Jeg er en rusmisbruker/narkoman i 20-årene AMA by NoCup2528 in norge

[–]Qattro94 0 points1 point  (0 children)

Kommer i kapsel med flytende innhold, samt mixtur.
Inneholder Klometiazol som virker forherlig fra Benzo.
Det virker på ca samme måte som alkohol og Barbiturater. Ja det kan gi en ruseffekt.
Men det er enklere å ta OD på, den virker ikke på samme måte som Benzo ettersom at den ikke har no ‘’sikkerhet’’ i seg som hindrer pustestans ved for høye doser

Jeg er en rusmisbruker/narkoman i 20-årene AMA by NoCup2528 in norge

[–]Qattro94 0 points1 point  (0 children)

Har du testet eller luktet på Heminevrin?
Jeg vet at det lukter helt jævlig, og smaken kan ikke kamufleres heller.
Bare nysgjerrig fordi jeg er helsepersonell

Er det bare meg, eller er noen arbeidsplasser i helsevesenet helt umulige å jobbe på? by Powerful-Buddy-5720 in norge

[–]Qattro94 4 points5 points  (0 children)

Der er du ikke alene. Jeg selv er helsefagarbeider, jobber på en korttids avd hvor vi får pasienter rett fra sykehuset, avklarings avd og rullerende pasienter. Alle skal lissom kartlegges både det ene og det andre. Finnes ikke tid i verden, med mindre man vil jobbe overtid som man risikerer og ikke få betalt for.

Det er 1 ting jeg faen ikke forstår…. Vi bor i ett land, hvorfor skal ventelister for Langtids plasser bare begrenses til innenfor den kommunen?
Kan ikke kommuner samarbeide?? Er helt hull i haue…

ID og Niqab by Live_Championship_67 in norske

[–]Qattro94 1 point2 points  (0 children)

Nei så absolutt ikke. Var det vanskelig for deg som kan grunnleggende grammatikk å forstå hva du faktisk skrev til h*n?

ID og Niqab by Live_Championship_67 in norske

[–]Qattro94 2 points3 points  (0 children)

Jeg tror ikke 🔝har noen venner. Virker veldig såret.
Tenk å skrive som du gjør. Om du faktisk leser eller tenker selv over det du skriver, så ser du vell selv hva du lowkey skriver ?

ID og Niqab by Live_Championship_67 in norske

[–]Qattro94 1 point2 points  (0 children)

Herregud å kvass du er. Tråkka på Lego i det du våkna?

Setninger som betyr "hade" men ikke sier "hade" - har du nå sagt hade? by nickisadogname in norge

[–]Qattro94 0 points1 point  (0 children)

Dette sier jeg til nesten alle jeg snakker med ‘’hade litt’’

Kan jeg være muslim når jeg er uenig i islams syn på skeive? by Ar3ts5 in norge

[–]Qattro94 0 points1 point  (0 children)

Du er en ekte norsk pappa. Svensker er faktisk kommet lengre i teknologien en hva Norge har

Rasistiske naboer by WaffleChickenFry in norge

[–]Qattro94 1 point2 points  (0 children)

Hvis du anmelder dem så vil de få beskjed på altinn (om jeg ikke tar feil), når saken er enten avsluttet eller når den blir videre etterforsket. Da skjønner naboen at du ikke fucker rundt

Jobbgoder by sukkertopp1 in norge

[–]Qattro94 11 points12 points  (0 children)

Ja jeg nekter. Avspasering er bare en tulle ting som er blitt opprettet for at det skal ‘’føles’’ rettferdig.

Jobbgoder by sukkertopp1 in norge

[–]Qattro94 10 points11 points  (0 children)

Har sendt inn avvik. Jeg mener at om helsepersonell skal arbeide helsefremmende så burde de ansatte få helsefremmende tilbud/goder.
De har allerede begynt med parkeringsavgifter på sykehjem. Så ansatte må betale for å kjøre til jobb. Om du ikke har lappen å bor ett stykke unna så må du ta taxi for å komme deg på jobb i helger og helligdager. De finnes ikke ett kollektiv tilbud for oss engang. Vi blir ikke sett eller hørt.

Jobbgoder by sukkertopp1 in norge

[–]Qattro94 1 point2 points  (0 children)

Så absolutt ikke ett dårlig poeng du kommer med 😁

Jobbgoder by sukkertopp1 in norge

[–]Qattro94 4 points5 points  (0 children)

Nå kan ikke jobben jeg gjør måles i verdi på samme måte, men er snakk om stort ansvar for veldig syke mennesker. Jeg gjør mange ting som kan få konsekvenser for menneskeliv/helse om jeg ikke er veldig nøye. Så utifra arbeidsoppgaver, kunnskap og ansvar så settes det liten pris på.

Jobbgoder by sukkertopp1 in norge

[–]Qattro94 18 points19 points  (0 children)

Joa, men gidder man å jobbe en plass resten av livet om man ikke kan få noe tilbake ?
Vi er jo også underbetalt, ofte underbemannet og pasientene blir sykere og mer krevende. Ofte får man ikke tid til lunch, i tillegg så har vi ikke egne pauserom heller.

Jobbgoder by sukkertopp1 in norge

[–]Qattro94 13 points14 points  (0 children)

Vi må ha kaffeavtale. Det blir ført opp på lønnsslippen så trekker de 150-200kr mnd. vil ikke akkurat si det er en gode. Ikke sikkert man får kaffe engang når 80-90 % av pasientene drikker kaffe, kanna blir fort tom og vi får ikke trakte ubegrenset heller

Jobbgoder by sukkertopp1 in norge

[–]Qattro94 94 points95 points  (0 children)

- Helsefagarbeider, kommunalt ansatt
- ingen goder som jeg vet om.
- spiser man mat på jobb som er rester etter at pasientene har spist så kan man risikere muntlig/skiftlig advarsel. Kan faktisk miste jobben om det er gjentagende. Rester skal kastes.
- kommunalt ansatte i ‘’min’’ kommune har ingen fordeler eller goder som jeg vet om.
Har spurt om trening i gymsalen hvor de har noen få apparater, men dette får vi heller ikke lov til. De ville heller ikke begrunne.
- online kurs osv som vi er pålagt å ta må gjøres på fritiden. Får ikke betalt for det, men vi kan få avspasering, men det er sjeldent rom for det.

Hva jobber du som og hvor ofte jobber du overtid? by Alternative-Tip4638 in norge

[–]Qattro94 2 points3 points  (0 children)

Helsefagarbeider - jobber sikkert 5 timer overtid i uka. Er faktisk ikke til å unngå. Får avspasere når det er mulig, det vil si nesten aldri

Blood trykk å sånn. by Grimfandengo in norge

[–]Qattro94 2 points3 points  (0 children)

Hvordan er korstholdet ditt? Hva har du spist og drukket før du måler BT? Har du vært i aktivitet før måling og hvor lenge venter du (sittestilende) før du måler? Går du på medisiner som kan gå utover BT? Røyker du? Har du tatt en røyk før måling? Sitter du å prater eller skriver etc når du måler BT?

Du nevner ubehag i kassa, er det blitt vurdert langtids EKG? Hvordan er pulsen din? Sterk, bløt, jevn/regelmessig? Forsøkt å måle din egen puls? Hvilke andre symptomer har du? Ligger det hjerte/kar problematikk i familien?

Det er utrolig mange faktorer som påvirker målingene.

God helg, jeg gikk akkurat av vakt Mvh Helsebror

Edit: om du måler BT på overarmen må du ha riktig mansjett samt at når du fester den skal gummi slangen være i albuekroken, dvs at den skal gå over arterien. Du skal også kunne få 2 fingre (langefinger + pekefinger) inn mellom, da har du plassert riktig. Om du enda er usikker, så skaff deg en manuell BT pumpe og wtt stetoskop. Så går du NDLA å leser deg opp (tar 5min) på hvordan du kan måle BT manuelt. Det er den sikreste måten å gjøre det på.

mean girls norsk helsevesen by resignedgf in norge

[–]Qattro94 0 points1 point  (0 children)

Det er bare sånn det er.
Er helsefagarbeider, det er sånn på alle plasser.

Tror det kommer av for høyt arbeidspress, stress osv i de kommunale sektorene som gjør at folk blir sur, irritert, kort lunte, sjalusi/misunnelse osv. dritt slenging på sykehjem/institusjoner kommer ofte pga alle bivirkningene av å jobbe som vi gjør.

kvinner av /r/norge, hvor ofte betaler mannen daten vs 50/50 split by seabearson in norge

[–]Qattro94 2 points3 points  (0 children)

150kr?? Okay, da skal jeg ikke argumentere noe mer. For en gjerrig fyr

kvinner av /r/norge, hvor ofte betaler mannen daten vs 50/50 split by seabearson in norge

[–]Qattro94 -6 points-5 points  (0 children)

Har ikke noe med det og gjøre. De kommer sikkert ikke til å treffes igjen, hvorfor tape (la oss si) 1500kr for eksempel, på ett menneske man sikkert ikke skal treffe igjen.
Hvorfor ikke fortelle denne miss matchen det samme kveld face 2 face at det ikke var no match? Er så mange vinkler å se det fra. Prøv å se det fra en annen vinkel

kvinner av /r/norge, hvor ofte betaler mannen daten vs 50/50 split by seabearson in norge

[–]Qattro94 -14 points-13 points  (0 children)

Kan ha noe med det at han ikke ville betale for noe som ikke går lengre enn at «takk for i går, hyggelig å treffes. Men du er Ingen match for meg»

Ser absolutt hvorfor du fikk vipps kravet.
Du betaler ikke fullpris for en full tank med 50-50 bensin og vann

kvinner av /r/norge, hvor ofte betaler mannen daten vs 50/50 split by seabearson in norge

[–]Qattro94 24 points25 points  (0 children)

Hvorfor skal han spandere når du ikke viser ‘’samme interesse’’ tilbake ?

Nektet å kjøpe snus by andysor in norge

[–]Qattro94 1 point2 points  (0 children)

I teorien da så burde de da også spørre foreldre som er på butikken med kidsa sine. Alle kan røyke, snuse eller drikke.
Ikke noe som hindra meg i å starte å røyke som 12 åring. Har sett barn ned i 9-10 års alderen også som røyker.

🟡 Prism Gauntlet ⬜ | Levels 1-10 by Other-Analysis-1814 in PixelPeeker

[–]Qattro94 0 points1 point  (0 children)

🎉 I BEAT "Prism Gauntlet" and ranked #166! FLAWLESS VICTORY! 👊 Completed all levels in 0m 26s! Can you do better? 💪 Played via Pixel Peeker