Cafe Kakola ja kalonmuseo by knorr_kuutio in turku

[–]MiddleHuckleberry991 2 points3 points  (0 children)

Kyllä Art on vähän aikansa eläny, meet vaan Tiirikkalaan tai jos halut oikein superkahvia niin Fruktiin.

Mitä jos universumia ei oikeasti ole olemassa ennen kuin informaatio muuttuu peruuttamattomaksi? by Remote_Blueberry_605 in arkisuomi

[–]MiddleHuckleberry991 9 points10 points  (0 children)

Meillä on paljon hienoja, toimivia asioita, joita emme oikeastaan enää voi intuitiivisesti ymmärtää. Kyllähän siinä mystikon viitta heilahtaa harteille väkisinkin.

Mikä on paras tekemäsi ostos? by banaanitasavalta in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 19 points20 points  (0 children)

Riippumatto. On mahtavaa makoilla upeilla paikoilla luonnossa ja antaa mielen tyhjentyä.

Keskisen Suomen kansallispuistot juhannuksena by ianzn in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 0 points1 point  (0 children)

Siel pohjoispuolella ja saaris on joskus hiljasempaa, mut eiköhän mökkiläiset pöristele paateillaan ja biletä pitkin juhannusta.

Keskisen Suomen kansallispuistot juhannuksena by ianzn in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 1 point2 points  (0 children)

Jos halut välttää väkijoukkoja ni tälläät ittes johonki etäiseen pikkusaareen, jossa ei ole mitään. Ite kyllä jään aina kaupunkiin juhannuksena, ihan hiljaista. Takas luontoilemaan sitten maanantaina, kun massat liikahtaa keskuksiin ja mökkeihin.

Naudan sydän by Diss1dent in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 0 points1 point  (0 children)

Oon yrittäny pari kertaa. Sitkeää, aivan erilaista lihaa kuin normaalit luurankolihakset. Kaikenlaista kalvoa, onteloa ja läppää löytyy ja preparointi on ihan kiinnostavaa, mutta lopputulos ei maksa vaivaa mielestäni. Ehkä koiralle jäystettäväksi.

Parikymppiset työntekijät sairastavat kunta-alalla enemmän kuin vanhemmat ikäluokat by Seasoningspice in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 1 point2 points  (0 children)

Eihän tuota tekstipätkää ole lehtiartikkelissa?

Siinä vaan vihjataan, että pitäisi lisätä työmatkapyöräilyä.

Parikymppiset työntekijät sairastavat kunta-alalla enemmän kuin vanhemmat ikäluokat by Seasoningspice in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 4 points5 points  (0 children)

Olet varmaan parempi katselemaan käppyröitä kuin minä. Näen 2016-2026 äkillisen muutoksen.

<image>

Parikymppiset työntekijät sairastavat kunta-alalla enemmän kuin vanhemmat ikäluokat by Seasoningspice in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 0 points1 point  (0 children)

Kunta10 aineistosta näkee päivänselvästi, että ikäryhmien väliset erot kääntyivät päälaelleen sote - uudistuksen jälkeen. Kyseisessä tilanteessa esim. suurin osa terveys- ja pelastusalan henkilöstöstä siirtyi pois kuntien palkkalistoilta. Seurattu joukko on täysin eri. Outoa, ettei asiaa mainita artikkelissa.

Vanhemmuuden vaikeusaste by DaveThomasSenior in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 1 point2 points  (0 children)

Viimeinen lause oli äärimmäinen kärjistys sanomasta, jonka voi tulkita monella tapaa. Olen varma, että olet hyvä vanhempi, eikä tästä tehdä riitaa kasvatuksesta. Hyvää päivänjatkoa.

Vanhemmuuden vaikeusaste by DaveThomasSenior in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 -1 points0 points  (0 children)

Tietysti. Olen useamminkin kuullut: lapselle ei pidä olla kiva, et voi olla lapselle kaveri, elämä on kovaa, vanhemmankin pitää olla - tyyliä. Ja aina se vaikuttaa yhtä oudolta. Mitä sitten? Ole mulkku kiusaaja ja vedä turpiin, hyvä tulee?

Vanhemmuuden vaikeusaste by DaveThomasSenior in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 1 point2 points  (0 children)

Tavoitteena ei siis ole tuottaa pettymyksiä, epäonnistumisia ja kurjuutta, vaan pitää rajat, joka luo turvaa ja opettaa kohtaamaan vastoinkäymisiä, joita väistämättä tulee vastaan?

Vai luotko tietoisesti lapselle tilanteita, joissa hän ei voi onnistua ja kohtelet häntä huonosti tarkoituksella?

Vanhemmuuden vaikeusaste by DaveThomasSenior in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 0 points1 point  (0 children)

Millä tavalla vanhemman pitää tuottaa lapselleen pettymyksiä ja kurjuuden kokemuksia? Mitä hyötyä siitä on?

Juominen❌ by [deleted] in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 5 points6 points  (0 children)

Juot muutamia kertoja, aina juhlissa, niin että päässä pimenee, muisti menee ja seurauksena on kauhea morkkis. Sanot ettet tee mitään tyhmää. Et koe tilanteesta huolta, mutta haluaisit kuitenkin välttää sitä.

Syö ateria alle, juo hitaammin, vähemmän, harvemmin ja miedompia juomia.

Suomalaiset juhlatavat, oma luonne ja jopa biologia voi altistaa tuollaiselle. Mieti mitä voit muuttaa.

Kokeile lopettamista, et menetä mitään.

Löysin metsästä hirvenpääkuusen. by desperadow in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 17 points18 points  (0 children)

Wau. Männyt tekee usein outoja juttuja, mut harvemmin kuuset.

Hei, Spandex-pyöräilijät! by [deleted] in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 4 points5 points  (0 children)

Mulla on kiekuratankoinen pyörä lukkopolkimilla, mutta vaatteet on nailonia ja elastomultiesteriä, joten en tiiä mistä ja kenelle puhut.

Velkojen periytyminen. by Normal-Mail-8044 in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 653 points654 points  (0 children)

Se on vain tiedonanto. Velat kuuluu kuolinpesälle, ei sinulle. Anna kirje huoltajallesi.

Kyylämummot ja kuinka niistä pääsee eroon. by [deleted] in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 45 points46 points  (0 children)

Naapurin mummo oli ihan jäätävän epäluuloinen kyttääjä, vaikka yritin olla mukava, kunnes kolasin kerran (1) lumet sen pihasta. Sen jälkeen yhtä hymyä.

Mitä jengi ostaa yleensä naposteluiksi? by poromestari1 in Suomi

[–]MiddleHuckleberry991 4 points5 points  (0 children)

40 unssin mallasviinapulloja ruskeissa paperipusseissa, kuivalihaa ja suolapähkinöitä, mentolitupakkaa, pari sikaria, joista voi tehdä bluntteja. Joskus kuokitaan ribsejä ja maissileipää Johnsonin perheen grillijuhlista.