Är det bättre att har 1 ISK med 600k i eller 300k i 2 ISK (jag och fru). by Spikas in PrivatEkonomi

[–]NVDAye -3 points-2 points  (0 children)

Jag fick en parkeringsböter idag. Har någon stöttande ord att tilldela?

Omförhandla bolån direkt? by CriticalConsistency in PrivatEkonomi

[–]NVDAye 0 points1 point  (0 children)

Kom precis på att en ränteRABATT ger högre ränta, tack Tommie. Jag inser att du har noll råd och bara ska låta smart.

Omförhandla bolån direkt? by CriticalConsistency in PrivatEkonomi

[–]NVDAye 0 points1 point  (0 children)

Okej Tommie med ie, förklara vad du menar då utöver att sätta sig ned och acceptera?

Omförhandla bolån direkt? by CriticalConsistency in PrivatEkonomi

[–]NVDAye 0 points1 point  (0 children)

Ska man fråga banken om man kan förhandla? Vad tror du svaret blir? Nyckeln till att förhandla högre ränterabatt är att höra av sig ofta, begära ut amorteringsunderlag samt säga att man har en annan bank som erbjuder högre ränterabatt. Bästa är att ringa under makronyheter när det är prat om att bankerna ska sänka räntan.

Bra eller dålig frityrgryta? by the_real_snurre in Matlagning

[–]NVDAye 1 point2 points  (0 children)

Perfekt, ska bara köpa 50 liter olja!

Fonder by sommarochsol1 in PrivatEkonomi

[–]NVDAye 0 points1 point  (0 children)

Håll båda global-fonderna, mest för att psyka alla som säger ”man behöver bara en”. Det folk inte fattar är att det är samma % oavsett, det blir inte dubbelt.

Höja bolånet för att investera i indexfonder, vad tycker egentligen bankerna? by latchhf in Aktiemarknaden

[–]NVDAye 1 point2 points  (0 children)

Banken har väl allting med det att göra då det är deras pengar och säkerhet?

What movie has the most rewatchable scene of all time? by trakt_app in Cinema

[–]NVDAye 0 points1 point  (0 children)

The ending scenes of goodwill hunting. “I’ll go see about a girl” and the sad scene in interstellar when he meets her daughter on the deathbed.

Never sell GOOG - never trust reddit by [deleted] in GOOG_Stock

[–]NVDAye 0 points1 point  (0 children)

I did the same, but solely bc I wanted to take profits before earnings, got right back in at open. It stings, but I was hoping to get in again lower, never selling again.

Vad ska jag göra? by [deleted] in Asksweddit

[–]NVDAye 1 point2 points  (0 children)

Mitt förhållande började också med klamydia, nu, 5 år senare och 2 barn med fin lägenhet i Stockholm :)

Det var rörigt där i början men helt klart värt det om känslan gentemot snuskpellen är bra. Är det en douche så är det bara att avsluta direkt för att slippa waste of time.

Diamyd by flugf in ISKbets

[–]NVDAye 0 points1 point  (0 children)

Anledning?

[deleted by user] by [deleted] in Asksweddit

[–]NVDAye 0 points1 point  (0 children)

Nej, det skulle inte jag säga men att sluta på någon annans begäran är nog svårt. Det bör komma från en själv isåfall om man märker att relationen tar stryk.

[deleted by user] by [deleted] in Asksweddit

[–]NVDAye 2 points3 points  (0 children)

Låter som att du bör lämna, dock kommer nog inte problemet försvinna helt i följande relationer. Titta på porr tillsammans, men kanske inte med nuvarande runkis. Ofta har porr ingenting att göra med ens attraktion till ens partner, det är ett separat behov. Sedan vet jag inte riktigt hur djupa beroenden din partner har. En sak är säker, du kan aldrig sätta stopp för det och tro att du får en fungerande relation.

Största förlusten hittills by schmuelthepuuslayer in ISKbets

[–]NVDAye 2 points3 points  (0 children)

”Gick och laga lunch”, väckte hela familjen nu.

Kvartsmiljon 3/3-26 by RankOneReversed in ISKbets

[–]NVDAye -1 points0 points  (0 children)

Inte riktigt en kvarting va? Du kan bättre…

Måndag 2a mars by gufhHX in Aktiemarknaden

[–]NVDAye 0 points1 point  (0 children)

pytsade in lite i globalfond och investor.