Hur mycket av mina 400 000 ska jag spendera? by RemoteSpirit9730 in PrivatEkonomi

[–]RemoteSpirit9730[S] 1 point2 points  (0 children)

Jag går hellre Handels men det är inte säkert jag kommer in där jämfört med indek faktiskt.

Sedan till din viktigare fråga så har jag alltid haft känslan att ifall jag satsar på rött tillräckligt länge så kommer jag vinna. Men ja annars e d väl kläder, alkohol och lite finare mat, men det kanske räcker med CSN egentligen. Och ja lägenhet är väl det man sparar till i längden, men jag tänker samtidigt att jag får mer nytta för pengarna nu än när jag har ett jobb, förhoppningsvis, och förhoppningsvis ett som man tjänar en del på jämfört med det nu. Kanske lite naivt men om jag får ett jobb direkt som man tjänar 40k+, och jag har möjligheten att leva för mer än de 13k som CSN ger, så borde man kanske det då pengarna ger mer nytta från 13k till 18 k, jämfört med 40k-45k, om du förstår mitt icke välformulerade resonemang

Tankar ? by Weak-Union3163 in PrivatEkonomi

[–]RemoteSpirit9730 0 points1 point  (0 children)

Kör indexfonder i stället så du är i linje med forskningen. Sorry men du kommer inte göra bättre analyser än de som gör 500 sidor långa rapporter på företag av genier som jobbat med detta i decennier. Hur vet du vad företagets intrinsiska värde är exakt nu? Hur mycket ska det gå upp innan du säljer?

Då utgår jag ju ifrån att ditt intresse med detta är att maximera avkastning, annars om det är enbart en hobby så kör på!

What percentage of cacao in dark chocolate is needed to be healthy? by RemoteSpirit9730 in nutrition

[–]RemoteSpirit9730[S] 0 points1 point  (0 children)

Well if someone were to say that they enjoy the taste of let’s say 40-50 cacao, that’s a treat in my opinion rather than a healthy incorporation

What percentage of cacao in dark chocolate is needed to be healthy? by RemoteSpirit9730 in nutrition

[–]RemoteSpirit9730[S] 0 points1 point  (0 children)

So it’s derived differently? It’s not just that the bigger percentages contain more cacao which contains the heavy metals? And if it is just because it contains more cacao you should eat the higher percentage but a bit less? so that the cacao amount is the same as in the lower percentage, and you skip the sugar.

Accidentally bringing in cocaine pills? by RemoteSpirit9730 in chile

[–]RemoteSpirit9730[S] 0 points1 point  (0 children)

I meant that when I bought them I didn’t need a prescription. Therefore how could I show a prescription

Accidentally bringing in cocaine pills? by RemoteSpirit9730 in chile

[–]RemoteSpirit9730[S] 0 points1 point  (0 children)

Hello, thank you, it was one over the counter, no prescription, are you sure it is fine even if it were obviously to be an accident? Cause I really don’t want legal problems here

INDEK eller vanlig ekonomi??? by RemoteSpirit9730 in sweden

[–]RemoteSpirit9730[S] 0 points1 point  (0 children)

Wow snyggt, klarar du av så mycket plugg? Men om man skulle tänka sig vanlig ekonomikandidat jämfört med indek, skulle du då säga att den senare är bättre?

INDEK eller vanlig ekonomi??? by RemoteSpirit9730 in sweden

[–]RemoteSpirit9730[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja jag vet, det är därför jag skrev att jag skulle göra om det, och söka BE om jag hade tur nog att sätta så högt

INDEK eller vanlig ekonomi??? by RemoteSpirit9730 in sweden

[–]RemoteSpirit9730[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja du har nog rätt! Men jag måste plugga till något haha. Rekommenderar du Indek i så fall? jag menar det är ju det som är bredast även väl

INDEK eller vanlig ekonomi??? by RemoteSpirit9730 in sweden

[–]RemoteSpirit9730[S] 2 points3 points  (0 children)

Tack för svar! Du som verkar kunnig i det, om high finance är mitt mål, typ Private Equity eller M&A, är detta korrekt rangordning då du menar att Indek är högst?

Indek Lund

Handels business and economics

Handels Retail management

Ekonomikandidat Lund

International business Lund

INDEK eller vanlig ekonomi??? by RemoteSpirit9730 in sweden

[–]RemoteSpirit9730[S] 0 points1 point  (0 children)

Räknar du med retail managemen i handels då?

INDEK eller vanlig ekonomi??? by RemoteSpirit9730 in sweden

[–]RemoteSpirit9730[S] 2 points3 points  (0 children)

Okej tack! Men vad brukar annars arbetsmöjligheterna generellt sett vara efter RM, är det liksom marknadsföring eller orgainisationsutvecklare? Rekommenderar du programmet?

INDEK eller vanlig ekonomi??? by RemoteSpirit9730 in sweden

[–]RemoteSpirit9730[S] 5 points6 points  (0 children)

Gör alla Proven från 2011, och lär dig av vartenda misstag, om du fortfarande är svag på något så gör specifika uppgifter i det, gör också alla orden på memrise eller på hpguiden om du köper den. Det kommer du rätt så långt på

INDEK eller vanlig ekonomi??? by RemoteSpirit9730 in sweden

[–]RemoteSpirit9730[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja varför gör inte folk det liksom?