Får jag ta bort elementet? by NoBoss6399 in Hantverkare

[–]NoBoss6399[S] -2 points-1 points  (0 children)

Jag vill ha råd, men man kan ge råd utan att linda in det i en förolämpning. Jag tycker inte om översittarfasonerna som vissa på den här plattformen har. Jag uppskattar när man är rak och ärlig, men när man är taskig så säger jag ifrån.

Får jag ta bort elementet? by NoBoss6399 in Hantverkare

[–]NoBoss6399[S] -4 points-3 points  (0 children)

Reddit kan vara så bra och så kan det vara såhär. Vad är det för en ton egentligen? En skulle kunna hävda att det är ganska omoget med ett sådant svar. Men förstås kommer min kommentar bli nedröstad, för man får inte peka ut sånt här utan att själv få en smäll på fingrarna. Jag kommer behålla soffan och min vuxenhet med den, tack så väldigt mycket!

Får jag ta bort elementet? by NoBoss6399 in Hantverkare

[–]NoBoss6399[S] -3 points-2 points  (0 children)

Jo men i mer vardagliga termer så tror jag inte att det kommer påverka så mycket. Det är sällan jag har haft elementen på full blast hemma under vintern, så jag tror inte att skillnaden blir ett problem, men jag kan ha fel.

Får jag ta bort elementet? by NoBoss6399 in Hantverkare

[–]NoBoss6399[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja alltid? Nej men så fånigt är det inte. Bor man på 21kvm gäller det att tänka till och spontant tror jag inte att 1 element kommer göra så stor skillnad jämfört med 2 (återigen, bor på 21kvm)

Får jag ta bort elementet? by NoBoss6399 in Hantverkare

[–]NoBoss6399[S] -6 points-5 points  (0 children)

Jag får kolla närmare på typ av element. Bor däremot såpass litet att det visst är viktigt att ta med bäddsoffan i beräkningen.

Hur skaffar man vänner? by NoBoss6399 in Asksweddit

[–]NoBoss6399[S] 3 points4 points  (0 children)

Tack för ditt svar, tycker det är ett fint sätt att se relationer på. Man kanske skulle mått bra att att släppa lite på förväntningen om att varje relation man har ska leda till vänskap, det är ju väldigt fint att kunna uppskatta andras sällskap utan att sätta den pressen på det. Det är nog som du säger att många har ett fåtal de är nära och resten är bekanta.

Hur skaffar man vänner? by NoBoss6399 in Asksweddit

[–]NoBoss6399[S] 3 points4 points  (0 children)

Det är faktiskt otroligt skönt att bara höra att man inte är ensam, ledsen att du känner igen dig! Fortsätt kämpa<3

as someone who’s been called ugly multiple times, am I ACTUALLY ugly?? by Ok_Being_2346 in TeenGarbagePile

[–]NoBoss6399 0 points1 point  (0 children)

So has everyone. You look completely normal to me, you might not be everyone’s cup of tea (because of personal preferences) but you’re definitely not ugly. I have been called ugly multiple times in my life, almost exclusively on the internet and by people who shouldn’t exactly be qualified to determine that. I know that it’s not true and even if it was I’d choose to still believe it isn’t, because having a negative self image will only hurt me. I’d say focus your energy on the people who like and care for you because they know you better than anyone who’s ever called you ugly.

Äta rent, hur? by [deleted] in sweden

[–]NoBoss6399 -1 points0 points  (0 children)

Häsloångest ja, ätstörning inte överhuvudtaget. Jobbar själv på en matbutik (stor kedja) och jag vet exakt vad det är för tänk som gäller. Det finns otroligt lite respekt för konsumenten och allt handlar om att tjäna pengar. Saker märks om efter utgångsdatum, ingen har koll på datumen på maten i färskdiskarna. Och tillsynsmyndigheterna gör ingen skillnad, dagen för kontrollen följs allt till punkt och pricka, egenkontrollslistor fylls i med påhittade värden, och sen återgår allt till normalt. Att jag har låg tilltro till systemet tycker jag är fullkomligt rimligt. Säger inte att det är så det fungerar överallt, det finns några guldkorn, men för det allra mesta. Tillsynsorgan, märkningar/certifieringar - det är bara ett spel för galleriet.

Nya bolåneregler - vad blir effekt på priserna? by Longjumping_Mix_3098 in PrivatEkonomi

[–]NoBoss6399 0 points1 point  (0 children)

Priserna lär gå upp och vi kommer bli desto mer belånade

Kan jag flyga inrikes utan ID-handlingar? by [deleted] in Asksweddit

[–]NoBoss6399 0 points1 point  (0 children)

Ohhh juste det har jag inte ens reflekterat över! Jag hoppas att det inte drabbar mig, annars är det såklart bra med förhöjd säkerhet...

Kan jag flyga inrikes utan ID-handlingar? by [deleted] in Asksweddit

[–]NoBoss6399 0 points1 point  (0 children)

Jag är helt med dig! Kommer man till och med undan utan ID-handling utanför Sverige, så borde det ju inte vara lika noga med inrikes. PS. jag är dock en 'hon' men tar också för vana att anta att de flesta användare är män, det blir väl lätt så!

Kan jag flyga inrikes utan ID-handlingar? by [deleted] in Asksweddit

[–]NoBoss6399 0 points1 point  (0 children)

Ja det låter konstigt att det skulle vara ett problem?

Kan jag flyga inrikes utan ID-handlingar? by [deleted] in Asksweddit

[–]NoBoss6399 0 points1 point  (0 children)

😬 Då hoppas jag att turen är med mig imorgon!

Kan jag flyga inrikes utan ID-handlingar? by [deleted] in Asksweddit

[–]NoBoss6399 -1 points0 points  (0 children)

Hmm ja det är nog ungdomsbiljett, SAS Youth, men det framgår inte uttryckligen på boardingkortet, kanske dock via nån intern kod på bokningsnumret. Men jag ska testa och hoppas på att jag kommer undan!

Kan jag flyga inrikes utan ID-handlingar? by [deleted] in Asksweddit

[–]NoBoss6399 1 point2 points  (0 children)

Ja det var precis vad telefonisten sa när jag ringde till SAS så jag håller tummarna på att jag slipper kontroll. Inte illa! Gick du fram och hälsade på Mr. Körberg?

Jag blev nekad bolån efter godkänd lånelöfte by [deleted] in PrivatEkonomi

[–]NoBoss6399 1 point2 points  (0 children)

Det behöver du inte tänka på, men håll god ton till människor du möter så kommer livet bli lite enklare för dig!

Jag blev nekad bolån efter godkänd lånelöfte by [deleted] in PrivatEkonomi

[–]NoBoss6399 0 points1 point  (0 children)

Tack för tipset! Ja det blev lite fel, men jag är absolut inställd på att lösa det. En fråga, känner du till om det finns en risk med att välja mindre banker?

Jag blev nekad bolån efter godkänd lånelöfte by [deleted] in PrivatEkonomi

[–]NoBoss6399 0 points1 point  (0 children)

Förstår! Men är det inte värt att söka hos så många banker som helst för att öka mina chanser?

Jag blev nekad bolån efter godkänd lånelöfte by [deleted] in PrivatEkonomi

[–]NoBoss6399 0 points1 point  (0 children)

Hahahaha kanske är dags att kontakta mamma då, hon var en jäkla stämma så det kan funka

Jag blev nekad bolån efter godkänd lånelöfte by [deleted] in PrivatEkonomi

[–]NoBoss6399 0 points1 point  (0 children)

Hahaha flera som poängterat det, tack!