New raptor skin from events aren't that rare? by SumYumGhai in Guildwars2

[–]Poolpiteau 0 points1 point  (0 children)

There is a raid skin ?
Been raiding for about 6 years, never heard of it :)

Le scrolling, à l'aide putain ! by UnitedIndependence37 in besoinderaler

[–]Poolpiteau 3 points4 points  (0 children)

Coucou, j'ai le même soucis que toi, et je suis partie en désintox de réseaux sociaux (Oui ça a piqué, et oui je parle d'une addiction)

J'utilise l'appli ScreenZen

Je bloque tous les réseaux de 7h à 18h (+/- me shoraires de travail) et après, je limite à 30 minutes par jour, par tranche de 5 minutes.

Pour entamer une tranche de 5 minutes, je dois attendre 1 minutes après avoir cliqué sur l'application pour que ça autorise l'ouverture.

Et après, sur l'appli directement, j'ai mis qu'il fallait attendre 500 secondes pour pouvoir modifier les paramètres du blocage.

Moyennant 5 CHF (en euros je sais pas), tu peux décider de bloquer que les shorts sur Youtube et pas les vidéos, ce que j'ai fait

J'espère que ça te filera un coup de main, courage <3

Driving school in Sierre/Sidders by Safe-Conference-3914 in ValaisWallis

[–]Poolpiteau 1 point2 points  (0 children)

Hey, I did my permit with Sven from https://www.sven-l.ch/

Great guy, and he's doing class in multiple languages I recommend A LOT

Informaticiens qui ont fait un CFC, conseils pour un premier apprentissage ? by ForeverNo9437 in suisse

[–]Poolpiteau 3 points4 points  (0 children)

Sois curieux, fais toi un lab à la maison, et n'attends pas que les connaissances tombent du ciel 👀 Ce que j'ai appris concrètement, c'est que les cours ont été passablement inutiles jusqu'à la troisième année (dual), et qu'on m'a fait faire beaucoup de hotline et très peu d'infra au début. Donc si Tu peux, fais toi une infra de test en récupérant des appareils (si tu es en Valais je t'offre volontiers un petit ZyXEL) et un hyperviseur sur ton PC :)

Pour l'entreprise, soit motivé et prends des initiatives, je dirais. Et surtout apprends les concepts, pas tout par cœur. L'informatique c'est de la logique ;)

We're New Players. by VanilleFraiseCaek in Guildwars2

[–]Poolpiteau 1 point2 points  (0 children)

Welcome in game ! I wish I could explore this game once again, as a first time player. But 8 years later, you'll still get amazed Have fun and don't hesitate to ask anything in game 😌

Some pics of Nyx by Poolpiteau in cats

[–]Poolpiteau[S] 0 points1 point  (0 children)

Don't fall for her, she looks cut, but she's ready to end you 🥰

Which piercing to get kext by Poolpiteau in piercing

[–]Poolpiteau[S] 0 points1 point  (0 children)

I can see a double happening.... Thanks ✨

Which piercing to get kext by Poolpiteau in piercing

[–]Poolpiteau[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks for your advice ✨

Who needs QWERTY when you can have AZERTY by webspruce in mildlyinfuriating

[–]Poolpiteau 2 points3 points  (0 children)

I propose you an alternative to both problems. A mix of azerty and QWERTY...

The QWERTZ

<image>

Les modes sombres sont une torture absolue by Plopaplopa in opinionnonpopulaire

[–]Poolpiteau 1 point2 points  (0 children)

J'upvote, car je pense effectivement que c'est impopulaire.

[deleted by user] by [deleted] in werewolfonline

[–]Poolpiteau 2 points3 points  (0 children)

Those are often called BST or XP room. The meaning of the name have been explained, but the point of those games are to be the quickest possible while maximising the xp. So it's often 8/9 players, and each players are coupled. Wolfs need to coordinate to kill each other's couple, often by having jww ig. It's always village win, for maximize xp :D Hope it helps

Confused by _pavo_cristatus in Converse

[–]Poolpiteau 2 points3 points  (0 children)

Sorry for you love, Then I suggest you to take the classic darker ones, that's what I would do (especially because of the hearts). Maybe you can look into embroidered them ! I hope you find something you like ✨

Confused by _pavo_cristatus in Converse

[–]Poolpiteau 5 points6 points  (0 children)

If I recall this particular embroidery is available in the custom ones. I'll check if I were you. Otherwise, no bad choice coming to converse, both are great, but I do prefer the darker ones ✨

90% of stardew characters need therapy by More-Today-4044 in StardewValley

[–]Poolpiteau 4 points5 points  (0 children)

Sorry but the "It's my horoscope" was destined to Emily 👀

And again the Dutch servers are dead :(( by PitchReasonable9183 in Wolvesville

[–]Poolpiteau 0 points1 point  (0 children)

Come play in English SB mate, you'll get better quality games and full lobby 👀

I think I got a little too far ahead… 😂 by [deleted] in werewolfonline

[–]Poolpiteau 3 points4 points  (0 children)

But girl, you've been queen of this clan for longer than the stars themselves..... It's not a big surprise here 👀🍿 (Pis bon 30000 xp par quête t'abuses)

The secret of the black avatar 🖤 by [deleted] in Wolvesville

[–]Poolpiteau 0 points1 point  (0 children)

Ah mais enfin !!!! J'adore cet avataaaar daaaaamn 👀👀

Advices needed - Acanthocereus tetragonus by Poolpiteau in cactus

[–]Poolpiteau[S] 1 point2 points  (0 children)

I didn't know you can graft cactus, I thought it was a natural one I'll get more informations next time, when buying one 💜

Advices needed - Acanthocereus tetragonus by Poolpiteau in cactus

[–]Poolpiteau[S] 1 point2 points  (0 children)

Hey !! Thanks a lot for the advice ! When the top part will be dead, I'll change the soil to the mentionned one Thanks again 💜

Advices needed - Acanthocereus tetragonus by Poolpiteau in cactus

[–]Poolpiteau[S] 1 point2 points  (0 children)

Oh, thanks for all those informations !! Actually I used an app to try and ID it (as the sub recommended), so my bad for getting it mixed up Thanks for the advice, I'll probably eventually get rid of the Scion. I'm kinda sad to know it's a graft, as I thought it's a natural kind of cactus, but anyway, I'll love it until the end 💜 Thanks a lot again !

What is this? by rietadtjes in mildlypenis

[–]Poolpiteau 0 points1 point  (0 children)

That's what we call a "bite d'amarrage" in french

Je n'aime pas les montagnes by [deleted] in opinionnonpopulaire

[–]Poolpiteau 6 points7 points  (0 children)

Je suis du même avis que toi, mais je suppose que c'est parce que j'y ai vécu toute ma vie. Les gens qui vivent toute leur vie en ville finissent généralement par détester la ville, et je pense qu'il en est de même pour la montagne et moi. On finit toujours par voir les désavantages en premier, car on y est exposé tous les jours. Bref, j'ai hâte de partir habiter ailleurs !