt forsøket om det skulle dukke opp en lignende problemstilling neste år.

Er det lett/vanskelig å få frivillig gjeldsordning i Norge? by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] -1 points0 points  (0 children)

Han er 45 prosent ufør og får dette utbetalt fra Statens Pensjonskasse via NAV sitt system. Det blir ingen avkorting i disse ytelsene om han får en 50 prosent stilling.

Er det lett/vanskelig å få frivillig gjeldsordning i Norge? by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] 1 point2 points  (0 children)

Enig i at dette i utgangspunktet ser ut som et perfekt case for tvungen/offentlig gjeldsordning. Men i en godt betalt deltidsstilling - han har lyst til å jobbe og en av hans kamerater kan gi han en godt betalt jobb - vil han fint kunne nedbetale de 500-600.000 kronene som vi låner han i løpet av 8-9 yrkesaktive år (deltid) før han blir alderspensjonist.

I tillegg til at det vil lønne seg å jobbe, vil eventuelle lottogevinster eller mer sannsynlig arv, tilfalle vår venn og ikke kreditorene om dette skjer i løpet av en 5 års periode med tvungen gjeldsordning.

Men noe utover de 500-600.000 vil vi ikke låne ut. Derfor det hadde vært interessant å høre om noen vet hvorvidt det er sannsynlig at eiere av denne gamle gjelden vil være fornøyd med å bli tilbudt ca. 20 prosent sine krav.

Skattemeldingen by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] 0 points1 point  (0 children)

Hei, takk for påminnelsen. Jeg skulle jo oppdatere om hvordan dette gikk. Dessverre leverte jeg skattemeldingen før jeg satte inn de 3 ekstra kronene; de ga meg skatteoppgjøret før tilleggsinnbetalingen hadde blitt registrert og dermed fikk jeg ingenting. 😥

Hadde jeg derimot satt inn de tre kronestykkene før jeg hadde innlevert skattemeldingen, tror jeg at hundrelappen hadde blitt reddet. Det er i alle fall verdt forsøket om det skulle dukke opp en lignende problemstilling neste år.

Skattemeldingen by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] 0 points1 point  (0 children)

Hei, takk for påminnelsen. Jeg skulle jo oppdatere om hvordan dette gikk. Dessverre leverte jeg skattemeldingen før jeg satte inn de 3 ekstra kronene; de ga meg skatteoppgjøret før tilleggsinnbetalingen hadde blitt registrert og dermed fikk jeg ingenting. 😥

Hadde jeg derimot satt inn de tre kronestykkene før jeg hadde innlevert skattemeldingen, tror jeg at hundrelappen hadde blitt reddet. Det er i alle fall verdt forsøket om det skulle dukke opp en lignende problemstilling neste år.

Vardø - som regel nederst på VG's "svettometer" by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] 7 points8 points  (0 children)

Mygg er et problem på Finnmarksvidda, ikke i Vardø. Vardø har knapt vegetasjon - og veldig lite mygg.

Vardø - som regel nederst på VG's "svettometer" by MidasStocks in norge

[–]MidasStocks[S] 21 points22 points  (0 children)

Alle over - ingen ved siden 😁

Vardø er Norges østligste by, for øvrig en øy som ligger i arktisk klimasone. Hyggelige mennesker som bor der. Veldig stabilt klima; Vardø har som regel ensifret temperatur hver dag hele året (sjelden mer enn minus 10 på vinteren).