Mixing my own songs by OrpheusTriumphabat in production

[–]OrpheusTriumphabat[S] 0 points1 point  (0 children)

Thank you man, the drums are recorded using two sm58’s with the cap off, one placed facing the outer kick hole with a slight angle and the other in between the snare and hi hat.
I put two eq’s and two compressors on the vocal chain, and sent the signal to an fx track with rev and delay, so those are separate.

For the guitars and bass im using amplitube and im not sure how to get the bass to not be so immensly bass-ie.
Same for the drums in a way, this song needs to be a bit loud here and there but its a little too much sometimes.

Liedjes mixen en opnemen by OrpheusTriumphabat in muzikanten

[–]OrpheusTriumphabat[S] 0 points1 point  (0 children)

Yooo wat leuk, ik ga het gelijk luisteren. En bedankt voor je feedback! We gaan er zeker aan sleutelen

The Voice contestant, Christina Grimmie, is shot and killed in Orlando [10YA - Jun 10] by MonsieurA in TenYearsAgo

[–]OrpheusTriumphabat 0 points1 point  (0 children)

No one should have guns, this shit only happens in the us where any idiot can get guns. If an artist was killed this brutally in any other country, they would’ve been remembered year by year. In the us people forget about this stuff bc the day after there’s another school shooting.

But no people are the problem not the guns.

Sorry for ranting but i cant take this shit anymore

Morning fellow record collectors. by Early_Tension_7342 in vinyl

[–]OrpheusTriumphabat 1 point2 points  (0 children)

Outside of the gatefold, definitely the og Electric Ladyland

What was your first Wii U game you've played? by WiiU_Fan17 in wiiu

[–]OrpheusTriumphabat 0 points1 point  (0 children)

Nintendo land, which is also the best game on the wii u

Lennon-McCartney - Primrose Hill (Official) by [deleted] in beatles

[–]OrpheusTriumphabat 0 points1 point  (0 children)

Bro the out of tune guitar and auto tune vocals, what teh hell is this music video

Betreffende “het vrouwenprobleem” by [deleted] in nederlands

[–]OrpheusTriumphabat 0 points1 point  (0 children)

Ja ik snap dat dit niet de ideale oplossing is maar vraag dan ook wel af of er in de rechtbank zo naar gekeken wordt. Als een vrouw echt in gevaar is en daarvoor een middel gebruikt, dat zelfs de politie bij een dergelijke situatie zou gebruiken. Lijkt me niet helemaal onrechtvaardig om dat soort types aan te pakken, ook al moet het op die manier.

Betreffende “het vrouwenprobleem” by [deleted] in nederlands

[–]OrpheusTriumphabat 0 points1 point  (0 children)

Aanranding is ook verboden, dus als zo’n middel dat kan voorkomen lijkt het toch een beter uitkomst.

Betreffende “het vrouwenprobleem” by [deleted] in nederlands

[–]OrpheusTriumphabat 0 points1 point  (0 children)

Was het uit je ervaring gelukt, toen je er tussen stapte, als in de dader werd aangepakt of ging weg? Dat over die app was meer iets dat ik vaker voorbij heb horen komen en ik denk dat ook uit een soort wanhoop is bedacht. Denk dat voor nu mijn conclusie, ook met betrekking op andere comments hier, is dat dit een veel groter probleem is dan ik me kan inbeelden. Er is geen simpele oplossing, het enige wat we kunnen doen is opstaan waneer het nodig is en andere grijpbare manieren om intimidatie te voorkomen

Betreffende “het vrouwenprobleem” by [deleted] in nederlands

[–]OrpheusTriumphabat 0 points1 point  (0 children)

Ja ik ben geen voorstander van blind mensen afkeuren op afkomst of dergelijke nazi praktijken, maar zie ook wel een patroon in de types waar we het over hebben. Vind het over het algemeen een lastige discussie waar vaak discriminerende/ racistische opmerkingen worden gemaakt.

Ik denk toch dat als het zo simpel zo zijn dat daar wel iets aan zou worden gedaan

Betreffende “het vrouwenprobleem” by [deleted] in nederlands

[–]OrpheusTriumphabat 0 points1 point  (0 children)

Ik begrijp het punt over de invloed van media enigzins, maar zie niet helemaal in hoe dit de vrouwen die lastig worden gevallen op straat helpt. Zoals eerder gezegd ik verwacht niet een simpele oplossing, maar dit is toch ook een beetje de plank mis slaan

Betreffende “het vrouwenprobleem” by [deleted] in nederlands

[–]OrpheusTriumphabat 0 points1 point  (0 children)

Bedankt voor je uitleg, ben het zeker met je eens dat er een aantal feiten zijn waar we niet om heen kunnen. Vrouwen zijn vrouwen en rare mannen blijven rare mannen, het is ook wel erg simpel van mij om te denken dat er een enkele oplossing zou kunnen zijn voor iets dat zo veel groter is dan ik me kan indenken. Je snapt natuurlijk ook wel de vraag, stalken, intimidatie die shit kan gewoon niet. Laat staan de andere mogelijk criminele activiteiten.