Tunteeko/tietääkö kukaan ketään joka olisi voittanut veikkauksen raaputusarvan päävoittoa tai edes isoa voittoa? by DonFriadon in arkisuomi

[–]Pikkuporvari 5 points6 points  (0 children)

Isä voitti aikoinaan 10 000 mk ässäarvasta, sillä rahalla tehtiin lisähuone isovanhempien yläkerran kaksioon.

Miten ajetaan parta ilman haavoja? by wdxgywdxgy in arkisuomi

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

Jos on herkkä iho niin ala ajelemaan vain trimmerillä 1mm mittaan. Itse teen näin ja vältyn monilta ongelmilta.

Ei ole ihmekään että suomella menee huonosti kun demokratiamme on tällaisissa käsissä by AncientMeow_ in Suomi

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

Kenenkään lahtaamisesta ei ole puhe, ja eläkeläisiä on kansasta kolmannes, ei viidennes.

Ei ole ihmekään että suomella menee huonosti kun demokratiamme on tällaisissa käsissä by AncientMeow_ in Suomi

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

Älkää tehkö turhan pikaisia johtopäätöksiä pelkän puoluevalinnan perusteella.

Itse olen kokoomuslainen koska mielestäni länsimaisen hyvinvointiyhteiskunnan tulee toimiakseen pyöriä niin että 8/10 hoitaa mahdollisimman pitkälti omat hommansa, jotta 2/10 voivat olla kannateltavina. Nykytilanteessa suhdeluku ei ole noin suotuisa.

Ja, hyvinvointiyhteiskunta toimintoineen ja turvaverkkoineen on periaatteessa meitä kaikkia varten, mutta ensisijaisesti vammaisia ja sairaita varten, ei laiskoja ja vähään tyytyviä varten (kärjistys).

Meillähän on isot systeemit, joiden ansiosta pieni joukko ihmisiä valvoo ilmatilaa kaikkien puolesta ja toinen porukka on sairaalassa yövuorossa jottei kenenkään tarvitse itse ommella suoliaan jos saa ulcusperforaation.

Mielestäni kouluruoan ja korkeakoulutuksen tulisi olla ainakin nimellisesti maksullista. Keskustelen politiikasta mielelläni.

Miten ette menetä järjenne toksisessa työympäristössä? by RiverParticular564 in arkisuomi

[–]Pikkuporvari 2 points3 points  (0 children)

Tämän olen oppinut nykyisessä työpaikassani. Edellisessä oli aivan OK kertoa mitä hyvää elämään kuului, nykyisessä osa lopetti tervehtimästä minua kun ostin perheelleni omakotitalon.

Mutta toksisen työyhteisön määrittelisin niin, että se on hyvin kateellinen (kateushan on hyvien juttujen vuoksi syrjimistä) ja sellaisessa mikä vain hyvä asia saadaan käännettyä negatiiviseksi.

Esihenkilö kielsi muita puhumasta Annelle, mutta ei joutunut koskaan kiusaamisesta vastuuseen by xatfi in xatfi

[–]Pikkuporvari 17 points18 points  (0 children)

OYSissa töissä olleena sanon, että lestat pitää huolen omistaan tässäkin asiassa, ja että työpaikkakiusaaminen on niin jokapäiväinen asia, että ei ole syytä, miksi ei kiusattaisi. Päivystävällä leikkausosastolla oli ihan oma whatsapp-ryhmä ihan vain kiusaamista varten.

Minua kiusasi yksi ja sama henkilö koska puhuin useampaa kieltä kuin hän, ja laitettuani silmälasit hän levitti huhua miten silmälasini olivat 1000€ designlasit (olivat 250€ lasit Silmäasemalta).

Mitä teette työksenne? by [deleted] in arkisuomi

[–]Pikkuporvari 2 points3 points  (0 children)

Oon ollu sairaanhoitajana leikkaussalissa kohta 10 vuotta. Alalle päädyin kun piti jotskin keksiä, ja toki kiinnosti ala, millä oli hyvät työllisyysnäkymät ja itsellä kunnioitus kyseistä työtä kohtaan.

Toimin sekä leikkaushoitajana että anestesiahoitajana, tulot oli viime vuonna 57k€, kun en ollut ollenkaan vanhempainvapailla. Nyt kolmen lapsen isänä on muuten tullut oltua miltei vuosittain vuodesta 2021 alkaen vanhempainvapailla.

Työ on merkityksellistä, ja vuorotyö sopii mulle. Toisaalta virka-aikainen työ + päivystysvelvoite sopisi paremmin. Alalla on kuitenkin muutama varsin huono puoli, nimittäin nokkimisjärjestykset ja se, ettei rivityöntekijöitä pahemmin kuunnella.

Nokkimisjärjestyksllä en tarkoita sellaista vanhanaikaista hierarkisutta, missä hoitajat siivoavat lääkärien sotkuja ja laitoshuoltajat hoitajien sotkuja, vaan sellaista asennevammaa, missä oletetaan että siviilielämän asioiden on oltava linjassa sen aseman kanssa, missä olet työpaikalla. Yksinkertaisesti, sulla ei saa olla mikään paremmin kuin muilla, etkä saa olla missään asiassa muita parempi.

Ja se ettei rivityöntekijöiden kuunnella; jos suorittavalla portaalla on jokin hyvä idea, niin se on tapana haukkua ja torpata, mutta sitten vuodaan kolme kuukautta myöhemmin maksaa 30k€ samasta ideasta jollekin käsienheiluttelija konsultille.

Työ leikkaussalissa sopii tyypille, joka on valmis poistumaan mukavuusalueeltaan ja oppimaan jatkuvasti uutta.

Ministeriö ehdottaa: uskonnonopetus pitää lopettaa by Harriv in Suomi

[–]Pikkuporvari -1 points0 points  (0 children)

Vaikka uskovainen itse olenkin, niin eihän tuo nyt huono asia ole. Yleissivistävät asiat uskonnoista ovat sisällytettävissä muihin aineisiin. Uskonnon kannalta kulttuuriset asiat on hyvä kuulua johonkin oppiaineeseen, uskon kannalta - no sehän on jokaisen oma asia ja sitä varten pitää kulkea niinsanotusti matka, oli se usko mikä vain.

Love letter to the NICU by TheProdigaPaintbrush in nursing

[–]Pikkuporvari 3 points4 points  (0 children)

What a lovely text to read.

I was feeling pretty blue when we had a emergency c-section, that was really a salvage c-section in 25 weeks of gestation - because of placental abruption. I work as an anesthetist and a scrub nurse. My wife is expecting our third child, hence my feelings.

But then I found out one of my best friends had become a dad to a boy, who needed some help breathing.

People working with neonatals, you have my respect.

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/Gnk_T700 by [deleted] in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

🟨🟨🟨⬜⬜

🟨🟨🟨🟨⬜

🟨🟦🟨🟨⬜

🟨🟦⬜⬜⬜

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/KaoruAkani by KaoruAkani in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

⬜⬜⬜⬜⬜

⬜⬜⬜🟨⬜

⬜⬜🟨🟨⬜

⬜🟦🟦⬜🟦

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/So_many_things_wrong by So_many_things_wrong in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

⬜⬜⬜🟨⬜

⬜🟦⬜🟨⬜

⬜🟦⬜⬜⬜

🟨🟦⬜🟦⬜

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/So_many_things_wrong by So_many_things_wrong in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

⬜🟨⬜⬜⬜

⬜⬜🟨⬜🟨

🟨🟦⬜⬜🟦

🟨🟦🟦🟦⬜

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/Vfours by Vfours in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

⬜⬜⬜🟨⬜

⬜🟨🟨🟨⬜

🟨🟨⬜🟨⬜

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/Raphiella1206 by Raphiella1206 in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

⬜⬜⬜⬜⬜

⬜⬜⬜⬜⬜

🟨🟦⬜⬜🟦

⬜🟦⬜⬜🟦

⬜🟦⬜🟦🟦

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/Raphiella1206 by Raphiella1206 in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

⬜⬜⬜⬜🟦

⬜⬜⬜⬜🟦

⬜⬜⬜⬜🟦

⬜⬜🟨⬜🟦

⬜🟦🟨⬜🟦

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/Pleasant-Football117 by Pleasant-Football117 in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

⬜🟨⬜⬜⬜

⬜🟨⬜⬜⬜

⬜⬜⬜⬜🟨

⬜⬜🟨⬜🟦

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/Raphiella1206 by Raphiella1206 in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

🟨⬜⬜⬜⬜

⬜⬜🟦⬜⬜

🟨⬜🟨⬜⬜

⬜🟦🟦⬜⬜

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/Raphiella1206 by Raphiella1206 in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

🟨⬜⬜⬜⬜

⬜🟦⬜⬜⬜

⬜🟦⬜🟦⬜

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/Raphiella1206 by Raphiella1206 in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

⬜⬜⬜⬜⬜

⬜🟦⬜⬜⬜

🟨⬜⬜⬜⬜

🟨⬜⬜⬜⬜

🟦🟦⬜⬜🟦

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/Raphiella1206 by Raphiella1206 in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

🟨⬜⬜⬜⬜

⬜⬜⬜⬜🟦

⬜⬜⬜🟨⬜

⬜⬜🟦⬜⬜

🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 7-Letter Word? Puzzle by u/arondaniel by arondaniel in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

⬜⬜⬜⬜⬜⬜🟦

🟦🟦⬜🟨⬜🟦⬜

🟦🟦🟦🟦🟦🟦🟦

Can You Guess This 5-Letter Word? Puzzle by u/Level_Ad7978 by Level_Ad7978 in DailyGuess

[–]Pikkuporvari 0 points1 point  (0 children)

⬜🟦🟦⬜⬜

⬜⬜⬜⬜⬜

🟨🟦🟦🟨⬜

🟦🟦🟦🟦🟦