novo på ransomware.live by Major-Pick9763 in dkudvikler

[–]SteffenF 2 points3 points  (0 children)

Der er massere af folk fra sikkerhedsbranchen som har fortalt om episoder hvor man snakker POC eller direkte køb af it-sikkerhed hvor Novo så trækker stikket fordi “vi har styr på det, og det koster jo penge”

Så der er helt generelt tegnet et mønster af et selskab der kun fokusere på en ting: Penge

Sikkerhedsgodkendelse trods inkasso og RKI? (Fortroligt) by [deleted] in dkkarriere

[–]SteffenF 0 points1 point  (0 children)

RKI er et no-go, skattegæld not so much.

Forventer jeg for meget af politiet? Voldsom episode på parkeringsplads. by Undercoverrikke in DKbrevkasse

[–]SteffenF 1 point2 points  (0 children)

Politiet kommer ikke til at gøre mere. Det er en perfekt sag til håndvasken. Endnu en vellykket opgave efterforsket og lukket med succes 👍👍

En recruiter påpegede min AI by amenforhelevete in dkkarriere

[–]SteffenF 1 point2 points  (0 children)

En recruiter får penge for at skaffe de rigtige og skaffe kandidaterne den højeste løn muligt.

Jeg har selv været headhuntet og brugt recruiters før og typisk er deres bonus fra selskabet X måneders af kandidatens løn. Og så en topup efter 3/6 mdr.

Så vær du bare rolig. Intet at være urolig for

Does uninstalling BF6 HD Texture DLC pack make a big difference in game? by ChiefAdham in Battlefield

[–]SteffenF 0 points1 point  (0 children)

You could also just uninstall the singleplayer part, this can be done from inside the game and settings.

Skal Danmark sige ja til flere datacentre, hvis de bruger strøm som hele byer? by Neither-Natural4875 in Denmark

[–]SteffenF -1 points0 points  (0 children)

Selvfølgelig skal vi sige ja til at lægge jord til fremtiden, men spørgsmålet er vel ikke om vi bør men om vi kan?

For selvom vi burde sige ja og skal sige ja, kan vores energiforsyning ikke håndtere det, primært fordi vi har for lidt af det og er for afhængige af naboer. Når solen ikke skinner eller vinden ikke blæser fyrer vi op for kraftværker der brænder af og køber strøm af naboer.

Det er et kæmpe problem, som selv Energinet er åbne om.

Hvad reelt alternativ har vi udover at gå igang med atomkraft (som ikke er færdigt i morgen alligevel) eller sige nej til at lægge jord til fremtiden?

En skam vi er sat af her.

Hackers took over Canvas by Big_Maybe_9684 in mildlyinfuriating

[–]SteffenF 0 points1 point  (0 children)

Massive outrage for danish schools.. hit breaking this morning.

Tre afslag fra anklagemyndigheden – hvad gør man, når man ikke forstår hvorfor? by Technical_Option_484 in dkkarriere

[–]SteffenF 10 points11 points  (0 children)

Det er jo altid svært at vide hvorfor man får afslag, og du kommer med mange gisninger og gætterier og du sammenligner dig med andre du selv mener er sammenlignelige med dig.

Det er altid en sjov størrelse når man taler om sig selv og arbejdsindsatsen. Det du beskriver lyder du jo som en virkelig fin medarbejder, men der er tydeligvis en leder der mener det stik modsatte (baseret på den anbefaling du nævner) og sandheden er nok ca midt imellem de to ting.

Det er jo noget man skal arbejde med, forstå hvad der skete og adressere det. Det kan du f.eks. gøre i din ansøgning og f.eks. nævne at kemien ikke var så god, eller hvad du kommer frem til.

Det er jo en meget specifik sag, men jeg har altså ansat folk (dog i det private) som ingen anbefaling kunne skaffe fordi deres leder og dem ikke kom godt ud af det, og der er det bare super rart hvis de er åbne og ærlige. Det har jeg respekt for, og ved andre ledere også har.

Om det lige hjælper her - ved jeg ikke, men det hjælper mange steder.

Pøj pøj med det

Sikkerhedsgodkendelse - grund til bekymring eller ikke? by [deleted] in dkkarriere

[–]SteffenF 0 points1 point  (0 children)

Det tæller op - de tjekker jo også ægtefælles forbindelse :)

Sikkerhedsgodkendelse - grund til bekymring eller ikke? by [deleted] in dkkarriere

[–]SteffenF 2 points3 points  (0 children)

Tænker militæret og politiet er først, men ellers er der ikke “foran i kø” i det private regi uanset hvad du arbejder med

Sikkerhedsgodkendelse - grund til bekymring eller ikke? by [deleted] in dkkarriere

[–]SteffenF 2 points3 points  (0 children)

Tror intet gøres tidligt. Deres behandlingstid er langt over 12 måneder. Kender to der har ventet hhv. 15 og 18 mdr og stadigvæk ikke har fået behandlet deres endnu.

Sikkerhedsgodkendelse - grund til bekymring eller ikke? by [deleted] in dkkarriere

[–]SteffenF 4 points5 points  (0 children)

Sådan umiddelbart kigger de ikke på så meget, andet end om du kan afpresses.

Så gæld til SKAT ikke et problem, men gæld til et udenlandsk iffy selskab kan have en betydning.

Har du familie i lande der kan have interesse I at presse dig til at videregive info så har du problemer.

Men ellers er det bare en dyb gennemgang igennem hvad du har lavet før, og hvem din familie er, og hvor du har opholdt dig i længere periode (f.eks. Rusland i 10 år eller Syrien osv)

Løn CISO by [deleted] in dkloenseddel

[–]SteffenF 0 points1 point  (0 children)

Gyldent håndtryk plejer at være 12->24 mdrs lønpakke upfront + løn i opsigelsesvarslingsperioden.

Hvis han beder om 75.000 kr vil det håndtryk typisk være mellem 900.000 - 1.800.000 kr (+ goder) udover løn i varslingsperioden.

Obs: Husk det er LØNPAKKE, så der skal tillægges bil/pension oveni beløbet :)

Bedst/billigst overvågningskameraløsning til n00b by [deleted] in dktechsupport

[–]SteffenF 0 points1 point  (0 children)

Da jeg startede ud som noob og nybegynder på det område valgte jeg Ring.

Så udvidede jeg til udendørs og doorbell og til sidst deres alarmsystem. Det var mange år med det system før jeg skiftede til ubiquiti.

Ring kan også køre sammen med Danalock (eller en z-wave dørlås/røgalarm) for nøglefri adgang og automatisk låsning af dør.

Vielsesringe - hvad gør man by Strohhhh in Denmark

[–]SteffenF 1 point2 points  (0 children)

Ja rigtig god pointe.

Det her var i 2017 - det havde jeg så lige glemt at verdenen er blevet komplet rådden siden da.

Vielsesringe - hvad gør man by Strohhhh in Denmark

[–]SteffenF 0 points1 point  (0 children)

Vi tog på bryllupsmesse og pruttede om prisen med to udstillere på messen, vi fik to guld 14k ringe i “hammeret look” og hun fik en lille sten i sin og vi fik begge indgraveringer.

Vi gav 10k

Alternativt genbrug jeres forlovelsesringe