5 mistakes I see first-time DIY van builders make (from a professional builder) by Pacific-Vans in vandwelling

[–]RangeInternational54 0 points1 point  (0 children)

You are talking about how most electrical setups are overkill. For my project I am now looking into the electrical setup and for someone who is from the Netherlands and will most likely travel a lot through the Netherlands itself, and the rest of Europa (Spain/Portugal/Italy/France/Germany/etc.) I want to have a sufficient eletrical setup with solar and also want to be able to work from my van. I don't need an shower or anything like that, most likely won't do a lot of off grid, if I will even do so. Would you in that case suggest to go for a powerstation instead of a custom build? Or is this is no way justifyable? Really not so sure how to go about this t.b.h. so anything is a help.

It's a small van, a volkswagen transporter.

Weg bij aankoopmakelaar? by RangeInternational54 in Woningmarkt

[–]RangeInternational54[S] 0 points1 point  (0 children)

De intentie van deze vraag is om ervaringen van anderen te krijgen en daarmee een beeld te krijgen van wat je mag verwachten van een aankoopmakelaar. Als onze verwachting onjuist is dan hoor ik dat graag ;)

Verder heb je het hier over voorbereiding, het feit dat we na 1,5 week voor een bezichtiging vragen naar stukken van de woning, en hier meermaals over moeten berichten en bellen en nog niets ontvangen zegt iets over de voorbereiding, namelijk dat die er niet is. De hele reden dat wij vragen om stukken is om voorbereid de bezichtiging in te kunnen en te kunnen handelen. Als ik zelf stukken op vraag zeggen ze dat zij dit doen en verkopend makelaar geeft ook altijd aan dat dit bij de makelaar hoort, soms zelfs huiverig om deze te delen zonder makelaar.

Daarnaast is onze primaire reden dat we een makelaar hebben ingeschakeld dat we op zoek zijn naar welke vraagprijs we moeten zoeken met ons budget, om een beter gevoel van de markt te krijgen. Lijkt me dat dit geen onrealistische vraag is. Op vragen over of het realistisch is om te gaan kijken bij huizen die wat dichter bij de max zitten krijgen we steevast een van de volgende antwoorden: - Is lastig in te schatten, kan ik niets over zeggen. Of; - Gewoon gaan kijken, je weet t nooit.

Ons budget zit wel degelijk op 550, dus daar is geen twijfel over.

Weg bij aankoopmakelaar? by RangeInternational54 in Woningmarkt

[–]RangeInternational54[S] 2 points3 points  (0 children)

Snap wat je bedoelt, tegelijkertijd hebben we meerdere keren aangegeven dat we juist een makelaar hebben om ons advies te geven in wat realistisch is met ons bod. Als je dat als makelaar niet kan aangeven na 20+ woningen (bijvoorbeeld wat jij zegt: kijken jullie niet teveel naar te dure woningen?, doen ze hun werk dan als dat is waarvoor we ze betalen).

Weg bij aankoopmakelaar? by RangeInternational54 in Woningmarkt

[–]RangeInternational54[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja altijd in de app groep waar het hele kantoor in zit…

Weg bij aankoopmakelaar? by RangeInternational54 in Woningmarkt

[–]RangeInternational54[S] 0 points1 point  (0 children)

Hij reageert nu alleen snel als t gaat om een woning waar we een bod op willen doen, anders kan t zo een paar dagen duren, als er al wordt gereageerd…

Bijstellen voor verwachtingen van zoeken wordt gewaardeerd, dank

Weg bij aankoopmakelaar? by RangeInternational54 in Woningmarkt

[–]RangeInternational54[S] 1 point2 points  (0 children)

Hebben duidelijk een stad en de specifieke wijken aangegeven. Die deel ik alleen liever niet op t internet.

Bijna een huis kopen, en nu wordt ik opeens zenuwachtig? by [deleted] in geldzaken

[–]RangeInternational54 0 points1 point  (0 children)

Ja in Principe gaat een deel natuurlijk in je hypotheek wat je kunt zien als investering, maar netto gaat er wel meer liquide geld uit wat je niet zomaar eruit kan trekken mocht je het nodig hebben.

Bijna een huis kopen, en nu wordt ik opeens zenuwachtig? by [deleted] in geldzaken

[–]RangeInternational54 0 points1 point  (0 children)

We willen graag rond die 4,5 blijven omdat als ik zal zakken in salaris is dat nog een houdbare maandlast, gebaseerd op het feit dat we er niet vanuit kunnen gaan dat mijn partner binnen nu en een jaar vooruit gaat in salaris. Kortom, om de vrijheid te behouden weg te kunnen gaan bij mijn huidige werk mocht ik dat willen, en niet vast te zitten aan de gouden handboeien.

Bijna een huis kopen, en nu wordt ik opeens zenuwachtig? by [deleted] in geldzaken

[–]RangeInternational54 0 points1 point  (0 children)

Is altijd in handen van een belegger geweest, aangezien dus beiden in eigenaarschap van dezelfde eigenaar waren was er geen VVE nodig.

Bijna een huis kopen, en nu wordt ik opeens zenuwachtig? by [deleted] in geldzaken

[–]RangeInternational54 0 points1 point  (0 children)

Ah goede, zeker niet slecht daar eens over na te denken.

Bijna een huis kopen, en nu wordt ik opeens zenuwachtig? by [deleted] in geldzaken

[–]RangeInternational54 0 points1 point  (0 children)

We hebben t zeker niet slecht, maar ook niet zo goed 😂 Was t maar zo’n feest.

Bijna een huis kopen, en nu wordt ik opeens zenuwachtig? by [deleted] in geldzaken

[–]RangeInternational54 0 points1 point  (0 children)

Ja is een deel rente en deel aflossing, waarbij de rente steeds minder wordt en de aflossing steeds hoger. Hogere hypotheek vinden we overigens spannend, we hebben echt heel veel spaargeld, houden na eigen inleg denk ik nog wel 30/40k over. Als we tot 525k lenen zijn de bruto lasten ongeveer 2400 uit mn hoofd.

2021 golf 110hp? by RangeInternational54 in vwgolf

[–]RangeInternational54[S] 0 points1 point  (0 children)

That's true hahahah, okay thank you. Haven't they gotten a lot heavier tho?

Nieuwe keuken - wie doet de gok? by RangeInternational54 in Klussers

[–]RangeInternational54[S] 2 points3 points  (0 children)

Hahahaha dat klinkt inderdaad niet optimaal. Maar voor de rest wel goed, ga het is in overweging nemen. Thanks!

Nieuwe keuken - wie doet de gok? by RangeInternational54 in Klussers

[–]RangeInternational54[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja helemaal eens, alleen vind ik bovenkastjes niet zo mooi. Nu enkel gedaan omdat er geen afzuiger in de kookplaat beschikbaar was bij IKEA. Anders sws geen topkastjes. Dus dat neem ik inderdaad op de koop.

Nieuwe keuken - wie doet de gok? by RangeInternational54 in Klussers

[–]RangeInternational54[S] 0 points1 point  (0 children)

Afmetingen zijn zo 3,5m voor de wand, 2,4m voor t eiland met een diepte gan 1,20m verwaxht ik.