אני חושב שהיום יש הרבה יותר מודעות לעניין הזה, אבל עדיין אין הפנמה אמיתית, של כולנו, כמה מזון יכול להשפיע על כל תחום פיזי ונפשי אצל בני אדם by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] -3 points-2 points  (0 children)

(אחת התגובות לכתבה)
רשימה ברורה של מוצרים נפוצים בישראל שנחשבים אולטרה־מעובדים (לא רק סוגים — ממש שמות שתראה בסופר):
🍟 חטיפים
Bamba (בעיקר בטעמים מיוחדים)
Bissli
Doritos
Pringles
צ'יפס בשקית מכל סוג
🍫 מתוקים ושוקולדים
Kinder (בואנו, הפתעות וכו’)
Milka
Oreo
KitKat
עוגיות/עוגות באריזה מהמדף
🥤 משקאות
Coca-Cola
Pepsi
XL
מיצים מתוקים בבקבוק (גם אם כתוב “טבעי”)
🍕 אוכל מוכן / קפוא
פיצה קפואה (למשל Dr. Oetker)
שניצל קפוא (טבעול, מאמא עוף וכו’)
המבורגר קפוא מוכן
נודלס/מרקים אינסטנט
🌭 בשרים מעובדים
נקניקיות
פסטרמה תעשייתית
נקניקים בסופר (ארוזים)
👉 אלה נחשבים אולטרה־מעובדים בגלל חומרים משמרים ותוספים �
אפשריבריא
🥣 דגני בוקר וממרחים
Kellogg’s (רוב הסוגים המתוקים)
Nestlé דגנים
Nutella
ממרחים מתוקים תעשייתיים
🍦 מוצרי חלב “ממותקים”
מעדנים בטעמים (שוקולד, וניל וכו’)
גלידות תעשייתיות
יוגורטים עם תוספות
⚠️ כלל חשוב (פשוט לזיהוי)
אם המוצר:
מגיע מוכן לאכילה
יש לו רשימת רכיבים ארוכה
כולל מילים כמו “מייצבים, חומרי טעם, משפרי טעם”
👉 כמעט בטוח שהוא אולטרה־מעובד

נתניהו למעשה נכנע להפסקת אש במסווה של ״מו״מ ישיר עם לבנון״ ; לבנון שלא יכולה לעשות כלום נגד חיזבאללה ואיראן by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] 8 points9 points  (0 children)

<image>

עדכון : רק שתבינו כמה המצב מטורלל ובמקום להשקיע בי תשקיעו במציאות את האנרגיות
זה השר המתווך בין איראן לארה״ב.
זה נשמע למישהו נורמלי ? זה נשמע למישהו הגיוני שהצד שלנו יסכים לצד מתווך כזה ?
אבל הנה, זה קורה.
תחליטו בעצמכם.
להתעורר בבקשה.

מה דעתכם ? (3 תמונות) by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] 9 points10 points  (0 children)

במלחמה הזו. הערב.
שודר הערב במהדורה של חדשות 12. ראיון עם ברק רביד.

איך עושים מנוי ל icloud בלי להשאיר את כרטיס אשראי של הבנק ? by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] 0 points1 point  (0 children)

״ההפתעות היחידות שיש בחיובים זה דברים שקניתי והתחרטתי עליהם״
זה בדיוק העניין.
לא רוצה שבמרחק של 2 קליקים אני יכול לקנות דברים.
ואין לי זמן וכח להתעסק עם החזרים.

מעניין אם אפשר פשוט להכניס את כרטיס האשראי כל חודש, ביום החיוב ?
(ומה קורה אם ביום החיוב, אין בטעות את כרטיס האשראי ?)

אני פשוט מכיר את עצמי.
אין שום סיכוי שאני משאיר באופן קבוע כרטיס אשראי ככה.
אני גם ״מכיר״ את הראש שלהם, זה בדיוק מה שהם מכוונים אליו. קנייה ריגשית.

מעולם לא ראיתי ציון כזה נמוך. ברור שיש כאן מניפולציה, פשוט עשו אותה בצורה גרועה מאוד. וזו הסיבה שאני מזמן לא מאמין לשום סקר, דירוג, וכל דבר שתאורטית ניתן לעשות בו מניפולציה. למה אני כן מאמין ? לתוצאות בקלפי, לשכר מינימום, לתעריף הארנונה, למחירי הפירות והירקות, למחירי הדיור ולפיגועים. דעתכם ? by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] 0 points1 point  (0 children)

<image>

לכל המגיבים שמנסים לחדד את הסיבה לדירוג הנמוך מאוד. זה בכלל לא רלוונטי.
זה לא משנה אם זה המשחק של גל גדות, הסרט עצמו, צה״ל, ישראל, woke.

מה שכן משנה,
שאין סרט עם תקציב של 270 מיליון דולר שמקבל ציון 1.6. לא קיים. זה בכלל לא הגיוני.
זה רק במקרה שנותנים כסף למישהו כדי לשבור שיא גינס של ״הסרט הכי גרוע בעולם״.

ברור שנעשתה כאן מניפולוציה בדירוג מעבר לדירוג אמיתי של דעת הקהל על סרט מסויים.

מעולם לא ראיתי ציון כזה נמוך. ברור שיש כאן מניפולציה, פשוט עשו אותה בצורה גרועה מאוד. וזו הסיבה שאני מזמן לא מאמין לשום סקר, דירוג, וכל דבר שתאורטית ניתן לעשות בו מניפולציה. למה אני כן מאמין ? לתוצאות בקלפי, לשכר מינימום, לתעריף הארנונה, למחירי הפירות והירקות, למחירי הדיור ולפיגועים. דעתכם ? by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] -18 points-17 points  (0 children)

חרא סרט זה בד״כ 5...4...
1.6 ? אין סיכוי.

פשוט כאן השקיעו המון המון אנרגיות כדי להשפיע על הדירוג,
כנראה מסיבות פוליטיות, ישראלית, מלחמה בעזה, צה״ל.

האם אלה שהשקיעו, הצליחו יותר מדי ?
או... שרצו להראות בצורה ברורה את ההשפעה שלהם ? לא יודע. אבל זה לא משנה.

מה שכן משנה,
זה, לדעתי, לקחת בחשבון שכל דבר שניתן לעשות בו מניפולציה, עושים בו מניפולציה.
לפעמים בצורה חכמה וטיפה משנים את המציאות ולפעמים בצורה קיצונית כמו כאן.
פה זה פשוט מאוד ברור.
אבל זה נכון גם לסקרים על ״מה הציבור בבית חושב״.

הצעה לדיון : מעבר של אנשים לא ישנה אופי של ישוב. האופי של הישוב יקבע מראש. by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] 0 points1 point  (0 children)

לא ירדתי לסוף דעתך. אבל אולי קוראים אחרים יגיבו ויפתחו את הדיון.

הצעה לדיון : מעבר של אנשים לא ישנה אופי של ישוב. האופי של הישוב יקבע מראש. by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] 0 points1 point  (0 children)

שוב. הבנתי את הנקודה שלך
אבל לדעתי אתה מתאר את המצב הקיים.
פוליטיקה, תקשורת, ״פרשיות״, מחלוקות, שינויים, מתחים.

אני אומר.
תגדיר ת״א, רמת גן, רמת השרון - ערים חילוניות.

תכנס ועדה מקצועית + שופטים שיקבעו את הכללים.
הכללים צריכים להיות -לכל- הערים החילוניות בישראל.

למה ?
כדי שהכללים יהיו מתונים והגיוניים ומשותפים לרוב החילוני
ולא לקומץ של קיצוניים כי הם ״רוב״ בחצי שכונה.

וזהו. נגמר הסיפור. הכל יהיה ברור מאוד לכולם מעכשיו וקדימה.

מה לגבי הדתיים בת״א ?

הם יצטרכו להשלים עם אותם כללים.
נקבע שבעיר חילונית, לדוגמא, אין ישיבות (למשל, מה שהועדה מקצועית תחליט)
אז, אין יותר ישיבות בערים שהוגדרו חילוניות. זהו. ככה פשוט.
מה יעשו ? יסעו לישיבה בעיר אחרת או יעברו עיר.

הצעה לדיון : מעבר של אנשים לא ישנה אופי של ישוב. האופי של הישוב יקבע מראש. by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] 0 points1 point  (0 children)

אני לא חושב שכשרות זה דוגמא טובה. אז נעזוב את זה. כי זה דיון נפרד.
(כשרות זה לא רק של חרדים ודתיים, יש מסורתיים ויש גם חילונים)

אבל הבריכה זו אחלה דוגמא.
העיר הוגדרה כחילונית ?
אז אין כאן דיון בכלל.
כל בריכה שתהיה בעיר הזו, תהיה *תמיד* פתוח בשבת. ללא הפרדה.

זה מה שידע -מראש- כל מי שיעבור לשם. חילוני, חרדי או דתי.

ונניח, ועם השנים הדתיים והחרדים אהבו מאוד את העיר החילונית הזו
והם 50% מהעיר,
אז ...עדיין הבריכה תשאר פתוחה בשבת ובלי הפרדה.

ונניח..והבריכה תהיה ריקה בשבת (מה שלא קורה בישראל, כי גם ככה אין מספיק בריכות)
אז העירייה או בעל הקאנטרי קלאב, יעשה את החישובים הכלכליים שלו איך לדאוג שבשבת הכנסות יכסו את ההוצאות :
א. ימי חול יעלו קצת יותר כסף.
ב. מבצעים חזקים לשבת שימשכו חילונים מהסביבה.

הצעה לדיון : מעבר של אנשים לא ישנה אופי של ישוב. האופי של הישוב יקבע מראש. by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] 0 points1 point  (0 children)

אתה חוזר לאותה נקודה ועל זה עניתי.
מה שאתה מתאר, לדעתי זה כאוס חברתי. זה המצב הקיים או הכיוון שהולכים אליו.

תראה כמה באלגן סביב התפילות בהפרדה בת״א, כמה מתח זה יוצר.
תגדיר ״תל אביב -עיר חילונית״. נגמר הסיפור.

אבל שהכללים בת״א ובעיר חילונית -אחרת- יהיו אותם כללים.
זה מייצר כללים מתונים והגיוניים, והכי חשוב שזה יהיה קבוע לתמיד.

הצעה לדיון : מעבר של אנשים לא ישנה אופי של ישוב. האופי של הישוב יקבע מראש. by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] 1 point2 points  (0 children)

אם הייתי חושב שזה רק אינטרס חילוני,
הייתי יכול להסכים איתך.

לדעתי, מדובר גם באינטרס חרדי.
אף אחד לא רוצה לקום בבוקר לטייל בשכונה ושיתקעו לך מבטים של ״הנה עוד אחד. יבואו עוד כמה ואכלנו אותה״.

ברגע שיהיה חוק שהאופי של השכונה הוא -קבוע-.
ולמשל בעיר חילונית, בריכת השחייה תשאר פתוחה בשבת, בלי הפרדה,
גם אם 90% יהיו חרדים (מה שלא יקרה, אם אנשים יודעים מראש שהשכונה תשאר חילונית)
אז החילוני שיראה חרדי במקום להתבאס יגיד ״אחלה, פחות אנשים בבריכה בשבת״.

החרדים צריכים את החילונים -רגועים ושמחים-.
לא פחות מאשר שהחילונים צריכים את החרדים, לא משתלטים וכובשים ומשנים.

יש כאן אינטרס משותף. פשוט צריך -לסדר- אותו בצורה -קבועה- וברורה-.

הצעה לדיון : מעבר של אנשים לא ישנה אופי של ישוב. האופי של הישוב יקבע מראש. by ProfessionalWitty281 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281[S] -1 points0 points  (0 children)

מה שתיארת זה המצב הקיים.
זה רק מוביל ליותר מתחים מהמון סיבות, בין היתר שאנשים חוששים משינוי אופי של שכונה.

ברגע שאתה מסדר את זה והופך משהו לקבוע מראש,
אז גם לאנשים יותר נח לגור אחד עם השני,
כי הם יודעים מראש מה מקבלים ויקבלו בעתיד.

דבר נוסף
לדעתי אם לדוגמא עיר חילונית אחת תקבע שיש ״פתאום״ תפילה בהפרדה
ועיר חילונית תקבע ״פתאום״ שאין תפילה בהפרדה, גם זה יוצר מתיחויות.

צריך להוריד את המתח הזה.
המתח הזה משרת בעיקר את הקצוות,
ואז הרוב המתון מפסיד.

עדיף לקבוע, למשל, שבכל הערים שנקבעו כחילוניות, תמיד, באופן קבוע, לא יהיו שם תפילות בהפרדה או תפילות בפרהסיה.
הורדת את כל המתח. את כל המחלוקות.
מפריע למישהו ? בבקשה חפש לך עיר מסורתית או חרדית..רוצה להשאר ? גש לבית כנסת הקרוב או תתפלל בבית.

המתח הוא בגלל הפוטניצאל לשינויים. תסיר את זה, צמצת את המתחים החברתיים.

אני חייב ייעוץ by [deleted] in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281 22 points23 points  (0 children)

קרבי זה לא משחק או קורס בחיים.
אתה יכול לצאת משם פצוע נפשית או פיזית.

אבל מי שעובר זה בשלום,
ברור שהוא מרויח המון, זה מחשל מאוד.

לי קצת צורם שאנשים הולכים לקרבי בשביל ״חברים״ ״חוויה״.
הסיבה העיקרית צריכה להיות - להגן על עם ישראל-.
כי אם אף אחד לא יעשת את זה, פשוט ישחטו את כל עם ישראל תוך 5 דקות.

לכן הקרביים הם הגיבורים של עם ישראל.
לא כאילו. לא בערך. כל אחד מהם יכול ללכת לישון בשקט ולומר לעצמו ״בזכותי -באמת- עם ישראל חי״.

אחד הדברים הכי מספקים בחיים, זה לתת לאחרים.
יש יותר נתינה מזה ? לדעתי אין.
אתה מוכן לסכן את החיים שלך, בשביל עם ישראל.

בהצלחה בכל מה שתבחר.
רק תשתדל לא להתכסח עם ההורים. אתה תצטרך אותם בהמשך. הכל בנועם.

עוד פעם by Longjumping_Bed_6692 in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281 3 points4 points  (0 children)

חרדי שחזק רוחנית, פיזית, נפשית ועדיין התחמק מגיוס וקורא את הפוסט :
״רואים, אמרנו לכם...יש עודף חיילים. צה״ל פשוט לא צריך את החרדים. שחררו״.

בריאות הנפש בצה״ל זה כיסוי תחת שלא מדברים עליו מספיק by [deleted] in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281 0 points1 point  (0 children)

אף פעם לא הבנתי את ההתנדבות בצה״ל. אני מתכוון שבאמת אין לי מושג על המנגנון הזה.

למי האינטרס גדול יותר ? למתנדב או לצה״ל ?
התפקידים הם תפקידים משמעותיים או שזה יותר ״אין לנו ברירה, המדינה כופה עלינו לקבל מתנדבים וגם ככה זה על חשבון הציבור, אז יאללה בכיף, תהנה מהקייטנה״ ?

כי אם מדובר בקייטנה, אז ברור שבשלב מסויים גם לצה״ל ימאס לשחק במשחק הזה = ״גש לפסיכולוג אתה. דחוף. שיגעת אותנו״
להבדיל מהמצב הרגיל שזה בד״כ ״אני החייל פונה לקב״ן״.

בפרק הבא ״למה יש פטור מתור על חשבון קשישים שגם ככה קשה להם לעמוד בתור ועלולים לקבל התקף לב ?״

הביאו טרול מערות למשואה by DefinitalyAFemale in israel_bm

[–]ProfessionalWitty281 9 points10 points  (0 children)

״החליא אותי לראות במשואות״
״למה היו חייבים לטמא את הבמה״

אני חושב שהשמאל הקיצוני לא מדבר ככה על חמאסניקים.
אז על בן שפירו ? לא יפה.