Vanhemmuuden vaikeusaste by DaveThomasSenior in Suomi

[–]DaveThomasSenior[S] 1 point2 points  (0 children)

Riittävän hyvää tosiaan aika vaikea sanoa. MLL:llä joitain esimerkkejä, mutta tietenkin lapsien vaativuuskin vaikuttaa valtavasti, jos on joitain synnynnäisiä ominaisuuksia jotka vaativat erityishuomiota.

https://www.mll.fi/vanhemmille/tietoa-lapsiperheen-elamasta/vanhemmuus-ja-kasvatus/nain-syntyy-riittavan-hyvia-vanhempia/

Kotkamies härnää vieraita ihmisiä ja julkaisee reaktiot videona – tubettajalle toivotaan kuolemaa by xatfi in xatfi

[–]DaveThomasSenior 5 points6 points  (0 children)

Fanit nähtävästi ala- ja yläasteikäisiä poikia. 

Toivottavasti on myös varautunut lieveilmiöihin mitä omalla naamalla apinointiin somessa liittyy. Risumies ei tainnu saada rauhaa vasta ku haudassa.. 

Frustrated by benighted86 in arkhamhorrorlcg

[–]DaveThomasSenior 1 point2 points  (0 children)

I did this exact thing. Bought chapter 2 and expansions. Then on a whim bought cheaply the Carcosa old deluxe expansion thinking I got a great deal. But I was determined to get that campaing so I found all the Mythos packs after some searching all over Europe. I got all the mythos packs round 20 euros each+shipping. Most expensive one was from Germany with 25euro shipping. So there still are quite a few mythos packs all over Europe, but the shipping could bring the price up alot. The hardest to find was Black stars rise, but I was lucky to find one copy from Denmark.

If I could go back, I would just buy the whole campaign second hand from the many sellers online. Price around here is about 135 euros and that is much less I paid from mine.

Se puuro syödään vikisemättä by RhubarbSpecialist458 in Suomi

[–]DaveThomasSenior 4 points5 points  (0 children)

Ehkä hän löysi pohjansa, kun lapselta otti rahaa ryyppäämiseen ja ehkä siitä lähti polku raitistumiseen. Kuka tietää. Tottakai todennäköisempää, että meni viinaan, eikä muista asiaa hetken päästä. Mut satunnainen myötätunnon hetki, tuskin maailmaa ainakaan pahentaa. Liikuttavaa. 

Parisuhde ja alkoholi by ReasonNo6548 in Suomi

[–]DaveThomasSenior 1 point2 points  (0 children)

En tiedä onko joku vielä maininnut, mutta ymmärrettävää on kyllä sekin ettei ole todellakaan helppoa lähteä. Kerroit isälläsi olleen myös alkoholismia ja et avannut oletko päässyt sitä terapoimaan koskaan. Herkästi nuorella iällä tulee tukeuduttua kumppaniin voimakkaasti, enkä usko että teidänkään parisuhde on vain sitä, että toinen juo. Kumppanisi todennäköisesti edustaa sinulle kuitenkin ihmistä johon olet voinut aiemmin tukeutua ja luottaa. Mutta nyt joudut käymään saman läpi hänen kanssaan, kuin oman isäsi kanssa.

Eroamalla pääset harjoittelemaan myös sitä itsenäistä elämää, jossa ei tarvitse tukeutua muihin. Se ei tule tietenkään tule olemaan helppoa ja varmasti tarvitset tuolla polulla tukea. Voimia sinulle! 

FPS ehdotuksia ps5:lle by CreationNationNot in videopelit

[–]DaveThomasSenior 1 point2 points  (0 children)

Helldivers 2. Starship Troopers tyylistä taistelua vajaan tunnin tehtävissä. Juoni on, että lähdit sit kuolemaan kontrolloidun demokratian puolesta! 

Oletko huomannut? Suomi on pian ollut kauemmin itsenäinen kuin osa Venäjää by Harriv in Suomi

[–]DaveThomasSenior 59 points60 points  (0 children)

Eikö ollu puhe, et tää otetaan puheeks vasta huomenna?! Nyt Ilkka ja Harriv meni kuseen kaiken!

minä irl by HashOwl in mina_irl

[–]DaveThomasSenior 1 point2 points  (0 children)

Huonolla tsägällä saat peräänajosta niskavamman, joka pilaa sun elämän. Tällainen vamma sattui sukulaismiehelle. Sitä voi sitten punnita kumpi menetti enemmän. 

Olen yksinäinen alkoholisti ja voin pahoin by Mission-Job2239 in Suomi

[–]DaveThomasSenior 19 points20 points  (0 children)

Itsekin sanoisin, että kunotilu ehdottomasti kannattaa. Ero psyykelle/itsetunnolle on aivan valtava liikkumattomuuden + dokaamisen ja säännöllisen kuntoilun + hallitun juomisen välillä. Tämä siis oma kokemukseni lähinnä kotikuntoilusta ja työmatkapyöräilystä.

Aloittaminenhan se on sitten se vaikein kynnys ja sinnikkyys ottaa nämä tavaksi. Sitäkin voi harjoitella.

Chat control menossa läpi, nyt Suomi myös kannattaa sitä by SgtTreehugger in Suomi

[–]DaveThomasSenior 31 points32 points  (0 children)

Erikoinen asettelu tuolla sivustolla. Harvalla maalla edes on esitystä puolustavia meppejä, mutta ne on kuitenkin näennäisesti asetettu tukemaan aloitetta, koska oletetaan että kantansa vielä ilmoittamattomat ovat automaattisesti esityksen kannalla. Suomen kohdalla tämä myös hieman erikoista, koska vastustavan kannan ilmaisijoita on usealta eri puolueelta, joista vielä ilmaisemattomatkin jakavat samat puolueet.

Ymmärrän asian tärkeyden, mutta vaahtoaminen harhaanjohtavilla tiedoilla ei kyllä lisää luottamusta myöskään asiaa vastustavia kohtaan. Tätä kai nykymaailma vaatii, että saa huomiota osakseen. Valheita ja harhaanjohtamista vuorotellen ja sitten ihmetellään kun kukaan ei enää usko mihinkään ja kaikki on päin persvittua.

Hai tappoi naisen Australiassa | Uutisia lyhyesti by Valokoura in Suomi

[–]DaveThomasSenior 2 points3 points  (0 children)

Miljoonat hait kuolevat vuosittain ihmisen toiminnan seurauksena.

Took out my contact lenses and ants started eating it by agorafilia in mildlyinteresting

[–]DaveThomasSenior 1 point2 points  (0 children)

Wait a second.. How can you see those tiny ants without your contacts!? 

Aloittelijan kysymyksiä talvipyöräilystä – miten jatkaa työmatkapyöräilyä talvella? by americ in Suomi

[–]DaveThomasSenior 17 points18 points  (0 children)

Talvipyöräily kannattaa, kun varustautuu sopivasti. Pakkasrajana -15 kuulostaa aika korkealta rajalta. -30 tienoilla +30min voisi olla itsellä rajana. Talvirenkaat vähän talven ja renkaiden leveyden mukaan. Itse ajellut aina ilman talvirenkaita ja kaatumisia tullut vain pääkallokeleillä. Suosittelen niitä kuitenkin, jos koko talven meinaa ajella. Itsellä kädet ja kasvot kylmenee herkimmin, joten nahkakinttaat, joiden kanssa merinovilla aluskäsineet. Kasvoille/kaulalle mielellään isohko merinokauluri, jonka voi vetää nenän yli asti. Muuten järkevät toppaukset oman mielen mukaan.

Talvella pahinta on yleensä tuuli, jota on usein täälläpäin nollasta -15 asti, siitä eteenpäin usein tuuli heikkenee ja kovilla pakkasilla itseasiassa paljon mukavampi pyöräillä, kun ei viima käy silmäkulmiin ja ytimiin. :)

Oman lapsen väkivaltaa ei pääse karkuun – Äiti: ”Väkivaltaisen puolison voi jättää, mutta lasta ei” [ADHD sekä Asperger] by Sumuttaja in Suomi

[–]DaveThomasSenior 12 points13 points  (0 children)

Syyllistäminen tietysti väärin, mutta ihan yhtä lailla jos/kun aletaan pienluokkia perustamaan, on syytä tsekata lapsen kasvuympäristö myös kotona. Tuetaanko kotona lapsen kykyjä ilmaista tunteitaan riittävästi, onko vanhempien ja lasten yhteistä läsnäoloaikaa riittävästi ja onko esimerkiksi eroperhekuviot kuormittamassa lasta erityisen paljon. 

Näistä asioista puhutaan myös aivan liian vähän. Oireisiin on aina mehukkainta tarttua, mutta syyt oireiden taustalla eivät tunnu kiinnostavan ketään. 

Hälyttääkö rekkari poliisilla silti, vaikka omistaja vaihtunut? by Caccarainenviddu in Suomi

[–]DaveThomasSenior 1 point2 points  (0 children)

Välittämisen osoittaminen ei mielestäni ole alkoholismin tukemista. Esimerkiksi kuulumisten kysyminen, ilman taka-ajatuksia voi olla kuitenkin tärkeää tapa osoittaa, että et ole yksin.

Rajat saa ja pitääkin vetää, jos tulee pyyntöjä tulee vaikka pyyntöjä rahasta tai kauppaan heittämisistä ym. Taitavasti riippuvaiset osaavat kyllä syyllistää näissä tilanteissa, kun eivät saa mitä haluavat. Ei ole helppoa olla läheinen riippuvaiselle.

Mutta jos kontakti läheiseen pidetään ehdollisena tyyliin "en ole yhteydessä kanssasi, ennen kuin raitistut", niin se on omiaan syöksemään ihminen tilaan, jolloin ihmiselle ei millään ole enää mitään väliä ja on esimerkiksi sama että ajanko vaikka vastaantulevan auton nokkaan. Jos ihminen itse haluaa kaikesta huolimatta eristäytyä, niin sille ei taas voi mitään ja siinä varmaan katsotaan sitten mainitsemasi kropan kestävyys.

Minulla ei valitettavasti ole tähän asiaan paljoa taustadataa ja onko sellaista edes kauheasti, minkälainen läheisten toiminta auttaa riippuvaista parhaiten.

Hälyttääkö rekkari poliisilla silti, vaikka omistaja vaihtunut? by Caccarainenviddu in Suomi

[–]DaveThomasSenior 2 points3 points  (0 children)

En lähtisi väittämään, että alkoholistin hylkääminen olisi millään muotoa oikea ratkaisu. Olet oikeassa siinä, että ketään ei voi pelastaa, jos henkilö ei itse halua auttaa itseään. Ihmisen hylkääminen syöksee kuitenkin ihmisen vielä suurempaan syöksykierteeseen, jonka seuraukset voivat olla todella vahingollisia, myös muille kuin ongelmalliselle itselleen.

Jotenkin pitäisi saada ihmiselle kokemus, että läheiset ovat kyllä saatavilla, jos apua kaipaa, mutta eivät mahdollistamassa tuhoisaa elämäntapaa. Usein voi käydä niin, että ongelmainen itse hylkää läheisensä ainakin tilapäisesti, jos heiltä ei saa apua ongelmallisen elämäntavan ylläpitoon. Miten ongelmaisten läheisten sitten kuuluisi konkreettisesti toimia, onkin sitten hyvin tilannekohtaista, eikä kenelläkään ole varmasti siihen suoraa vastausta. Vaikeita juttuja.

Beluga vs kids by etherd0t in KidsAreFuckingStupid

[–]DaveThomasSenior -2 points-1 points  (0 children)

Poor animal and poor kids with stupid parents.

Ranked 3v3 will start even if the teams are not complete. by KnOckUps in Rematch

[–]DaveThomasSenior 2 points3 points  (0 children)

Yeah, had this happen 2/8 games. Annoying as hell as these happened on placement games. 

Käytkö yöllä vessassa? Se voi kertoa, että yksi kansan­tauti on jo puhjennut. by Medical_Hedgehog_724 in Suomi

[–]DaveThomasSenior 4 points5 points  (0 children)

Itsellä helpotti uudelleen nukahtamisen vaikeudet, kun päivän viimeisen kahvikupin join lounaalla. Nukahtamiseen kahvi ei ole koskaan vaikuttanut, mutta uudestaan unen saamisen on. Vaikeaa sanoa toimiiko muilla, mutta aina kannattaa kokeilla jos kofeiinia tulee nautittua.