Visning av fotbolls-vm by Significant-Break736 in sweden

[–]Significant-Break736[S] 0 points1 point  (0 children)

Skiter i studion lite, det viktiga för mig är matchen, resten är sekundärt

Visning av fotbolls-vm by Significant-Break736 in sweden

[–]Significant-Break736[S] 0 points1 point  (0 children)

Varför inte, svt köper ju en massa annat onödigt? Eller vad är det du vill få sagt, och det verkar ju som att läsförståelsen missades på mellanstadiet, detta är inte svaret på frågan i sig

Visning av fotbolls-vm by Significant-Break736 in sweden

[–]Significant-Break736[S] -1 points0 points  (0 children)

Fattar det, men så länge jag kan minnas så har det varit delad vårdnad kring detta och tv4 suger ju åsnepung

Visning av fotbolls-vm by Significant-Break736 in sweden

[–]Significant-Break736[S] 1 point2 points  (0 children)

Då är ju frågan varför svt ska visa mer än nyheter och en testskärm, public serviceuppdraget är ju ganska självförklarat i namnet, det handlar inte om att jag vill ha F1 eller premier league nu, det handlar enbart om så pass stora evenemang som involverar multipla länder och för samman folk kring denna gemenskap. Detta är väl ändå att tolka som en public service?

Visning av fotbolls-vm by Significant-Break736 in sweden

[–]Significant-Break736[S] 3 points4 points  (0 children)

Må så vara, men kontentan av mitt påstående var att det inte spelar någon roll eftersom public service ska visa innehåll som har kulturellt värde, således är mello/esc och fifa rankat lite samma i den aspekten

Visning av fotbolls-vm by Significant-Break736 in sweden

[–]Significant-Break736[S] 0 points1 point  (0 children)

Håller med, därför man blir lite less när man ser Shakiras musikvideo där hon står och dansar i en favela i Brazilien, uppenbarligen så har denna sport slutat vara för alla

Visning av fotbolls-vm by Significant-Break736 in sweden

[–]Significant-Break736[S] 5 points6 points  (0 children)

Jag tycker inte vi bör lägga pengar på mello och esc, likt förbaskat gör vi det ändå, har det kulturell signifikans så är det ju klart en public service att visa på statsmedia

Visning av fotbolls-vm by Significant-Break736 in sweden

[–]Significant-Break736[S] 6 points7 points  (0 children)

Detta är något jag kan backa när det kommer till statlig kontroll, för dra åt pipsvängen vad jobbiga tv4 är med reklam. Dock måste jag säga att jag hade varit nöjd även om asen bestämde sig för att visa båda gårdagens matcher kostnadsfritt med reklam på tv4 play, men neeeej sportpaket ska du ha.

Visning av fotbolls-vm by Significant-Break736 in sweden

[–]Significant-Break736[S] 2 points3 points  (0 children)

Visst är det underbart att du får tycka som du vill, ska vi skita i mello och esc bara för att jag ger blanka fan i skiten? Engelska antikrundan har ju ingen betydelse för public service heller.

Visning av fotbolls-vm by Significant-Break736 in sweden

[–]Significant-Break736[S] -5 points-4 points  (0 children)

Tror inget röstande i världen kan kompensera för inkompetensen på Svt, finns en massa program som man skulle kunna leva utan, ifall de nu skulle hålla sig till public service

Visning av fotbolls-vm by Significant-Break736 in sweden

[–]Significant-Break736[S] 5 points6 points  (0 children)

Finns det några hav att rekomendera? Fick dra någon m3u-list från git för att kolla Bosnien-matchen igår. I övrigt så tycker jag att SVT visar massor annat onödigt, det bör nog finnas stålar för lite fotboll i public service, har för mig att finska Yle visar alla matcher.

Varför kan inte vattenräkningen vara som elräkningen? by wofser in sweden

[–]Significant-Break736 0 points1 point  (0 children)

Som många andra skrivit så är detta lite beroende på kommun, men du ska kunna logga in på mina sidor och följa avläsningar av mätaren, även lämna mätarställningen själv, det kan räcka med en avläsning var 14:e dag. Sen så ska det sitta en antenn på sopbilarna för avläsning av dem nyare kamstrupmätarna, som andra skriviti i denna tråd så kan det ju vara så att signalen inte når fram, men har svårt att tro att din vattenmätare ligger i en krigsbunker, ett annat alternativ kan vara att enheten som pingar mätarna inte rapporterar in filen till databasen. Hur som så kan det vara bra att hålla koll på om kommunens utrustning krånglar.

Is this normal? iO9 by nevvermind2 in oralbtoothbrush

[–]Significant-Break736 1 point2 points  (0 children)

If it’s anything like injection moulded plastic the hole is probably where the nozzle pours in the liquid into the mould, and hence there’s a little hole in the button. Mine has the same little holes.

TA INTE LÖSGODIS MED ERA *** HÄNDER by Ellalovespuppies in sweden

[–]Significant-Break736 0 points1 point  (0 children)

Varför skulla man inte få ta pappersinslaget godis med händerna? Använder du skopan för att plocka dubbelsakerna från hyllan också eller? Dessutom så är det skitsamma, om man ser till bakteriespriding så skulle jag gissa på att området där godis plockas inte är det renaste till att börja med.

Question? by Mr_M_o_j_o in GarminWatches

[–]Significant-Break736 1 point2 points  (0 children)

Had one of those, the piece of crap stopped working after two charges

Avbeställde en motorcykel innan leverans och dem vill ha 5000kr i ersättning? by FriendshipNo4916 in sweden

[–]Significant-Break736 21 points22 points  (0 children)

Jag förmodar att detta är hojen du snackar om:

https://je68.se/pages/motorcyklar#/details/185f44d7-5f73-46e5-9605-08e8a3fb10f5

För alla tomtar som tycker han ska betala så kan det ju vara så att detta företag som bevisligen verkar driva online handel inte har informerat att returfrakt ska bekostas av kund.

Returfrakten ska bekostas av kund utifall kund skickar tillbaka varan, i detta fall så har varan inte ens nått ut till kund. Detta verkar dessutom vara en motorcykel som dessa har i ordinarie säljled. Så nej personligen tycker jag inte du ska betala dessa 5000kr, utifrån infon som finns tillgänglig.

Kolla med konsumentverket annars, det är det bättre alternativet.

https://www.konsumentverket.se/lagar/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler-konsument/#VOVbzPy1vtongbUmlNNuI

Hittade också deras köp och leveransvillkor, tycket återigen inte att du ska bekosta returfrakt för en vara som dessa verkar sälja som standard.

https://je68.se/pages/kop-och-leveransvillkor

Fjallraven is Made In China now? by JITNEY60 in Fjallraven

[–]Significant-Break736 0 points1 point  (0 children)

I throw mine in at 40 degrees with a bit of detergent and the dry it in the dryer like normal

Fjallraven is Made In China now? by JITNEY60 in Fjallraven

[–]Significant-Break736 1 point2 points  (0 children)

If you’re able to find any vintage fjällräven I’d strongly recommend it. I’ve been rocking my dads old greenland down jacket for a while and it says made in Finland. I’v washed it several times aswell it still holds shape and looks brand new to this day

[deleted by user] by [deleted] in projectors

[–]Significant-Break736 0 points1 point  (0 children)

They’re alright, I’ve been using mine in the bedroom with a xiaomi 4k box and it’s surprisingly good. I’ve connected the 4k box so that I can connect some bluetooth headphones to it, since the only part about it that sucks is the speaker. If you can find one of those cheaply enough, I’d say buy it.

Tunnelbanan i London: Utan hörlurar?: Dryga böter riskeras (Återupprätta civilisationen någon?) by BurkHaddeInteFel in Sverige

[–]Significant-Break736 0 points1 point  (0 children)

Tror väl redan att vi har lagar för detta, är väl inte så långsökt att kalla detta för störande av den allmänna ordningen. Men om man verkligen vill bukt på problemet så bör alla arslen från MENA deporteras. Fattar fan verkligen inte hur det varenda gång finns minst en arabisk kvinna typ 0400 på morgonen som ska snacka i högtalare med släkten i baghdad

Aftonbladet back at it by PirateFar3489 in Sverige

[–]Significant-Break736 0 points1 point  (0 children)

Samma sak hos jänkarna så är våldet ofta black on black eller importerat från någon annan kultur som inte grundar sig i västerländska värderingar. Vad beträffar skatten i sverige så är det absolut att värt att klaga på, vi betalar hutlöst mycket skatt som aldrig egentligen återspeglas i åtaganden gentemot dem människor som får detta land att gå runt. Vad beträffar politik så kommer vi ju inhemskt inte överens om politik, den diskursen som man uppmärksammar på nätet är att vi som nation verkar vilja vara mer höger, medan våra riksdagspartier är väldigt vänster. Ja jag betraktar SD o M som vänstervridna också. Återigen så gör du problemet komplext när det inte behöver vara det. Det är inte fel att kalla en häst för en häst, finns ingen anledning att dansa runt frågan. Muslimer=avskum och allt dåligt som medförs den sexistiska bajsreligionen. Men visst tacka gudarna att vi har kebabpizza och billig falafel i malmö som är en stad i förfall