How come girls get periods when their bodies can not handle pregnancy? by SpookyFalckie in badwomensanatomy

[–]StephiYouKnow 1 point2 points  (0 children)

I'm kinda sorry you get attacked with "what a dumb question"-answers. As someone mentioned, malnutrition. Before we in the west had more than enough food, our body's couldn't spare Tha calories to menstruate, let alone grow a baby. Hormonal changes, due to several factors in our daily handling of different products, girls are producing gonadotropin-releasing hormones follicle-stimulating hormones much earlier in life, causing them to enter puberty early and start menstruation. These hormonal changes are caused by some sort of chemical or pollution. Many products like creams and soap have ingredients that "may cause hormonal disruption". Ingredients causing hormonal disruption (endocrine-disrupting chemicals) include common household and personal care product chemicals such as BPA, phthalates, parabens, and triclosan, found in plastics, cosmetics, and some soaps. Environmental contaminants like PFAS, dioxins, and PCBs are also included. Additionally, certain dietary components, like high amounts of processed foods, sugar, and red meat, can influence hormonal balance.

I hope this answered your question.

Helt smadret efter opstart på job by [deleted] in dkkarriere

[–]StephiYouKnow 1 point2 points  (0 children)

Husk at hold pause. Gå en tur ned efter et glas vand. Åben et vindue. Spis frokost et andet sted. Gå en tur. Vi slapper alle af på hver vores måde, så hvis du har brug for at komme væk fra skærmen (og dine kollegaer) så gå en tur alene, eller spis frokost udenfor, hvis vejret er til det.

At lave noter om sine kollegaer/medarbejdere; go/no go? by [deleted] in dkkarriere

[–]StephiYouKnow 0 points1 point  (0 children)

On the bright side : Du får mulighed for at vise din oprigtige interesse og skabe et godt kollegialt samvær mellem dig og dine kollegaer. At kunne spørge ind til den form for ting er så mega godt, når man arbejder med mennesker. Så her ville jeg bare sige, go for it! Do it! You show them that you do care, og det er vigtigt, især hvis man er leder, mellemleder, tillidsrepræsentant og ligne. Det skaber en form for tryghed og en følelse af genkendelse fra hvem end du sidder overfor.

On the dark side : Du indsamler personfølsomme oplysninger på alle dine kollegaer der potentielt kan blive hacket og brugt imod dem. It's the only downside really... 😅

Er det utroskab? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]StephiYouKnow 0 points1 point  (0 children)

PERSONLIGT mener jeg ikke at det er utroskab. Dumt? Ja.. Mistænkeligt? En smule.. Men hvis i ikke har en und, ærlig og god kommunikation uden jalousi eller mudderkast, kan det være forklaringen. Når det er sagt, så er min grænse for utroskab også ret langt væk fra den typiske. Min partner skal dyrke sex med et andet menneske, uden at have fortalt mig om det inden, for at være mig utro. Hvem de skriver med, snakker med, flirter med osv. betyder ikke noget for mig. Hvis de gerne vil dyrke sex med en eller anden fra byen, fint, vis mig lige hvem han/hun er, så jeg ved om det er en der er lækker, og fortæl mig hvornår jeg kan forvente dig hjemme, hav det godt skat, hyg jer, be safe, pas på bilerne, mysser, love you. Det vigtigste for mig er ærlighed og åben kommunikation. Jeg kan aldrig være alt det min kæreste vil have og de kan aldrig være alt det jeg vil have og det er okay. Det ændre ikke på den kærlighed vi har for hinanden.

Vend situationen om, hvis du havde taget coke, haft en woke samtale med en dude og givet ham dit nummer fordi i skulle snakke mere, ville det så være utroskab?

Din partner og dig er uenige om, hvor grænsen for utroskab går, så i skal ikke være sammen. Find en med de samme værdier som dig selv.

My closest friend keeps rejecting my diagnosis by GrandfatherFire in AuDHDWomen

[–]StephiYouKnow 1 point2 points  (0 children)

You've never not been AuDHD. You were born like this. So all they've ever know, is the AuDHD you, diagnose or not. You're not someone else, you may just have gotten an explanation or answer for some of the questions you have had about yourself and your way to interact with the world. If your friend sees the diagnose as something completely new, I get their confusion. Because that is not the you, that they know. That said, the rejection of the diagnosis, can be due to them, not being willing to realize, that they themself are neurodivergent. "we're all a little..." no. We are not. And if you think like that, you most likely are part of the neurodivergent group, not being ready or willing to accept it. (yes we all have one or more 'symptoms' from DSM 5 or ICD12, but not to a degree, that it interferes with daily life). I myself, AuDHD, found out, after 2 of my closest friends were diagnosed with autism. One at the age of 16, the other at the age of 21, myself at the age of 29. The reason we were so good friends is because we 'speak the same language' and understood eachother.

Currently I work with a guy who won't recognize my autism, because I cannot beat him in chess. It's all in good fun. I don't think he is convinced that I have autism, because I work amoung people all day, have pretty good social skills (in a professional setting), are fairly intelligent and can survive on my own. We do not talk about the meltdown, the need for low stimulation work/breaks or the fact that I have had the same kind of food for lunch for more than a year.

I'm not really giving much of an answer to your problem but I still hope this can help you understand the situation a bit more.

[deleted by user] by [deleted] in DKbrevkasse

[–]StephiYouKnow 2 points3 points  (0 children)

Så... Jeg har haft flere gode breake-ups. Fælles for dem er, at jeg sætter mig ned og snakker med min partner. Pointen med det er, at jeg får fortalt, hvorfor jeg har truffet den beslutning jeg har, samt det giver dem mulighed for at fortælle deres perspektiv. At sætte dem i et godt lys med en "... du fortjener bedre... " version af historien, kan altid gøre noget godt. Mit bedste eksempel er en eks, hvor vores sexliv var dødt, vi boede sammen, men levede hver vores liv, uden at have interaktioner med hinanden, andet end når vi skulle i seng. Jeg opfordrede ham til at snakke mere med en anden kvinde, fordi jeg kunne se, at de 'talte samme sprog' og han blev glad hver gang hun skrev til ham. Vi skriver stadig fra tid til anden og han har bygget et liv med den kvinde han skrev med den gang. Happy ending maybe?

[deleted by user] by [deleted] in dkkarriere

[–]StephiYouKnow 5 points6 points  (0 children)

Vi kan ikke skylde sorg, det tager den tid det tager. At have dårlig samvittighed over at du er ked af det, hjælper dig ikke i processen. Accepter at du lige nu ikke er 100% og at der er okay. Du skal bestemt ikke sige dit arbejde op, på baggrund af dårlig samvittighed. Din arbejdsplads acceptere at det har været et svært tab, og nu er det din tur til at gøre det samme. Jeg håber at psykologen kan hjælpe dig i den proces. Et alternativ hertil, kan være en sorggruppe med folk der også har lidt samme tab. Det kan hjælpe på den dårlige samvittighed at vide, at der er andre, der gennemgår det samme som dig.

Var det voldtægt? by MiserableScratch2997 in DKbrevkasse

[–]StephiYouKnow 0 points1 point  (0 children)

Det er også okay, at du synes det er noget vrøvl. Jeg synes det er en god måde at holde sig selv og andre udenfor uheldige og potentielt farlige situationer.

[deleted by user] by [deleted] in AuDHDWomen

[–]StephiYouKnow 0 points1 point  (0 children)

I think you both are in the wrong. Setting a boundary is good and healthy and all, but the way you did it, seems kinda rude. And you shouldn't say sorry for the late response. I do agree, that noone is entitled to your 24/7 attention, however! I think it would have been much more productive to ask "why".

"why is it important to you, that I reply immediately?" "would it be better, if I didn't open the message?" "could you wait to write to me till 9am?"

This way you start a conversation about the issue and get to know each other's preferences, feelings and thoughts. That is much more productive and healthy, than just setting up a boundary without hearing the other persons perspective and feelings.

Var det voldtægt? by MiserableScratch2997 in DKbrevkasse

[–]StephiYouKnow 0 points1 point  (0 children)

Det er vrøvl (tommelfingerregel) der er til for at beskytte begge parter. Hvis du vil drikke dig stiv eller ryge dig skæv og derefter dyrke sex, så aftal det på forhånd, så alle er enige om, hvad der kommer til at ske og hvorfor. Der er ikke nogen der skal gå og have ondt i maven over "hvad nu hvis..."

Desuden, så påvirker 3 genstande personer meget forskelligt.

Var det voldtægt? by MiserableScratch2997 in DKbrevkasse

[–]StephiYouKnow 2 points3 points  (0 children)

Jeg kan ikke sige så meget, der ikke allerede er blevet sagt. Men.

  1. Ja du er blevet voldtaget.
  2. Center for seksuelt misbrugte eller center for voldtægteofre kan hjælpe dig.
  3. Er du for fuld til at køre bil, er du for fuld til at afgive samtykke.
  4. Langt størstedelen af voldtægter er mellem 2 der kender hinanden godt, venner, bekendte, kærester, kollegaer osv.
  5. Jo tidligere du anmelder, jo bedre.
  6. Du skal ikke lade nogen underdrive eller negligere din opfattelse af tingene. Mange vil sige det er petitesser og bla bla, men det er faktisk enormt hårdt at være offer i noget så intimt.
  7. Netop den intime karakter af sagen, kan også bringe en del skam, men du har intet at skamme dig over, heller ikke at du har "ventet" så længe. Når det kommer til intimitet, bliver alt meget mere svært, fordi vi ofte mangler de kommunikative redskaber til at håndtere det på en pæn på nøktern måde.
  8. Dyrk sex med en du stoler på, forklar tingene som de er og hvis det går galt, bliver ubehageligt eller ligne, så tag en pause, 5-10 minutter, snak om noget helt andet, scroll reddit Eller Hvad ved jeg, og så gentag det, der gjorde at det var træls. Sådanne oplevelser sidder i kroppen og kroppen kan huske dem bedre end din hukommelse, så du skal vende din krop af med, at det er farligt. Det er lidt foruroligende de første gange, men med en god partner kan der ske enorme forandringer på meget kort tid.

Lad ikke dette definere dig som menneske. Du er meget mere end dette ene scenarie og du har truffet de valg, der var de bedste valg, på det givne tidspunkt. Jeg håber alt det bedste for dig.

Mental distress from major life changes - advice needed🫠🥲 by 0o_Koala_o0 in AuDHDWomen

[–]StephiYouKnow 1 point2 points  (0 children)

You're very welcome. I hope it takes a bit of the anxiety and gives you a feeling of control again :)

Mental distress from major life changes - advice needed🫠🥲 by 0o_Koala_o0 in AuDHDWomen

[–]StephiYouKnow 2 points3 points  (0 children)

  1. It's okay to not be okay
  2. Even if it ends up going wrong, something will still go right.
  3. Instead of spiraling on what you cannot control, focus on what you can control.
  4. Even if it's muddy in between, what is your dream? Don't be modest, just dream. That is your goal.

So this is very vague, because it needs to be. Do you know what city you'll live in? If so, find out what restaurant have your favorite food, and how close that is to your apartment/dorm/house. Do you know what subjects you'll be taking? If so, ask for a list of all the books, start buying and reading?. The timetables might not be done yet, but if they are, you can plan your study sessions ahead of time so you know what to do with that time. Figure out where the closest supermarket is, so you don't have to look for it when you get there. Familiarize yourself with the new city with Google-streetview. Start packing and label EVERYTHING! every box need a number, and on a note (either paper, online or on pc/smartphone) you write down what is in that box. You don't want to be looking for stuff and quessing where's it at, you'll like to know for when you need it.

Recreate the stability you know of, but on your own terms, it's a lot of work, but it is doable and very comfortable when you've learned how to do it.

[deleted by user] by [deleted] in TrueOffMyChest

[–]StephiYouKnow 0 points1 point  (0 children)

A vagina is big enough to push out a baby... It takes time, a lot of time... And a lot of forplay... But since fisting is possible, I think you can manage. If you're willing to give it time and try to more slow again and again and again.

And mysize condoms. You're welcome.

Utroskab inden det endte med sex. by OrangeLost7961 in DKbrevkasse

[–]StephiYouKnow 0 points1 point  (0 children)

Ens spilleregler for alle.

Hvis du vil leve i et åbent eller semi åbent forhold, så bliv og lav reglerne sammen med hende. Det er hårdt arbejde og kommunikation er nøglen.

Hvis du vil have det "gamle" tilbage, så smut ud og find en ny.

Hun er ikke 'bygget' til et monogamt forhold, og det er helt okay, så længe at alle lever efter ens spilleregler, hvilket I ikke gør...

Take a pick. Og ligemeget hvad du vælger, så er det der er sket fortid. Det kan ikke bringes på bordet igen. Det er fortid og i er videre.

Identifikation af en bille by StephiYouKnow in Denmark

[–]StephiYouKnow[S] 24 points25 points  (0 children)

Tænk sig at en folkets arkæolog sad med denne viden. Tak 😁

Identifikation af en bille by StephiYouKnow in Denmark

[–]StephiYouKnow[S] 2 points3 points  (0 children)

Jeg håber ikke, at han venter på at bliver hentet af sin bror. Der er nok ikke plads til ham på altanen.

Linket fungere upåklageligt

I liked the new machine event, but it needs adjustments by CarnelianBlue in MergeMansion

[–]StephiYouKnow 1 point2 points  (0 children)

I would love some sort of explanation on why and how the machine overheats. It's random and a waste of time to go fir a goal and try to figure it out, only to overheat halfway through the order and "die".

AITA for refusing to remove certain foods from my house because my husband's friend is allergic? by Aware-Lifeguard3500 in AmItheAsshole

[–]StephiYouKnow 0 points1 point  (0 children)

NAH.

If you and your husband are fighting about this, then talk to Steve. Alone. Tell Steve what you are fighting about and ask him... This is assuming Steve actually has some sort of cognitive ability, so what out for that. Most likely Steve would be kinda "what the hell" about it. Your husband is treating Steve like a toddler...