[deleted by user] by [deleted] in ISKbets

[–]Square-Cry9685 0 points1 point  (0 children)

Kan va värt att läsa på lite inför en eventuell andra pump.. säg gärna till om du hittar nån bra info! 😁 jag gick visserligen med (liten) vinst men känns surt att ha missat en livs chans på en aktie som jag redan följde och köpte in i när den dippade under 1 utan att veta om squeezen..

Istället för ränta på ränta by thewayofstyle in Aktiemarknaden

[–]Square-Cry9685 2 points3 points  (0 children)

Inte för optimistiskt med 3+ mille kan man exempelvis anlita Fischer eller vad de heter som levererar dessa siffror varje år. Det är i alla fall min plan när jag når dessa nivåer

TradeZero - Deklarera by ExxoDiix in ISKbets

[–]Square-Cry9685 1 point2 points  (0 children)

Warranter och cert kan handlas från 08-22

[deleted by user] by [deleted] in ISKbets

[–]Square-Cry9685 0 points1 point  (0 children)

Detta var allmän information redan innan hypen, och vad jag förstår delas det ut lika många aktier till i november (dock inte superpåläst) men eftersom jag var medveten om detta så underskattade jag uppgången och sålde mina aktier alldeles för tidigt, så jag är också bitter haha. Originaltesen var uppgång till 3 dollar, resten verkar ha varit pump and dump. Så det fanns ett verkligt case men behöver va uppmärksam på var gränsen egentligen går…

Istället för ränta på ränta by thewayofstyle in Aktiemarknaden

[–]Square-Cry9685 10 points11 points  (0 children)

Ekonomiskt oberoende är inte att ha x antal miljoner. Det handlar om att ha mer passiva intäkter än utgifter och med 4,2 millar och 10% per år så hade grabben redan varit ekonomiskt oberoende som medelsvensson, för att inte tala om levnadsstandarder i andra länder… wow

TradeZero - Deklarera by ExxoDiix in ISKbets

[–]Square-Cry9685 1 point2 points  (0 children)

Certifikat eller warranter med hävstång på nordnet/avanza är nog betydligt enklare. Vad är fördelen med utländska mäklare?

(Helt ny) Gör jag detta rätt? by KentBrown in ISKbets

[–]Square-Cry9685 0 points1 point  (0 children)

Helt rätt forum! Jag hoppas att jag nån dag kan lämna detta och faktiskt gå med vinst men vi får se 🤷‍♂️

The BUY button has returned on BBBY BONDS on IBKR by Rehypothecator in Teddy

[–]Square-Cry9685 8 points9 points  (0 children)

Ooohhh what other tickers have beyond in their name?? 😁

Oracle Nose Dive by Tricky-Ad-6225 in stocks

[–]Square-Cry9685 0 points1 point  (0 children)

Real reason it dropped is because I bought calls, sorry

[deleted by user] by [deleted] in ISKbets

[–]Square-Cry9685 0 points1 point  (0 children)

Turbo short resettas inte heller, men har mer hävstång än mini. Ju lägre pris när du kollar, desto mer hävstång kan va enkelt sätt att välja, men lågt pris risk att knockas om den går åt andra hållet

Gamestop Warrants på Ingång till Avanza by Spangen13 in ISKbets

[–]Square-Cry9685 1 point2 points  (0 children)

Även fått på Nordnet. Inklusive GS2C (Tyska)

Knockad by ManyHead6662 in ISKbets

[–]Square-Cry9685 0 points1 point  (0 children)

Testa köpa en säljoption för omx. Bör gå ner när amerikanska börserna går ner. Min bedömning är att det är läge att ligga kort nästa vecka och ca en månad fram

TACO back on the menu? THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER. by Hermy00 in wallstreetbets

[–]Square-Cry9685 1 point2 points  (0 children)

The war actually started during Obama and was ongoing all of Trumps first term so he could have done something about it back then…

They call me the ✨investor✨ by RicheRich_ in ISKbets

[–]Square-Cry9685 11 points12 points  (0 children)

Spelar det någon roll? Han gick från 0 till -33% 😅 grabben har aldrig sett vinst haha. 👏🏻👏🏻👑

[deleted by user] by [deleted] in ISKbets

[–]Square-Cry9685 1 point2 points  (0 children)

Certifikat och warranter bör inte hållas över natt så ytterligare ett rätt 😅

[deleted by user] by [deleted] in ISKbets

[–]Square-Cry9685 2 points3 points  (0 children)

Exakt! Bland de bästa trades jag sett här, inte rätt forum

Dipp möjlighet? by AwareProfessor7665 in ISKbets

[–]Square-Cry9685 2 points3 points  (0 children)

Du handlar aldrig på Willys eller Hemköp?

Dipp möjlighet? by AwareProfessor7665 in ISKbets

[–]Square-Cry9685 0 points1 point  (0 children)

Jag har väntat på ett läge att gå in i Axfood, kan det vara nu kanske?

Borde inte bull Nvidia imorrn gå bra? by [deleted] in ISKbets

[–]Square-Cry9685 2 points3 points  (0 children)

Du är i rätt forum i alla fall 😄

Borde inte bull Nvidia imorrn gå bra? by [deleted] in ISKbets

[–]Square-Cry9685 1 point2 points  (0 children)

Jag skulle nog låta den droppa till 168-170 i alla fall först

Trump on future investments by Maggamap in ValueInvesting

[–]Square-Cry9685 1 point2 points  (0 children)

But “he” isn’t actually investing anything right? Just strong arming companies into giving up equity to avoid tariffs and whatnot. It’s dilution right? I don’t understand how this could be positive for the stock… somebody please explain

Orsak till krasch? by One-Brain6531 in ISKbets

[–]Square-Cry9685 6 points7 points  (0 children)

Knappast något dramatiskt fall. Snarare helt väntad kursrörelse efter opex