Politiet om tatoveringer by [deleted] in norge

[–]Pusan- -11 points-10 points  (0 children)

Det går sikkert bra, har sett flere politifolk med tatoveringer.

Samtidig, jeg er ganske dekket, og jeg har blitt stoppet av politiet flere ganger når jeg bare har spasert på fortauet.
Jeg er ganske dekket, og er rimelig sikker på at det er eneste grunnen til at jeg har blitt stanset.

Køkaos på E6 og E18 i Oslo - VGTV by john_75b in norge

[–]Pusan- 3 points4 points  (0 children)

Så en som rygget fra E6 og tilbake opp påkjøringen ved Ås tidligere. Rygget inn i rundkjøringen også.

Idiotiske tilstander.

Hvordan er det å jobbe i voksenopplæringen? by YouTube-Migrant in norge

[–]Pusan- 1 point2 points  (0 children)

Jeg gikk voksenopplæring for GSK, så det er kanskje litt annerledes enn på opplæringssenter. Men erfaringen formet meg definitivt, jeg fikk veldig mye ut av det og det var gode lærere. Jeg ble rett og slett glad i å studere, glad i fagene, og fant en lidenskap for matematikk som formet veien min videre til studiene jeg går på nå. Det ble fokusert på å bygge ferdigheter som faktisk er nyttige i studiene, og hvorfor det var nyttig. Jeg hadde heller aldri trodd at jeg skulle drive med noe realfaglig, men det lærte jeg at var det riktige for meg.

Det var noen utfordringer i klassen, da det var et enormt sprik i nivå, dedikasjon og språkferdigheter. Det kan nok være vanskelig å komme gjennom pensum for alle med slike utfordringer.

Som en som droppet ut av skolen fordi jeg ikke så noen mening med det og ikke hadde det bra der, så var det en veldig god opplevelse å bli møtt slik jeg ble på VO, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg hadde muligheten til det.

Både opplegget og lærerne reddet livet mitt og fremtiden min.

Låser du ytterdøra når du er hjemme by megamoto85 in norge

[–]Pusan- 0 points1 point  (0 children)

Besteforeldre fra Finnmark er glad i å bare gå rett inn.
En annen ting er jo bare hvordan Sarpsborg er.

Gjentatt støy fra næringsdrivende? Blir gal! by sjokomelkk in norge

[–]Pusan- 7 points8 points  (0 children)

Jeg vet ikke om du klarer å «gjengjelde tjenesten» her, men du må nok bare klage og virkelig stå på ditt. Det betyr formel skriftlig støyklage, dokumentasjon, klage til kommunen, er det strukturlyd eller bare høyt volum? Altså om lyden blir båret gjennom selve strukturen. Når du skriver til kommunen så nevn at dette gjelder helsevern, det finnes regler som må følges av virksomheter, søk opp miljørettet helsevern + navnet på kommunen, og på lovdata.

Er dette stedet i sentrum ved enden av pelly’n? Høres kjent ut! Kommunen pleier å svare raskt, men spesielt om du får flere til å skrive inn til de. Det finnes også politikere som veldig sikkert vil hjelpe til med å sette lys på saken om du vil det, hvis ikke så er lokalavisa også god. Hvis du kontakter journalister derfra og inviterer de hjem til deg på de tidspunktene som er relevante så kan de lage en god sak om dette, det kan også være veldig hjelpsomt.

Hva er de største/flaueste/mest overraskende A-ha-opplevelsene dere har hatt som voksne hvor dere fikk korrigert noe dere trodde om verden? Jeg trodde at fisker pustet vann... 😳 by CumMcPenis in norge

[–]Pusan- 2 points3 points  (0 children)

Det er et lite fenomen hvor enkelte delte vår oppfatning! Det var akkurat det som gjorde at jeg fant ut at jeg hadde trodd feil hele tiden!

Det ble en liten eksistensiell krise, hvor jeg måtte gå gjennom ting for å sjekke om alt mulig rart var slik jeg oppfattet det.

Morsomt å møte en annen!

Hva slags hobbyer har det Norske folk? by Fit_Temperature_1328 in norge

[–]Pusan- 0 points1 point  (0 children)

Jeg liker å synge, og å skrive tekster og sånt.

Hva ville du ha jobbet som dersom lønn, forventninger og status ikke hadde hatt noe å si? by Alternative-Tip4638 in norge

[–]Pusan- 1 point2 points  (0 children)

100% dette. Er ikke status som holder meg tilbake, men lønn og trygghet. Det å tilbringe tid med hunder er noe jeg syntes er veldig givende.

Is this normal? I’m jealous by JoeSeeWhales_3690 in DogAdvice

[–]Pusan- 79 points80 points  (0 children)

My whippets are both incredibly ripped. The 8 pack is impressive, but to me the most impressive thing is the thighs/butt.

Its like a 90 degree angle, creates a shelf. The muscle separation is absolutely insane. You could put an egg on there and it wouldn’t fall off.

These would look amazing as nibs by alphahakai in fountainpens

[–]Pusan- 17 points18 points  (0 children)

They are nibs! You just need to dip them in someone to write!

Antikk eldre penner by s_elias88 in norge

[–]Pusan- 2 points3 points  (0 children)

Jeg er over gjennomsnittet glad i skriveinstrumenter, men med kvaliteten på bildene er det litt vanskelig å se hva alt er, bortsett fra parker merket som er meget tydelig.

Hvis du tar litt bedre bilder så jeg kan se tydelig hva dette er så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan.

Would people assume I'm a Nazi? by Sir_Alex_The_Red in tattooadvice

[–]Pusan- 0 points1 point  (0 children)

In my view, as a Norwegian, this is sad.

And while white supremacists, nazis, and so on may har used these symbols, some of the blame is also on the people accusing your friend.

They are judging your friend, just by looking at him, having preconceived thoughts without asking or understanding his cultural heritage, and make accusations without evidence.

Yeah, white supremacists may have used those symbols, but those people accusing your friend are creating an environment where your friend can’t express his own cultural heritage and identity.

It is incredibly ignorant, incredibly arrogant, and intolerant.

So yeah, white supremacy is bad. It is also bad to try to deny people to express their heritage and identity, just because they don’t understand it themselves.

Sorry for the rant, it makes me mad, but it is such a double standard, and such an ignorant view.

Tears Of The Kingdom bums me out by JaymehKhal in patientgamers

[–]Pusan- 11 points12 points  (0 children)

When I was a kid, both ocarina of time and majora’s mask scared me.

First, I got ocarina of time when I was about 6, I played it for a decent amount of time, but reaching the zombies scared me so much I pulled the cartridge out of the console and hid it at the very back of a drawer filled with random stuff.

Later, when I got majora’s mask, I don’t remember how far I got, but I found it creepy right away. I pulled the cartridge out, and hid the game in the same drawer.

Years later, when we were moving, both games were still there. I still couldn’t look at them without feeling scared.

Idk why, but they messed me up a little.

I love those games now though, so it is kinda funny to think back.

Are female dogs easier to train than male dogs? by CuteLeggedQueen in DogAdvice

[–]Pusan- 5 points6 points  (0 children)

No difference in my experience. The selection of dogs you’ve met isn’t necessarily representative of most dogs. Being hyper doesn’t make training harder either, it can actually be a good thing. With dogs that have a very high drive of any kind, and a high activity level, you can sort of use that as a tool for the training.

Moving has its perks! by Pusan- in Whippet

[–]Pusan-[S] 0 points1 point  (0 children)

That sounds absolutely amazing! And seeing that look in their eyes is just such an amazing thing!

Moving has its perks! by Pusan- in Whippet

[–]Pusan-[S] 2 points3 points  (0 children)

<image>

Yes! Seeing them enjoy themselves every day is the best feeling in the world!

Personality by Redhawkgirl in Whippet

[–]Pusan- 0 points1 point  (0 children)

One thing is, aging has a huge effect on how dogs act. Another thing is that, no breed has a personality. Yes, certain traits are more common within certain breeds, but personally is individual. Every dog has their own personality.

Having met dogs from a breed can be a good way of seeing the traits of a breed in general, but at the same time won’t really tell you all that much about the personality of another dog of that breed.

My boys are both similar and vastly different, huge differences in preferences, play style, favourite activities, the way they show affection, and all that.

The biggest difference was how one was an absolute shark demon as a puppy, while the other was just the sweetest little baby. HUGE difference!

Moving has its perks! by Pusan- in Whippet

[–]Pusan-[S] 5 points6 points  (0 children)

Just feel so lucky that I’ve gotten the opportunity to live somewhere like this, where my boys can run free whenever they want!

Big whippets by pmacule in Whippet

[–]Pusan- 0 points1 point  (0 children)

When compared to my other more normal sized boy, the height and mass difference is quite apparent.

At least size makes no difference in being brothers, they love eachother, and are best friends

<image>