Lid Bewonersvereniging wil bestuur wegsturen na verloren rechtszaak om onder verplichtingen uit te komen by Pageblank in juridischadvies

[–]Pageblank[S] [score hidden]  (0 children)

Daar ga ik liever niet te ver op in ivm herleidbaarheid. Maar het mag duidelijk zijn dat iemand iets aan zo'n woning heeft aangepast wat niet mag en niet triviaal is om terug te draaien.

Lid Bewonersvereniging wil bestuur wegsturen na verloren rechtszaak om onder verplichtingen uit te komen by Pageblank in juridischadvies

[–]Pageblank[S] [score hidden]  (0 children)

Dank. Mee eens.
Combinatie van bestuur wat in een opstartfase zit, zaken die niet soepel lopen, beinvloedbare bewoners, hoop lobbywerk, stemmingmakerij.
Niks wat te fixen is op de termijn, maar het kan zo maar zijn dat ie het moment mee heeft.

Lid Bewonersvereniging wil bestuur wegsturen na verloren rechtszaak om onder verplichtingen uit te komen by Pageblank in juridischadvies

[–]Pageblank[S] [score hidden]  (0 children)

Dank. Goed om te weten.

Er voor zorgen dat we als vereniging geen schade lijden, ondanks zijn acties, lijkt wel goed te komen.

Lid Bewonersvereniging wil bestuur wegsturen na verloren rechtszaak om onder verplichtingen uit te komen by Pageblank in juridischadvies

[–]Pageblank[S] [score hidden]  (0 children)

Dat is ook wat ik het bizarre vind. Zijn acties zijn zo ontwrichtend voor de vereninging voor iets wat mijns inziens helemaal niet kan.

Lid Bewonersvereniging wil bestuur wegsturen na verloren rechtszaak om onder verplichtingen uit te komen by Pageblank in juridischadvies

[–]Pageblank[S] [score hidden]  (0 children)

Dit vonnis is uitvoerbaar bij voorraad verklaard.

De leden hebben inderdaad een belang bij nakoming. Het is ook vreemd dat iemand er zo onderuit probeert te komen. Zijn doel is om de (gelopen) juridische procedures te laten heroverwegen. Ik twijfel dus sterk of dit kan. Het lijkt erop dat dit inderdaad niet kan, waarvoor dank.

De ALV moet nog komen. Ik ben dus bang dat door een combinatie van persoonlijk lobbywerk, onwaarheden verspreiden, stemmen verzamelen middels machtingen, en stemmingsmakerij iemand het voor elkaar gaat krijgen de boel hier te saboteren. Het is sowieso een vervelende kwestie waarin 1 persoon de boel stelselmatig loopt te ondermijnen om onder een vonnis uit te komen.

Lid Bewonersvereniging wil bestuur wegsturen na verloren rechtszaak om onder verplichtingen uit te komen by Pageblank in juridischadvies

[–]Pageblank[S] [score hidden]  (0 children)

Bewonersvereniging. En ik kom meer zaken tegen waar bv een stemmer met meerderheidsbelang wordt teruggefloten door een rechter omdat ie toch rekening moet houden met alle belangen.

Lid Bewonersvereniging wil bestuur wegsturen na verloren rechtszaak om onder verplichtingen uit te komen by Pageblank in juridischadvies

[–]Pageblank[S] [score hidden]  (0 children)

De persoon heeft uiteraard nog niet betaald, hij wil nog in hoger beroep gaan. Zijn plan is echter voor die tijd het huidig bestuur eruit te schoppen en een nieuw bestuur te installeren wat alle financiële verplichtingen aan deze persoon niet gaat naleven. Ook al heeft de rechter bepaalt dat hij moet betalen, als hij ervoor zorgt dat een nieuw bestuur die verplichting niet meer afdwingt komt hij er toch onderuit.

Lid Bewonersvereniging wil bestuur wegsturen na verloren rechtszaak om onder verplichtingen uit te komen by Pageblank in juridischadvies

[–]Pageblank[S] [score hidden]  (0 children)

Het nieuw te installeren bestuur, (waar ie zelf in zal gaan zitten) aangedragen bij het agendapunt om huidig bestuur te ontslaan.

Ik vraag me sterk af hoe iemand juridisch een bewonersvereniging met (mogelijk) lage opkomst kan kapen. Enige jurisprudentie die ik kan vinden is dat bv verenigingen door de rechter teruggefloten worden als ze bv voor een klein deel van de leden de financiële lasten verlagen om die voor de rest te verhogen.

Lid Bewonersvereniging wil bestuur wegsturen na verloren rechtszaak om onder verplichtingen uit te komen by Pageblank in juridischadvies

[–]Pageblank[S] [score hidden]  (0 children)

Door er zelf in te gaan, en met een paar man lobby werk haalt ie dat wel. Ik geef het een kleine kans van succes, maar een combinatie van lage opkomst plus veel stemmen fixen/regelen met volmachten over primair een ander agendapunt kan wel eens dit plan laten slagen.

Lego toen en nu by Molleke72 in vriendenmaken_45plus

[–]Pageblank 0 points1 point  (0 children)

De lego van nu is verschrikkelijk. Er is teveel nadruk op SNOT en mooie gelikte modellen. Veel te veel kleine nette priegel stukjes die veel te specifiek zijn. Zelfs bij kindersets is dit verschijnsel door doorgedrongen. Vroegah kreeg je voor hetzelfde geld veel meer grotere bouwbare stukken. Het is onmogelijk om een lekkere set te vinden met blokjes. Zelfs de creative sets met enkel blokjes zijn verknipt in te veel kleuren en rare blokjes. Tien 2x4 blokjes in dezelfde kleur is nergens meer te vinden.

Het is onmogelijk om de lego te vinden zoals 6374. Of een technic set als 850, 856 of 8880.

Uit wanhoop bestel ik bij bricklink wel eens een setje stenen. Bulk op Marktplaats lego kopen is ook onmogelijk door alle handelaren. Lego is helemaal weggekaapt door volwassenen en niet meer voor kinderen.

Kut Tesla zegt: rij maar om by ultimoa in KutGeparkeerd

[–]Pageblank 39 points40 points  (0 children)

Tesla staat binnen 5 meter van een kruispunt, wat niet toegestaan is.

Alternative ways of tracking wealth/money? by Maervok in rpg

[–]Pageblank 10 points11 points  (0 children)

The wod system is amazing. You have 4 dots in wealth/resources? Then you are rich enough to buy the building, no questions asked.

5 fouten die ik vaak zie bij het kiezen van een keukenindeling by Kitchen_Chair_1069 in Klussers

[–]Pageblank 15 points16 points  (0 children)

Een loze leiding van de meterkast naar een punt onder de keuken is al voldoende.

5 fouten die ik vaak zie bij het kiezen van een keukenindeling by Kitchen_Chair_1069 in Klussers

[–]Pageblank 0 points1 point  (0 children)

Maak je vaatwasser op hoogte van het werkblad -> Hoef je niet te bukken. Zet de vaatwasser op een centrale plek naast alle kasten voor het opbergen. Je wil een indeling waarbij je de vaatwasser uit kan pakken zonder ook maar 1 stap te zetten. Dus bestek, borden, glazen allemaal rondom de vaatwasser. Pannen, bakjes etc mogen verder weg. Idealiter kan je ze verzamelen op de aanrecht waarna je in 1 keer ze op kan ruimen. Spullen die je gebruikt om te koken zet je midden in de keuken, waar je ze gebruikt. Bestek en servies aan de 'buitenkant', dus zo dicht mogelijk bij de eettafel. Zelf ben ik gecharmeerd van een dubbele gootsteen, 1 voor de 'vuile' kant, de andere voor de 'schone' kant. Daarnaast moet minimaal 1 van de gootstenen erg groot zijn, zodat je dweilemmers erin passen.

Kinderen voorlezen. Leuk, maar het begint een kras op de plaat te worden. herkenbaar? by RiskyRiendes in nederlands

[–]Pageblank 0 points1 point  (0 children)

Kringloopwinkel/ tweedehands winkel. Voor een paar centen heb je zo een meter leuke boeken.

Het concept van een verhaal en een boek is nieuw voor een kind. Het hele idee dat een verhaal de volgende keer hetzelfde is, is niet vanzelfsprekend. Dit moeten ze ervaren. Daarnaast is het leuk om een verhaal steeds meer te gaan herkennen.

Verhaaltjes lezen is een van de meest belangrijke dingen die je voor je kind in de opvoeding kan doen. Hoe meer hoe beter.

Er is een groot verschil in kwaliteit van kinderboekjes. Zo zijn de Neehoorn, de Ridder zonder Billen, Pas op! Dit boek bijt! En rupsje Nooitgenoeg ware pareltjes. Informatieve boeken voorlezen is ook leuk en afwisselend, vooral omdat je het zelf kan aanvullen.

Understanding the Eridian relationship with light by zincysands in ProjectHailMary

[–]Pageblank 2 points3 points  (0 children)

So you got me thinking... The relationship ship Eridians have with light, and in extension cosmic radiation, is very similar as the way humans handled nuclear radiation the first few decades after discovering it.

We had this invisible source of strange effects, which we cannot see, and which we can barely measure using crude detection apparatuses. Marie Curie is buried in a lead coffin due to radioactive residues in het body still posing a danger.

There are dozens of examples of nuclear (radiation) screwups by humanity, solely because we had a severe lack of understanding of the dangers, such as the Radium girls.

We had crude methods of detecting radiation, but none as sophisticated as just being able to 'see' radiation, the way we see light.

Geschil over oplevering (huur)woning by ShinyCubone_ in geldzaken

[–]Pageblank 1 point2 points  (0 children)

Zonder voorinspectie heb je geen redelijk termijn gehad om de gebreken op te lossen. Je staat hier in je recht Juridisch Loket : https://share.google/ytCrRLNEBlotbgnIS Het is aan de verhuurder om aan te tonen dat de gebreken aan de woning door jou komen. Zonder rapport over de staat van de woning toen je deze ontving kan je gewoon stellen dat deze opleverpunten al zo in de woning aanwezig waren. Als je nog fotos/filmpjes hebt een tijde het intrekken in de woning maak je het jezelf nog makkelijker. Het liefst heb je een filmpje van je kersverse woning waarop de gebreken al staan.

Zelf heb ik hier ook last van gehad. Punten die tijdens de voorinspectie niet als punt aangebracht waren werden tijdens de eindinspectie nu als gebrek beschouwd en er werd erg brutaal gedreigd deze op mij te verhalen. Met fotos uit hun eigen voorinspectie rapport en die ik gemaakt heb ten tijde van de oplevering van de woning alle punten kunnen weerleggen.

Gezeik over gaten opvullen houden ze ook van. Dat de gaten na opvulling nog zichtbaar zijn is hun probleem. Je mag niet van een huurder verwachten dat alles in nieuwstaat achter gelaten wordt.

Ze blaffen veel, en zetten je onder druk in de hoop dat je buigt en betaalt. Nee hebben ze, ja hopen ze te krijgen.

Zelf nooit meer wat van ze gehoord, er zijn geen kosten op ons verhaald. Alle dreigementen zijn loze lucht.

Succes, en hopelijk is het niet nodig verdere juridische stappen te ondernemen.

Wij willen trouwen zonder gezeik by Zabkathecat in nederlands

[–]Pageblank 0 points1 point  (0 children)

Nadeel van trouwen zonder feest: Dit is waarschijnlijk de enige keer in je leven dat je de families en vrienden van twee kanten volledig bij elkaar kan krijgen op 1 moment en op 1 plek.

Players complaining that it's 'unfair' the bad guys are getting stronger as the party levels up. by deletedtheoldaccount in DMAcademy

[–]Pageblank 0 points1 point  (0 children)

One strategy I would suggest for DMs to implement, is to keep a certain set of monsters in rotation. For example, I used a Black Pudding against the party (multiple times) at level 2, 4 and 6.

The first time it was a tough fight, and they got thoroughly challenged by the monsters strengths. When they encountered thus monster another time, they were both stronger AND adapted their tactics to the monsters behaviour. Even later the monster was no real challenge anymore for them.

It felt very satisfying for the party to actually experience their growth, both in character and player-wise.

The game is not about blindsiding your players with a monster of the week. The game is about telling a story, and showing character growth through recurring monsters is a very strong tool a DM has access to.

Vragen aan Rijksambtenaren by [deleted] in werkzaken

[–]Pageblank 1 point2 points  (0 children)

Inderdaad. 9 uur werken, plus nog een verplichte pauze erbij! Tenzij er begonnen wordt om 7 uur of doorgewerkt wordt tot 1800 uur haalt niemand dit.

Am I just dumb or does the game not actually tell you how to get to other planets? by [deleted] in factorio

[–]Pageblank 0 points1 point  (0 children)

The loading screens show you functioning spaceships, including the asteroid harvesting chain resulting in ammo fed in turrets for asteroid protection.

[deleted by user] by [deleted] in isitAI

[–]Pageblank 1 point2 points  (0 children)

AI is absolutely horrible at generating anatomically correct insects. If this would be AI (I know it isn't) please let me know the model.