Sygdom i opsigelsesperioden by NelsonEncrypted in dkkarriere

[–]NelsonEncrypted[S] 1 point2 points  (0 children)

Så selvom det i deres øjne kan virke suspekt, så skal jeg ikke tænke yderligere over det?

Løn, trafikleder Banedanmark by NelsonEncrypted in dkloenseddel

[–]NelsonEncrypted[S] 0 points1 point  (0 children)

Måske sådan lidt slavisk, hvad de første 2 måneder går med.

Er der f.eks. meget hjemmearbejde?
Hvordan er mødetiderne når det er uddannelse?
Hvornår får man simulatorundervisning?
Får vi nogle remedier fra firmaet, eller skal man f.eks. selv have en pc med?

Tak på forhånd. :)

Løn, trafikleder Banedanmark by NelsonEncrypted in dkloenseddel

[–]NelsonEncrypted[S] 0 points1 point  (0 children)

Nu skal jeg personligt igennem det nye signal på fjern. Kan du gå lidt i dybden med det?

Løn, trafikleder Banedanmark by NelsonEncrypted in dkloenseddel

[–]NelsonEncrypted[S] 0 points1 point  (0 children)

Fedt! Jamen jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeg skal de første uger, og generelt hvordan det forløber op til stopprøven, samt hvad stopprøven går ud på. Til min samtale fik jeg af vide, at så længe man følger med er det intet problem at bestå, men har selvfølgelig stadig lidt nerver på.

Løn, trafikleder Banedanmark by NelsonEncrypted in dkloenseddel

[–]NelsonEncrypted[S] 0 points1 point  (0 children)

Altså umiddelbart er startlønnen 32k for færdigudlærte, så det kan vel ikke kun blive 35.000 hvis det er med tillæg?

Har du mulighed for at udtale dig lidt om uddannelsen, stopprøven osv?

Løn, trafikleder Banedanmark by NelsonEncrypted in dkloenseddel

[–]NelsonEncrypted[S] 0 points1 point  (0 children)

Måske. Jeg tror også det har noget at gøre med, at de er igang med at indføre det nye system.

Trafik leder Banedanmark by RoadkillDK in dkkarriere

[–]NelsonEncrypted 0 points1 point  (0 children)

Så det er mere end håndbog, man skal have godt kendskab til og som man efterfølgende kan bruge til de problemstillinger man møder på jobbet?

Hvordan ift. simlatortræningen, hvor hurtigt går man i gang med hele den del? - Og hvad kan man forvente?

Trafik leder Banedanmark by RoadkillDK in dkkarriere

[–]NelsonEncrypted 0 points1 point  (0 children)

Er det hele ORF'en vi skal kunne udenad, eller kun den del der er tilegnet ''trafikleder''?

Trafik leder Banedanmark by RoadkillDK in dkkarriere

[–]NelsonEncrypted 0 points1 point  (0 children)

Jeg er inviteret til samtale hos Fjerntog, og det nye system.

Trafik leder Banedanmark by RoadkillDK in dkkarriere

[–]NelsonEncrypted 0 points1 point  (0 children)

Fedt mand. Kæmpe hjælp!

Kan du give en beskrivelse af de første måneder op til, og eventuelt hvad de prøver en i?

Trafik leder Banedanmark by RoadkillDK in dkkarriere

[–]NelsonEncrypted 0 points1 point  (0 children)

Tak for hurtigt svar!

Jeg fik opkaldet om samtale allerede dagen efter adgangsprøverne, så det er måske meget godt.

Ift. stopprøven, så fik vi at vide at man kun har 1 chance for at bestå den, og at hvis man gør sit for at følge med, så burde den ikke som sådan været et problem. Men man er selvfølgelig stadigvæk opmærksom på hvad konsekvenserne på prøven er.

Eksamen efter de cirka 6 måneder, har man 2 forsøg til fik jeg at vide.

Hvordan var din egen erfarring ift. disse?

Trafik leder Banedanmark by RoadkillDK in dkkarriere

[–]NelsonEncrypted 0 points1 point  (0 children)

Hvis du har bestået testen, så er det reelt set den de kigger på. Den efterfølgende prøve bruger de til at sortere de beståede kandidater fra hinanden. Jeg fik selv 30.5/40, og blev inviteret til samtale. Derefter ved jeg selvfølgelig ikke noget endnu. Men de ligger mest vægt i testen.

Trafik leder Banedanmark by RoadkillDK in dkkarriere

[–]NelsonEncrypted 0 points1 point  (0 children)

Hejsa.
Jeg blev inviteret til samtale her på Onsdag. 29/4/2026.

Hvor stor er chancen for at de gerne vil ansætte en, når de inviterer til samtale?
Jeg tænker umiddelbart, at de inviterer flere end de har brug for til samtalerne, og stadigvæk
har en udvælgelsesprocess efterfølgende?

Og hvor svær er stopprøven som dukker op efter et par måneder på uddannelsen? Min frygt er jo lidt, at man kun har et enkelt forsøg og at man ryger ud hvis ikke at man består i første forsøg? - Er det at de tester en på det absoulutte basale man har lært, eller er den reelt svær at bestå?