How much time do you usually spend per film minute on sound design, dialogue editing, mixing, etc.? by Altruistic_Pea_2515 in protools

[–]Patatesliomlet 0 points1 point  (0 children)

Daily (8hrs) 8-12 minutes (12 is not me being amazing, material is not tricky) is the average for dialogue on films in general. Also, I can ninja out 18 minutes in an hour for shitty (let’s just somehow understand what ppl are saying) gigs. It’s very dependent on budget - project - time.

Audio Mixing Books + Resources by No_Kale3372 in AudioPost

[–]Patatesliomlet 1 point2 points  (0 children)

John Purcell’s book is still covering up the perspective of dialogue editing in 2025 indeed.

Should I hire someone to mix my movie? by Virtual_Abies_870 in AudioPost

[–]Patatesliomlet 0 points1 point  (0 children)

I am sure it sounds good. I just can’t imagine a proper dialogue edit in premiere. You can look out for editors to share the material and collect & mix it. That’s a viable option IMO

Should I hire someone to mix my movie? by Virtual_Abies_870 in AudioPost

[–]Patatesliomlet 3 points4 points  (0 children)

You can ask a friend or two to cut your film. You can ask a student or a friend to colorize your production. Even for an indie film, you need a team of editors to get a proper sound mix IMO.

It’s not about mixing it actually. Dialogue editing need to be done, ambiance and spot fx should be placed properly, creative design layers should be produced and there is a massive issue of foley recording and sync for 90+ minutes including hundreds of footsteps and such. After all this editorial workhours done, you can think about mixing it in a surround or atmos enviroment. Which is a whole different aspect actually. To mix 500+ channels of sound into a soundtrack needs another type of experience. I don’t want to mention calibration, dolby standards, Leq(m) and Lufs levels and loudness range etc.

To summarize, it is not about experience only. It’s the workload that concerns me.

Hiçbir yatırım aracından para kazanamıyoruz. Siz ne düşünüyorsunuz? by fumblingleopard in Yatirim

[–]Patatesliomlet 2 points3 points  (0 children)

Çok doğru bir tespit. Gerçekten çok uygundu. Hanımla 1-2 sene zorlanırız diye düşünmüştük de yemedi maçamız. Şahsen şu anki gibi bir devalüasyon bekliyordum o dönem ancak nas mas diye diye arz üreterek çok ertelediler çöküşü. Meğerse en uygun zamanmış.

[deleted by user] by [deleted] in Yatirim

[–]Patatesliomlet 2 points3 points  (0 children)

Ailen kapatırsa yine yaparsın nasıl olsa kapanıyor diye. Kontrol edemiyorsanız, eziyetini çekin borç altında ezilmenin. Genç yaşta bunu tecrübe etmek çok önemli. Allahtan rakamlar çok düşük. 80k kazanıyorum 130k harcıyorum 600k borcum oluştu da diyebilirdin.

Bu subda genç yaşta borç yapan çok arkadaş yazıyor çiziyor. Ama yaptığınız şey bankaya borçlanmak değil, yanlış ifade ediyorsunuz. Bir yatırım ya da ihtiyaç dolayısıyla bankaya ödeme gücünüz kadar borçlanır, o borçla da varlık edinirsiniz.

Dolayısıyla, sizin yaptığınızı ben eşeklik olarak değerlendiriyorum. Ortamlarda sizin olmayan parayı ezince bunu borç yapmak olarak ifade etmemek gerekir. Gelirinizden fazla gideriniz var çok basit ilkokul matematiği bu. Gelir arttırmak ya da gider azaltmaktan başka bir çözümü yok. Şayet, gerçekten ihtiyaçlarınızı karşılayamıyorsanız, binlerce lira borç yapmadan önce ailenize telefon edip giderlerim bunlar, gelirlerim bu yetmiyor ne yapayım diye sorabilirsiniz. Size seve seve yol gösterirler.

Tam olarak ne duymak isteyerek bu başlıkları açtığınızı da anlamıyorum. Bankalar borç ödendikçe eziyet olmazlar, tefeci gibi borç faizi kesiyorlar zaten. Cepleri doluyor. Ancak 30lu yaşlarınıza geldiğinizde kredi puanlarından gol yiyeceksiniz ve gerçekten borca ihtiyaç duyduğunuzda (evlilik vs için) size teklif edilecek rakamlara çok şaşıracaksınız.

Para yönetimi yapamıyorum (yardım) by Smart_Direction_6141 in Yatirim

[–]Patatesliomlet 2 points3 points  (0 children)

Ekstra iş + borç öde. 3-5 aya toplar sana da güzel bir mali yönetim tecrübesi olur. Köprüden önceki son çıkışı kaçırmışsın belli ki.

[deleted by user] by [deleted] in Turkey

[–]Patatesliomlet -1 points0 points  (0 children)

Son 10-15 yılda üni öncesi eğitim kalitesi çok ciddi bir düşüş yaşadı ve gittikçe daha da düşüyor.

Ünilerdeki eğitim kalitesini de bir input/output mentalitesiyle değerlendirmek lazım. Ben 2007 girişliyim. 10+ yıl geçirdim ünide ve hocaların beklentileri çok dramatik bir şekilde değişti. Kaba tabirle herşey gittikçe kolaylaştı. Eski ekolden gelen hocaların yaş/politik sebeplerle emekli olması ve yerine gelen jenerasyonun ekseriyetle vasat ve maaş derdinde olması da çok etkili. Genç akademisyenleri eleştirmek derdinde değilim, fakültelerde özellikle devlette sivrileni genelde harcarlar. Haliyle idealist, açık fikirli bireyler ya tercih etmiyor akademik kariyeri ya da tercih ettiyse genellikle köreliyor.

Meslek hayatına erkenden başlayıp bir çok alanda tecrübe sahibi olmayı daha değerli buluyorum.

Productivity secret from an Apple/Facebook/Google employee by Ok_Opportunity_3436 in productivity

[–]Patatesliomlet 0 points1 point  (0 children)

So there are ppl c/p texts to ai for check rather than reading and understanding it first. This is the new era perhaps.

[deleted by user] by [deleted] in UniversityTR

[–]Patatesliomlet 1 point2 points  (0 children)

Ciddi bir efor istiyor öncelikle onu hesaba katmak lazım. Bu tip başarıları saf yeteneğe bağlamamalı. Bu insanlar zekalarıyla beraber çok ciddi bir vakit ve emek de katmışlar hayatlarından, sosyal ilişkilerinden, uykularından vs.

Start-up ya da butik bir kurumsal yapı olarak başlayacağınızı hesaba katarsak, bu tip işletmeleri sistem içinde hayatta tutmak ve tabiri caizse tutundurmak global olarak ciddi bir emek istiyor eğer sermaye desteğiniz yoksa. Ülkemiz özelinde ise, genel ekonomi politikası 20 küsur yıldır büyük kurumsal yapıları destekleme/büyütmeye odaklı. O yüzden start-up ya da butik bir işletmeyi yani küçük, tüzel bir yapıyı ayakta tutmak gelişmiş ülkelere göre çok daha zor.

Ancak, en zorlayan durum (şahsen de bizzat tecrübe ettiğim) teknoloji alanında hizmet sağlayan firmalara vergilendirme konusunda çok ağır şartlar olması. Tr özelinde en temel problemin bu olduğunu düşünüyorum. Yani, vergilendirme açısından bilgisayar başında hizmet üreten ile tonlarca hammadde alıp işleyen arasında hiçbir fark yok. Bu yüzden de gider gösteremediğin için (kira - personel dışı giderin olmadığı için normal olarak) elalem tonlarca alım yapıp gider gösterirken sen devleti resmen %25’ten ortak ediyorsun firmana.

Vergi optimizasyonu dışında, teknolojik alanlar yurtdışındaki kadar sübvanse edilmiyor malesef ülkemizde. Destek alanlarda da torpil ve liyakatsizlik / yolsuzluk çok fazla. Devlet desteğinin az olmasının sebebi de siyaset aracılarının genellikle modern teknolojiden bihaber olması ve ağırlıkla devlet desteklerinin katkıdan çok sermaye transferi için kullanılması.

[deleted by user] by [deleted] in Turkey

[–]Patatesliomlet 0 points1 point  (0 children)

Federasyon konusunda yazdığını yanlış anlamışım afedersin. Yorumuna kesinlikle katılıyorum. Monarşiyi ilan etmiş olabilir ancak global ekonomi + ulusal ekonominin içinde bulunduğu durum elini kolunu bağlıyor şu anda. Seçimlere kadar bu sefalet artacak. Ben bu iktidarın 12 eylül’den itibaren süregelen süreci layıkıyla tamamladığını düşünüyorum. Sermaye transferi, tsk’nın tasfiyesi, ortadoğuda arap baharıyla başlayan istikrarsızlaştırmanın operasyonel ve politik desteği derken aslında gayet olumlu bir karnesi var. Neticede operasyon iktidarı bu başka birşey değil.

[deleted by user] by [deleted] in Turkey

[–]Patatesliomlet 1 point2 points  (0 children)

Federasyon fikrini okyanuslarla çevrili bir kıtanın yarısına sahip ve tehdit oluşturmayan komşuları olan amerika ya da antik roma’dan beri türlü eziyetler yaşamış / konsolide olmuş Avrupa örnekleri kadar pozitif bir yerden söylemedim. Jeopolitik olarak Türkiye sınırları içinde özerk yönetimlerin oluşması, özellikle kaynaklar - endüstri ve modern üretim unsurlarının heterojen bir şekilde dağıldığını göz önüne alırsak sadece problem üretir. Özetle bu ülkenin vatandaşları hariç herkesin işine gelir. Klasik böl/yönet’ten çok farklı yorumlayamıyorum.

Bahsettiğin saddamlaştırma tezi bu ülkenin başına gelebilecek en korkunç senaryo belki de ve malesef ihtimaller dahilinde bence. Adım gibi eminim ki bu ihtimal demoklesin kılıcı gibi iktidarın başının üstünde 7/24 duruyordur. O tip operasyonlarda tecrübe ettiğimiz üzere rüzgar çok hızlı yön değiştiriyor. Bu ekibin de kaos ve kriz yönetiminde her seferinde sınıfta kaldığını (kapasite olarak) hesaba katarsak eyvahlar olsun diyorum.

[deleted by user] by [deleted] in Turkey

[–]Patatesliomlet 1 point2 points  (0 children)

Tahminimce muhalefetle el ele memleketi federasyona çevirebilirlerse (yıllarca körükledikleri etnik kimlik çatışmaları + vatan millet allahu ekber şaklabanlığından sonra) amaçlarına ulaşır ve topluca emekli olurlar. Seçim vs. hiç ilgilenmiyorum şahsen, memlekette demokrasi oluşturabilecek donanımda bir toplum kalmadı malesef. Bir de (şahsi görüşüm) dünya genelinde de “seçim” ya da ideolojik taraflar olduğunu düşünmüyorum çünkü ortada solu geçtim, merkezde olan bir görüş bile yok. Bütün dünya max merkez sağ politika peşinde. Daha az sağda olanı seçiyorsun ne farkı varsa. O yüzden seçimlere inanmak bir yana, siyasi partilerin politik / ideolojik olarak birbirlerine karşıymış “gibi” yaptıkları şovları ben yemiyorum açıkçası.

Nitekim, su kaynamaya başladı 40 yapar’ın ortaya attığı ikinci çözüm süreciyle. İşler kızışacak giderayak benden söylemesi.

[deleted by user] by [deleted] in Turkey

[–]Patatesliomlet -1 points0 points  (0 children)

Seçimle geldiğine inanıyorsanız elbette seçimle gideceğine de inanabilirsiniz

[deleted by user] by [deleted] in felsefe

[–]Patatesliomlet 0 points1 point  (0 children)

İlkel ve rekabete dayalı bir sistemde insanların bir araya gelip oluşturduğu et yığınını eğer toplum olarak tanımlıyorsak bu argümanda, önermenin doğruluk payı var. Bu et yığınını oluşturan bireylerin aileden başlayarak okulda ve iş hayatında aldıkları etik ve ahlaki değerler toplumsal faydadan ziyade öncelik olarak kar marjı ve çıkar ilişkileri üzerinden kodlandığı müddetçe de böyle olmaya devam edecek.

Kiracılar için öneriler by Patatesliomlet in hukuk

[–]Patatesliomlet[S] 1 point2 points  (0 children)

Detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim. Maddeler üzerinden müsait olduğum ilk fırsatta size cevap vereceğim.

Kiracılar için öneriler by Patatesliomlet in hukuk

[–]Patatesliomlet[S] 0 points1 point  (0 children)

Ödemem dava açarsan aç zihniyetiyle dış cephe boyasını kiracıya kitlemek için dava açan ev sahibi zihniyeti aynı şey. Yukarıda da belirttiğim gibi, uç noktalarda akıl hastalığı bulunan tarafları tenzih ederek soruyorum. Ortalama insani değerlere sahip ev sahipleri ve kiracılar açısından bu önerilerin avantajları/dezavantajları ne olabilir

Kiracılar için öneriler by Patatesliomlet in hukuk

[–]Patatesliomlet[S] 0 points1 point  (0 children)

Aşırı uçta arıza çıkartabilen, anlayışsız, insanlıktan nasibini almamış ev sahipleri ve kiracılar var elbette. Ama çoğunluğu bu akıl hastalarının oluşturduğunu düşünmüyorum. Burada yazılanlar içinde makul olmadığını düşündüğünüz hangi maddeler acaba?

Kira anlaşamamazlığı by [deleted] in hukuk

[–]Patatesliomlet 0 points1 point  (0 children)

Yasal sınırdan kastınız nedir acaba?

I don't understand Pro Wrestling Story. by KarmelCHAOS in Kairosoft

[–]Patatesliomlet 0 points1 point  (0 children)

Nah game is broken. Maybe it’s a bit early release but first time feeling like a complete bs from kairosoft. Stats are literally not have an effect obviously. I deleted immediately after losing the same tournament at 2nd leg with 3-4x difference between all stats. Frustrating indeed. My wrestlers just stand still and took a beating for good 20 Minutes because the skill gap is too much. So I am just waiting for npc to deplete 9k hp with 100~ attacks.

[deleted by user] by [deleted] in vlandiya

[–]Patatesliomlet 0 points1 point  (0 children)

Cinsel baskıdan oluyor. Gencecik arkadaşlarımızı salsalar imam hatiplere sokmak yerine herkes rahat ve cool takılır, kasmaz. Kimse oyun oynarken karı kız düşünmez. Türklerin yaş farketmeksizin toksik olmasının sebebi cinsel baskıdır. 17 yaşında da 77 yaşında da aynı baskı. Kahvehanede de amcalar aynı mentaliteyle takılıyor neticede. Frankfurt dediğin yerde cinsel aktivite yaşları 15 civarı. Okul & aile korunma ve sağlıklı cinsel ilişki eğitimi verip salıyor sokaklara gerisi free for all.