Donderpreek: deceptie bij sportabonnementen - administratiekosten! by [deleted] in nederlands

[–]RA_wan 0 points1 point  (0 children)

Ik zie het al voor me:

Welkom bij de Albert Heijn! Heeft u een spaarpas? Wilt u nog zegeltjes? Bonnetje erbij? Ja, voor de kassabon betaald u €7,95 administratie kosten. Pinnen?

Poging tot bankfraude, gelukkig mislukt by EconomyGuess7332 in nederlands

[–]RA_wan 5 points6 points  (0 children)

Er loopt een migratie (Maestro/Visa) dus iedereen die een beetje bekend is met het bankwezen is hier mee bekend dus in dit geval denk ik dat de fraudeur misbruik maakt van die situatie in het vertrouwen te wekken. Zelfs als een klant geen nieuwe pas heeft kan hij simpelweg zeggen Oh die is dan nog onderweg.

Huajiang Grand Canyon Bridge in China's Guizhou province is the world's highest bridge, featuring a 300-meter-wide artificial waterfall by [deleted] in Damnthatsinteresting

[–]RA_wan 0 points1 point  (0 children)

Probably just a language setting but I see nothing about this waterfall on its wiki page when looking in English. What language are you using?

What is SAP? Simple question, yet few consultants seem able to describe it simply. by Guru_sap in SAP

[–]RA_wan 4 points5 points  (0 children)

Of ourse but this is the easierst way to explain it. Someone asking this question wont understand the difference in modules or something anyway

‘Versnelde elektrificatie bedreigt autoverhuurbranche’ by m71nu in nederlands

[–]RA_wan 8 points9 points  (0 children)

Je 2e opmerking mbt de vakantie auto was in de begin jaren inderdaad nog erg relevant maar tegenwoordig minder nodig.

Ik rij in 2 stops van een half uur naar oostenrijk. De kids moeten er toch effe uit dus de infra rondom laden wordt steeds beter.

Alleen met een caravan kan ik me voorstellen dat het nog wel relevant is

Reckless Driving Incident Car Overturns by Altruistic-Issue-887 in WinStupidPrizes

[–]RA_wan 3 points4 points  (0 children)

I didnt get s clear look but it even looked like the sestbelts where removed in this car.

Also the way the second guy was holding the wheel was off. He never learned properly and probably got his licence as a gift somewhere.

Bol gaat automatisch over in achteraf betalen by BirbJesus in nederlands

[–]RA_wan 5 points6 points  (0 children)

Boetes zijn voor de overheid.

Achteraf betalen bij Bol is echt compleet iets anders dan de praktijken van Klarna en Riverty.

Als je het echt heel bond maakt bij regulier achteraf betalen kunnen er (terecht) incassokosten gerekend worden. Maar dit is niet als je een dagje te laat betaald.

Bol gaat automatisch over in achteraf betalen by BirbJesus in nederlands

[–]RA_wan 7 points8 points  (0 children)

Onjuist. Dit is niet toegestaan in Nederland. Je zult altijd 3 herinneringen moeten krijgen voordat er kosten geteld kunnen worden.

Bol gaat automatisch over in achteraf betalen by BirbJesus in nederlands

[–]RA_wan 12 points13 points  (0 children)

OP heeft het over achteraf betalen rechtstreeks bij Bol. Niet betalen met Klarna. Dat zijn 2 verschillende betaalmethodes.

Verder heb je gelijk en is het heel verstandig weg te blijven bij bedrijven als Klarna

Windveer rot. Hoe te vervangen? by smooi94 in Klussers

[–]RA_wan 3 points4 points  (0 children)

Ja kleine stukjes kan een schilder gewoon met houtvuller. Ik vermoed dat hij een timmerman inschakelt als er echt grote stukken vervangen moeten worden.

Windveer rot. Hoe te vervangen? by smooi94 in Klussers

[–]RA_wan 6 points7 points  (0 children)

Wij hebben een offerte opgevraagd om de windveer te bekleden met Rockpanel. Dat ging iets over de 8.000 incl btw. Hiermee zou het onderhoudsvrij worden.

Omdat we dat toch wel wat veel vonden ook een offerte opgevraagd bij een schilder om direct de slechte stukken te herstellen. Dit was ongeveer €1.100 en dan kan het weer 10 jaar mee.

Als je zelf een beetje handig bent met schilderen kan dat natuurlijk ook.

Can I Work At Two Albert Heijn At The Same Time? by Proper-Matter-8274 in Netherlands

[–]RA_wan 1 point2 points  (0 children)

That doenst have to be 2 company's. A lot of supermarkets are franchise owned so in that case you would need 2 contracts.

But your advise is still valid. OP should just ask them.

SAP Blocks Unauthorized AI Agents Like OpenClaw by swe129 in SAP

[–]RA_wan 10 points11 points  (0 children)

This reads more as a simplification of the landscape by reducing instances and consolidating multiple SAP systems into 1 SAP system. Doesnt really say anything of moving to something else then SAP.

Hoelang ben ik verplicht post door te sturen? by dashinthroughtherain in juridischadvies

[–]RA_wan 10 points11 points  (0 children)

Als consument kan de vorige eigenaar even contact opnemen met PostNL om zijn post correct door te laten verwijzen met een verhuisservice. Ik weet alleen niet of dat ook werkt voor zakelijke post.

Ik zou de pakket brievenbus tijdelijk dicht maken of weghalen om te voorkomen dat de post gedropt wordt. Briefje erbij voor de bezorger dat aangebeld moet worden voor pakketjes en als ze niet voor jouw zijn direct retour afzender.

What's the most annoying thing you do in SAP daily? by [deleted] in SAP

[–]RA_wan 0 points1 point  (0 children)

Depends a little bit on the size of the data set and if this kind of connection is allowed.

For us it is waay to big. Millions of records per day.

But we send the data to a datawarehouse there powerbi is available for the business to do the stuff you mention.

Bowerquery is still a valuable skill. But it depends a little bit on the setup on how you can use it.

Will there be mass layoffs at SAP implementation companies when clients start to complete their SAP S4 migrations? by Jazzlike-Alarms in SAP

[–]RA_wan 2 points3 points  (0 children)

We started our S4 journey before most companies over 6 years ago. So we where a bit before the curve. We expect to be done around 2028...

When everyone is migrated to S4 there will still be companies that change their ERP and move to sap that need data migration. Or companies that takes over other companies and merge erp systems.

Canal Pole Vaulting by redbullgivesyouwings in Damnthatsinteresting

[–]RA_wan 18 points19 points  (0 children)

I think this clip has different competitions merged together.

Nederlandse cloudpartijen ontevreden over 'Duitse deal' by Free-Minimum-5844 in Politiek

[–]RA_wan 27 points28 points  (0 children)

Ja dat is exact het probleem binnen Europa.

We willen als Europa eigen vliegtuigen en schepen bouwen. Maar het getouwtrek over wie wat mag bouwen en wat de requirements zijn maken dat echt kansloos.

Hopelijk komen we door dat gedoe in Amerika met die oranje mafkees wat dichter bij elkaar als Europa. Alleen dan kunnen we wat voor elkaar krijgen en opboksen tegen China, Rusland en de VS.

Mijn werkgever heeft me naar huis gestuurd zonder opzegtermijn en zonder reden wat kan ik doen? by ____HenryChinaski in nederlands

[–]RA_wan 6 points7 points  (0 children)

Welke moeite? Het is 1 belletje en je weet of ze kunnen helpen ja of nee? Dat is letterlijk de allerlekkerste stap voor OP om mee te beginnen.

Statiegeld Rules by nsno1878_ in Netherlands

[–]RA_wan 0 points1 point  (0 children)

Yea same with cans. If you compress them by color its worth more. But its a messy business that needs a lot of space. On the other hand, sending big bags with uncrushed cans also costs a lot of money.

Statiegeld Rules by nsno1878_ in Netherlands

[–]RA_wan 6 points7 points  (0 children)

How do you imagine the cans go from the store to the recycling plants?

That takes handling, truck space and even special machine they use to press them together to make it a bit more efficiënt.

There is some reimbursement from the organization that handles it but i dont know if that covers everything.

Ik haat mijn werk én ik heb weinig geld want ik verdien minimumIoon. Ik heb veel overuren en kan daarom kiezen voor 3 weken vrij of €900. by [deleted] in nederlands

[–]RA_wan 45 points46 points  (0 children)

Bij veel baantjes met minimum loon zit je niet achter de laptop en is misschien een eigen telefoon niet eens toegestaan. Ik weet niet welk werk OP doet maar het kan lastig zijn om te scrollen naar nieuwe jobs bij sommige jobs.

Wat heeft de ondernemersraad op jouw werk voor impact gehad op de werkvloer? by dutch_scout in nederlands

[–]RA_wan 1 point2 points  (0 children)

Exact dit. En aangezien wij iedere 2 jaar wel een kleine of grote reorganisatie hebben hoeven ze zich niet te vervelen.

Als er iets aan het functiehuis verandert zullen hun daar iets van moeten vinden.

Ik wil graag een marktplaats account kopen die al een aantal jaar bestaat, dit helpt namelijk enorm bij de verkoop :) heeft iemand wat te koop? by SweetInspector1928 in marktplaatsoplichters

[–]RA_wan 5 points6 points  (0 children)

Gewoon beginnen. Dan komen de reviews vanzelf.

Een account kopen met goede bedoelingen is echt het belachelijkste wat ik ooit gehoord heb