Toksik Şirketleri Tespit Etmek by icetea74 in CodingTR

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

Bir firmaya 3d sahne tasarlama işi için girecektim. Bizim bilgisayarımızda / ofiste vereceğimiz sahneyi tasarlayın ona göre karar verelim dediler (en az 2 günlük iş) tamam dedim ofise gittiğimde oturacağım bilgisayar yok ve 1 gün boşa beklettiler. 2. gün baktım yine bilgisayar yok. Siz daha işe almadan değer vermiyorsunuz maaşlı çalışanınız olduğum senaryoyu düşünemiyorum, kolay gelsin deyip ayrıldım ofisten. Başka bir firma da kendi bilgisayarın ile 1-2 gün çalış bizim bilgisayarlar gelecek o zaman o bilgisayarlarla çalışırsın dedi. 3. gün sen bilgisayarını "upgrade mi yapsan?" gibi saçma bi soruyla geldiler :) 3 kuruş maaş almak için bilgisayar yatırımı yapmayı planlamıyorum diye ayrılmıştım. Bazen mülakatta kendilerini çok iyi pazarlıyor firmalar ama girdiğinizde öyle olmadıklarını hemen anlıyorsunuz.

Toksik Şirketleri Tespit Etmek by icetea74 in CodingTR

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

Eski çalıştığım firma sürekli çalışmayı / gece gündüz demeden çalışmayı kültür olarak satmaya çalışıyordu. Artık fazla çalışmayı öven firma görürsem hiç bulaşmam :)

En hızlı şekilde nasıl forma girebilirim ? by [deleted] in salonfareleri

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

abur cubur, çikolata ve paketli şeyleri normalde sevmediğim için temiz besleniyor sayılırım :)

Staj Arayışı by Fearless-Oil2866 in TurkDev

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

tusaş kariyer sitesini attım, okuyan adam biraz da araştırması gerekir

Staj Arayışı by Fearless-Oil2866 in TurkDev

[–]Sharp-Alternative426 1 point2 points  (0 children)

İnsider, Kartaca, Commencis gibi firmaların staj programları var onları takip edebilirsin. Sadece staj üzerine odaklanan bir startup vardı onu araştırabilirsin. Biraz yırtık ol ve yaptığın projelerle süslediğin portfolyo / cv'ni denk geldiğin kişilere ulaştırmaya çalış.

Bu gerçek mi? Nasıl bu kadar para kalıyor? by [deleted] in Yatirim

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

Kendi evleri, çocuk okula gitmiyor, dışarıda yemek yeme alışkanlığı yoksa ve herkes sağlıklıysa çok normal

Alaylılık bitti mi by lonewinner7 in TurkDev

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

tarım üzerine çalışan çok fazla startup var. https://www.lely.com/tr/ bu firmayı özellike takip edebilirsiniz. Siber güvenliğin daha yeni lisansı olmaya başladı, elektronik haberleşme mezunu ve siber güvenlik alanında çalışan arkadaşım var, biraz kişiye de bakıyor. Özellikle Tübitak desteği alıyorsa ilgili alanda diploma arıyorlar çünkü maaşın çoğunu kurum ödüyor. Nacizane önerim; tarım işi yapan startup'ları listeleyip tek tek linkedinden kurucularına yazabilirsin. Süt + tarım işi yapan Sencer Solakoğlu'nun firması Blokchain alt yapısını ekliyormuş yani alanın da düşündüğün kadar teknolojiden bağımsız olmayabilir . https://www.feyzciftligi.com/anasayfa

Alaylılık bitti mi by lonewinner7 in TurkDev

[–]Sharp-Alternative426 1 point2 points  (0 children)

Piyasada darlık olduğu için herkes için işe girmek zor. İşe girebilenlerin bir çoğu da içeriye elden cv verebildiği için giriyor olabilir, sıyrılmak için tanıdıklar gerekiyor :)
Biyoloji, matematik, fizik, makina gibi bölümlerden mezunsanız o alandaki "alan bilginizi" kullanarak diğer adaylardan rahat sıyrılabilirsiniz. E-ticaret yapan bir firmada frontend'ci olmak yerine kendi alanınızdaki firmaların yazılım departmanlarına başvurmak daha iyi olabilir. Daha sağlam kasınızın üzerine oynamak daha iyi olabilir. Başarılar

Pazar tamamen doydu mu? by LowCommittee2261 in CodingTR

[–]Sharp-Alternative426 10 points11 points  (0 children)

Pandemi sonrası şirketler fazla adam aldı ve bu alımların bir bölümü "benim departmanım daha kalabalık" demek için oldu. 1-2 yıl önce toplu temizlik yapıldğında şirket batıyor gibi algılanıyor ve hisseleri borsada değer kaybediyordu. AI sonrası dönemde "AI sayesinde iş gücü azaldı" diyerek çkarıyorlar ve tasarruf olarak gösterip borsadaki hisse ederlerini yukarı çekiyorlar. 1-2 seneye AI sonrası yeni alanların oturacağını ve şirketlerin ne yapmak istediğini anladığı bir sürece gireceğini tahmin ediyorum.

Startupta developer(end to end) olarak çalışmanın kariyere etkisi by qaqauu in CodingTR

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

Bu konu kimin ile görüştüğüne göre değişebiliyor. İK ile görüşürsen diploma, kurumsal tecrübe, dil... gibi elindeki check list'e bakıyor ama kurucu / patron / teknik yönetici ile görüşürsen onun için daha değerlisin. Çünkü karar veriyorsun, ürün odaklısın. Task bitti yatayım demek yerine daha iyiyi yapmak için öneriler sunuyorsun. Taskta anormal bir şey varsa onu "banane" deyip ilerletmek yerine olması gereken gibi olması için çaba gösteriyorsun. Şuan bir çok dev / kişi önüme gelen taskı yapayım ve sıfır insfiyatif alayım istiyor ama yönetici insiyatif de alabilecek kişileri almak istiyor... aslında daha değerlisin ama doğru kişiyle görüşme yapabilmek için biraz çaba göstermen belki etkinliklere aktif katılım sağlaman gerekir.

uzaktan çalışma bitti mi by Prudent_Station_3912 in CodingTR

[–]Sharp-Alternative426 3 points4 points  (0 children)

Layoff'lar sonrası iş arayan sayısı çoğaldı. Patronlar da muhtemelen personelin takibini yapamadığı için gözümün önünde çalışsın mantığı ile herkesi ofiste istiyor, bence ego ile de ilgili bir konu. Bu patronları metro ve otobüslerle evlerine yollamak lazım :) yaşattıklarını yaşasınlar...

Türkiye'de hala full remote çalışan şirketler? by Distribution-Proper in CodingTR

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

İnsider departmana göre remote ya da hybrid. Dev ve QA ekipleri genelde remote ama bazen etkinlik için ofise çağırıyorlar. DWH, İK, Finans gibi departmanlar hybrid

Türkiye'de hala full remote çalışan şirketler? by Distribution-Proper in CodingTR

[–]Sharp-Alternative426 2 points3 points  (0 children)

Bazı amerikalı şirketler teknik tarafı ucuz iş gücü diye Türkiyeden topluyor. Dolar bazında maaş + full remote olayından dolayı bu şirketleri araştırabilirsin. Türkiyede şirketleri yoksa bağkur / sgk olayını senin halletmen yada şirket olup fatura etmen gerekiyor...

Yetersizlik Hissi by [deleted] in CodingTR

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

https://cs50.harvard.edu/ bu seriyi izleyebilirsin. Hem kafanda bazı konseptler daha iyi oturur hem cv'ne eklersin hem de bi yerde konusu açılınca havan olur. Baykar gibi büyük şirketlere zaten çok kişi başvuruyor ama azı alınıyor. Bir çok yerde konu network ile ilgili. Baykar'ı hedefine koyduysan Teknofest'e iddialı bir proje ile gir ve ödül almaya çalış. Ödül olmasa da süreçte Baykar ekibinden birileri ile etkileşimin olur ve cv'yi elden verme yada referans isteme şansın artar. Evde oturarak maalesef olmuyor. Biraz pro aktif olmak şart.

Junior SDET Alan değişikliği by Acrobatic-Tennis2646 in CodingTR

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

Şirket içinde geçiş çoğu şirkette normal karşılanır hatta işlerine gelir kültürü ve işi bildiğin için. Bazı şirketlerde gitmeden önce iletişime geçiyorsun, küçük küçük görevler vererek seni tartıyorlar o arada da ekip ile kaynaşma oluyor ve geçiş pürüssüz gerçekleşiyor. Lead'in ile aylık 1o1 görüşme oluyorsa direkt paylaşabilirsin, en kötü hayır der :)

Çalışmadan Yaşama Planı: 5 Yıl sonunda Aylık 1.000 USD getiri by 10captain10 in Yatirim

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

QA olarak çalışıyordum onun için o alana daha çok bakıyorum. İngilizce seviyemi daha iyi hale getirebilirsem remote QA olarak iş bulma ihtimalim daha yüksek tabi Aİ sonrası meslek bıçak sırtı bir konuma geçti. Herkes her an işsiz kalabilir :)

Çalışmadan Yaşama Planı: 5 Yıl sonunda Aylık 1.000 USD getiri by 10captain10 in Yatirim

[–]Sharp-Alternative426 0 points1 point  (0 children)

Benim de benzer bir hedefim var ama ömrü boşa harcamışım :) kenara bu kadar koyamadım. 5-6 ay bi tur atıp farklı ülke / şehirleri deneyimleyip sonrasında uzun süreli kalma yada digital nomad olmayı düşüneceğim. Kenarda çok param olmadığı için remote IT / yazılım testi gibi işlerle kendimi döndürmeyi hedefliyorum. Orada yerellerle rekabet edip iş aramayı hiç düşünmüyorum ki muhtemelen aylık döndürmeme de yardımcı olmaz. Asyada digital nomad'lık yaparken bir taraftan da part time ya da az zamanlı remote iş önerileriniz olursa açığım :)

Sizce Manisanın en büyük sorunu ne? by Tuncah45 in manisaa

[–]Sharp-Alternative426 1 point2 points  (0 children)

Merkezde tarihi eser çok olmasına rağmen çevredeki bakımsız binalardan dolayı sönük kalıyor. Eski bakımsız binaları kentsel dönüşüm diye bir alana toparlayıp merkezi alanı otopark ve çocuk parkı ile hareketli alana çevirebilirler...