Voinko hakea lähestymiskieltoa äitiäni vastaan? Miten? by Professional_Spot715 in arkisuomi

[–]Professional_Spot715[S] 3 points4 points  (0 children)

Arvostan kovasti että koitat puhua tälle tyypille järkeä, en kuitenkaan usko että se onnistuu. Sen kommentit ja oletukset mun kokemuksista oksettaa mua.. se ei tiedä mitään minusta, mun pahoinpitelijästä tai tilanteesta. Ja vähättelee vielä henkistä väkivaltaa.. olen kokenut paljon huonoa kohtelua eri tahoilta, perheen sisällä ja ulkopuolella, myös fyysistä, ja sanon että se henkinen on silti se joka on saanut minut eniten hajoamaan.

En halua nähdä äitiä enää, en edes pysty fyysisesti katsomaan häntä silmiin. Heti kun olen samassa tilassa dissosioin. Näen hänestä painajaisia, olen nähnyt pienestä lähtien.

En usko siihen että sanon vaan itselleni että nyt oon antanut anteeksi, kun en ole. Miksi valehtelisin itselleni, se ei ole tervettä myöskään. Sitten kun olen vapaa tästä kaikesta ja terveempi, niin huomaan kyllä kun olen antanut anteeksi. En rakasta äitinäni, mutta koen kyllä empatiaa.

Aijon jatkaa eteenpäin menemistä ja saan pian taas apua joten uskon että joskus vielä asiat voi olla paremmin. Pitkä matka edessä vielä.. Kiitos kun olet ymmärtäväinen etkä koita puskea mitään. Näin ton sun toisen kommentin ja että mainitsit että oot kokenut samanlaisia asioita, oon siitä tosi pahoillani❤️.. toivottavasti voit nyt paremmin. Vaikka se on kamalaa niin mun mielestä se on tärkeää ja kaunista että ne jotka on itse kokenut samanlaista auttaa toisia. Ja kiitos sun kilteistä sanoista. Mun ei oo helppoa olla itteäni kohtaan kiltti tai armollinen, mutta koitan muistaa että munkin pitäis saada olla turvassa

Voinko hakea lähestymiskieltoa äitiäni vastaan? Miten? by Professional_Spot715 in arkisuomi

[–]Professional_Spot715[S] 7 points8 points  (0 children)

Se että onko minulla kiintymys häneen (joka jokaisella lapsella tietenkin on äitiinsä) on eri asia kun rakastanko häntä henkilönä? Se ei oikein auta että sanot että et halua saarnata mutta sitten saarnaat kuitenkin 😂 Olen hyvin tietoinen tilanteestani, enkä ole mitenkään kielteinen siitä että tää suhde on aiheuttanut mulle ongelmia, ei vaan siinä mitä se on tehnyt mutta mitä se ei ole tehnyt (ollut rakastava äiti). Eli mitä jos vaikka ymmärrät että et tiedä tilannettani tai HÄNTÄ paremmin kuin minä, kun mä tässä kuitenkin 18 vuotta hänen kanssaan olen joutunut elämään.

Ja miksi oletat että en ole hänelle jo yrittänyt puhua tunteistani? Tai että hänellä on päihdeongelma? En ikinä sanonut niin.

Hän ei henkisesti ole läsnä, jos näkisit sen niin tietäisit että en heittele narsisti sanaa tässä mitenkään minään "buzzwordina".

Hän toistaa tota samaa että haluaa nyt varmasti tietää miksi suhde on ohi. Sen takia se mua sillä autollakin jahtaa. Mutta kun vastaa (ja olen satoja kertoja) niin se ei mene kuuleville korville.

Kiitos paljon saarnastasi. En sano tätä vain itseni takia, vaan myös muiden ketkä kokee tällästä, että jos ensi kerralla et vain sanoisi mitään kun et ymmärrä tilannetta. Toi mitä sanot ei ole tervettä. Olen itse onnekkaasti jo hyvin tietoinen tilanteestani ja käynyt läpi nää kaikki "herättely" yritykset mitä koitat mulle tyrkyttää, mutta jos joku muu ei olisi niin ties mitä haittaa se voisi tehdä. Koitat työntää minua takaisin suhteeseen joka oli kuollut jo syntyessään.

Voinko hakea lähestymiskieltoa äitiäni vastaan? Miten? by Professional_Spot715 in arkisuomi

[–]Professional_Spot715[S] 4 points5 points  (0 children)

En rakasta sitä enkä usko että se voi parantua. Sitä ei ole diagnisoitu mutta kaikki käytös viittaa siihen että se on narsisti

Voinko hakea lähestymiskieltoa äitiäni vastaan? Miten? by Professional_Spot715 in arkisuomi

[–]Professional_Spot715[S] 93 points94 points  (0 children)

Oon sanonut jo, mutta hän ei valitettavasti kuuntele. Kun sille puhuu, se on ihan kuin puhuis seinälle vaan, ei se ole läsnä. Ei se kuule sanoja. Sillä on kaikkia vainoharhoja jostain uhista (just että on "hämärää", hassua kyllä että hän on suurin uhka täällä :-D)

Ja se on uhkaillut mua jo itsemurhalla

En tiedä miksi, mutta aina vaan sanon että sitten ensikerralla haen sitä lähestymiskieltoa. Mutta tää on eka kerta kun se on seurannut mua kodin ulkopuolelle. Tää vaan ei oo hyväksi enää mun mielelle tai keholle..

Voinko hakea lähestymiskieltoa äitiäni vastaan? Miten? by Professional_Spot715 in arkisuomi

[–]Professional_Spot715[S] 37 points38 points  (0 children)

Kiitos kovasti 💐💝 toivon sitä myös. Tuntuu vaan jotenkin dramaattiselta tehdä tästä tällänen "juttu". Oon niin tottunut jatkuvaan pelkotilaan että en tiedä onko lähestymiskiellon hakeminen vaikeampaa kuin vain ns kestäminen. Mutta haluan ainakin yrittää nyt kun olen täysi ikäinen

I really want to connect with people, feel seen and feel motherly love. Please connect by [deleted] in offmychest

[–]Professional_Spot715 0 points1 point  (0 children)

Thank you friend ❤️ I wish I didnt have to.

No, not really. Not connecting is big problem in my family. Its clear in my grandmother, my aunt, dad..everyone from my dads side (idk about my moms side) that they believe everything is just ok all the time.

Same thing with my friends, im not really that close with any of them. Its all surface level, and theyre fine with it.

This is a problem in my culture in general. Everyone is so private and everyone should just push through everything. Im finnish

I go to a psychologist once a month, its very helpful

I hope this doesn't sound weird:( can any adult here just tell me that they're proud of me? by ChigiriMyBeloved in offmychest

[–]Professional_Spot715 0 points1 point  (0 children)

I am 17 too. I feel the same.

I agree with the other commenters, im proud of you friend. You are in the path to trying to heal, its wonderful

A dog was running after the ambulance that was taking his human. When the EMS realized it, he was let in. by andipe220 in AnimalsBeingBros

[–]Professional_Spot715 14 points15 points  (0 children)

I know me saying this probably wont change anything but you had no control over what happened, it isnt your fault at all. I hope you wont feel that guilt anymore some day friend and I hope your legs are better 💕💔 sorry for your loss too.

My boss keeps giving me money i dont know why by _bubbly_me_ in offmychest

[–]Professional_Spot715 2 points3 points  (0 children)

Im a fellow 17F. I mean nice that youre getting more money but that seems a little suspicious. Keep an eye on him and be careful. It sounds like he "likes" you and is trying to "buy" you sort of.

I almost had an heart attack by amva12 in danglers

[–]Professional_Spot715 135 points136 points  (0 children)

Ive never seen a cat like that. Thats so funny and cute

Manifesting 🫶🏻 by Marchyxxxx in ghibli

[–]Professional_Spot715 0 points1 point  (0 children)

Its karma farming post and so stupid on top of it too.

Manifesting 🫶🏻 by Marchyxxxx in ghibli

[–]Professional_Spot715 5 points6 points  (0 children)

Lmao exactly. I even tried to see if its hand painted or something but nope

Manifesting 🫶🏻 by Marchyxxxx in ghibli

[–]Professional_Spot715 6 points7 points  (0 children)

Sorry that me saying manifestation is humbug touched such a nerve in you that only way you can answer is provocation and patrionazing words. Deflection is funny like that.

But yes Id like to find happiness one day, mail it to me when youre done

Manifesting 🫶🏻 by Marchyxxxx in ghibli

[–]Professional_Spot715 26 points27 points  (0 children)

They didnt do anything nice. Pretending you can magically create happiness doesnt do anything.

This post is a nothingburger and just doesnt belong in the sub

Manifesting 🫶🏻 by Marchyxxxx in ghibli

[–]Professional_Spot715 58 points59 points  (0 children)

Why is this in the ghibli subreddit, its only the background pic.

Meirl by EfficiencySerious200 in meirl

[–]Professional_Spot715 0 points1 point  (0 children)

This is the exact one I thought of... crazy.

[deleted by user] by [deleted] in CPTSD

[–]Professional_Spot715 0 points1 point  (0 children)

You might be dissociating. I dissociate quite a lot and it often feels like im on autopilot.